Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkia tuntemiani hyvin hoikkia ihmisiä yhdistää nämä asiat:

Vierailija
18.08.2021 |

- Eivät syö aamulla ennen töihin lähtöä
- Tekevät paljon fyysistä työtä
- Syövät hyvin harvoin, korkeintaan kolme kertaa päivässä (joskus toki herkuttelevat, mutta eivät todellakaan päivittäin)

Mitkä ominaisuudet yhdistävät sinun tuntemiasi hyvin hoikkia ihmisiä?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osalla hoikkuus on geeneissä.

Samoin kuin lihavuus.

Edesmennyt (rakas) anoppini aina muistutti sukunsa lihavuusgeenistä, liikkumattomuus ja kaloripitoisen ruuan syöminen eivät missään nimessä olleet syy siihen, että suvussa oli paljon ylipainoisia, kyllä kyse oli vain geeneistä.

Vierailija
82/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin nelikymppiseksi hyvin hoikka ja siihen vaikutti ehkä geenit, ehkä jokin luontainen halu syödä vähän ja harvoin, sittemmin kilpirauhasen liikatoiminta ja sen jälkeen syömishäiriö. Sitten sain lapsen ja aloin lihoa, eikä mikään tunnu pysäyttävän sitä. Hormonitoiminta jotenkin sekosi raskauden myötä ja myös vaihdevuosien lähestyminen vaikuttaa.

Tästä hormonien epätasapainosta ja lihomisesta ei kauheasti puhuta. 

Vielä vähemmän uskotaan.

On itsellänikin kokemusta n. 13 kilon painonnoususta kilppparin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geenit. Mun mies sekä molemmat lapset on pelkkää luuta ja nahkaa, vaikka ovat tunnin välein jääkaapilla ja syövät koko ajan.

Jeppis. Ja tämä on aika helppoa todentaa missä tahansa sukujuhlissa, missä vähänkin pitää silmiä auki. Ihmiset on suvuittain varsin saman mallisia. Jossain ollaan pitkiä ja hoikkia, toisessa pieniä ja pyöreitä. Ja monissa jotain siltä väliltä.

Helppo on myös omissa lapsissa nähdä ihan suoraan kummalta puolelta sukua on geenit tullut, kun toisessa tosiaan ollaan pitkiä ja hoikkia ja toisessa pieniä ja pyöreitä. Ja se on tuo pitkän ja hoikan suvun geenit saanut, joka esim. iltaisin tuskailee sen kanssa, että miten saisi syötyä tarpeeksi, ettei yöllä herää nälkään. Ja tarpeeksi on joku puoli purkkia partaäijää myslillä ja banaanilla, neljä leipää täytteineen ja puoli litraa maitoa päälle. Ja kaikki muutkin päivän ateriat on kyllä syöty.

Vierailija
84/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä on tärkeä. Eivät langanlaihatkaan välttämättä pysy hoikkina iän karttuessa 

Vierailija
85/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 2, joskus 3 kertaa päivässä ja 80% terveellisesti. Harrastan paljon liikuntaa, työ on fyysistä. Kesäisin kuljen 9km suuntaansa työmatkan pyörällä. Silti painoindeksin mukaan olen ylipainoinen (en tosin siltä näytä, kaikki ovat aina järkyttyneitä kun kerron painoni kun eivät meinaa uskoa). Laiha en ole, hoikahko ja lihaksikas kyllä. Itä-suomalainen persjalka-mallinen nainen olen 😄

Vierailija
86/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyy, jos ymmärtää syödä kehonsa tarpeiden mukaan. Vanhemmiten ruuan koostumusta pitää muuttaa, niin pysyy silloinkin hoikkana.

Vierailija
87/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan tuntemani hoikka ihminen ei läträä alkoholin kanssa tai polta tupakkaa.

Ei ole pakko saada sitä viinilasillista joka aterialla tai rentoutua illalla lasillisen kanssa.

Meillä oli töissä hoikka mies. Joka ilta baarissa ja työ meni alkoholin vuoksi. Poltti myös ketjussa tupakkaa.

Vierailija
88/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-syömisten tarkkailu

Eipä oikeastaan muu. Kaikki kyllä tarkkailevat syömisiään enemmän tai vähemmän. Osa on liikunnallisia, osa ei.

