Mitä *****, minut laitettiin pakolliselle työkkärin työllistymiskurssille
Jossa kuulemma opetellaan CV:n tekemistä ja työnhakua.
Ilmoitettiin paikka minne pitää mennä ensi maanantaina, mutta ei mitään aikaa, paikkaa tai tärkeämpää infoa asiasta.
Koulutus järjestetään isossa kansanopistossa, jossa on tuona maanantainakin varmaan miljoona erilaista kurssia. Ja miksi ei edes kellonaikaa voitu kertoa?! Mistä mä tiedän pitääkö sinne mennä kahdeksalta vai kahdeltatoista?
Yritin soittaa sekä työkkäriin että opistoon, kummassakin paikassa oltiin ihan suu pyöreänä että emmä nyt voi tälläsiä tietää.
Mulla menee kulkemiseen tuonne *tun opistolle 40€, joten ei hirveästi tekisi mieli lähteä etukäteen katsomaan missä ja milloin ko. kurssi pidetään!
Parasta olla antoisa ja hyödyllinen kurssi...
Kommentit (28)
Mut laitettiin tollaselle kurssille kun valmistuttuani muutin 250km päähän kotikaupungistani ja luonnollisesti lopetin samalla työt siellä. Työkkäri automaattisesti laittoi mut, 19-vuotiaan ja pari vuotta työelämässä olleen, työnhakukurssille. Kurssi olis ollu viikon verran joka päivä klo 9-15.. Onneks ehdin saada ennen kurssia työpaikan omin keinoin, koin koko kurssin pelkkänä idioottien askartelukerhona ja naurettavana ideana. Ei siis kauheen hyvä asenne ois ollu moiseen :D
meillä alkoi juuri kurssi, osa oli halunnut sinne itse ja puolelle vain tullut lappu kotiin.
9-15 päivät, kesto 20pv joista olla harjoittelu 5pv jossain ja 10 pv kurssilla ja 5 etäpäivää jolloin tehdään jotain kotona. ikähaitari 19-31v
Juu olin mäkin tuollasella kurssilla. Tein cv:n ekana päivänä. Loput päivät pyörin netissä.
Mullakin kurssi oli klo 9-15. Tällä paikkakunnalla kaikki kurssit ovat joko 9-15 tai 9-15.30.
Mut pakotetaan samalle saatanan kurssille koko viikoksi.. kiitos työkkäri
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:31"]
AP on siis alle 25-vuotias kun sut tuollaiselle kurssille on laitettu? Surullista miten nuorena tämä syrjäytyminen ja pitkäaikaistyöttömyys nykyään aloitetaan.
Kyllähän tuon kurssin sisällöstäkin näkee että sinne odotetaan lähinnä heikkolahjaisia ihmisiä.
[/quote]
Itse olet heikkolahjainen. Noille kursseille laitetaan melkein kaikki jossain vaiheessa, esim. sellaiset, jotka ovat olleet 20-30 vuotta tauottta työelämässä ja sitten jäävät työttömäksi. Itsekin kävin ja neuvoin vähän kurssin vetäjälle, että hänen neuvonsa ovat jo jääneet vanhanaikaiseksi. Siitä on kyllä kauana aikaa.
Miten yhden suuntaiseen matkaan saa tuollaiset kulut aikaiseksi. Taksi?!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:59"]
Siis 40 € yhden suuntaiseen matkaan vai päivässä vai kuukaudessa? Joka tapauksessa kallista näköjään työttömän lähteä pilipalikurssillle? Tukeeko työkkäri tai sossu, jos joutuu kurssille, jonne kallista kulkea?
[/quote]
20€ suuntaansa.. Eli sen 40€/päivässä. Ja työkkäristä saan kurssin ajan korotettua työmarkkinatukea (32,66€ + 9€/päivä), joten en näe koko touhussa kovin paljoa järkeä. :/
Osaan kyllä tehdä CV:n ja hakea töitä, mutta tämä kurssi on käytävä etteivät laita karenssia.
ap
[/quote]
Jääthän sinä tuossa jo voiton puolelle. Se on sulle ilmaista rahaa... Jos noin kismittää niin miksi et mene töihin?
[/quote]
Siis extrahan on se 9€/pvä ja kulut 40€/pvä. Tuo loppu on normaalia työttömyyskorvausta josta osittain maksetaan vuokraa ja ruokaa ja mitä nyt ihminen tarvitsee. Normaalisti ihminen saa tietty ainakin asumistukea tuohon päälle. Voi tietty olla, että jossain elämäntilanteissa ei saa.