Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkia tuntemiani hyvin hoikkia ihmisiä yhdistää nämä asiat:

Vierailija
18.08.2021 |

- Eivät syö aamulla ennen töihin lähtöä
- Tekevät paljon fyysistä työtä
- Syövät hyvin harvoin, korkeintaan kolme kertaa päivässä (joskus toki herkuttelevat, mutta eivät todellakaan päivittäin)

Mitkä ominaisuudet yhdistävät sinun tuntemiasi hyvin hoikkia ihmisiä?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki osui, mutta raskaan työn korvike itselläni on runsas liikunta, ja minä kyllä herkuttelen päivittäin aika runsaasti.

Vierailija
62/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi olevan kaikenlaisilla tavoilla eläviä hoikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pelkkää kahvia ja tupakkaa. Töissä pari leipää ruokatunnilla. 

Neljän aikaan joku kotiruoka ja illalla jotain iltapalaa voi olla pitsaa tai vaikka lämpimät leivät.

Työ on ruumillista. mitään liikuntaa en harrasta. Normipainoissa ollaan vaikka ikää kohta 60

Vierailija
64/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut aina hoikka ja nuorempana ruokavalio oli ihan hirveä, en edes tajua miten olen pysynyt hengissä. Karkkia, paistopisteeltä kaikkea, ravintoarvot nollissa. Hedelmistä olen tykännyt aina, silloinkin, että ehkä se vähän pelasti. Nykyään laitan itse ruokani ja ei ole ongelma syödä samaa ruokaa monta päivää. Teen ruoan edullisista aineksista, juureksia, lihaa, kasviksia. Suosin satokausituotteita. Pääasia, että ruoasta saa energiaa ja se ravitsee. Enkä halua käyttää ruokaan paljoa rahaa. Maitoa juon, vettä sen kaksi litraa päivässä.

En nauti ravintolassa käymisestä. Herkut eivät maistu juurikaan ja se voi johtua siitä, että ruoasta saa tarvittavan eikä tee mieli puputtaa. Pepsi maxia juon ja välillä energiajuomia, näistä olisi hyvä päästä eroon, mutta ei vain ole onnistunut. Onhan tässä hoikkuudessa se tietysti, että helposti joutuu muiden silmätikuksi. Liikuntaa en tällä hetkellä harrasta, mutta on kausia millon oon aktiivisempi ja silloin tulee myös syötyä enemmän. Kuitenkin on vaikea olla paikoillaan ja päivän aikana tuleekin hyvin hyötyliikuntaa :) 

Vierailija
65/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, liikut vissiin aika erilaisissa piireissä. 

Minun (akateemisissa piireissä) hoikat naiset nimenomaan syövät terveellisen aamiaisen ja ovat asiantuntija-ammateissa eivätkä siis tee fyysistä työtä. 

Vierailija
66/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön aamulla, en tee fyysistä työtä, syön n. 5 kertaa päivässä. Painoindeksi n. 18.

ja matikka 4-

Vierailija
67/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä tosiaan puhutaan hyvin hoikista ihmisistä, eli heistä, joilla on BMI alle 20, niin tuntemiani tällaisia ihmisiä yhdistää se, että he eivät syö säännöllisesti ja tarpeeksi. Osa heistä ei oikeasti osaa syödä tarpeeksi ja riittävän usein (tähän rryhmään kuuluu entinen esimieheni) ja osalla on syömishäiriö. Poikkeuksena tähän on mieheni, jonka BMI on nyt keski-ikäisenä siinä 19-20 välillä. 

Vierailija
68/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikki aloituksessa mainitut osuvat kohdalleen joten eiköhän tuossa jokin totuus ole.

Vierailija
69/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, liikut vissiin aika erilaisissa piireissä. 

Minun (akateemisissa piireissä) hoikat naiset nimenomaan syövät terveellisen aamiaisen ja ovat asiantuntija-ammateissa eivätkä siis tee fyysistä työtä. 

Ne akateemiset yleensä urheilevat töiden jälkeen kunnolla.

Vierailija
70/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-syö 5-6 kertaa päivässä

-annoskoot maltilliset

- herkkuja päivittäin, mutta tosi pieniä

- arkiaktiivisuus runsasta

- hyvät geenit

Ovatko antaneet geenikarttansa sinulle vai mistä tiedät nämä "hyvät geenit"? 

Eivät todellakaan tuntemani (minä mukaan lukien) syö kuutta kertaa päivässä. 3-4 kertaa useimmilla. Itselläni on kahvikuppi aamulla, lounas ja päivällinen ja jonkinlainen iltapala. 

Geenikartan näkee esim. omista vanhemmistaan. Kehon rakenne, raajojen pituus, minne ylimääräinen menee kehossa ym on hyvinkin nähtävissä sieltä. Kaikille ei kehity pitkiä, hoikkia raajoja, vaikka kuinka pitäisi diettiä. Lyhytjalkainen päärynä ei muutu sopusuhtaiseksi bambiksi sitten millään. 

Äidin puolen suku lähes kaikki persjalkaisia päärynöitä. Isän puolella kaljamahaisia gorilloita. Itse ollut samassa painossa 17-vuotiaasta lähtien. Lievästi alipainoinen siis. Jotain voi näistä geenikartoista päätellä, mutta aika hakuammuntaa se on.

Monet täällä kirjoittaa liikunnasta ja toiset huomauttaa olevansa hoikkia liikkumattakin. Aivotyö kuluttaa myös energiaa ja erityisesti hiilihydraatteja. Me pullaa mutustavat tuoliin maatuvat luuviulut saatamme vain kuluttaa sen energian eri tavalla kuin koiraa ulkoiluttavat spandex-ihmiset.

Vierailija
71/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemani hoikka ihminen ei läträä alkoholin kanssa tai polta tupakkaa.

Ei ole pakko saada sitä viinilasillista joka aterialla tai rentoutua illalla lasillisen kanssa.

Tupakka ei kerää painoa ja siitähän tässä oli kyse, miksi jotkut pysyy hoikkana. Tupakka itseasiassa on hyvä juuri painonhallinnassa.

Vierailija
72/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemani hoikka ihminen ei läträä alkoholin kanssa tai polta tupakkaa.

Ei ole pakko saada sitä viinilasillista joka aterialla tai rentoutua illalla lasillisen kanssa.

Tupakka ei kerää painoa ja siitähän tässä oli kyse, miksi jotkut pysyy hoikkana. Tupakka itseasiassa on hyvä juuri painonhallinnassa.

Tupakalla voi korvata sen suklaapatukan.

Vierailija
73/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja suolistobakteerit ovat tutkitusti hoikilla paremmat.

Runsas monipuolinen aamiainen, kunnon lounas, kunnon kevyempi illallinen ja pieni iltapala. 

Itse pääsen tuohon kohtaan, pieni iltapala, joka kestää minulla 4h jatkuvaa syömistä. Eli illallisen jälkeen unilääke naamariin, auttaisi ehkä. Mutta sitten seuraisi lisää ongelmia.

Oletan, että psyyken tasapaino tarvitaan myös.  Sen hankkiminen on harvojen etuoikeus. 

Vierailija
74/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne kovin montaa hyvin hoikkaa, mutta ne muutamat:

-Syövät pienen annoksen ruokaa

-Syövät töissä omia eväitä, eivät käy lounasravintolassa

-Useimmiten lounaalla on päivittäin täsmälleen samanlaiset eväät (ei vaihtelua)

-Ihailevat hoikkuutta

-Varovat "sokerikoukkua" ja herkuttelua

-Säästäväisiä tai pihejä

Vierailija
75/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattavat unohtaa syödä, mikä ei ole terveellistä. Isäni ja poikani ovat tällaisia. Heikohko terveys on useammallakin tuntemallani erityisen hoikalla. 'Tavallisen' hoikat ovat erikseen, heitä on moneen lähtöön. 

Vierailija
76/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit ja suolistobakteerit ovat tutkitusti hoikilla paremmat.

Runsas monipuolinen aamiainen, kunnon lounas, kunnon kevyempi illallinen ja pieni iltapala. 

Itse pääsen tuohon kohtaan, pieni iltapala, joka kestää minulla 4h jatkuvaa syömistä. Eli illallisen jälkeen unilääke naamariin, auttaisi ehkä. Mutta sitten seuraisi lisää ongelmia.

Oletan, että psyyken tasapaino tarvitaan myös.  Sen hankkiminen on harvojen etuoikeus. 

Jännä että useimmat minun tuntemani hoikat ovat joko laktoosiintolerantikkoja tai keliaakikkoja. Itse on len ylipainoinen ja suolistoni kestää kaikenlaista. Siltikö voisi olla huonommat suolistobakteerit? Pätee myös sisaruksiini.

Vierailija
77/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet aina hoikkia, eivät pysy aloillaan hetkeäkään. Levottomia. Eivät syö terveellisesti mutta syövät vähän.

Vierailija
78/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat olleet aina hoikkia, eivät pysy aloillaan hetkeäkään. Levottomia. Eivät syö terveellisesti mutta syövät vähän.

Tämä. Heiluvat jatkuvasti. Istuessaankin jalka heiluu tai joku paikka nykii. Paljonko kaloreita tuollaisessa kuluu? Tietääkö joku?

Vierailija
79/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirin avulla on helppo olla päivä syömättä.

Vierailija
80/123 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla hoikkuus on geeneissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi