Miten kauan synnytys kestää?
Kommentit (132)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:43"]Oonko ainoa, joka on synnyttänyt kylkiasennossa? Missä asennoissa ootte muut synnyttäneet?
-44
[/quote]
Neljä olen synnyttänyt kylkiasennossa. Muissa asennoissa oli hankala olo. :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 01:07"]11h, 4h, 7h, 13h (vesien menosta laskettuna) ja 5h. :) Ensimmäinen oli käynnistetty.
Hyvinkin erilaisia jokainen synnytys. Onneksi ei nopeampia sillä matkaa synnärille 120km. :P
[/quote]
Piti vielä lisämän että ponnistusvaiheet kestäneet 2-10 minuutin välillä. Lapset olleet kaikki yli 4kiloisia. Viimeisin 5200g :P
Löysä värkkikö? ;) Ei vaan tehokas ponnistaja. :P
21 h kesti, ponnistusvaiheessa oltiin oltu puoli tuntia, kunnes mentiin hätäsektioon.
1.alkoi supistuksia, 36h jälkeen olin 4cm auki, päättyi hätäsektioon. 2. alkoi lapsiveden menolla, kesti 32h, ponnistus 25min.
Meillä synnytys kesti kaikkineen hitusen vajaa 9 tuntia, josta ponnistusvaihe oli 14 minuuttia. Synnytys oli tosin käynnistetty ja kovien kipujen vuoksi jouduttiin epiduraali antamaan melko aikaisessa vaiheessa. Olisi voinut olla nopeampi ilman sitä.
Eka 13h (vedettiin lopulta imukupilla, ponnistusvaihe yli tunnin)
Toinen 4h, ponnistus 45 minuuttia
Kolmas 9h, ponnistus 5 minuuttia
Neljäs 4h, ponnistus 25 minuuttia
5,5 h (ponnistusvaihe 45min.) alkoi vesien menolla, mutta synnytys käynnistyi vasta 16 h myöhemmin.
käynnistettynä ja oksitosiinilla avustettuna kaikki. Kestot 9,5h, 5h ja 4,5h
Ponnistusvaihe 8min, toisen kanssa 9min. Olisikohan ekan synnytys kokonaisuudessaan kestänyt (jos siis lasketaan se odottaminen, että olet riittävästi auki) 6h ja toisen kanssa 5h. Minulla ei ollut kertaakaan mitään "harjoitus supistuksia". Vasta kun tosi oli kyseessä tuli supistukset, mikä taitaa olla harvinaista? Mutta varsinkin tuon ekan synnyttäminen oli kyllä huvittavaa, kun tuli niin äkkiä. Ponnistustarvetta en edes tuntenut, epiduraali teki tehtävänsä ja kätilö kun sanoi "ponnista" ja olikohan vain kaksi ponnistusta vai kolme niin vauva jo maailmassa, että voi noinkin nopeasti tulla. Toisen synnyttäminen olikin sitten kivuliaampaa, kun lääkkeet eivät niin hyvin auttaneet, kuin ekalla kerralla, mutta kokemus sekin.
Synnytys kesti yhteensä 9h, josta 1h 20min oli ponnistusvaihetta.
Kolme lasta synnyttäneenä sanoisin että äidin kunnolla tai muillakaan toimilla (rentoutuminen jne) ei ole mitään merkitystä synnytyksen sujumisen kannalta. Tuo on ihan täyttä soopa.
Minulla ensimmänen synnytys kesti vain vähän yli 3 tunti. ( ei kivunlievityksiä ja synnytin ammeen)
Mulla 10h, 1h20min, 1h15min ja viimeinen 42 min.
Vain eka "oppikirjojen mukaan"
Kestoksi merkattiin 8h. Ensimmäisistä säännöllisistä (10min) supistuksista itse ponnistukseen.
1. 16h
2. 7,5h
3. 4,5h
4. 1h 22min
5. 1h 35min
6. 3h
7. kohtuun kuollut vauva, ei tarkkaa muistikuvaa synnytyksen kestosta, ehkä 4h
8. 2,5h
9. 3h
Kolme ensimmäistä synnytystä käynnistynyt itsekseen. Loput käynnistetty kalvojen puhkaisulla, synnytys laskettu alkaneeksi supistuksista.
Perjantaina käynnistettiin, maanantaina syntyi keisarileikkauksella synnytyksen pysähdyttyä ja voimien loputtua. 72 tuntia. Perjantai, lauantai ja sunnuntai olivat kipujen osalta siedettäviä, mutta nukkuahan siinä ei juuri voinut. Sitten meni lapsivesi mutta kohdun suu ei ollut kuin vähän auki. Kivut olivat järjettömät ja lapsen henki oli vaarassa. Epiduraalia yritettiin pistää kuuteen eri kohtaan, ennenkuin se onnistui. Maanantaina kohdunsuu oli auki, mutta supistukset loppuivat. Lääkärit armahtivat keisarileikkauksella. Tämän jälkeen sain seuraavassa raskaudessa suunnitellun sektion traumaattisen synnytyskokemuksen vuoksi. Kesti puoli tuntia ja oli kivuton ja stressitön. Entisaikaan iso prosentti naisista kuoli synnytykseen, kun kivunlievitystä ja keisarileikkausta ei ollut. Minä olisin sata vuotta sitten ollut yksi heistä.
Ensimmäisen synnytys kesti 6h 36 min josta ponnistus 4min
Nyt jännitetään miten tämän toisen kanssa käy.
Mulla eka kesti 30min ja sulkemiseen meni toiset 30.min oli kiirreelinen keskossynnytys sectiolla+myrkytyksen aiheuttamat ongelmat.Heräämössä puolitoista päivää sen vuoksi +1pveristyshuoneessa tipan takia.
Toinen kesti 40min kun tekivät mulle sterilisaation section yhteydessä.
Molemmissa ei ite voinu asialle mitään kun joutu sectioon mieluummin se kuin jompikumpi ois kuollut.Molemmissa raskausmyrkytys ja oma sydän ei ois kestänyt normi synnytyksen aiheuttamaa rasitusta.
Oisin kyllä halunnu kokea normi synnytyksen.
No vittu mitä väliä??! Ei sinne tietääkseni vielä kukaan ole jääny!!