Koira vastaa keskikokoista autoa saastuttajana. Miten naisena suhtaudut että koirasi tuhoaa ilmaston lähes täydellisesti?
Kommentit (125)
Koirat on naisien harrastuksia ja autot on miesten harrastuksia niin koirat on hyviä ja autot pahoja
Kiitos koiran olen pysynyt järjissäni korona-aikaan. Oli ulkonaliikkumiskiellot ja kaikki, mutta onneksi pääsi koiralenkeille. Ilman koiraa olisin varmaan kuormittanut mielenterveyspalveluita. Autoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei ole valmiita luopumaan mistään ilmaston pelastaakseen
Jotkut ovat, jotkut eivät. Osa lentelee surutta sinne tänne ja kuluttaa samaan tapaan kuin ennenkin. Pahimpia ovat ne, jotka vaativat muita luopumaan autosta, lihansyönnistä yms, mutta itse jatkavat entistä elämäntyyliään ja ökyilyään. Ärsyttäviä ovat myös blogistit, jotka esittelevät ryysyjään ja turhia tavaroita ja saavat ihmiset ostamaan niitä.
Mitä koiraan tulee, se on monelle yksinäiselle ainoa ystävä ja lohtu.
Enpä onneksi omistakaan turhaa ja rumaa peltikasaa liikkuakseni, vaan kehtaan ja osaan käyttää julkisia kulkuvälineitä sekä kulkea pidempiäkin matkoja pyöräillen tai vaikka kävellen. :))
Kunto kasvaa ja terveys kiittää.
Vähemmän minusta ja keskikokoisesta koirastani tulee ympäristölle rasittavia kuluja, kuin esim. monista perheistä joissa on 2 autoa ja teinipennuillakin oltava vähintään skootterit kesäaikaan alla, kun eivät mukamas muuten pääse muuten kulkemaan minnekään. :)
Ei kiinnosta tippaakaan :) juuri aamulla halasin ja pusuttelin koiranpentuani ja töihin lähtiessäni kaivoin sille lihaisan luun pakastimesta ajankuluksi :)
Inasen harmitti, kun pentu oli yön aikana repinyt yhdet rintaliivini rikki, mutta niitä saa kaupasta lisää.
En luovu autostanikaan ja viikonloppuna on ruoaksi possua :)
Te ilmastohörhöt saatte minun puolestani tehdä suurimman ilmastoteon, mitä yksilö voi tehdä. Aloittakaa ilmaston pelastaminen itsestänne, kukaan ei teitä jää kaipaamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto on hyödyllinen, koira ei.
Helppo valita kummasta luopua jos tarve tulee.
Mun auto ei osaa etsiä kadonneita kuten koirani.
Sinä et huomaisi eroa vaikka luopuisit päästäsi.
montako sun koira on löytänyt
Kyllä on ihmiset nykyään sekaisin. Ei ajatella omilla aivoilla enää ollenkaan. Ihmisiä syyllistetään nykyään ihan kaikesta. Koirat eivät vaikuta mitään ilmastoon eivätkä mitkään eläimet.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on naisien harrastuksia ja autot on miesten harrastuksia niin koirat on hyviä ja autot pahoja
Mulla on kaksi noutajaa metsästyskaverina ja iso, janoinen maasturi jolla niitä kuskaan. Koirista en luovu enkä kyllä autostakaan.
t: miehinen mies
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ihmiset nykyään sekaisin. Ei ajatella omilla aivoilla enää ollenkaan. Ihmisiä syyllistetään nykyään ihan kaikesta. Koirat eivät vaikuta mitään ilmastoon eivätkä mitkään eläimet.
Tälle aivopierulle löytyy varmasti jotkut täysin älyttömät perustelutkin?
Ei kiinnosta tippaakaan. Sekä koiria että autoja löytyy. Ja tulee löytymään jatkossakin. Ap tuottaa elämällään paljon enemmän hiilidioksidikuormaa maailmaan. Mulle koirat menee ehdottomasti ap:n edelle. Ihmisiä voisi alkaa karsia ensin, nehän tämän maailman pilaa.
Elämä on paljon helpompaa, kun ei turhaan vaivaa päätään asioilla, jotka tapahtuu tai on tapahtumatta joka tapauksessa. Sitä surkeaa kiloa kohti, jonka sinä suomalainen päästöistäsi nipistät, tupruttaa kiinalainen tonnin tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta juuri tästä syystä ne kaupunkilaisnaisten parjatut käsilaukkukokoiset koirat ovat optimaalisia. Kulutus on kovin vähäistä.
Syötetään todella kalliita erikoisruokia. Erittäin epäekologisia.
Mistä se koiran hiilijalanjälki muodostuu? Ruuat tehdään teurasjätteestä( ks. esim. Wikipedia) , menee siis ihmisten lihansyönnin hiilijalanjälkeen.
Ihmettelen kuka ees keksii noin typeriä alotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta juuri tästä syystä ne kaupunkilaisnaisten parjatut käsilaukkukokoiset koirat ovat optimaalisia. Kulutus on kovin vähäistä.
Syötetään todella kalliita erikoisruokia. Erittäin epäekologisia.
Mistä se koiran hiilijalanjälki muodostuu? Ruuat tehdään teurasjätteestä( ks. esim. Wikipedia) , menee siis ihmisten lihansyönnin hiilijalanjälkeen.
Teurasjätteistä voi tehdä myös makkaraa tai kananugetteja ihmisten syötäväksi. Lisäksi teurasjätteidenkin myyminen parantaa lihantuotannon kannattavuutta ja laskee pihvin hintaa lautasella joten pihvit menevät paremmin kaupaksi. Tämä on vähän monimutkaisempi kuvio kuin että "teurasjätettä -> menisi muuten roskiin".
Koirat on kivoja, joten niitä ei lasketa.
Näin naiset keskimäärin ajattelevat, tunteella.
Vierailija kirjoitti:
Koirat on kivoja, joten niitä ei lasketa.
Näin naiset keskimäärin ajattelevat, tunteella.
Halutaan että ihmiset menee bussilla vaikka se saastuttaa 4.5 kertaa enemmän kuin henkilöauto. Naiset ei jaksa perehtyä faktoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kuka ees keksii noin typeriä alotuksia.
Ärsyttääkö faktat sinua naisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälle aivopierulle löytyy varmasti jotkut täysin älyttömät perustelutkin?
Naisena ainakin olen tätä mieltä
Entä kissojen saastuttavuus? Täältä löytyy SEKÄ kaksi kissaa ETTÄ keskikokoinen auto. Mut, öö.... tiskaan astiat eko-ohjelmalla, riittääkö?
Myin autoni pois, mutta koirani pidän.