Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmiset näin köyhiä!?

Vierailija
10.09.2014 |

Luulin olevani köyhä, sillä oon matalapalkkainen yh ja kaikenlisäksi kohta jäämässä työttömäksi. Olen muuttamassa uuteen kaupunkiin ja minulla on turhia huonekaluja sekä muuta tavaraa, jotka ajattelin dumpata roskalavalle lähtiessä.

Satuin kuitenkin laittamaan tori.fi ilmoituksen eräästä hyllystä, että annan sen ilmaiseksi. Olen saanut vuorokauden sisällä 50 harrasta pyyntöä saada hylly! Hylly, jonka meinasin oikeasti heittää vain roskiin, sillä en tee sillä mitään eikä minulla ole edes omaa autoa kuskata sitä kaatopaikalle. Antamisesta tulee hyvä mieli, mutta mua myös kauhistuttaa se, etten aikaisemmin tullut ajatelleeksikaan että vanhat tavarani voisi kelvata oikeasti jollekin.

Tästä viisastuneena ajattelin laittaa muutakin tavaraa toriin ilmaiseksi. 

Ajattelin vain kirjoittaa, en tiedä oikein miksi. Ehkä siksi, että toisen roska voi olla toisen aarre. Pahoittelen provosoivaa otsikkoa, halusin asialle huomionne. :)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on köyhiä nykyään. Ei kellään ole rahaa. Se asia on tosi! 

Vierailija
22/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tässä kaupungissa "Hyvän mielen tori" jonne saa lahjoittaa tavaraa, ja sieltä saa hakea sitä ilmaiseksi kuka haluaa. Varmaan jotkut hakee ja vie kirppikselle myyntiin, mutta jos sen vaivan näkee, niin siitä vaan. Minä en enää jaksa kirppikselle viedä, kauhea homma ja vuokraan menee tienistit. Toiminta alkoi siitä kun yksi talo paloi, ja useammalla ihmisellä meni kaikki, ja ihmiset halusivat auttaa, ja alkoivat lahjoittaa kaikkea mahdollista tavaraa. Nyt on sitten valmiina kun jollekin ihmiselle tulee joku kriisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on ylimäääräinen tavara ja joku taas tarvitsee sitä, niin hyvä, jos hakee pois. En minä jaksa murehtia sitä, paljonko kyseisen ihmisen pankkitilillä on tai milllainen auto. Tai vaikka joku myisi eteenpäin, jos niin viitsii tehdä, ilmeisesti tarvitsee rahaa ja on riittävän ahkera tehdäkseen noin.

Turhan tavaran kierrätys vähentää jätettä ja ilmeisesti ilahduuttaa saajaansa, meni se kenelle vain. Ei minun roskani ole niin suuri aarre, että jaksaisin katsoa vinoon, jos joku sen hakee mersulla. Hyvä vain, että varakkaammatkin kierrättävät. (Sitä paitsi mistä mistä minä tiedän onko mersu hakijan oma?) Jos haluan oikeata hyväntekeväisyyttä harrastaa, teen sen sitten ihan erikseen, enkä omilla roskillani.

Vierailija
24/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Suomessa nyt niin paljon ole todella köyhiä, että heidän nurkkiinsa mahtuisi kaikki muiden ihmisten pois heittämät kalusteet ja vaatteet. Eikä heidän kotiensa tarvitse olla kierrätyspisteistä. Joten hyvä, että kelpaavat muillekin.

t. 24

Vierailija
25/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan vastaan aina kaiken minkä ilmaiseksi saan, vaikka en tekisi sillä tavaralla yhtään mitään. Hamstraan muutenkin kaikennäköistä, mikä kuuluisi muiden mielestä roskikseen. Ja en ole köyhä, vaan säästäväinen.

Vierailija
26/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistut valikoimaan niistä ottajien joukosta sellaisen, jolle hylly oikeasti tulisi tarpeeseen. Tiedän muutaman sellaisen perheen, joilla ei todellakaan ole edes vähän tiukkaa rahasta, mutta kaikki pitäisi aina saada ilmaiseksi.

Vierailija
27/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäntyylissäni näkyy varmasti sota ja vanhempieni nuoruus pula-aikana. Mietin myös, jätänkö lapsilleni roskani perinnöksi. Kyttään netin tarjontaa, jos on joku tavara/tarvike, jota tarvitsen.

Minua ei myöskään vaivaa, jos haluan tavarasta eroon, että kuka sen hakee. Pääasia on saada se kiertoon. Suurin osa kämppäni kalusteista on tullut joko perintönä tai kierrättämällä, tai jos olen kaupan kautta ostanut lastensängyt/sohvat, niin sillä periaatteella, että niissä voi nukkua aikuiseksi saakka ja ovat vankkaa kamaa. Pääasia että säästyy luontoa ja joku saa sen mitä tarvitsee. Ei tartte olla köyhä, että myös ilmainen tavara kelpaa.

Mulla on kesämökkini pihaporttikin rautaisista sängynpäädyistä tehty. Netistä löysin...Älä ap laita käyttökelpoista ehjää tavaraa roskalavalle, vaan soita vaikka seurakunnan kirpparille, hakevat ilmaiseksi pois.

Vierailija
28/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne alkaa mennä överiksi. Olen alustavasti luvannut eräälle herttaisen oloiselle opiskelijatytölle hyllyni ja se toivottavasti haetaa tänään. No eräs henkilö on alkanut pommittaa minua viesteillä liittyen hyllyyn "joko hylly on mennyt?" "kenelle annoit hyllyn?" "Oletko jo päättänyt?" :O en tosiaan ole kellekkään ehtinyt vastailla vielä että hylly on alustavasti luvattu ja en tiedä jaksanko monelle kymmenelle ihmiselle erikseen kirjoittaa ja soittaa että hylly on mennyt. Että jotkut ihmiset voi olla myös rasittavia!

ap

Vierailija
29/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrättämäsisessä ei välttämättä ole kysy köyhyydestä. En minäkään köyhä ole vaikka on yksinhuoltaja. Käyn töissä ja saan lisäksi pääomatuloja. Siitä huolimatta ostan myös käytettyä.

Mutta siis ehdottomasti laita vaan mieluummin kiertoon toisille kuin roskiin.

Vierailija
30/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:46"]

Tilanne alkaa mennä överiksi. Olen alustavasti luvannut eräälle herttaisen oloiselle opiskelijatytölle hyllyni ja se toivottavasti haetaa tänään. No eräs henkilö on alkanut pommittaa minua viesteillä liittyen hyllyyn "joko hylly on mennyt?" "kenelle annoit hyllyn?" "Oletko jo päättänyt?" :O en tosiaan ole kellekkään ehtinyt vastailla vielä että hylly on alustavasti luvattu ja en tiedä jaksanko monelle kymmenelle ihmiselle erikseen kirjoittaa ja soittaa että hylly on mennyt. Että jotkut ihmiset voi olla myös rasittavia!

ap

[/quote]

Tiedätkö, luultavasti noin 49 niistä 50:stä jotka sinua ovat lähestyneet, ajattelevat sinusta juuri samalla tavalla.

Miksi tori.fi:ssa pitää olla niin vammainen (myös silloin) kun on myymässä tai antamassa jotain pois?

Tässä hyvin yksinkertaiset säännöt:

Kun joku ottaa yhteyttä (hankkiakseen noudettavan tavaran) niin se tullaan hakemaan samana tai seuraavana päivänä, ellei ilmoituksessa lue milloin se vapautuu. Myyjä poistaa ilmoituksen välittömästi kun asiasta on sovittu. Jos ostaja ei pääse hakemaan tällä aikataululla, maksaa siltä istumalta ennakkoon. Jos hakijaa ei kuitenkaan näy sovitulla hetkellä, myyjä laittaa ilmoituksen takaisin ja jos alkuperäinen ostaja vielä yrittää, kerrotaan kohteliaasti että lupauksen voi rikkoa kerran mutta ei kahdesti, emme sovi enää mitään. Jos käy niin harvinaisesti, että oli maksettu mutta ei noudettu silloin kun sovittiin niin rahat takaisin.

Tuhlaat toiminnallasi ihan älyttömästi KAIKKIEN osapuolten aikaa kun tavarasta kiinnostuneet ihmettelevät että mitä helvettiä tämä nyt on kun ei sanota juuta eikä eitä ja hylly on ilmeisesti edelleen näkyvillä?

Vierailija
31/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 11:32"]

Kaikki on köyhiä nykyään. Ei kellään ole rahaa. Se asia on tosi! 

[/quote]

Ei ole tosi. Kaikki vain eivät osaa elää tulojensa mukaan vaan haluavat sellaisen elintason, minkä saa kolminkertaisilla tuloilla omiin tuloihin nähden.

Onko väärin, jos oikeasti köyhä hankkii ilmaisen tavaran myydäkseen sen eteenpäin ja saa tällä tavoin rahaa, jolla maksaa esim. laskuja tai ruokaa tai lasten luokkaretken? Pitäisikö ilmaisen tavaran mennä nimenomaan omaan käyttöön, ennen kuin sen haaliminen on hyväksyttävää? Minusta on ihan sama, jos ilmainen tavara menee köyhälle itselleen tai myynnin kautta toiselle.

Vierailija
32/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Tuo on rasittavaa. Siksi pidän nykyään kaikelle tavaralle tori.fi:ssä nimelliset hinnat. Se karsii heti pois ne, jotka vaan sokeutuu siitä että jonkun asian saa ilmaiseksi.

Vierailija
33/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]

ap

[/quote]

Tiedätkö, luultavasti noin 49 niistä 50:stä jotka sinua ovat lähestyneet, ajattelevat sinusta juuri samalla tavalla.

Miksi tori.fi:ssa pitää olla niin vammainen (myös silloin) kun on myymässä tai antamassa jotain pois?

Kun joku ottaa yhteyttä (hankkiakseen noudettavan tavaran) niin se tullaan hakemaan samana tai seuraavana päivänä, ellei ilmoituksessa lue milloin se vapautuu. Myyjä poistaa ilmoituksen välittömästi kun asiasta on sovittu. Jos ostaja ei pääse hakemaan tällä aikataululla, maksaa siltä istumalta ennakkoon. Jos hakijaa ei kuitenkaan näy sovitulla hetkellä, myyjä laittaa ilmoituksen takaisin ja jos alkuperäinen ostaja vielä yrittää, kerrotaan kohteliaasti että lupauksen voi rikkoa kerran mutta ei kahdesti, emme sovi enää mitään. Jos käy niin harvinaisesti, että oli maksettu mutta ei noudettu silloin kun sovittiin niin rahat takaisin.

Tuhlaat toiminnallasi ihan älyttömästi KAIKKIEN osapuolten aikaa kun tavarasta kiinnostuneet ihmettelevät että mitä helvettiä tämä nyt on kun ei sanota juuta eikä eitä ja hylly on ilmeisesti edelleen näkyvillä?

[/quote]

Kiitti vaan kivasta valituksesta! En jaksa koko ajan ottaa ilmoitusta pois ja sitten taas laittaa takaisin jos hakija sattuukin feidaamaan ja samaan aikaan vielä kirjoittaa tekstaria 50lle kiinnostuneelle ihmiselle, varsinkin kun tekstarit maksavat liittymässäni 10 senttiä kappale! (käytän whatsuppia tuttujen kanssa) en vaan jaksa enkä ehdi. Pidän ilmoituksen siellä kunnes hylly on oikeasti pois nurkistani pyörimästä. Ärsyttää, kun yrität tehdä oikein, niin aina löytyy monta paskaa ihmistä vittuilemaan ja kertomaan että teitpäs väärin. Haistakaa AV mammat vittu!

ap

Vierailija
34/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]

ap

[/quote]

[/quote]

Kiitti vaan kivasta valituksesta! En jaksa koko ajan ottaa ilmoitusta pois ja sitten taas laittaa takaisin jos hakija sattuukin feidaamaan ja samaan aikaan vielä kirjoittaa tekstaria 50lle kiinnostuneelle ihmiselle, varsinkin kun tekstarit maksavat liittymässäni 10 senttiä kappale! (käytän whatsuppia tuttujen kanssa) en vaan jaksa enkä ehdi. Pidän ilmoituksen siellä kunnes hylly on oikeasti pois nurkistani pyörimästä. Ärsyttää, kun yrität tehdä oikein, niin aina löytyy monta paskaa ihmistä vittuilemaan ja kertomaan että teitpäs väärin. Haistakaa AV mammat vittu!

ap

[/quote]

Kyllä sinäkin helpommalla pääsisit kun noudattaisit noita helppoja ohjeistuksia ja antaisit vaan sen hyllyn sille jolle olet alustavasti luvannut. Jos ei pääsekään hakemaan niin sitten ilmoitusta uusiksi.

Vierailija
35/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:33"]

Ei kerro kyllä köyhyydestä yhtään mitään tuo, että mielellään otetaan ilmaiseksi vastaan.

[/quote]

Tuotakin mietin, ettei kaikki varmaan köyhiä ole. Muitakin motiiveja olisi kiva kuulla. Itse en tykkää turhasta tavarasta enkä ottaisi mielelläni juuri esimerkiksi huonekaluja ilmaiseksi mistään, kun ne vievät tilaa ja se kuljetus on vaikeaa. Tietty jotkut voi olla tavarankerääjiä tms.

ap
[/quote]

Sä oot näitä siis jotka vaan nakkelee tavaroita lavalle?
Tuliko mieleen kierrätys?

Vierailija
36/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei kannatakaan just tän takia laittaa mitään ilmaseksi. Just kun sen sitten hakee sellainen joka ei oikeesti tarvis mitään ilmaseksi ja kun siitä nousee niin älytön haloo. Laittaa vaikka hintaa 5 € tai sen kahvipaketin. Kyllä opiskelijallakin sen verran yleensä on.

Vierailija
37/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:01"]

Mun mielestä ei kannatakaan just tän takia laittaa mitään ilmaseksi. Just kun sen sitten hakee sellainen joka ei oikeesti tarvis mitään ilmaseksi ja kun siitä nousee niin älytön haloo. Laittaa vaikka hintaa 5 € tai sen kahvipaketin. Kyllä opiskelijallakin sen verran yleensä on.

[/quote]

Olis pitänyt vissiin itsekin olla viisaampi. Ihmettelen haloota joka syntyy ilmaisesta hyllynromppanasta. Ja enkä varmasti ala rustailemaan 50 vastausta yhtään kellekkään vaikka kaikki täällä sitä naamapunaisena vaatis tai vaikka ne "helpot" säännöt sitä vaatis..

ap

Vierailija
38/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 08:33"] Ei kerro kyllä köyhyydestä yhtään mitään tuo, että mielellään otetaan ilmaiseksi vastaan. [/quote]   Tuotakin mietin, ettei kaikki varmaan köyhiä ole. Muitakin motiiveja olisi kiva kuulla. Itse en tykkää turhasta tavarasta enkä ottaisi mielelläni juuri esimerkiksi huonekaluja ilmaiseksi mistään, kun ne vievät tilaa ja se kuljetus on vaikeaa. Tietty jotkut voi olla tavarankerääjiä tms.   ap [/quote] Sä oot näitä siis jotka vaan nakkelee tavaroita lavalle? Tuliko mieleen kierrätys?

[/quote]

Kyllä, yleensä olen juuri tällainen dumppaaja. Lähimpään kierrätyskeskukseen on matkaa eikä mulla ole autoa. Ajattelin kerrankin olla kanssaihmisiä ajatteleva ekologinen ei-dumppaaja ja sain huomata että ei olis vissiin kannattanut. :D Helpoimmalla olisin päässyt ku olisin raahannut sen saamarin hyllyn yön pimeydessä roskakatokseen niinkun muutkin välinpitämättömät kaupunki-ihmiset täällä tekee. Eipä tarvi koskaan enää antaa kellekään ilmaisiks niin yhtään mitään!

ap

Vierailija
39/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on vahtipalvelu torin annetaan ilmaiseksi osastolle. Siksi ne heti huomaa ilmaiset kamat. Minä kaupittelin pakastinta 20 eurolla, kukaan ei kiinnostunut. Kun laitoin annetaan ilmaiseksi, sain heti monta puhelua...

Vierailija
40/47 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:40"]

Kyllä sinäkin helpommalla pääsisit kun noudattaisit noita helppoja ohjeistuksia ja antaisit vaan sen hyllyn sille jolle olet alustavasti luvannut. Jos ei pääsekään hakemaan niin sitten ilmoitusta uusiksi.

[/quote]

Jos se tyttö ei tulekaan hakemaan, eiköhän noista 50 kyselijästä joku sen ota, joten ei sitä ilmoitusta siellä enää kannata roikuttaa. Jos tyttö tekee oharit, sitten vaan tekstaria/puhelua jollekin muulle niistä kyselijöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä