Mistä narsismin tunnistaa?
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt joudut tavoittelemaan jonkun muun huomiota, sillä poistun palstalta enkä valitettavasti ole enää lukemassa jankkaamista muusikoista ja soitonopettajista :-D
Hyvä homma. Keskustelu olisi ollut lähtökohtaisestikin paljon parempi jos olisit pysynyt poissa koko ajan. Mutta eihän narsismista voi selvästikään keskustella ilman että joku narsisti tulee heti pätemään ja puolustelemaan narsistien sairasta käytöstä.
Narsismi on niin yleinen pään vika maailmassa, että varmasti löytyy narsisteja narsistikeskusteluun puolustelemaan käytöstään ja syyttämään uhreja narsistin teoista.
Ainakin saatiin hyviä käytännön esimerkkejä keskusteluista, joissa on mukana narsistisia piirteitä omaava henkilö. Ja mikä parasta, lopulta tuli tappio narskulle ja hän poistui itse tästä keskustelusta. ;)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin saatiin hyviä käytännön esimerkkejä keskusteluista, joissa on mukana narsistisia piirteitä omaava henkilö. Ja mikä parasta, lopulta tuli tappio narskulle ja hän poistui itse tästä keskustelusta. ;)
Meni "kavereineen" bilettämään, mutta huomenna (tai ehkä jo tänään) tulee taas kirjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meni "kavereineen" bilettämään, mutta huomenna (tai ehkä jo tänään) tulee taas kirjoittelemaan.
Just näin. Ehkä esiintyy eri henkilönä, ku hävisi jo yhen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani narsisti jäi kiinni selkeistä valheista, muttei ollut siitä millänsäkään. Kertoi jotakin lehtijuttuja tai elokuvajuonia omina kokemuksinaan.
Tämä on hyvin tyypillistä "narsisteille", vaikka inhoan kaiken psykologisointia yli kaiken.
Narsku ei reagoi ollenkaan jos jää housut nilkoissa puhtaasta bullshitista kiinni. Ei mitään reaktiota.
Mun narsistiksi paljastunut tapailukumppani halvensi exäänsä jatkuvasti ja kertoi mm. kuinka ex pyrki fanikuviin julkkujen kanssa ja häntä hävetti se hännystely, julkisuus kun häntä ei kiinnosta. Kysyin hänen omassa instassaan olleista fanikuvista Bull Mentulan jne ”julkkujen” kanssa (Sohvaperunatkin kelpas) ja sai hillittömät raivarit.
Tunnen itse työn puolesta pari kulttuuripuolen julkkista ja tää tyyppi muuttui ihan matelijaksi heidät tavatessaan.
Jopa mun kollegat ihmetteli, että mikä helvetti tota sun deittiä vaivaa, oli kiusallista katsella sellasta hännystelijää.
Tää tyyppi oli julkisuuden ja rahan perään, eikä hän ikävä kyllä tule saamaan kumpaakaan😄👌Tuo piireihin pääsy on yksi narskun piirre kyllä, ja toisten juttujen ”omiminen”.
Kertoi muuten myös epäilevänsä yhtä kaveriaan narsistiksi. Myöhemmin kuulin, että tämä kaveri oli pohtinut samaa tästä tyypistä, ja olivat jotain interventiotakin miettineet, kun oli kavereitaankin kohtaan härski hyväksikäyttäjä.
Kuvasi mm.itseään kaverin jahdilla ja antoi somessa ymmärtää paatin olevan hänen😄
Vierailija kirjoitti:
Kyllä narsisti voi joskus jättää uhrinsa hyvinkin nopeasti ja välinpitämättömästi taakseen, ei kaikki vainoa tai takerru. Riippuu ihan siitä, onko tutkassa jotain parempaa.
Jos narsistin uhri on voimakastahtoinen ja saavutetty hyöty on narsistin mielestä liian vähäinen vaivaan nähden, narsisti voi tosiaan hylätä toisen ihan surutta, ja todeta vaikka sitä ennen että lähden viemään roskat. Sen jälkeen ei ota yhteyttä ja etsii uuden uhrin.
Narsisti joka ei riehu perheelleen, on narsisti jolla ei ole perhettä jolle riehua.
Vierailija kirjoitti:
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puuteLapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
ImpulsiivisuusNöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
Valehteleminen
Nämä piirteet löytyvät ihan kaikista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Missä narsistien lapset yleensä tapaavat?
Psykiatrian poliklinikoilla, mielisairaaloissa, vankiloissa ja päihdeklinikoilla.
Narsisti ei tosiaan anna edes omille lapsilleen mitään mahdollisuutta kasvaa "tervepäisiksi" aikuisiksi.
Narsisti on itse pikkulapsi, joka pahoinpitelee lapsiaan. Ei opeta mitään, mutta vaatii paljon taitoja, ja peruste on se, että "kyllä tuon ikäisen pitäisi jo osata tämä asia". Jos lapsi ei osaa opettamatta, tulee raivokohtaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Väkivaltainen
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
ImpulsiivisuusNöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
ValehteleminenNämä piirteet löytyvät ihan kaikista ihmisistä.
Korkeintaan yksittäisiä, kun taas narsistilla on ne kaikki tai suurin osa. Etkö mennytkään "kavereidesi" kanssa bilettämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Väkivaltainen
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
ValehteleminenNämä piirteet löytyvät ihan kaikista ihmisistä.
Varmaan narsistin mielestä, mutta itseltäni ei löydy yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa teki myös "soitonopettaja/ammattimuusikkokin". Soittotaidottomana yritti päteä Google- ja Wikipedialinkkien avulla, eikä mitään käsitystä asioista ollut. Ja kun jäi valheista kiinni totesi vain, että "mitä siitä jos valehtelen".
Ketään ei kiinnosta tuo sun soitonopettaja-ammattimuusikko. Hae apua pakkomielteeseesi.
Hae apua patologiseen valehteluusi.
Narsistin vastaus "hae itse" : D Oletteko huomanneet että narsisti ei pysty rakentamaan lauseketjuja , vastaus on yhdellä lauseella.
Yhtäkään täydellistä ihmistä en ole nähnyt. On vain eri lailla vastoinkäymisistä kehittyneitä ja ei kehittyneitä suurin osa niistäkään. Suurin osa ihmisistä on loppuun asti tyhmiä eikä koskaan opi virheistään vaan samoja toistetaan lopun ikää. Narsistiksi toista syyttäminen vaan vie oman vastuun elämästään pois kun voi kaikki viat syytää vain toiselle ihmiselle. Se on todella helppoa olla muuttamatta itseään kun hakee muista ihmisistä kaikki viat ja tuntee itsensä täydelliseksi. Silloin kun kaikissa muissa ovat viat niin ei tarvitse itseään muuttaa millään lailla.
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan niin että tuleeko mieleen jos on huonossa suhteessa niin siihen on ihan itse syypää. Ja huomaako kuinka narsisti itse on.
Puhdas pahuus ja siitä ettei kukaan edes usko ja ymmärrä sinua, koska eivät ole kokeneet samaa. Jäät aivan yksin sitä/niitä paholaisia vastaan ja h ullu ksi leimattuna maine mustattuna ja elämä tuhottuna toki:(
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään täydellistä ihmistä en ole nähnyt.
Ja narsisti taas on niin kaukana täydellisestä ihmisestä kuin voi ihminen olla, eikä edes yritä tulla paremmaksi koska on mielestään täydellinen ja kaikkitietävä.
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan niin että tuleeko mieleen jos on huonossa suhteessa niin siihen on ihan itse syypää.
Narsisti tekee yksinään riidan vaikka väkisin jos haluaa. Syystä mistä tahansa. Narsisti on psyykkisesti hyvin sairas. Etkö ymmärrä?
Narsistit voisi tehdä ihan oman ketjun, jossa voitte itseänne kehua toisillenne ja haukkua toisianne. Nyt vain pilaatte aikuismaisen keskustelun aiheesta omalla lapsellisuudellanne ja valheillanne.
Niinno jos ei ole paljoa tekemisissä ni ei välttämättä tunnista koskaan. Eipä kukaan uskois jos kertoisin äitini todellisen luonteen esim hänen parille kaverilleen. Tosin mietin usein että eikö näiden kavereiden päässä liiku mitään epäilyksiä tosi karun mun mustamaalaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan niin että tuleeko mieleen jos on huonossa suhteessa niin siihen on ihan itse syypää. Ja huomaako kuinka narsisti itse on.
Hyvä neuvo pikkulapselle jonka isä tai äiti on väkivaltainen narsisti.
Omahyväinen paskiainen ei välttämättä ole narsisti, mutta jokainen narsisti on omahyväinen paskiainen, ja lisäksi jokainen narsisti on vielä väkivaltainen.