Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka suhtaudutte, jos korttinne ei toimi kassalla...

Vierailija
10.09.2014 |

Ja kassahenkilö ilmoittaa kuuluvalla äänellä että ei ole katetta, tms.

Korttini ei jostain syytä ole viikonlopun jälkeen toiminut, mutta mielenrauhani takia tarkastin tilini, joka oli ok. Ensin lauantaina Prisman kassalla korttini hylkäsi maksun ja kassahenkilö toisti useaan otteeseen että "ei taida olla rahaa, siellä kortilla ei ole rahaa".

Eilen puolestaan Alepan kassalla korttini ei toiminut. Olin varannut pienen määrän käteistä mukaan tarkoituksenani ostaa vain leivänpäälliset ja suklaata. Kortti ei toiminut ja pyysin suklaan sivuun. Kuitti piti mitätöidä ja kassa joutui pyytämään apua hommaan. Selitti siinä melko kuuluvalla äänellä, kuinka "hänellä ei olekaan rahaa".

En tiedä miksi tilanteet tuntuivat jokseenkin nöyryyttäviltä, vaikka itse tiedän ettei suinkaan rahasta ole kiinni. Toisekseen, kun itse aikanani olin kassakoulutuksessa, minulle kerrottiin että vastaavissa tilanteissa ei ryhdytä kommentoimaan asiakkaan tilin saldoa, vaan yritetään hoitaa asia hienovaraisesti.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjoilijana, enkä ikinä asiakkaan seurueen nähden ala hölistä mitään tilin katteesta! Joskus electronilla maksavia pyydän asiakkaan maksamaan pääkassalle koska "näyttää olevan tilapäistä häikkää meidän laitteessa", ja pääkassalla kysyn muuta maksutapaa. Joskus olen myös kysynyt asiakkaalta "sopiiko että laitan toiselta puolelta (luotto)" jos on sellainen kortti, ja näytän hylättyä kuittia. Törkeää toimintaa tuollainen kassalta!

Vierailija
62/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas.

Sain just uuden pankkikortin postissa, se edellinen oli mitätöity, vaikka voimassaoloa oli vielä jäljellä, koska pankkikorttiin tuli muutoksia. Harmi vain sikäli, että kortti tli vasta tänään, kun olisin sitä tatvinnut jo lauantaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itselle niin käy, siis jos kyse on siitä ettei tilillä oikeasti olisi rahaa, siirtäisin nopeasti toiselta tililtä mobiilisovelluksella. Tai maksaisin käteisellä.

Itse työskentelen kassalla, ja v*tuttaa suunnattomasti ne ihmiset, jotka tulevat :"no koitetaan onko täällä rahaa". Helvetin köyhät! Lisäksi naamasta sen yleensä näkee onko oikeasti kyseessä joku häiriö vai onko rahat vaan lopussa. Yli 40-vuotiaille visa electronilla maksajille en jaksa pahoitella, oma syyhän se on jos ei kortti käy. Oikealla kortilla maksajille pahoittelen ja annan yrittää monta kertaa uudelleen.

Vierailija
64/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:56"]

Jos itselle niin käy, siis jos kyse on siitä ettei tilillä oikeasti olisi rahaa, siirtäisin nopeasti toiselta tililtä mobiilisovelluksella. Tai maksaisin käteisellä.

Itse työskentelen kassalla, ja v*tuttaa suunnattomasti ne ihmiset, jotka tulevat :"no koitetaan onko täällä rahaa". Helvetin köyhät! Lisäksi naamasta sen yleensä näkee onko oikeasti kyseessä joku häiriö vai onko rahat vaan lopussa. Yli 40-vuotiaille visa electronilla maksajille en jaksa pahoitella, oma syyhän se on jos ei kortti käy. Oikealla kortilla maksajille pahoittelen ja annan yrittää monta kertaa uudelleen.

[/quote]

Taas näitä selvännäkijä-kassaneitejä, joiden maailmankuvaa ei ole turhilla faktoilla häiritty :)

Itsekin ihmettelen miksi välillä kaupassa menee se pk-ostos heti varauksena, useimmiten menee vasta parin päivän päästä. Kyseessä siis sama kauppa jossa käyn monta kertaa viikossa ruokaostoksilla. Kaipa siellä on sitten joku kassaneiti joka "näkee" päällepäin että ei minulla kuitenkaan ole rahaa tilillä joten parempi varmistaa :)

Vierailija
65/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nostamassa tililtä käteistä ja palaan hoitamaan maksun loppuun.

Vierailija
66/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa kauppaan palautetta asiasta, jos tuntuu nololta tai loukkaavalta että kassatäti kuuluttaa kaikille, ettei tilillä ole katetta. Todella usein se korttikone oikeasti meneekin jumiin tai sekoilee omiaan, eikä kassahenkilö todellakaan saisi sanoa asiakkaan tilin olevan tyhjä, vaikka kone sanoisikin ettei ole katetta.

Itse vanhana kassatyöntekijänä yleensä kysyn, että onko käteistä tai toista korttia, laite ei jostain syystä hyväksy maksua..

Vierailija
67/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi muutama päivä sitten niin mäkissä. Tillillä oli sen verran, että olisin "muutamat" ateriat voinut niillä ostaa, joten en kovin paljon hämmentynyt. En tiedä, mitä kassajärjestelmä ilmoitti myyjälle, mutta yritettyäni maksaa noin 10 kertaa, menin sitten nostamaan rahaa. Mies maksoi sillä aikaa kuitenkin tilaukseni. Mullakin oli sitten saman kortin kanssa siellä ongelmia, joten jossakin oli jokin vika. Olisipa ollut ärsyttävää, jos kassa olisi leuhakana alkanut hokea, että ei sinulla ole rahaa KÖYHÄ, kuten joku tuolla aikaisemmissa kommenteissa ajatteli asiakkaista...

Vierailija
68/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:29"]

Ap täällä taas. Sain just uuden pankkikortin postissa, se edellinen oli mitätöity, vaikka voimassaoloa oli vielä jäljellä, koska pankkikorttiin tuli muutoksia. Harmi vain sikäli, että kortti tli vasta tänään, kun olisin sitä tatvinnut jo lauantaina.

[/quote]

Eli tuollekin virheelle oli ihan oikea syy, eikä se ollut joku maksupäätteen tai yhteyden virhe, niin kuin tässä monessa viestissä halutaan vihjailla.

Vierailija
69/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 09:51"]

Aikoinaan kassalla töissä ollessani huvitti ihmisten reaktiot siihen, et tilillä ei ollut katetta. Meillähän oli tosin tiukat määräykset siitä, et ei saatu alkaa asiaa toitottamaan siinä ja nolaamaan asiakasta, vaan piti jonkun kiertoilmaisun tavoin ehdottaa esims. käteisellä maksamista.

Mut se reaktio oli siis yleensä sellanen oikein ylikorostetun hämmästynyt ja närkästynyt: "MITÄH!? SIIS KYLLÄ SIELLÄ RAHAA ON!!", eikä siihen oikein voinut lisätä mitään, vaik teki mieli sanoa, et "no ei kyl itseasias oo, KÖYHÄ!". Oli välillä huvittavaa, kun oli tosiaan kyseessä vähän "parempi" kauppa ja rouvat välillä niin fiininä ja ostetaan vasikanmaksaa, eikä tilillä oo katetta edes..

Toisinaan jättivät suurielkeisesti ostokset siihen ja sanoivat menevänsä automaatilta hakemaan käteistä ja palaavansa maksamaan, mut arvaa palasko kukaan ikinä..lopusta sen melkein jo osasi lähtee heti hyllyttää tuotteita takasin paikoilleen, kun se jo tiesi.

Joskus tosin oli sympatiaakin asiakasta kohtaan, kuten kerran nuori mies tyttöystävänsä kanssa, osti heille jotkut 5e ostokset, eikä kate riittänyt, lopulta maksoi korvat punoittaen puolet pikkukolikoilla ja puolet kortilla tyttöystävän kuollessa nauruun vieressä. Sanoin kyllä, että tällaista sattuu vähän väliä, ei mitään noloa. Eikä siinä oikeestaan ookaan, ihmisten reaktiot oli noloja!=)

[/quote]

Mä olen kyllä palannut aina maksamaan jos kortti ei ole jostain syystä toiminut ja olen joutunut hakemaan rahaa automaatilta. En kai mää nyt huvikseni niitä kamoja kassalle raahaa jkokeile olisko mulla rahaa maksaa ne. Joskus vaan ei yhteydet tms toimi.

Kerran mulla oli teinipoika mukana ja 600 euron vaatekasa kassalla eikä kortti toiminut.

Vierailija
70/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin pari vuotta sitten S-Marketissa pankkikortilla. Ei katetta. Minulla ei ollut käteistä riittävästi mukana, joten myyjä kuittasi ostokset luoton puolelta. Nolo tilanne, vaikka myyjä oli kohtelias ja asiallinen. Eniten harmitti, että muut asiakkaat joutuivat odottamaan vuoroaan ruuhka-aikana.

Tutkin kotona nettipankista tilin saldon. Ostokseni ylittivät saldon 40 sentillä... Olin maksanut edellispäivänä tililtä laskun enkä katsonut saldoa. Siirsin tilille rahaa toiselta tililtä tulevien ongelmien välttämiseksi.

