Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin yksinäinen pappa hyökkää juttelemaan heti jos näkee minut ulkona

Vierailija
17.08.2021 |

Ostettiin omakotitalo alkukesästä ja nyt pihatöistä on tullut tuskaa. Haluan tehdä hommia, kun vauva nukkuu vaunuissa, enkä kuunnella jonkun papan jorinoita. Miten pääsen eroon??

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuat sitten joskus kun olet yksinäinen mummo tätäkin pappaa.

Yksinäisten olisi hyvä löytää toinen toisensa, eikä kiusata viattomia naapureita

Tosiaan, miksi yksinäiset ja joutilaat eivät kahvittelisi keskenään omenapuun alla tai kyläilisi toistensa kotona? Heillä olisi varmaan paljon yhteistä keskenään, enemmän kuin lapsiperhearkea elävien naapureiden kanssa.

Miksi muuten aina luullaan, että juuri nuorten naisten on annettava aikaansa ja ystävällisyyttään muille? Miksi miehiä ei kiusata tulemalla jaarittelemaan?

Koska ne yksinäiset ei haluakaan kuunnella sitä toista yksinäistä, vaan haluu puhua vain itsestään ja että kaikki muut vain kuuntelee niitä tuntikausia.

Tämä. Ei edes kuulla, jos kuuntelija yrittää sanoa väliin jotain. Jatkuvaa pulputusta vaikka tunnin, jos ei lähde fyysisesti pakoon. En voi ymmärtää, miten vanha ja oletettavasti viisas toimii näin.

Vierailija
22/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Naapurin papat on mulle todellinen rikkaus ja aina mulla on aikaa vaihtaa kuulumiset. Viisaita vanhoja herrasmiehiä ja yksi maailman meret seilannut merimies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäsuomalainen ei halua seurustella kenenkään kanssa. Muuttakaa syvälle korpeen.

Vierailija
24/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarissa on sama juttu. Vanha pappa hyökkää aina nähdessään juttusille. Olen ottanut hänen kanssaan väsytystaktiikan eli jaarittelen takaisin niin kauan, että hän luovuttaa ja perääntyy. 

Vierailija
25/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keksiä lauseita esimerkiksi: "Olet mukava, mutta haluaisin olla pihallani aina rauhassa ja on usein töitä kesken. Olisiko mahdollista että katsot juttukaverin muualta, jolla olisi aikaa kunnolla keskusteluun." Se on kauheaa sanoa, mutta tuossa ei ole paljoa vaihtoehtoja, jos toinen ei lähde ja haluat oman rauhan. 

Vierailija
26/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä rivarissa on sama juttu. Vanha pappa hyökkää aina nähdessään juttusille. Olen ottanut hänen kanssaan väsytystaktiikan eli jaarittelen takaisin niin kauan, että hän luovuttaa ja perääntyy. 

Tuohan verottaa sinulta paljon aikaa ja henkisiä voimavaroja.

Vierailija
27/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuormittaa kuunnella pulputtajia.

Vierailija
28/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, hän on CIS-het valkoihoinen mies?

Tärisen järkytyksestä.

Vierailija
29/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan verottaa sinulta paljon aikaa ja henkisiä voimavaroja.

Otan sen leikkinä. Eikä minulla ole niin kiire, ettenkö voisi yksinäiselle papalle jutella. 

Vierailija
30/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana tuossa on se että se on oma koti jossa ei saa olla rennosti ja rauhassa, vaan koko ajan pitää pelätä että naapurin ovi käy, ja joutuu pakkojutustelemaan.

Mulle käy kaikki muut paikat paitsi koti. Kauppa, tori, uimaranta, lenkkipolku, ihan sama missä, voin jutella tuntemattomien kanssa niitä näitä, mutta oma koti pihapiireineen on sellainen että siellä haluan olla täysin rauhassa, kuin olisin ihan yksin, eikä muita olisi olemassakaan. 

Tuossa on vielä se että ap on varmasti empaattinen ihminen, ja nyt ns. puun ja kuoren välissä, vastakkain oma kotirauha ja naapurin yksinäisyys. Miten tuossa nyt muka voi valita.

Vierailija
31/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä törmäsin samaan ongelmaan kerrostalossa. Juttelunhaluinen täti päivysti ulko-oven luona, ja jos jäin kohteliaisuudesta kuuntelemaan niin sain kuulla rouvan koko sairaushistorian ja käytetyt lääkkeet, kaikkien hänen sukulaistensa sairaushistorian ja käytetyt lääkkeet, tuttavien ja sukulaisten kuulumiset jne. Jos oli tulossa kotiin niin sanoin, että pitää viedä pakasteet äkkiä jääkaappiin, jos olin ulos menossa niin sanoin että pitää olla 5 minuutin päästä sovitussa tapaamisessa. Keväällä rouva hävisi päivystämästä ulko-ovella. Kuulin että oli joutunut sairaalaan ja kuollut.

Vierailija
32/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullun itsekästä. Siis näiltä vanhoilta pälättäjiltä.

Vierailija
33/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisten olisi hyvä löytää toinen toisensa, eikä kiusata viattomia naapureita

Tosiaan, miksi yksinäiset ja joutilaat eivät kahvittelisi keskenään omenapuun alla tai kyläilisi toistensa kotona? Heillä olisi varmaan paljon yhteistä keskenään, enemmän kuin lapsiperhearkea elävien naapureiden kanssa.

Miksi muuten aina luullaan, että juuri nuorten naisten on annettava aikaansa ja ystävällisyyttään muille? Miksi miehiä ei kiusata tulemalla jaarittelemaan?

Meidän naapurin papalle ainakin mies kelpaa paremmin juttukaveriksi, varmaan koska on puheliaampi kuin minä.

Eiköhän näille kelpaa kuka vaan, joka kuuntelee.

Vierailija
34/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempase känni ja sano sille ukolle, että pysyy omalla tontillaan. Sinä et jaksa jutella! Kännissä on helppoa sanoa suoraan mitä ajattelee.

Vierailija
35/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim uimahallissa vanhat naiset hakeutuu selittämään nuorille naisille, vaikka kätevintä olisi jos ne juttelisi päikseen. Mutta ei ne halua kuunnella toisiaan, vain itse tilittää. Inhimillistä ja ymmärrettävää, ei heidän nuoruudessa ollut kännykkää ei nettiä.

Jotenkin vanhat äijät on kuitenkin rasittavia.

Olisiko apn lähistöllä kunnallista/evlut seurakunnan yksinäistoimintaa, johon ohjata äijä joko suoraan tai pyydät tahoa tarjoamaan miehelle apua. Siis koittaa ensin hyvällä. Joillakin paikkakunnilla virkeiden vanhusten päivätoiminnat toimii ihan hyvin.

Vierailija
36/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voisi leipoa pullaa ja antaa mukaan kerman vähän sokeria sekä muutaman Vichy pullon niin vanhukset saa nauttia niitä hyvillä mielin. Vanhat asukkaat myös haluaa tietää ketä naapurissa asuu turvallisuuden tähden.Ennen tiedettiin koko suku molemmin puolin.Annatte muutaman vessapaperi rullan ja jouluna lahjaksi villasukat ja haravan.Niin he kertovat sen sukulaisilleen saatte hyvän maineen. Kyllä heillä sukua on. Myös käyvät lääkärissä.

Vierailija
37/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuuntelurobotti noille pitäis hommata

Vierailija
38/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte muistaa omia vanhempianne viemällä niille ruokaa ja pesuaineita.

Vierailija
39/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on rivarissa tälläinen pappa. Polttaa onneksi tupakkaa niin parin vuoden jälkeen hermo paloi jututtamiseen ja kärryyttämiseen ja tiuskaisin että kuvottava tapa ja itse olen astmaatikko eikä tarvitse mun portilla notkua polttamassa kun saan oireita. Loukkaantui eikä enää edes tervehdi.

Vierailija
40/95 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teidän juttuja on myös saanut aikuiset kuunnella kun olette ollut lapsia nuoria ja vielä kun olette vanhoja teitä joutuu kuuntelee muut .....