Voinko juoda yhden siiderin, olen raskaana? Hyvällä omallatunnolla?
Siinä kysymys. Alkuraskauden pahoinvointi on ohi ja tekee mieli juoda yksi kylmä omenasiideri. Voinko tehdä sen hyvällä omallatunnolla?
Kommentit (28)
Itse en ole missään nimessä juonut mutta kerran törmäsin kirjoitukseen että "tiedetään ettei yhdestä lasista viiniä ruoan kanssa tai yhdestä saunaoluesta ole haittaa sikiölle". Olen muutenkin saanut sellaisen kuvan että alkoholi on kielletty koska ei tiedetä tarkkaa rajaa kuinka paljon on turvallista juoda. En itse silti uskaltaisi lähteä testaamaan edes puolikasta siideriä.
Vitun idiootti! Tee abortti ja juo sitten se sidukkasi
Voit juoda yhden. Ei vaikuta mitenkään. Älä liian usein juo.
Anna mennä vaan. Ainoastaan Suomessa voidaan olla näin tarkkoja siiderin suhteen jossa ei alkoholia ole paljoa paskaakaan. Onneksi asun maassa jossa raskaana olevakin saa juoda lasin viiniä illallisella ilman moraalisaarnaa. Happy mummy=happy baby.
Kyllä vauva voi yhden siiderin juoda.
Voit, ei se vaikuta mihinkään luultavasti.
Sitä en kyllä ymmärrä, että miten siiderihimo voi mennä niin pitkälle, että pitää ees miettiä tuollasta raskaana. Oon vanhanaikanen ja ehkä vähän natsi, mut vertaan juovia/tupakoivia vanhempia suoraan siihen, paljonko ne välittää lapsestaan, jos omat mieliteot menee edelle.
Vaikka viinilasillisen joisit. Ei vaikuta mitään pieni annos.
En tiedä susta ja sinun omatunnostasi, mutta itse en olisi voinut.
Et ainakaan hyvällä omallatunnolla.
0-linja raskausaikana!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:39"]
Voit, ei se vaikuta mihinkään luultavasti. Sitä en kyllä ymmärrä, että miten siiderihimo voi mennä niin pitkälle, että pitää ees miettiä tuollasta raskaana. Oon vanhanaikanen ja ehkä vähän natsi, mut vertaan juovia/tupakoivia vanhempia suoraan siihen, paljonko ne välittää lapsestaan, jos omat mieliteot menee edelle.
[/quote]
Alkoholin ja tupakoinnin välttäminen raskaana ollessa on aika uusi juttu. Omat mieliteot aina lapsen edelle!
Älä juo. Jos jotain sattuukin.. Syystä tuntematon. Ihminen hakee aina syytä asialle, jonka aiheuttajaa ei tiedä. Tulisit vielä syyllistämään itseäsi.
Voi luoja mitä kukkiksia. Voit juoda, tosin itse suosisin viinejä :)
Voitko käyttää suuvettä? Voitko meikata, lakata kynnet? Voitko käyttää tavallista shampoota ja deodoranttia? Voitko syödä muutaman liköörikarkin tai viinirypäleitä? Paljonko hedelmissä voi olla torjunta-ainejäämiä? Entä kahvissa? Yksi omenasiideri ei merkkaa mitään kaiken muun seassa. Kohtuus kaikessa.
Voi luoja mitä kukkiksia. Voit juoda, tosin itse suosisin viinejä :)
:)
Ei yhestä tuu ku vihaseksi. Nollalinjalla jatkat! Koska kohta tekee taas mieli ottaa yksi. Huomenna tai sitä seuraavana päivänä...
Juo vaan.
Mulla yks tuttu joka dokas koko raskauden ja sai fas-lapsen. Sen lehmän touhujen jälkeen ei paljo hetkauta jos yks av-mamma juo yhden siiderin. Se on niin pieru Saharassa. Ja ihan oikeasti ei kyl aiheuta mitään!
Mutta ymmärrän EI:n kirkujia, johonkinhan raja pitää vetää. Minä oon varma että mitään ei seuraa siitä jos juot sen. Itse en joisi, mutta olenkin vähän neuroottinen.