Pitäisi aina olla mukana hätävarakäteistä, jottei tuollaista tapahtuisi. 

Vierailija
71/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi Mastercardia ja yksi Visa. On käynyt niin, ettei esim. Visa toimi vaikka tilipäivästä on pari päivää ja tilillä melkein kaksi tonnia. Silloin olen maksanut Masterilla. Kun on kolme korttia, aina joku toimii.

Vierailija
72/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Visa ja Mastercard yhdelle tilille ja Mastercard vielä toiseen pankkiin. Kyllä niistä yleensä joku toimii. Käteistä mulla on harvoin ja silloinkin vain pikkusummia.

Vierailija
73/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:56"]

[/quote]

Täh, eipä se mua ainakaan haittaa jos asiakas haluu testata riittääkö rahat... Kaikilla ei ole älypuhelinta josta voisi tarkastaa saldon kaupassa ollessa ja harva muistaa sentilleen saldonsa! Ei siihen testaamiseen kuitenkaan mene kuin parikymmentä sekunttia jos sitäkään.

Vierailija
74/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:58"]Alan tuhertaa itkua ja vetoan kassahenkilön empaattisuuteen josko hän voisi maksaa ostokset puolestani =)
[/quote]

Valitsen aina mieskassan ja toimii, olen kaunis ja hemaiseva hempukka!

Vierailija
75/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:07"]Asun ulkomailla ja täällä meillä on aika tavallista ettei ne kortit aina toimi. Harvemmin varmaan kenellekään tulee edes mieleen että johtuis siitä, ettei tilillä oo rahaa. Yhteydet vaan tilttaa niin usein. Mulla on lompakossa aina paikallinen pankkikortti ja lisäksi kaksi suomalaista luottokorttia. Välillä voi olla ettei Visa toimi, mutta Master Card toimiikin. Kansainvälisiä kortteja tulee käytettynä lähinnä backuppina, joten luottorajat ei koskaan ole edes lähellä täysiä, se ei ole syy. Paikallinen toimii useimmiten, muttei aina. 

Kyllähän siinä tulee sellainen hassu ja kiusaantunut olo kassalla ja miettii, et jos ei mikään kortti käy ja on viikon ruokaostokset siinä- Pankkiautomaatillekin on näissä marketeissa yleensä matkaa. No, aina lopulta joku kortti on onneksi käynyt. Usein on toki käteistäkin mukana, muttei aina.

Suomessa olen huomannut etä Handelsbankenin kortti ei jostain syystä aina välillä toimi, ärsyttää ja tekis mieli vaihtaa pankkia, mutta ei viitsi alkaa kilpailuttaa pelkkien kesien takia asuntolainoja jne. Siksi kannan käteistä mukanani Suomessa yleensä aina vähintään 50-100 € ja maksan mieluummin sillä. Koska Suomessa tuntuu just tuolta, että kassa kuuluttaa kovaan ääneen että "ei myyntilupaa" ja "ei vissiin oo katetta".

Oon muuten Suomessa kerran maksanut yhden nuoren broilerinkoivet, kun kassa ilmoitti ettei tilillä ole katetta. Pojalla oli vissiin Visa Electron. Paketti koipia maksoi jotain 1,95 € ja annoin sen kassalle käteisenä, ku olin seuraavana vuorossa. Sai poika ainakin ruokaa jos vaikka tili sit tyhjä olikin. Se oli ainoa ostos :(
[/quote]

Hienosti teit, kun pojan ostokset maksoit ♥ Olen usein saanut itse tehdä samoin. Pieni hinta, iso ilo. T. kaksi lasta kasvattanut mamma!

Vierailija
76/76 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:29"]

Ap täällä taas. Sain just uuden pankkikortin postissa, se edellinen oli mitätöity, vaikka voimassaoloa oli vielä jäljellä, koska pankkikorttiin tuli muutoksia. Harmi vain sikäli, että kortti tli vasta tänään, kun olisin sitä tatvinnut jo lauantaina.

[/quote]

Eli tuollekin virheelle oli ihan oikea syy, eikä se ollut joku maksupäätteen tai yhteyden virhe, niin kuin tässä monessa viestissä halutaan vihjailla.
[/quote] Kauanko olet ollut kassalla töissä? Viikon? Maksupääte- ja pankkiyhteysongelmia on ollut suurin piirtein kerran kuussa sen kahdeksan vuoden aikana mitä itse olen ollut kassana. Nämä ovat aivan yhtä oikeita syitä kortin toimimattomuuteen kuin vanhaksi mennyt kortti tai katteeton tili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä