Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yksinäinen pappa hyökkää juttelemaan heti jos näkee minut ulkona

Vierailija
17.08.2021 |

Ostettiin omakotitalo alkukesästä ja nyt pihatöistä on tullut tuskaa. Haluan tehdä hommia, kun vauva nukkuu vaunuissa, enkä kuunnella jonkun papan jorinoita. Miten pääsen eroon??

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vanhusviha.. onko se niin vaikeaa sanoa että nyt ei ehdi juttelemaan?

Vierailija
82/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä empatia? Se vanha kuoma kärsii yksinäisyydestä. Anna sen mennä pitämään monologia siihen ja vastaan vaa "mm" "joo" ja "niin"

Vanha kuoma kärsii yksinäisyydestä ja minun ominaisuuteni puolestaan on olla introvertti. Jonninjoutavien rupattelu vieraan ihmisen kanssa ei lisää omaa hyvinvointiani. Miksi vain papan yksinäisyydellä olisi väliä? Kaipaan työpäivän jälkeen omaa aikaa ajatusteni, äänikirjani, musiikin, omien hommien ja latautumisen parissa, en kuunnellen yksipuolisesti papan jorinoita sairauksistaan ynnä muusta.

Itse ajattelen että vanhukset ovat itsestäänselvästi heikompia ja autettavia sanoin kuin lapset. Joten mielestäni hyvinvointiyhteiskunnassa tulisi vahvempien auttaa ja tukea heikompiaan omalla kustannuksellaan. Ei tässä kukaan odota sinun alkavan naapurisi omaishoitajaksi, jos silloin tällöin pysähdyt juttelemaan. Sitä paitsi kuka sanoi että pappojen kanssa ei voi keskustella kuin jonninjoutavia? Ihmeellinen angstinen asenne muihin ihmisiin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaat suus: "mulla on tässä nyt näitä pihatöitä, jotka ajattelin ehtiä tekemään rauhassa, kun vauva nukkuu!" Sitten vaan hommiin.

Mä olen ottanut tavakseni jutustella naapurin herran kanssa kerran pari viikossa. Ihan erikseen hänelle aikaa ja sitten saan tehdä nuo muut askareet rauhassa. Kivahan se on jutustella ja kuunnella vanhoja juttuja naapurustosta (naapureista) kahvikupposen äärellä. Sain myös hänelle vinkattua eräästä kohtaamispaikasta, jossa nyt tyytyväisenä käy kolmesti viikossa.

Olen saanut uuden ystävän tässä vuosien varrella.

❤️

Vierailija
84/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tuollainen naapuri, käytös loppui kun kuoli. Tosi rasittavaa, kun ei se varmaan sinänsä tarkoittanut pahaa, mutta oli tosi ärsyttävää kun ei omalla pihalla saanut olla hetkeäkään ilman että äijä hyökkäsi valittamaan jotakin.

Tajusi onneksi kuitenkin kuoltuaan lopettaa.

Olisi ollut hauskaa, jos rajan takaakin olisi juttujaan pölissyt.

Supinaa taivaasta pilven takaa.

Vierailija
85/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että en nyt valitettavasti jaksa kuunnella papan jorinoita.

Vierailija
86/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vinkkini on seuraava:

Ensinnäkkin suosittelen uutta asennetta. Lähimmäisenrakkautta ja empatiaa on hyvä kasvattaa kanssaeläjiään kohtaan heidän vioistaan huolimatta. Tämä sama tulee kyllä takaisinpäinkin. Pappa on vanha ja yksinäinen, eikö hänen kanssaan voisi aina välillä jäädä vartiksi jutulle?

Toinen pointti on se, sinä päätät, milloin sopii jutella. Mielestäni kerran pari viikossa voisi mennä ulos ihan sillä asenteella, että nytpä menen papan kanssa jutulle ilman, että se häiritsee omaa tekemistä. Kun pääset juttelemaan hänen kanssaan ilman kiirettä ja ärsytystä, voit oppia jotain uutta hänestä ja ehkä ajatus hänestä muuttuu positiivisemmaksi. Joskus myös kun näet hänet pihallaan, mene itse hänen luokseen jutulle.

Näin toimimalla voit hyvällä omallatunnolla sanoa suoraan, kun et ehdi juttelemaan ja sinulla on muuta tekemistä, ja pappa varmasti sen ymmärtää, kun kuitenkin välillä ehdit muutaman sanan vaihtaan.

Tiivistetysti,ota tilanne haltuun. Sinä päätät millon menet oma-alotteisesti juttelemaan, ja sinä päätät milloin se ei sovi.

Ps. Jos pappaa ei ikinä näy pihalla kun sinulle sopisi, mene viemään vaikka itseleipoma omenapiirakka hänelle tai kutsu teille kahville, silloin on helpompi sanoa suoraan kun juttelut ei sovi

Miksi on pakko jutella naapurin kanssa jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin katuosoite?

Ei tietenkään ole pakko. Tosin ihmisen jolle se on ylitsepääsemättömän vastenmielistä, kannattaisi mennä syvälle itseensä, ja miettiä että miksi. Miksi muut (tuntemattomat) ihmiset ovat niin vastenmielisiä. Miksi en tunne heitä kohtaan empatiaa. Millä tolalla on oma ihmisyyteni. Mitä jos itse tarvisin jonkun tuntemattoman apua tai kuuleva korvaa. Mikä minä kuvittelen olevani omassa itseriittoisuudessani ja tärkeydessäni, että minulla ei ole aikaa eikä myötätuntoa lähimmäisiäni kohtaan.

Näitä asioita on todella jokaisen syytä miettiä perusteellisesti.

Miten kuvittelet että se ettei pidä loputtomasta jaarittelijasta ja aikasyöpöstä ihmisestä jonka kanssa ei todellakaan ole mitään yhteistä, tarkoittaisi etteikö pitäisi muista ihmisistä, sellaisista joiden kanssa on oikeaa vuorovaikutusta, jotka kuuntelevat myös eivätkä vain puhu itsestään, sellaisista joiden kanssa on yhteistä elämänuraa tai harrastusta tai muuta mielenkiintoa, omasta perheestä ja ystävistä, työkavereista, harrastuskavereista jne. Se on vain se naapurin jaaritteleva itsekeskeinen ukko josta ei pidä.

Ymmärrätkö eron?

Se naapurin yksinäinen vanha ukko on myös lähimmäisesi, asuuhan n lähellä sinua. Ei tässä ketään ole pyydetty uhraamaan elämäänsä toisten puolesta, vaan suhtautuun välittämisellä ja myötätunnolla heikoimpiin lähimmäisiinsä. Katsos sitä on lähimmäisenrakkaus, että näkee yhteistä jonkun kanssa siitä syystä, että hänkin on ihminen.

Veljeni ovat lähimmäisiäni vaikka asuisivat planeetan toisella puolella. Naapuri joka on suunnilleen itseni ikäinen, jolla on samankaltaiset mielenkiinnon kohteet ja harrastukset, ja jonka kanssa olen ystävystynyt, on lähimmäinen. Naapuri jonka kanssa ei ole muuta yhteistä kuin piha-aita, ei ole lähimmäinen eikä hänen hyvinvointinsa ole minun harteillani. Toki jos näen lyyhistyneenä pihalleen, menen katsomaan onko vielä elossa ja tarvittaessa hankkimaan apua, mutta saman tekisin kenelle tahansa vieraalle ihmiselle kadulla, ei inhimillisyys tarkoita läheisyyttä.

Vierailija
87/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtaa olla ap:n ammatti? Ei varmaan tekemisissä ihmisten eli missään kontakteissa.

Tuollaisen kuvan sain.

👍👍👍

Vierailija
88/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihtaisin koska tahansa naapurin kirkuvan ja kaikin tavoin häiriköivän lapsiperheen vaikka kymmeneen pappaan. Lapsiperheet ovat helvetistä.

Et sitten vissiin ite ollu ikinä lapsi? Synnyit suoraan äksyksi papparaiseksi.

Vierailija
89/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä helpotti tuo häirintä, kun mies kysäisi höpisevältä naapurilta, että "uskotko että ajan tällä leikkurilla päältäsi, josset katoa."

Ei ole tullut enää pölisemään.

Vierailija
90/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä empatia? Se vanha kuoma kärsii yksinäisyydestä. Anna sen mennä pitämään monologia siihen ja vastaan vaa "mm" "joo" ja "niin"

Vanha kuoma kärsii yksinäisyydestä ja minun ominaisuuteni puolestaan on olla introvertti. Jonninjoutavien rupattelu vieraan ihmisen kanssa ei lisää omaa hyvinvointiani. Miksi vain papan yksinäisyydellä olisi väliä? Kaipaan työpäivän jälkeen omaa aikaa ajatusteni, äänikirjani, musiikin, omien hommien ja latautumisen parissa, en kuunnellen yksipuolisesti papan jorinoita sairauksistaan ynnä muusta.

Itse ajattelen että vanhukset ovat itsestäänselvästi heikompia ja autettavia sanoin kuin lapset. Joten mielestäni hyvinvointiyhteiskunnassa tulisi vahvempien auttaa ja tukea heikompiaan omalla kustannuksellaan. Ei tässä kukaan odota sinun alkavan naapurisi omaishoitajaksi, jos silloin tällöin pysähdyt juttelemaan. Sitä paitsi kuka sanoi että pappojen kanssa ei voi keskustella kuin jonninjoutavia? Ihmeellinen angstinen asenne muihin ihmisiin :(

No anteeksi, korjaan: en halua jutella papan kanssa mitään muutakaan, jonninjoutavuuksien lisäksi. Papalla voi olla heikkoutensa, mutta kyllä ihmisten täytyy omaakin hyvinvointia ajatella. Jos tekee päivän kuluttavaa työtä, on PAKKO saada ladata akkunsa työpäivän jälkeen itselle mieluisalla tavalla. Vanhusten kanssa jutustelu ei kuulu näihin tapoihin. Täsmennän vielä, että toki sitä voi muutamat sanat säästä vaihtaa tervehtimisen lisäksi, mutta kun nämä omatkin naapurit tuppaavat jäädä rupattelemaan vaikka kuinka pitkäksi aikaa (ja kyllä, yleensä jonninjoutavuuksia, joita joudun työssä kuuntelemaan myös asiakkailta), jos annan niille pikkusormen.

Vierailija
91/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaukset vaarille ihan älyttömät, voi karkottaa.

Vierailija
92/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu suomalaisten ikioma puheenaihe. Kamala ketju.

Vierailija
93/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaveripapan ja jonkun, jonka juttuja kuunnella. Meillä asuu naapurissa vain nuorta väkeä, joka karkaa sisälle heti, kun näkevät jonkun liikkuvan ulkona.

Vierailija
94/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kaveripapan ja jonkun, jonka juttuja kuunnella. Meillä asuu naapurissa vain nuorta väkeä, joka karkaa sisälle heti, kun näkevät jonkun liikkuvan ulkona.

Muuta kerrostaloon, jossa on paljon pappoja.

Vierailija
95/95 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi