Tunnetko päihderiippuvaisia?
Ei siis jotain joka käyttää, vaan jolla on varmuudella tai ainakin luultavasti riippuvuussairaus?
Kommentit (88)
Alkkiksia tunnen aika monta. Joku lääkkeiden käyttäjä tai ehkä huumeitakin vetävä tilastollisesti löytynee lähipiiristä, mutta en ole itse tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
En. En pyöri rupusakin kanssa.
Tämän kirjoittanut mamma on poistunut koneelta koska kohta kaupasta ei saa enää brenkkua.
Alkoholisteja on suomalaisista noin 5-10%. Melkein kaikki tuntee päihderiippuvaisia.
En tunne omasta lähipiiristä, mutta mitä nyt uutisia olen seurannut, nuo julkkikset tuntuvat jatkuvsti jäävän kiinni huumerikkomuksista. Ovatko kaikki julkkikset ( laulajat, näyttelijät, taiteilijat, artistit, tyrkkyjulkkikset, jne.) huumehörhöjä?
Miksi se pää pitää saada jatkuvasti sekaisin? Hulluutta!
En ole enää tekemisissä, mutta pari lukioaikaista kaveria on tietääkseni nykyään narkkareita. Surullista, olivat mukavia tyyppejä ja ihan suht fiksuja silloin ainakin.
Alkoholisteja tunnen valitettavasti monta. Miehen suvussa niitä riittää.
släpp kirjoitti:
En tunne omasta lähipiiristä, mutta mitä nyt uutisia olen seurannut, nuo julkkikset tuntuvat jatkuvsti jäävän kiinni huumerikkomuksista. Ovatko kaikki julkkikset ( laulajat, näyttelijät, taiteilijat, artistit, tyrkkyjulkkikset, jne.) huumehörhöjä?
Se että joku käyttää ei tee siitä hörhöä, samoin kuin suurin osa alkoholia käyttävistä ei ole juoppoja.
Valtaosa ihmisistä käyttää joskus jotain päihdettä, ja valtaosa käyttäjistä ei ole riippuvuussairaita.
Vierailija kirjoitti:
En tunne. Kaikki ovat kuulemma viihde- ja kohtuukäyttäjiä.
:D Tai no, ei sais nauraa.
Vierailija kirjoitti:
släpp kirjoitti:
Se että joku käyttää ei tee siitä hörhöä, samoin kuin suurin osa alkoholia käyttävistä ei ole juoppoja.
Valtaosa ihmisistä käyttää joskus jotain päihdettä, ja valtaosa käyttäjistä ei ole riippuvuussairaita.
Just det, alkoholia juovista vähemmistö on juoppoja ja huumeita käyttävistä vähemmistö on narkkareita.
Jokainen suomalainen tuntee. Onhan suomessa 400 000 alkoholistia ja muut aineidenkäyttäjät siihen päälle.
Alkoholisteja riittää, mukaan voi laskee myös suvun kaappijuopot. Ihan työsskäyviä ovat mutta lauantaisin aevan eri immeinen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen suomalainen tuntee. Onhan suomessa 400 000 alkoholistia ja muut aineidenkäyttäjät siihen päälle.
Näinhän se on. Kaikki eivät vaan tiedä tuntevansa. Kaikki kuitenkin tuntevat alkoholistin, ja kaikki tuntevat myös huumeita käyttävän (tai ainakin kokeilleita useamman kuin yhden) jos ei välttämättä huumeriippuvaista.
'Puhdas' alkoholisti alkaa olemaan myös harvinainen, useimmat ovat nykyään vetäneet viinan lisäksi ainakin lääkkeitä.
Onkos palstan kannabistrolli jo antanut äänen itselleen, hopi hopi!
Juoppoja riittää, meilläkin suvussa vahva taipumus alkoholismiin. Itse katkaisin kierteen.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja riittää, mukaan voi laskee myös suvun kaappijuopot. Ihan työsskäyviä ovat mutta lauantaisin aevan eri immeinen.
Valtaosa, lähes kaikki alkoholistit ovat työssäkäyviä. Rantojen miehet, spurgut, rappioalkoholistit ovat ehkä 3-5% kaikista alkkiksista.
Alkoholisteja tunnen useamman. Kannabiksen käyttäjiä en yhtäkään.
Ukkini sodan jälkeen sairastui alkoholismiin, sitten isäni ja hänen kaikki veljensä. Nyt myös veljeni kamppailee oman alkon käytön kanssa. Minulle ei edes viina sovi.
Vierailija kirjoitti:
släpp kirjoitti:
Miksi halutaan tehdä huonoja valintoja, kun voi olla ilman ja elää tervettä elämää? Sairasta!
Tunnen muutaman raitista een alkoholistin (osa tuli vähän kuin samassa paketissa miehen puolelta). Omassa löhisuvussani on alkoholisti ja yksi sekakäyttäjä, tosi inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteja tunnen useamman. Kannabiksen käyttäjiä en yhtäkään.
Hyvin todennäköisesti kuitenkin tunnet.
Lapsuudessani vahvat muistot viinalla läträämisestä. Koin oloni jatkuvasti ahdistuneeksi humalaisten ihmisten lähellä, jouduin monesti todistamaan humalaisten välisiä riitoja ja yliseksuaalista käyttäytymistä jopa suvun naisilta. Nyt aikuisena en voi edes katsoa pulloon päin.
En tunne. Kaikki ovat kuulemma viihde- ja kohtuukäyttäjiä.