Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kauan synnytys kestää?

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8 sairaalaan, klo 10.07 lapsi syntyi. Nooh, myönnän että kärvistelin kotona muutaman tunnin.

Vierailija
42/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:33"]

Ensimmäinen; pe-aamuna sairaalaan 08.00 ja vauva syntyi yöllä 00.40. Ponnistusvaihe kesti 45 min.

Kuopus: ti-aamupäivällä sairaalaan klo 11, vauva syntyi 16.02. Ponnistusvaihe 3 min.

[/quote]

miten viikonpäivä vaikutti synnytyksen kestoon?

[/quote]

Kaipa tuonkin joku tilastoi :D  Ei varmasti mitenkään, mutta tuli vaan niin selkärangasta nuo päivät ja kellonajat etten ajatellut sen enempiä vasta kuin nyt, olisihan tuosta voinut näppärästi itse laskea tunnit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:27"]

Minä mahdan kuuluua sitten siihen pienen vähemmistöän, kun ensimmäisen lapseni syntymä kesti 2,15 tuntia, toisen lapsen syntymä 19 minuuttia ja kolmas 2,30 tuntia. En saanut mitään kipulääkitystä, kun en oikeastaan edes tajunnut, että synnytys on käynnissä.

[/quote]

iso piirakka sulla?

Vierailija
44/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taida kuulua siihen onnelliseen vähemmistöön, jolla synnytykset ovat lyhyitä. Neljä lasta, synnytykset yhteensä 8,5 tuntia kaikkineen! Äidilläni, isoäidilläni ja sisarellani sama juttu, joten perinnöllistä kai!

Vierailija
45/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainokaistani synnytin 30h. Ponnistusvaihe kesti noin vartin.
Mielenkiinnosta kyselisin, missä asennossa ootte ponnistaneet ja jos uudestaan vielä kertoisitte ponnistuksen keston? Vaikuttiko tarjonta ponnistamisen kestoon? Pitikö odottaa, että ponnistamisen tarve alkaa vai oliko tarve heti täysin kohdunsuun auettua?
Itse ponnistin jakkaralla, lapsi raivotarjonnassa ja ponnistutti reilusti etuajassa, niin että jouduin kamppailemaan ponnistamisen tarvetta vastaan supistusten aikana. Lopulta oli pakko ottaa epiduraali, jotta lihakset pääsivät rentoutumaan, koska aukeaminen pysähtyi moneksi tunniksi ja kohdunsuun reuna alkoi turvota. Jakkaralla ponnistaminen oli ihanan vapauttavaa, kun viimein sai antaa ponnistuttamiselle periksi ja puskea muksun maailmaan.

Vierailija
46/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:27"]

Minä mahdan kuuluua sitten siihen pienen vähemmistöän, kun ensimmäisen lapseni syntymä kesti 2,15 tuntia, toisen lapsen syntymä 19 minuuttia ja kolmas 2,30 tuntia. En saanut mitään kipulääkitystä, kun en oikeastaan edes tajunnut, että synnytys on käynnissä.

[/quote]

iso piirakka sulla?

[/quote]

Yläasteikäisen käsitykset synnytyksen kulusta :D Siinä vaiheessa, kun se vauva on emättimessä (johon ilmeisesti viittaat piirakalla - piirakka ei kyllä tosin oikeasti tarkoita emätintä, vaan vaginaa), se on käytännössä jo lähes syntynyt. Se kriittinen kohta on kohdunkaula ja sitä edeltävä luinen synnytyskanava.

Mä ymmärrän, että nämä termit ovat varmasti hieman sekavia, varsinkin, jos ne omassa päässä tiivistyvät sanaan piirakka, mutta Google auttaa tässäkin.

Vierailija
47/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:51"]

Ainokaistani synnytin 30h. Ponnistusvaihe kesti noin vartin. Mielenkiinnosta kyselisin, missä asennossa ootte ponnistaneet ja jos uudestaan vielä kertoisitte ponnistuksen keston? Vaikuttiko tarjonta ponnistamisen kestoon? Pitikö odottaa, että ponnistamisen tarve alkaa vai oliko tarve heti täysin kohdunsuun auettua? Itse ponnistin jakkaralla, lapsi raivotarjonnassa ja ponnistutti reilusti etuajassa, niin että jouduin kamppailemaan ponnistamisen tarvetta vastaan supistusten aikana. Lopulta oli pakko ottaa epiduraali, jotta lihakset pääsivät rentoutumaan, koska aukeaminen pysähtyi moneksi tunniksi ja kohdunsuun reuna alkoi turvota. Jakkaralla ponnistaminen oli ihanan vapauttavaa, kun viimein sai antaa ponnistuttamiselle periksi ja puskea muksun maailmaan.

[/quote]

Se, jolla 2x avotarjonta, vastaa: tarjonta vaikuttaa todellakin ponnistusvaiheen kestoon! Mulla ei kummallakaan kerralla edes ollut mitään ponnistamisen tarvetta, vaan ponnistaminen on niin kivuliasta, ettei sitä oikein halua tehdä. Mulla siis ponnistusvaiheet 2 h ja 45 min.

