Siis kenellä ei muka oo älypuhelinta?
Kommentit (128)
Hankin älypuhelimen innoissani muutama vuosi sitten. Opin sitä käyttämään ja hyödyllinenkin oli tavallaan. Mutta koska kyse oli puhelimesta, millä siis pitäisi voida soittaakin niin luovuin siitä parin vuoden jälkeen. Akku piti nimittäin ladata joka ikinen päivä.
Sitten kun akku kestää vähintään viisi päivää, voin harkita uudelleen siihen siirtymistä. Nyt ei tosi ole tarvetta, kun iPadilla ja Nokian peruspuhelimella pärjään. Läppäri on kotona.
Padilla on paljon helpompi kirjoittaakin, eikä tule lääsittyä tätä joka paikassa. Se nyt vaan on niin oudon näköistä kun kaikki kulkevat puhelintaan räpläten.
Huomaa että tällä palstalla kirjoittelee vain vanhat käpyset ämmät! teillä ei ole älypuhelinta koska ETTE OSAISI KÄYTTÄÄ NIITÄ! Myöntäkää pois! Eikä kaikki älypuhelimet ole kalliitta on niitä alle 100€ teille senioreille.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 04:50"]
Huomaa että tällä palstalla kirjoittelee vain vanhat käpyset ämmät! teillä ei ole älypuhelinta koska ETTE OSAISI KÄYTTÄÄ NIITÄ! Myöntäkää pois! Eikä kaikki älypuhelimet ole kalliitta on niitä alle 100€ teille senioreille.
[/quote]
102 vistiä ennen tätä, eikä vakuuttelu ole mennyt perille. No, yksinkertaisia ihmisiä on maailma täynnä, minkäs teet. Terv. vanha käpynen ämmä.
Niinpäniin. Aikamoinen joukko tätäkin palstaa tsiigaa nyt yöllä sängystä käsin ilman 'Älypuhelinta'. Voi teitä, joita pimeys kahlitsee. On paljon tekopyhyyttä maailmassa. Ei kyllä uskoisi jos ei näkisi.
[/quote]Lapsi kulta, meilla vanhoilla kapyisilla ammilla tuppaa olemaan ihan tarpeeksi ylimaaraista rahaa joten siita ei ole kysymys. Minulla on ollut matkalaukun kokoinen autopuhelin kun Suomessa ei sellaisesta viela osattu uneksiakaan, samoin tietokone joten tekniikkakin on hallussa. On ihan muut arvot kysymyksessa.
Kerropa ihan rehellisesti kuinka monta puhelua tai tekstia eilen oli tarkeita? Kuinka monta ihan turhanpaivaista ja kuinka paljon kallista aikaasi tuhraantui tahan turhuuteen. T. Kapyinen amma #2
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:51"]
Ei ole eikä tule. En tarvitse, en halua.
En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, kun esim. kahvilaan tulee kaksi ystävystä, istuvat samaan pöytään ja kumpikin kaivaa älypuhelimensa esille ja sitten se pyyhintä alkaa. Sanaakaan ei vaihdeta keskenään. Vastaavia tapauksia näen päivittäin.
[/quote]
Ja kaupungilla nuoret ja vähän vanhemmat yhtä lailla kulkevat pää alaspäin heilutellen peukaloitaan muun maailman täysin sulkien pois mielestään. Ihme, kun ei vielä ole tullut enempää näitä tuon syyn takia auton alle jääneitä tai liikennemerkkeihin törmänneitä. Olen nimittäin omin silmin todistanut Turun keskustassa monta kertaa, miten suojatie ylitetään pää alaspäin nyhjäten.
Täällä lähiössä kerran yksi nuori mies astui ulos bussista pää alaspäin kuvaruutua veivaten ja olin itse törmätä fillarilla kyseiseen heppuun (pyörätie, samalla pysäkillä jäi useampi ihminen pois bussista), kun käveli keskellä tietä enkä tiennyt, miten hepun olisin väistänyt. Jarrut kiinni, hyppäsin alas pyörältä ja karjaisin, että katso eteesi, älä sitä luuria. Taisi heppu pelästyä pahan kerran, kun täti olikin tulta ja tappuraa. :D
[/quote]
Ihan ohiksena, älytön paikka pyörätielle, äkkiäkös siinä joku alle jää. Voi sitä olla ajatuksissaan ilman puhelintakin.
Voi teidän juttuja. Minullapa on Doro -aikuispuhelin.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 02:18"]
On tarpeeksi alya omasta takaa, en tarvitse puhelimelta lisa-apua. En halua olla tavoitettavissa koko ajan,
[/quote]
Miten älypuhelin tuohon tavoitettavissa olemiseen liittyy? Jos sinulla on ihan tavallinen kännykkä päällä, niin sinut saa siitäkin kiinni.
Minulla on "älytön", mutten sitäkään pidä auki muulloin kuin ollessani hereillä. En kanna sitä mukana ulkoillessani tai käydessäni kaupassa. Kaupungilla liikkuessa en edes kuule sen ääntä melun takia.
[/quote] Get this, ei ole edes tavallista kannykkaa. Tai on kolme keittion romulaatikossa. Minulle ei tarvitse soittaa autosta ikkuna auki tai samalla kun latoo tiskeja koneeseen. Jos on asiaa niin sen ajan voi keskittya asiansa sanomiseen. En yksinkertaisesti halua olla koko ajan tavoitettavissa tai GPSlla paikannettavissa tai pitaa sita puhelinta kadessa 24/7.
Mulla. Olen vajaa kolmekymppinen työtön. Ei ole varaa eikä kiinnostusta.
Äh mulla on mutta puhelin on perseestä, enkä halua ostaa kallista kun se joko varastetaan, häviää tai rikkoutuu mutta olen jo bussinettiselailuun koukussa.
Näppispuhelimella soittaminen on paljon nopeampaa.
Minäkin ostin vasta tänä kesänä. Olisi ollut tarpeellinen aiemminkin ja olisi varaa ollut ostaa kalliimpikin. Maksoi vaan 149,00
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 05:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:51"] Ei ole eikä tule. En tarvitse, en halua. En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, kun esim. kahvilaan tulee kaksi ystävystä, istuvat samaan pöytään ja kumpikin kaivaa älypuhelimensa esille ja sitten se pyyhintä alkaa. Sanaakaan ei vaihdeta keskenään. Vastaavia tapauksia näen päivittäin. [/quote] Ja kaupungilla nuoret ja vähän vanhemmat yhtä lailla kulkevat pää alaspäin heilutellen peukaloitaan muun maailman täysin sulkien pois mielestään. Ihme, kun ei vielä ole tullut enempää näitä tuon syyn takia auton alle jääneitä tai liikennemerkkeihin törmänneitä. Olen nimittäin omin silmin todistanut Turun keskustassa monta kertaa, miten suojatie ylitetään pää alaspäin nyhjäten. Täällä lähiössä kerran yksi nuori mies astui ulos bussista pää alaspäin kuvaruutua veivaten ja olin itse törmätä fillarilla kyseiseen heppuun (pyörätie, samalla pysäkillä jäi useampi ihminen pois bussista), kun käveli keskellä tietä enkä tiennyt, miten hepun olisin väistänyt. Jarrut kiinni, hyppäsin alas pyörältä ja karjaisin, että katso eteesi, älä sitä luuria. Taisi heppu pelästyä pahan kerran, kun täti olikin tulta ja tappuraa. :D [/quote] Ihan ohiksena, älytön paikka pyörätielle, äkkiäkös siinä joku alle jää. Voi sitä olla ajatuksissaan ilman puhelintakin.
[/quote]
Missä sen pyörätien fiksumpi paikka olisi,ojassa?Autotiellä?Kyllä sitä sen verran voi olla hereillä kun on liikenteessä,että ei jää pyörätielle kupeksimaan.
Mulle ei ole vielä tullut sellasta tilannetta, että olisin älypuhelinta tarvinnut. Osaan kyllä käyttää kun tokaluokkalaiselle tyttärelleni ostin. Itse en vaan tarvi. Muutenkin tuntuu että ihmisten elämä pyörii nykyään puhelimen ympärillä. Mulle riittää kun pystyn soittamaan ja tekstaamaan. On mun puhelimessa nettiyhteys, mutta en kyllä sitäkään tarvi. Ehtiihän tuolla netissä käydä kotona tabletilla tai läppärillä.
[/quote]
Voi kuule beibi, kasva vielä vähän aikaa, ennen kuin alat kirjoitella tänne aikuisten keskustelupalstoille. Jookos?
ei ole, ihan liian monimutkaisia! t. nainen 32v
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 05:38"]
Ihan ohiksena, älytön paikka pyörätielle, äkkiäkös siinä joku alle jää. Voi sitä olla ajatuksissaan ilman puhelintakin.
[/quote]
No, jaa, en ole ennen moiseen törmännyt (en kuvaannollisesti enkä kirjaimellisesti) kuin silloin viime vuonna alkusyksystä. En ennen enkä jälkeen. Jotkut turkulaiset saattavat tietää paikan: se on se ensimmäinen Haliskylän bussipysäkki keskustasta päin tultaessa, Kuohukujan lähellä. Siinä pyörätien vieressä olevalla pysäkillä jää usein paljon porukkaa pois, koska, niin, opiskelijoita on tässä kaupungissa paljon.
Ja jos jossain pyöräilijöillä on Turussa tukalaa, niin se on Hämeenkadulla. Busseista poisjäävät astuvat suoraan jalkakäytävä-pyörätie-yhdistelmälle. Molemmille tienkäyttäjille vaaran paikka.
Mun puhelin on 2000-luvun alkupuolelta. Se on työkaverini lapsen entinen. Sain ilmaiseksi. Ei ole älykäs, mutta hyvin sillä soittelee ja laittaa tekstiviestejä. Minulle puhelin ei todellakaan ole mikään statussymbooli, kuten nuorille näyttää olevan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 02:18"]
On tarpeeksi alya omasta takaa, en tarvitse puhelimelta lisa-apua. En halua olla tavoitettavissa koko ajan,
[/quote]
Miten älypuhelin tuohon tavoitettavissa olemiseen liittyy? Jos sinulla on ihan tavallinen kännykkä päällä, niin sinut saa siitäkin kiinni.
Minulla on "älytön", mutten sitäkään pidä auki muulloin kuin ollessani hereillä. En kanna sitä mukana ulkoillessani tai käydessäni kaupassa. Kaupungilla liikkuessa en edes kuule sen ääntä melun takia.
Mulla. Käytössä on Nokia 3310 jonka ostin vuonna 2001, kun se perkele ei vaan hajoa, niin ei ole ollut tarvetta ostaa uutta. Ja muutenkin, mua naurattaa nää luuririippuvaiset jotka ei osaa olla hetkeäkään ilman sitä laitettaan, en tahdo samanlaiseksi. (olen 30v.)
On tarpeeksi alya omasta takaa, en tarvitse puhelimelta lisa-apua. En halua olla tavoitettavissa koko ajan, kun kayn vaateostoksilla katselen vaatteita, ei tarvitse kannykasta tutkia valaiden sielunelamaa. Kun kavelen kaupungilla katson kaupunkia ja ihmisia, en hoida pankkiasioita tai pelaa candy crushia. Taidan olla aika tylsa ihminen mutta ainakin toistaiseksi kelpaan itselleni.