Ero sen takia, että saisi joskus levätä ilman lapsia?
Mielipiteitä tästä. Olen ihan tosissani harkinnut tätä, koska olen niin väsynyt pienten lasten ja kokopäivätyön yhdistämiseen. Parisuhde on väljähtynyt eikä yhteistä aikaa ole oikeastaan koskaan, mutta mitään isoja ongelmia ei ole.
Kommentit (122)
Tästä syystä minä hoidan lapset ja kodin asioita, mies käy töissä
Miksi pidät itsestäänselvyytenä sitä, että saisit ns. lapsivapaata? Luultavasti kuitenkin haluat lähivanhemmuuden ja näin ollen etäisällä on ainoastaan elatusvelvollisuus, ei siis ole mikään pakko nähdä ollenkaan lapsia.
Osallistuuko miehesi lastenhoitoon? Onko sinulla mahdollisuus osa-aikatöihin tai hoitovapaaseen? Onko ero ainoa oikea ratkaisu, vai pystyisitkö välillä pitämään hengähdysviikonloppuja itseksesi, tai vuokraamaan pienen yksiön jossa saisit tarvittaessa levätä?
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä minä hoidan lapset ja kodin asioita, mies käy töissä
Tähän ei monella taida olla varaa ainakaan kotihoidontukiajan jälkeen. Mä olisin mieluummin se, joka käy töissä. Valitettavasti mies myös.
Jos mietin eronneita ystäviäni, he ovat onnellisempia kuin koskaan aikaisemmin. Heillä on menevä elämä, uudet poikaystävät joita aina deittailevat lapsettomilla viikoilla ja he ovat levänneitä ja hyvinvoivia. Mutta ainut mitä he käsittelevät ovat lasten suru. Lapsille ero ja vuoroviikoin kodin vaihtaminen on ollut rankkaa ja monesti joku itkee sitä kun joutuu isälle tai ei saanut olla isällään.
Että kyllä joo toisinaan kadehdin tätä kaikkea vapautta. Mutta kun katson onnellisia lapsiani en heidän takiaan ihan heppoisesti eropäätöstä tekisi.
Noin 22% iseistä ei tapaa lapsiaan lainkaan.
Tilaa itsellesi all inclusive loma Kap Verdelle, sinne siksi että siellä ei oikeasti voi tehdä muuta kuin levätä, tosin vaatimus on että pitää kalaruuasta se ja aurinko ovat siellä hyviä. Tulee kuitenkin halvemmaksi kuin ero ja ehkä puoliso huomaa mitä teet perheen eteen.
Entä jos eroaisit lapsista? Parisuhdekin voisi varmaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuuko miehesi lastenhoitoon? Onko sinulla mahdollisuus osa-aikatöihin tai hoitovapaaseen? Onko ero ainoa oikea ratkaisu, vai pystyisitkö välillä pitämään hengähdysviikonloppuja itseksesi, tai vuokraamaan pienen yksiön jossa saisit tarvittaessa levätä?
Mulla on pidempi työmatka kuin miehellä, joten mies hoitaa lapset aamut ja iltapäivät. Tästä syystä mies on sitä mieltä, että näiden aikojen ulkopuolella lapset ovat pääasiassa mun vastuulla. Töistä sanottiin, että voin tehdä osa-aikaa, mutta työtehtävät säilyy samana. Samat työt pienemmällä palkalla siis. Hoitovapaa ei onnistu lasten iän takia.
Haluaisin joskus puuhata omia harrastuksia kotona, nyt se ei onnistu. Kai voisin lähteä jonnekin joskus yksin, mutta se ei ole oikeastaan se, mitä kaipaan.
No minä en muista minä vuonna viimeksi olisin saanut kesälomalla edes yhden lapsivapaa illan.
Kyllä muitakin keinoja lepäämiseen täytyy voida keksiä kuin ero. Erossa menee lasten koti, tulevien mahdollisten lastenlasten mummola jne. Voihan sitä vaikka ottaa asumuseron, jossa hankitaan vaikka toinen asunto lepäämistä varten, mutta ei pureta parisuhdetta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät itsestäänselvyytenä sitä, että saisit ns. lapsivapaata? Luultavasti kuitenkin haluat lähivanhemmuuden ja näin ollen etäisällä on ainoastaan elatusvelvollisuus, ei siis ole mikään pakko nähdä ollenkaan lapsia.
Viikko-viikko -systeemillähän nuo käytännössä nykyään menee. Ellei sitten toinen (l.isä) ole joku alkoholiongelmainen tms.
Anna lapset adoptioon niin sinun ei tarvitse nähdä niitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikko-viikko -systeemillähän nuo käytännössä nykyään menee. Ellei sitten toinen (l.isä) ole joku alkoholiongelmainen tms.
Ei tuollaiseen voi mitenkään tuudittautua. Eikä tuo pidä edes paikkaansa. Monet käyvät etävanhemmalla myös esim. joka toinen vklp. Tai vielä harvemmin.
Vuoden äiti kirjoitti:
Anna lapset adoptioon niin sinun ei tarvitse nähdä niitä koskaan.
Jos lasten isä ei suostu adoptioon?
Monilla iso vanhemmat ottavat lapsia yökylään jotta vanhemmat saavat välillä omaa rauhaa tai jos heillä on jotain juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiseen voi mitenkään tuudittautua. Eikä tuo pidä edes paikkaansa. Monet käyvät etävanhemmalla myös esim. joka toinen vklp. Tai vielä harvemmin.
Niin, työläistaustaisilla voi mennä miten sattuu. Tiedän vain meidän akateemisten tilanteen ja se on poikkeuksetta viikko-viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, työläistaustaisilla voi mennä miten sattuu. Tiedän vain meidän akateemisten tilanteen ja se on poikkeuksetta viikko-viikko.
Okei😂
Siitä se alkaa jos sitä pohtii että missä määrin ne lapset on oman identiteetin jatko.
Ehkä maailman typerin idea, mutta olen miettinyt sitä joskus itsekin.