Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkia tuntemiani hyvin hoikkia ihmisiä yhdistää nämä asiat:

Vierailija
18.08.2021 |

- Eivät syö aamulla ennen töihin lähtöä
- Tekevät paljon fyysistä työtä
- Syövät hyvin harvoin, korkeintaan kolme kertaa päivässä (joskus toki herkuttelevat, mutta eivät todellakaan päivittäin)

Mitkä ominaisuudet yhdistävät sinun tuntemiasi hyvin hoikkia ihmisiä?

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin erottava tekijä hoikilla ja ylipainoisilla on se, että pullukat juovat päivän aikana muutakin kuin vettä, kahvia tai teetä. Eli ottavat kaloreita juomamuodossa. Suosittelen pyöreitä siirtymään veteen.

En juo kuin vettä, kahvia, teetä ja joskus maustamatonta kivennäisvettä.

-aiemmin kommentoinut 65,7kg

Vierailija
102/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuntemissani ei ole yhteisiä piirteitä. Kaksi on hyvin nirsoja syömisissään, ruoka on vain polttoainetta ja toinen heistä syö hyvin epäterveellisesti eli hoikkuudesta huolimatta on kolesterolia ja verenpaine koholla. Ruoka on kahvia ja juustoleipiä, ranskalaisia ym. Molemmat naiset ovat kasvissyöjiä tai oikeastaan tähän ryhmään voi laskea kolmannenkin naisen. Hän myös tupakoi, harvinaista sekin nykyään.

Miehistä kaksi on tarkkaavaisuushäiriöisiä, joilla on tarve koko ajan tehdä jotain eli työ on fyysistä ja vapaa-ajallakin tekevät koko ajan raskasta työtä. Syöminen on perinteistä suomalaista ruokaa, mutta kulutukseen nähden vähän. Toisella ollut jo sydäninfarkti, koska on syönyt paljon kovaa rasvaa. Kolmaskin kuuluu tähän ryhmään, mutta en tiedä miten hän syö, ilmeisesti harvoin, mutta paljon (se mitä olen nähnyt).

Eräs nainen on kipukroonikko ja alkoholisti, joka on päässyt eroon alkoholista. Hän ei syö läheskään joka päivä, ilmeisesti opiaatit ovat vieneet ruokahalun. Hän on merkittävästi kuihtunut ja sairaudet leimaavat olemista. Myös vanhuus on jo vaikuttanut ruokahaluun. 

Yksi on hyvin aktiivinen nuori nainen, jonka liikuntamäärät ovat huimat omien hevosten takia. Ammatiltaan ratsuttaja. Hän syö reippaasti ateriat ja välillä aterian korvaa välipalakarkit. Hänen syömisensä on normaalia, vaikka häntä on koulussa ohjattu hoitoon anorektisena, mitään syömishäiriötä ei kuitenkaan ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkuvat paljon ja syövät suurimman osan ajasta terveellisesti. Ei se sen kummempaa ole.

Tuntemani hyvin hoikka henkilö liikkuu paljon mutta syö myös todella paljon ja todella usein herkkuja.

Vierailija
104/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka. Syön aamiaisen (marjoja, pähkinöitä, jogurttia) ja juon kahvia. Lounaan ja päivällisenkin syön. Välipalaksi hedelmiätai leipää. Lähes joka päivä jotain pientä makeaa. Janojuomana vettä, satunnaisesti viiniä. Fyysinen työ ja sen lisäksi liikun päivittäin. 

Vierailija
105/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin erottava tekijä hoikilla ja ylipainoisilla on se, että pullukat juovat päivän aikana muutakin kuin vettä, kahvia tai teetä. Eli ottavat kaloreita juomamuodossa. Suosittelen pyöreitä siirtymään veteen.

Sun painolla ei oikein pullukan kriteerit täyty joten turha kommentti.

Vierailija
106/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailevat syömisiään, ovat liikunnallisia tai urheilullisia, eivät ota kaloreita juomista.

Vierailija
107/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kärsinyt erilaisista syömishäiriöstä 20 vuotta. Aika helppo olla syömättä myös kun ei ahdistukselta pääse kauppaan ja vihaa kehoaan.

Mä taas syön koska Vihaan kehoani ja olen lihava.

Vierailija
108/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mikään yhdistä. Tunnen hoikkia, jotka vaan elävät hyvin kohtuullisesti. Työ voi olla kevyt eikä liikuntaa harrasteta, mutta sitten toisaalta ei ikinä mässätä mitään kaloripommeja joten ei liho. Sitten tiedän niitäkin, jotka vetää pizzoja ja kebabeja ja keskiolutta, mutta on hoikkia, koska raskas fyysinen työ ja jollain päälle vielä liikuntaharrastukset kuluttaa niin paljon. Ja kaikkea siltä väliltä.  Itse olen nykyisin hoikka, mutta mulla se vaatii jatkuvaa kalorien tarkkailua ja rajoitusta, kun olen yhdessä vaiheessa elämää ollut lihava, jollion meni nälänsäätely sekaisin pysyvästi.

Vierailija
109/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kovin montaa keksi. Varmaan ainoana se, että syövät suht terveellisesti (kaikki ei kuitenkaan mitenkään laske syömisiään, ruokailurytmit on erilaisia ja osa myös syö sitä roskaruokaa, mutta "pääasiallisesti" ruokavalio sisältää paljon kasviksia jne.) Ja joko tekevät fyysistä työtä tai sitten muutoin harrastavat liikuntaa.

Itse sovin aloituksen listaan ruokailutottumuksiltani, mutta teen istumatyötä ja liikun paljon vapaa-ajalla.

Vierailija
110/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Mun mies sekä molemmat lapset on pelkkää luuta ja nahkaa, vaikka ovat tunnin välein jääkaapilla ja syövät koko ajan.

Minulla myös laiha mies. Minä lihon jos syön kuin mieheni. Minun pitää vahtia ruokavalioa ja liikkua 3-4 kertaa viikossa, jotta en liho tasaisesti. Mies vetelee ravintola-annoksia lounaaksi, syön saman päivällisen kuin minä ja herkuttelee päivittäin jäätelöllä ja karkilla, ja liikkuu noin 2 kertaa viikossa. Ei liho, mutta no, veriarvot eivät ole priimaa. On yrittänyt tsempata. On ihmisissä kyllä eroa!

Vierailija
111/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iäkäs läheinen on aina ollut hyvin hoikka. Liiankin. 

Hän laittaa paljon voita leivän päälle ja käyttää runsaasti sokeria kahvissa. 

Hän syö säännöllisesti. Aamupala, lounas ja päivällinen. Kevyen iltapalan ottaa iltaseitsemän paikkeilla, kun kuulemma häiritsee unta, jos sen jälkeen syö, sillä alkaa närästää nukkuessa. 

Hänelle ei tule himoja. Eli ei syö esim kokonaista suklaapakettia jne. Eikä esim mutusta telkkaria katsoessa. Hän ei tykkää valmisruuista, vaan tekee itse. Käyttää voita ja sokeria jne. 

Tiivistettynä: hänellä tunteet ja nautinnot ja himot ei sekoitu ruokailuhetkeen, vaan hän syö säännöllisesti, koska eläminen vaatii syömistä ja hän tykkää muutenkin olla hyvin täsmällinen. 

Vierailija
112/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen läski nyt jo 4 vuotta ollut hoikka ja minulla on aamulla kiljuva nälkä ja syön suhteellisen tukevan aamiaisen ja sen lisäksi kevyehkön lounaan, päivällisen ja iltapalan sekä näiden ruokailujen välissä jotain välipalaa kuten hedelmiä tai rahkaa. Normaalina arkena syön terveellisesti ja kroppani kestää tästä syystä myös herkuttelua kuten vaikka 1-2 kertaa viikossa kahvilassa kahvit leivonnaisen kera. Yksi syy miksi pysyn hoikkana on se, että kulutan jollakin liikunnalla kuten vaikka kävelyllä osan päivän aikana syödyistä kaloreista.

Vierailija
113/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnallinen elämäntapa eivät kä syö yli kulutuksen. 

Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
114/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Mun mies sekä molemmat lapset on pelkkää luuta ja nahkaa, vaikka ovat tunnin välein jääkaapilla ja syövät koko ajan.

Hakevat kaapista oikeaa ruokaa eikä limsaa sipsiä ja liikkuvat paljon. Kokeile sinäkin.

Vierailija
115/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun painolla ei oikein pullukan kriteerit täyty joten turha kommentti.

No minä olen eri, pullukka 160/72 enkä juo koskaan kaloreita. Juon vettä, kuplavettä, kahvia tai teetä mustana, ja n. 4 kertaa vuodessa juhlissa tms. lasin tai pari kevytlimpparia. En juo mehuja, limsoja, alkoholia tai laita sokeria teehen jne. Ei tämmöinen yksittäinen asia mitään ratkaise.

Vierailija
116/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnallinen elämäntapa eivät kä syö yli kulutuksen. 

Hyvin yksinkertaista.

Ihminen voi liikkua paljon päivittäin eikä syö yli kulutuksensa - ja silti voi olla pullukka. Ihme juttu, eikö?

Vierailija
117/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöt ja nirsous.

Eivät pysty syömään kuin muutamaa ruokaa, sillä kaikki muut tuntuvat tai maistuvat epämiellyttävälle.

Esim yksi syö vain tuoreita hedelmiä ja vain tietyllä tavalla kypsennettyä kanaa. Ei mitään muuta. Juomaksi hänelle kelpaa vain vesi.

Vierailija
118/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hyvin tarkkoja siitä,mitä syövät. 

Syövät usein,mutta pieniä annoksia.

Liikkuvat säännöllisesti.

Herkuttelevat harvoin, tai hyvin maltillisesti.

Vierailija
119/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Syön melkeen heti ku herään.

- Istun tyylii kokopäivän, askelia päivinä kun ei salia ehkä 500.

- Jos syön paljon, syön harvemmin. Jos syön vähän, syön useammin.

Syö kun on nälkä, en koska on ruoka aika. Jos esim syöt 2x isommat aterian kun normaalisti, voit varmaan skipata seuraavan aterian..? Jos on "pakko" syödä vaikka ei ole nälkä, syö ihan vähän. Maistuu se normaali ruokakin paremmalta kun on oikeasti vähän nälkä ennen syömistä, eikä vaan koska nyt on ruoka aika tai on tylsää ja tekee mieli tilata herkkuruokaa..  

Lopettakaa se tekosyiden keksiminen, syötte enemmän kuin kulutatte. Se on niin yksinkertaista. Painonpudotukseen ei ole tekosyitä, vaikka moneen asiaan on. Tämä on sellainen jota ette voi kusettaa. Ja tosiaan muistakaa, että muutos tapahtuu todella hitaasti. 2-4kg/kk riippuen paljon sitä läskiä on, alussa voi enemmän kun suoli ja vatsalaukku ovat tyhjempinä ja nestettä häviää kehosta(ekat viikot). 1+1 on 2, söit aamupalaa tai et. Mitä enemmän liikut, sitä enemmän voit syödä. Liian rankka liikunta lisää ruokahalua kovasti ja helposti ylensyö. Kevyt liikunta, eli esim kävely on todella tehokasta tämän takia. Mutta jos kävelet esim. tunnin on se kaloreissa noin 250-500kcal. Kannattaa siis miettiä onko helpompaa kävellä 1h vai olla syömättä tuota kcal määrää. Toki kävelyllä on muitakin hyötyjä. Jos ei millään pysty laihduttamaan, ei vaan halua sitä tarpeeksi. Eli ei ole tarpeeksi motivaatiota. Se on ihan okei. Mutta tekosyiden keksiminen tälläisestä asiasta saa valitettavasti sinut näyttämään pelleltä, sellaisten silmissä jotka tietävät paljon on 1+1.. Ja joo, on tapoja jos syö aivan liian vähän, että kulutuksesi laskee tosi alas. Tai syöt tosi vähän ja sitten syötkin yhdellä aterialla kaikki ne kalorit mitä olet vältellyt pari edellistä päivää. Jos tekoälyn ja googlen avulla, et saa selvitettyä perusjuttuja painonpudotuksesta, kysy apua joltain. Ja ymmärrän kyllä, että on vaikeaa painonhallinta joillekkin, mutta en jaksa kuunnella miten jengi lihoo jostain pilleristä missä on ehkä 0kcal. Se lisää, ehkä ruokahalua tai sua ei kiinnosta enää niin paljon mitä muut on mieltä ? En tiiä, mutta se pilleri ei sua lihota, vaan se, että sen "takia" syöt enemmän.. Ja geenejä kun tarkotetaan on syy yleensä vanhemmat joilta olet perinyt surkeat ruokailutottumukset. Toki varmasti on eroja ruokahaluissa jne. Myös jos ei ole mielekästä tekemistä eli on "masentunut", syöhän sitä helposti mielihyvään. 

Vierailija
120/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa mun tuntemistani hoikista mystisesti lihoi täytettyään kolmekymmentä, tai viimeistään saadessaan lapsia. Yhdelle, joka söi koko ajan ja pysyi silti tikkuna puhkesi ykköstyypin diabetes ja sen jälkeen lihoi. Yksi on vielä laiha, mutta hänellä onkin joku ihmeen häiriö, mikä pakottaa liikkumaan heti syömisen jälkeen (tyyliin syö jugurtin ja vetää heti perään kasan punnerruksia, kyykkyjä, vatsalihaksia). Mä taas oon ollut koko ikäni pullukka, mutta nuorennun ja hoikistun vanhetessani. Nykyään jo normaalipainossa ilman mitään diettejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi