Selitä minulle, mikset pidä turvaväliä ajaessasi?
Nyt ne kaikki lukuisat perseessä roikkujat, opastakaa mut teidän mielen saloihin. Mikset pidä turvaväliä ajaessasi?
Kommentit (121)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:45"]
Haluan painostaa edessäajavaa AJAMAAN RAJOITUSTEN MUKAAN!!! Eli 13 yli rajoituksen. 80 alueella auton mittarissa siis 93 ja kaikilla olisi mukavaa.
[/quote]
Mene idiootti ohi. Mulla on vakkarissa 89 ja se ei siitä muutu, ettei tilanne vaadi. pesnestettä kun saat, tajuat, että mene ohi tai kauemmaksi ääliö. Joskus kun on tuollaisessa tilanteessa aikaa, hiljennän vittuillessan esim. 70 km/h vauhtiiin, ellei ole kovin paljon autoja takana. Kerran piti pistää 50 km/h, niin sitten älysi mennä ohi. sama ääliö roikkui sitten siinä edessä jotan 20 km rekan perässä, vaikka ohituspaikkoja oli.
Näinhän se menee, mutta ei näitä tunareita kiinnosta koska minä minä minä haluan olla 2 minuuttia aikasemmin perillä.
Hyvä kysymys! Tuota mä jaksan myös ihmetellä että roikutaan siinä perseessä muutaman sentin päässä. Ja sori vaan, suurimmaksi osaksi ne on naisia jotka tuota tekee, ainakin mun havaintojeni mukaan. (Olen sitten itekkin nainen, ettei tässä mistään miesten naisvihasta ole kysymys).
Mulla on tapana kräpsäyttää muutaman kerran jarruvaloja, jos ei pösilö tajua niin hiljennän hissuksiin vauhtia. Tarpeen vaatiessa satasen alueella vaikka viitenkympiin, siinäpähän junnaa takana.
Maasturivolvoissa on joku magneetti, niillä pitää välttämättä tulla pikkuauton perään. Parhaat sitten ohittaa jossain välissä kun itse olen pitänyt siinä edellä ajavaan rekkaan turvaväliä ja odottanut hyvää paikkaa. Sitten kun itse pääsen turvallisesti siitä rekasta ohi, niin se sama Volvo ajaa omaa vauhtiani huomattavasti hitaammin, eli saavutan sen jonkun matkan päästä. En heijaa vauhtia, kun käytän aina vakkaria kun voin. Kun pitää turvavälin edessä ajavaan, vakkariakin voi pitää päällä, jos ei edellä ajava ihan älyttömästi heijaa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:45"]Hyvä kysymys! Tuota mä jaksan myös ihmetellä että roikutaan siinä perseessä muutaman sentin päässä. Ja sori vaan, suurimmaksi osaksi ne on naisia jotka tuota tekee, ainakin mun havaintojeni mukaan. (Olen sitten itekkin nainen, ettei tässä mistään miesten naisvihasta ole kysymys).
Mulla on tapana kräpsäyttää muutaman kerran jarruvaloja, jos ei pösilö tajua niin hiljennän hissuksiin vauhtia. Tarpeen vaatiessa satasen alueella vaikka viitenkympiin, siinäpähän junnaa takana.
[/quote]
Siinäpähän köröttelet viittäkymppiä kotia, kun minä pyyhkäisen sataaviittä ohi. Kiitos että helpotat ohitustani!
Haluan painostaa edessäajavaa AJAMAAN RAJOITUSTEN MUKAAN!!! Eli 13 yli rajoituksen. 80 alueella auton mittarissa siis 93 ja kaikilla olisi mukavaa.
[/quote]
Mulla on tää sama. Koitan vähän ahdistella, että tajuaisi ajaa edes rajoitusten mukaan (paljon on liikenteessä alinoputta ajavia). Teen tätä silloin, kun en pääse edelläajavasta ohi, koska vastaan tulee autoja tai edelläajava ei ymmärrä olla oikeassa reunassa. Ärsyttäväähän se on, tiedän itsekin, eikä varsinkaan turvallista. Tympäisee vaan niin kovasti nuo köröttelijät. Itse teen niin, jos joku roikkuu puskurissa, että menen oikeaan reunaan ja hidastan vauhtia jotta pääsisi ohi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:45"]
[/quote]
Mulla on tää sama. Koitan vähän ahdistella, että tajuaisi ajaa edes rajoitusten mukaan (paljon on liikenteessä alinoputta ajavia). Teen tätä silloin, kun en pääse edelläajavasta ohi, koska vastaan tulee autoja tai edelläajava ei ymmärrä olla oikeassa reunassa. Ärsyttäväähän se on, tiedän itsekin, eikä varsinkaan turvallista. Tympäisee vaan niin kovasti nuo köröttelijät. Itse teen niin, jos joku roikkuu puskurissa, että menen oikeaan reunaan ja hidastan vauhtia jotta pääsisi ohi.
[/quote]
Aaaaaaa!!! MIKSI sunkaltaisia ihmisiä on olemassa!! Jos nopeus on 80 niin se on 80 ja sun vaan pitää opetella niinkin vaikea asia eli kotoa ajoissa lähtö jos pitää kokoajan neljäsosasekuntteja säästää!! Oot varmaan varautunut siihen, että kun joku hyppää eteen ja jarrut pitöä vetää pohjaan se olet sinä eikä se "köröttelijä" joka maksaa!! Tajuatko edes kuinka törkeää sun käytös on?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:11"]
[/quote]
[/quote]
Tää tyyli saa köröttelijän, tai siis mikä vitun köröttelijä se on kun ajaa rajoitusten mukaisesti, ajamaan entistä tarkemmin suurinta sallittua nopeutta tai vähän alle.
Mikä on tuo +13 km? Meidän autolla jos ajaa 93 km / h, niin poliisin tutka näyttää 89 km / h. Ajan 80-alueella reilun mittarinviisarin verran yli 80, niin todellinen vaiuhti on silloin 80 km / h. Sakkojen saaminen on ehkä maailman nolointa.
Jos joku roikkuu takapuskurissani, hidastan nopeuden kyseiseen turvaväliin sopivaksi. Olenhan vastuullinen kuljettaja. :-)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 21:34"]Mulla on teille kusipäille jotka, ette sitä turvaväliä pidä niin varoittava tarina siskoni lapsen kuolemasta. Vaikka tuskin se teitä liikuttaa sillä te olette niitä perseessä roikkujia ei niitä kenen perseessä roikutaan. Siskoni ajoi motarilla, kaksivuotias takapenkillä istuimessaan, kun perään tuli roikkumaan joku katumaasturinsa kanssa. Siihen autoon verrattuna oli siskoni corolla kuin muurahainen norsun vieressä ja kuten saatatte arvata katumaasturille ei siis paljoa mitään käynyt. Siskoni joutui tekemään äkki jarrutuksen, kun toinen auto ohituskaistalta päättikin, että ei hitsi mun liittymä onkin tossa ja kiilasi siskoni eteen. Katumaasturi pamautti siskoni perseeseen niin, että koko takakontti oli rytyssä ja siskon lapsi kuoli välittömästi vammoihinsa voi olla, että turvaväli ei olisi lasta pelastanut, mutta aina sitä mietti entä jos.
[/quote]
Kuka helvetin empatiakyvytön paskiainen on kehdannut alapeukuttaa tätä, hyi!
[/quote]
Ei paljon löydy empatiaa lapsia kohtaan,sorry
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 12:45"]Hyvä kysymys! Tuota mä jaksan myös ihmetellä että roikutaan siinä perseessä muutaman sentin päässä. Ja sori vaan, suurimmaksi osaksi ne on naisia jotka tuota tekee, ainakin mun havaintojeni mukaan. (Olen sitten itekkin nainen, ettei tässä mistään miesten naisvihasta ole kysymys). Mulla on tapana kräpsäyttää muutaman kerran jarruvaloja, jos ei pösilö tajua niin hiljennän hissuksiin vauhtia. Tarpeen vaatiessa satasen alueella vaikka viitenkympiin, siinäpähän junnaa takana. [/quote] Siinäpähän köröttelet viittäkymppiä kotia, kun minä pyyhkäisen sataaviittä ohi. Kiitos että helpotat ohitustani!
Hönö! En kai mä sitä viittäkymmppiä kotia asti ajele kun sä lopulta pääset ohi : )
[/quote]
Jos ruuhka-aikaan kehätiellä tai Länärillä pitäisi täydet turvavälit, eivät kaikki edes mahtuisi tielle.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 23:01"]
Yritän säästää bensaa. Jos pitää turvaväliä, siihen väliin tulee autoja ja minä ajaudun koko ajan taaksepäin autollani. Turvavälin pitäjien matkat muodostuvat paljon pidemmiksi kuin muiiden, juuri tuon taaksepäin ajautumisen vuoksi
Ja pitää ajatella luontoakin... mitä enemmän bensaa kuluu, sitä enemmän päästöjä
[/quote]Tosi fiksuas. Jos matkan pituus on 50 km, niin se on aina sen 50 km, vaikka ajat 20km/h :))))
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 22:02"]
Minkähän takia ne takapuskurissa roikkujat ovat yleensä juuri noita Audi- ja Bemari-kuskeja ja lisäksi useasti miehiä? Roikkuvat vaikka itse ajaisi ihan oikeaa nopeutta, joten jostain muusta se piittaamattomuus johtuu kuin edelläajavan alinopeudesta.
[/quote]
Homoja ne on eikä miehiä. Ei siis homoseksuaaleja, vaan homoja.
Joo ja valojen vilkuttelu samalla kun roikutaan perässä kiinni, vaikka ajan sallittua nopeutta.
"En suosittele osaamattomille" Minä en suosittele sinullekkaan.
Raskauden myötä olen alkanut pelkäämään autolla ajamista juuri toisten autoilijoiden takia. Minä en suojele pelkästään omaa henkeäni, vaan myös vauvani. Hermot menee kun kuitenkin näkee tiellä eteenpäin sen verran, että autoja tulee koko ajan vastaan eikä ohituspaikkaa ole niin miksi sen takana tulevan pitää roikkua siinä puskurissa?! Jos se hyvä ohituspaikka aukeaa niin ehdit sinä ohittaa vaikka pitäisit sen turvavälin!
En tykkää nyt myöskään istua sellaisten kuskien kyydissä jotka ajelevat tyhmästi muuten vaan eivätkä välitä kyytiläisten hengistä. Varmaan pelko vielä pahenee kun lapsi syntyy ja istuu konkreettisesti siellä takapenkillä, jonka joku puskurinnuolija vaarantaa.
Toisten "suurin sallittu nopeus" on toisten "vähintään niin kovaa". Kysehän on vain siitä, että "suurin sallittu"-ihmiset ovat empaattisia, fiksuja ja lainkuuliaisia, "vähintään"-ihmiset välinpitämättömiä, itsekeskeisiä ilma-aivoja.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 00:02"]
Muistattehan kaikki kuitenkin, että kaupungeissa ei pidetä turvavälejä, vaan pakataan tehokkaasti kaikki kolot täyteen, lähdetään ripeästi valoista ja muutenkin liikutaan niin, ettei tukita koko liikennettä.
[/quote]
Höh, totta kai turvavälit myös taajamissa. Sehän riippuu ihan vauhdista kuinka pitkä väli tarvitaan.