Vierailija
48/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sivu

Vierailija
49/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ :D

Vierailija
50/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:54"]

Ainokaistani synnytin 30h. Ponnistusvaihe kesti noin vartin. Mielenkiinnosta kyselisin, missä asennossa ootte ponnistaneet ja jos uudestaan vielä kertoisitte ponnistuksen keston? Vaikuttiko tarjonta ponnistamisen kestoon? Pitikö odottaa, että ponnistamisen tarve alkaa vai oliko tarve heti täysin kohdunsuun auettua? Itse ponnistin jakkaralla, lapsi raivotarjonnassa ja ponnistutti reilusti etuajassa, niin että jouduin kamppailemaan ponnistamisen tarvetta vastaan supistusten aikana. Lopulta oli pakko ottaa epiduraali, jotta lihakset pääsivät rentoutumaan, koska aukeaminen pysähtyi moneksi tunniksi ja kohdunsuun reuna alkoi turvota. Jakkaralla ponnistaminen oli ihanan vapauttavaa, kun viimein sai antaa ponnistuttamiselle periksi ja puskea muksun maailmaan.

[/quote]

Se, jolla 2x avotarjonta, vastaa: tarjonta vaikuttaa todellakin ponnistusvaiheen kestoon! Mulla ei kummallakaan kerralla edes ollut mitään ponnistamisen tarvetta, vaan ponnistaminen on niin kivuliasta, ettei sitä oikein halua tehdä. Mulla siis ponnistusvaiheet 2 h ja 45 min.

[/quote]

Niin, ja mulla molemmat lapset syntyneet puoli-istuvassa asennossa, muitakin asentoja kyllä kokeilin.

Mulla oli tokan kohdalla sairaalaan tullessa kohdunsuu täysin auki, muttei minkäänlaista ponnistamisen tarvetta.

Vierailija
51/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,5h, ponnistusvaihe 45min

Vierailija
52/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vrk ja ponnistus 10min

Vierailija
53/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se pöydälle hyppääjä... Ekassa synnytyksessä raivotarjonta ja ponnistustarve liian aikaisin. Käitilöä ei kiinostanut joten ponnistin reunaa vasten. Ponnistusta 1.5h joka päätyi imukuppiin. Auts!! Asento puoliistuva. Tokassa synnytyksessä myös raivotarjonta ja ponnistamisen tarve kun yritin hiihtää synnytyssalia kohti. Taas asento puoliistuva ja ponnistin pihalle heti kun mies ja hoitaja suoristi minut siitä käppyrästä miten itseni siihen pöydälle heitin :)

Vierailija
54/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:01"]Minä olin se pöydälle hyppääjä... Ekassa synnytyksessä raivotarjonta ja ponnistustarve liian aikaisin. Käitilöä ei kiinostanut joten ponnistin reunaa vasten. Ponnistusta 1.5h joka päätyi imukuppiin. Auts!! Asento puoliistuva. Tokassa synnytyksessä myös raivotarjonta ja ponnistamisen tarve kun yritin hiihtää synnytyssalia kohti. Taas asento puoliistuva ja ponnistin pihalle heti kun mies ja hoitaja suoristi minut siitä käppyrästä miten itseni siihen pöydälle heitin :)
[/quote] siis toka ponnistusvaihe 13 min unohtui vielä

Vierailija
55/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paha toi 19 minuuttia. Oliko sulla kohdunsuu ennestään yhtään auki vai aukesko se ton 19 minuutin aikana?
Itellä kesti synnytykset 13 ja 11 tuntia.

Vierailija
56/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 h, ponnistus 17 min. Meillä menee suvussa helpot synnytykset, kaikilla nopeat synnytykset ja ilman repeämiä :D tuntuu pahalta teidän puolesta joilla on ponnistusvaiheet kestäny 2 tuntia, hui kamala...

Vierailija
57/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla maratonsynnytys eli yli vuorokauden,josta ponnistustakin 1h10min. Olin nukahtanut kipulääkkeen saatuani ja heräsin siihen, että lantio tuntui puutuneelta. Luulin että olin ollut liian pitkään samassa asennossa, mutta kätilö passitti vessan kautta ponnistamaan. Olin ihan pöllähtänyt ja pyörin siinä sängyllä jos vaikka missä asennossa. Olin kontillani ja kyykyssä, koska etukäteen kuvittelin nämä itselleni helpoimmiksi. Ei tullut mitään. Puoli-istuvassa asennossa en viihtynyt, vaikka se edisti ponnistusta. Raivotarjonnassa ollut vauva jäi viheliäisesti junnaamaan ja silloin kätilö kysyi minulta harrastanko kenties ratsastusta, kun on niin tiukat lihakset. Tälle tajusin nauraa vasta jälkeenpäin :) Lopulta gyne-asento toimi.

Vierailija
58/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 tuntia ja kiireellinen sektio.

Vierailija
59/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka käynnistyi vesien menolla, kesto 2 h, ponnistusvaihe 10 min. Sairaalassa 2 h.

Toka käynnistyi supistuksilla, kesto 5 h, ponnistusvaihe 5 min. Sairaalassa 2 h.

Kolmas käynnistyi vesien menolla kotona, heti lähdettiin, kesto 1 h 50 min, ponnistusvaihe 3 min. Sairaalassa alle tunti...

Vierailija
60/132 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen 9 h ja toinen 21 h