Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetin eilen paketin ja nyt posti toi sen mulle

Vierailija
09.09.2014 |

Siis mitä hittoa! Lähetin eilen paketin toiselle puolen suomea maxikirjeenä, toiselle puolelle kirjoitin pienellä lähettäjä: nimeni & osoitteeni. Nyt hain postia ja se oli tulut minulle.

Siis joudunko nyt sen lisäksi, että paketti myöhästyy niin maksamaan itse uuden postituksen postin mokan vuoksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, olen työskennnellyt asiamiespostissa. Olen ohjeistanut samasta asiasta mamuja ja laittanut jonkun kirjoittamaankin osoitetiedot kokonaan uusiksi. Joillakin mamuilla on siis lukenut lähtettäjä ja vastaanottaja aivan missä sattuu, esim. vaikka allekain ja he ovat ajatelleet että on riittävää, että siellä lukee vain sender ja recepient osotteiden edessä. Mutta kun homma on juuri noin kuin sinulle kävi, että käsittelyssä voi käydä niin, että kirje laitetaan sitten siihen osoitteeseen, mikä ekana sieltä silmään osuu. Kysyyhän se jo postin resurssejakin, jos joka ikistä kirjettä pitää käännellä ja ihmetellä, kumpi onkaan lähettäjä ja kumpi vastaanottaja.

Ja siis ihan tiedoksi vaan, osoitteista katsotaan ensin se alin rivi, ja lähetetään ensin sinne suuntaan "00100 Helsinki" kuin että katsottaisiin mitä ekalla rivillä lukee.

Sen vuoksi itse suosittelisin laittamaan osoitetiedot kuten tapana on: lähettäjä vasempaan yläkulmaan ja kirjeen saaja oikealle vähän alemmas kuin lähettäjä.

Vierailija
22/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:53"]

Reklamoi. Valitukset ovat tuttuja postille.

[/quote]Miksi reklamoida omasta mokastansa? Ihan kuin niillä ei olisi muutenkin tekemistä. 
[/quote]

No että saa sen lähetyksen Ilmaseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen opetettiin tosiaan koulussa, tosin on minun kouluajoistani muuttunut. Nykyään kai kirjoitetaan nimi oikeaan yläkulmaan  (joskus 30 vuotta sitten alas)? Keskelle laitetaan vastaanottaja. Eikös kone lajittele, miten on paketin kohdalla?

Vierailija
24/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:44"]Ennen opetettiin tosiaan koulussa, tosin on minun kouluajoistani muuttunut. Nykyään kai kirjoitetaan nimi oikeaan yläkulmaan  (joskus 30 vuotta sitten alas)? Keskelle laitetaan vastaanottaja. Eikös kone lajittele, miten on paketin kohdalla?
[/quote]
Oikeaan yläkulmaan on iät ja ajat laitettu postimerkit. Mutta lähettäjän tiedot nostettiin pari vuosikymmentä sitten vasemmasta alakulmasta yläkulmaan.

Vierailija
25/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:44"]

Ennen opetettiin tosiaan koulussa, tosin on minun kouluajoistani muuttunut. Nykyään kai kirjoitetaan nimi oikeaan yläkulmaan  (joskus 30 vuotta sitten alas)? Keskelle laitetaan vastaanottaja. Eikös kone lajittele, miten on paketin kohdalla?

[/quote]http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/osoitejakuorimerkinnat/kirjeenmerkinnat.html

Kertaapas tuosta. Eikä noi säännöt ole kyllä 30 vuoden sisällä muuttuneet.

Vierailija
26/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ap kyllä aika urpo. Pitäisi joka ikisen tietää, miten kirjeeseen merkitään tiedot. Voit tarkastaa ihan mistä tahansa sinulle tulevasta laskustakin, kyllä se on vasen ylänurkka, missä firman nimi tms. lukee.

Ei omasta tyhmyydestä voi postia syyttää.

http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/osoitejakuorimerkinnat/kirjeenmerkinnat.html

Vierailija
27/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:44"]Ennen opetettiin tosiaan koulussa, tosin on minun kouluajoistani muuttunut. Nykyään kai kirjoitetaan nimi oikeaan yläkulmaan  (joskus 30 vuotta sitten alas)? Keskelle laitetaan vastaanottaja. Eikös kone lajittele, miten on paketin kohdalla? [/quote] Oikeaan yläkulmaan on iät ja ajat laitettu postimerkit. Mutta lähettäjän tiedot nostettiin pari vuosikymmentä sitten vasemmasta alakulmasta yläkulmaan.

[/quote]

Vasen piti kirjoittaakin...oikea kuoren sisältä päin katsottuna :D ajatushäiriö jostain syystä (en aja autolla väärää kaistaa kuitenkaan). 

Vierailija
28/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa tullut, ei kukaan tahallaan tuollaista kiusaa tee. Sitä paitsi jokainen lähetys kulkee niin monien käsien kautta, että aika monen olisi pitänyt päättää antaa sama opetus. Ruksaa oma osoitteesi yli ja kiikuta takaisin postiin, ei siitä mitään uutta postimaksua tartte maksaa.

- postilainen

Vierailija
29/29 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että meillä on postissa paljon maahanmuuttajia jotka eivät tunnu osaavan suomea juuri lainkaan, joten sana "lähettäjä" voi olla hyvinkin vieras. Mutta vaikka suomea osaisikin, niin väsymys yhdistettynä tylsään rutiinityöhön aiheuttaa juuri tuollaisia virheitä helpostikin.

- postilainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä