Miten kauan synnytys kestää?
Kommentit (132)
Ensimmäinen alkoi säännöllisillä supistuksilla ja ensimmäisestä suoistuksesta meni 5h lapsen syntymään. Ponnistusvaihe 11 min.
Toinen synnytys alkoi erittäin heikoilla supistuksilla jotka ei tehneet vielä mitään kohdunsuulla. Jatkui ykskaks todella rajuilla supistuksilla, pysähtyi muutamaksi tunniksi kokonaan, jatkui taas erittäin rajuilla ja päättyi 8 min ponnistusvaiheeseen. Yhteesä 6h, josta 1,5 tuntia avaavia supistuksia.
Ainoa synnytykseni on kestänyt 8 h (ponnistusvaihe 55 min)... Eli minullakin lyhyt ensisynnytykseksi muttei sentään niin lyhyt kuin ap:lla.
50 minuuttia. Joo, ei ehtinyt huuteleen kivunlievityksiä.
Virallisesti "vain" rapiat 27h, mutta oikeasti kolme vuorokautta. Se oli sellainen viikonvaihde:/
31 h 40 minuuttia, niistä 1 h 40 min ponnistusvaihe, kohta on toinen synnytys edessä, toivon , että olis lyhyt
1. Synnytys 16 tuntia siitä kun tulin sairalaan, kotona kärvistelin sitä ennen 8 tuntia ja ponnistusvaihe kesti 7 minuuttia.
Toinen vasta mahassa, saa nähdä miten käy.
Ensimmäisen kesti 2,5h ja toisen 1,5h. Onneksi asuimme sairaalan vieressä :)
Eka 31h ponnistusvaihe 1,5h toka 4,5h ponnistysvaihe 13min. Täytyy sanoa että tokassa tuli kiire sairaalaan kun oma asenne oli "kyl täs varmaan taas vuorokausi menee".... olin 9cm auki kun tulin sairaalaan ja hyppäsin pöydälle ponnistamaan :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:05"]Eka 31h ponnistusvaihe 1,5h toka 4,5h ponnistysvaihe 13min. Täytyy sanoa että tokassa tuli kiire sairaalaan kun oma asenne oli "kyl täs varmaan taas vuorokausi menee".... olin 9cm auki kun tulin sairaalaan ja hyppäsin pöydälle ponnistamaan :)
[/quote]
Miten synnytykset on alkanut?
1. synnytys: supistukset alkoivat klo 23, vauva syntyi klo 19. Ponnistusvaihe 2 h.
2. synnytys: supistukset alkoivat klo 4, vauva syntyi klo 7. Ponnistusvaihe 45 min.
Molemmissa synnytyksissä avonainen tarjonta, tokan kohdalla voi sanoa jopa, että onneksi. Olin nimittäin sairaalassa yht. tunnin, vartin synnytysvastaanotossa ja loput salissa ponnistamassa. Jos ei olisi ollut niin huono tarjonta, vauva olisi saattanut syntyä matkalle, ja me siis aloimme sentään tehdä lähtöä heti, kun supistukset alkoivat.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:05"]
Eka 31h ponnistusvaihe 1,5h toka 4,5h ponnistysvaihe 13min. Täytyy sanoa että tokassa tuli kiire sairaalaan kun oma asenne oli "kyl täs varmaan taas vuorokausi menee".... olin 9cm auki kun tulin sairaalaan ja hyppäsin pöydälle ponnistamaan :)
[/quote]
Anteeksi, nauran mielikuvalle synnyttävästä naisesta joka vielä oikein hyppää pöydälle :'D
Niin ja oma synnytys kesti 35h, ponnistusvaihe taisi olla noin. 10min.
Eka 30h (käynnistetty), josta ponnistus 1h. Toka kohta edessä, ja toivottavasti ei ihan noin pitkään kestä.
Ap laskitko ajan synnytyksen käynnistymisestä vai ponnistusvaiheesta?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:05"]Eka 31h ponnistusvaihe 1,5h toka 4,5h ponnistysvaihe 13min. Täytyy sanoa että tokassa tuli kiire sairaalaan kun oma asenne oli "kyl täs varmaan taas vuorokausi menee".... olin 9cm auki kun tulin sairaalaan ja hyppäsin pöydälle ponnistamaan :)
[/quote]
Miten synnytykset on alkanut?
[/quote]
Molemmat vesien menolla ja säännölliset supistukset sen jälkeen.
Eka lapsi: 10h, ponnistus 45min.
Toka lapsi: 7h, ponnistus 8min.
La iltana menin sairaalaan klo 23.30 ja lapsi syntyi su aamulla 6.46. Ponnistusvaihe 45 min.