Vierailija
89/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, syön vain kaksi kertaa päivässä ja liikun paljon.

Vierailija
90/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö aamulla ennen töihin lähtöä

- Tekevät paljon fyysistä työtä

- Syövät hyvin harvoin, korkeintaan kolme kertaa päivässä (joskus toki herkuttelevat, mutta eivät todellakaan päivittäin)

Mitkä ominaisuudet yhdistävät sinun tuntemiasi hyvin hoikkia ihmisiä?

Kaikki tekstissä sopii minuun. Kakai ateriaa päivässä on normaali. Liikun työn lisäksi koiran kanssa. 

Olen ylipainoinen, mutta hyväkuntoinen :D

Vierailija
91/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer yhdistää kolmea

Muiden kohdalla en osaa sanoa mitään yhdistävää tekijää

Vierailija
92/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani hoikat ihmiset:

-Syövät herkkuja harvoin, eivätkä edes kauheasti välitä niistä

-Tekevät ruokansa itse, eivät syö eineksiä

-Nukkuvat tarpeeksi

-Harrastavat paljon liikuntaa

-Syövät paljon kasviksia

Tuntemani hyvin hoikat/huomattavan alipainoiset ihmiset:

-Syövät hitaasti pikkuisia annoksia

-Eivät syö ikinä huvikseen, eli lopettavat heti kun kiljuvin nälkä on ohi, eivätkä syö herkkuja

-Saattavat olla tuosta vain päivän, pari pelkällä pyhällä hengellä

-Laskevat (tai ainakin arvioivat) kalorit kaikesta mitä laittavat suuhun

-Eivät välttämättä edes harrasta yhtään liikuntaa tai vaihtoehtoisesti harrastavat todella paljon aerobista liikuntaa

Vierailija
93/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani hoikat on Alkon vaki asiakkaita. Ruokakauppaan poikkeavat harvoin.

Pieni paikka missä asutaan. Kassalta kerkeää seurata ja kaikki tuntee kaikki.

Vierailija
94/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani hoikat on Alkon vaki asiakkaita. Ruokakauppaan poikkeavat harvoin.

Pieni paikka missä asutaan. Kassalta kerkeää seurata ja kaikki tuntee kaikki.

Meillä sama paitti koukkaavat myös keissin kuparia ja pussitupakkaa kaupan puolelta. 

Itse apteekin kassalla :D

Vierailija
95/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotirouva eli en tee raskaita töitä. Aamuni aloitan kunnon aamiaisella, on kananmunaa ja usein pekoniakin.

Lounas on sitten kevyt. Illalla syön iltaruoan. Siinä ne. En napostele.

Vierailija
96/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoitanut ns. töölöläismummoja. Hoikkia olivat ja huomionarvoista oli myös omat, hyvinhoidetut hampaat.

Vierailija
97/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka eikä yksikään osunut. Jännä juttu.

Minuun taas osui kaikki muu paitsi fyysinen työ, ja keikun ylipainon rajoilla heti jos en vedä kitudieettiä. Jouluna aikaan olin taas kerran 68,8kg, nyt nälkäkuurin tuloksena 65,7kg. 

Jos harrastan säännöllistä liikuntaa, niin siinä samalla ruokahalukin nousee, eli painon suhteen plusmiinus nolla.

Vierailija
98/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihavilla on lihavia lapsia, niin siihen on muukin selitys kuin geenit. Kehonrakenne toki tulee perittynä, mutta ruokatottumukset on opittuja.

Vierailija
99/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin erottava tekijä hoikilla ja ylipainoisilla on se, että pullukat juovat päivän aikana muutakin kuin vettä, kahvia tai teetä. Eli ottavat kaloreita juomamuodossa. Suosittelen pyöreitä siirtymään veteen.

Vierailija
100/123 |
20.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoindeksi 17. Olen ollut vuosikausia kasvissyöjä ja en omista autoa, kuljen siis kaikki matkat kävellen, pyörällä, sekä julkisilla. Hyötyliikuntaa tulee paljon, vaikken enää tavoitteellisesti liikuntaa harrastakaan.

En juo limuja enkä sokeripitoisia herkkuja syö muutenkaan. Välillä painoindeksi käy 18 puolella.

Olet kasvissyöjä, otan osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme