Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan synnytys kestää?

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen alkoi lapsiveden menolla ja kesti siitä alkaen 6 tuntia. Toinen samoin veden menolla ja kaikkiaan kotoa synnytykseen 3 ja puoli tuntia. Mitään kivunlievitystä en halunnut. Toisen kohdalla varmaan olisi ehdittykään.

Vierailija
122/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 10h

2. 1h 20min

3. 1h 15 min

4. 42 min

Ponnistusvaihe kaikissa 9 min. Ei muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13h kesti. Yksi lapsi on ja siihen jää.

Vierailija
124/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, olipa hyvä, että olin reippaasti ylipainoinen. Kuinka nopeasti ne muuten olisivatkin syntyneet. Ja nyt ymmärrän miksi kätilö esikoisesta höpötti, että hyvä ponnistaja. Olisi läskien takia vissiin pitänyt olla huono.

Ekan synnytyksen aikaa on vähän hankala määritellä, koska rantauduin sairaalaan veristen pikkuhousujen takia, mutta säännöllisistä meni varmaan ehkä 7,5h.

Toka käynnistettiin, kesto 4-5h

Kolmas ekasta tuntemuksesta maailmaan tuloon 2h50min (20min sairaalassa)

Neljäs ekasta tuntemuksesta 4,5h.

Vierailija
125/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohdasta lasketaan tuo synnytyksen aika? Kun lapsivesi puhkeaa?

Katsoin erään videon jossa kun naisen lapsivesi puhkesi niin lapsi syntyi 2h ja 30min sen jälkeen. Tuntui todella nopealta synnytyksetä. 

Vierailija
126/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin erään videon jossa kun naisen lapsivesi puhkesi niin lapsi syntyi 2h ja 30min sen jälkeen. Tuntui todella nopealta synnytyksetä. 

Se pitäisi laskea säännöllisistä supistuksista.

Vierailija
127/132 |
13.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitäisi laskea säännöllisistä supistuksista.

Itse en ole synnyttänyt mutta tämä nainen sai ensimmäisen supistuksen puoli tuntia vesien jälkeen, eli synnytti 2 tunnissa. Tuntui silti nopealta, kun ei edes kerennyt sairaalaan, vaan synnytti ambulanssissa.

Vierailija
128/132 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen synnytyksessä lapsiveden menosta pojan syntymään meni 37 tuntia. Epiduraali nimittäin lopetti supistelut kokonaan ja sitten vain odoteltiin... Kun minulle nousi kuume, päättivät laittaa lääkettä suoneen ja vauhdittaa synnytystä. Sitten vasta alkoi tapahtua.  

Kakkosen kohdalla lapsiveden menon jälkeen olin kotona vielä pari tuntia, supistukset olivat aika kivuliaita mutta ajattelin että ei tässä sairaalaan ole mitään kiirettä kun ei ensimmäinenkään hopulla tullut. Kävi sitten niin, että ehdin olla sairaalassa 1,5h kun tyttö syntyi. Mitään kivunlievitystä en ehtinyt saamaan :) 

Vierailija
129/132 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisiä supistuksia 21 h ja viimeinen tunti tuosta ponnistettiin jakkaralla. Ei epiduraalia, eikä oksitosiinitippaa. Käsittääkseni ihan normi synnytyksen kesto esikoiselle.

Vierailija
130/132 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-10h. Kaikki neljä, supistusten alusta loppuun. Ponnistusvaiheet 6-10min.

Vierailija
131/132 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen n. 18 h, toinen 2 h 20 min.

Vierailija
132/132 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäsäännöllisiä (4-10 minuutin välein) supistuksia 24 h, alkoivat klo 04 keskiviikkoaamuna. En ollut saanut nukutuksi sinä yönä, jotenkin aavistin synnytyksen alkavan. Torstaiaamuna vähän kahdeksan jälkeen mentiin synnytyssaliin, olin 7 cm auki. Vauva syntyi vähän ennen yhtätoista eli salissa olin ehkä 2,5 h.

Synnytyksen kestoksi merkittiin 5,5 h ja ponnistus 19 min. Ponnistin kyljelläni, se tuntui luontevimmalta ja helpoimmalta asennolta ponnistaa. Käsittääkseni siinä asennossa myös vauvan pää kulkee synnytyskanavassa jotenkin paremmassa asennossa. Varsinaista ponnistustarvetta ei ollut ollenkaan epiduraalin takia, enkä ponnistusvaiheessa tuntenut enkä myöskään nähnyt monitorilta supistuksia. Ei repeämiä, ei tikkejä. Hyvä ja mukava synnytys.

Tämä taitaakin olla minun kirjoittamani. Tällä välin on jo toinenkin lapsi saatu maailmaan. Toisesta meni vedet aamulla, josta synnytys ja supistukset alkoi säännöllisesti. Yhden aikaan päivällä lapsi syntyi, eli synnytys kesti n. 6 h ja ponnistus 9 min. Tällä kertaa ponnistin selältäni, mikä ei tuntunut yhtään luonnolliselle asennolle, mutta en oikein ehtinyt vaihtamaan asentoa. Epiduraalin laitto jotenkin epäonnistui, pitkän aikaa sitä ronkkivat paikoilleen. Ponnistamisen tarvetta ei ollut tälläkään kertaa, mutta tällä kertaa ponnistus kyllä kirpaisi. Ei tullut repeämiä eikä tikkejä. Jostain syystä kätilö kiskoi istukan väkisin ulos synnytyksen jälkeen, jonka vuoksi melkein jouduin leikkuriin rajun vuodon vuoksi. Ihan hyvä synnytys tämäkin, mutta pieni pelko jäi tuosta vuotamisesta, joten kolmatta kertaa ei taideta uskaltaa enää kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä