jos pankin välitysliike, ajatteletko että asunto pakkomyynnissä?
Kommentit (43)
Ei ole tullut mieleen ennen kun täältä tämmöisen luin... Onko tää yleinen ajatus?
Todellakin. Huomaa myös välittäjän myynti-innossa, eivät taida olla provikkapalkalla, kuten muut
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:48"]
Mitä noita pankkien omia on?
[/quote]
OPKK, Huomeistokesus, Huom, Kiinteistömaailma, SPKodit, en nyt muitsa muita.
Mitä jää jäljelle jos kaikki nuo omistaa pankit? Yksityiset vaan?
Kaikilla paikkakunnilla ei välttämättä ole edes muita kuin noita pankkien...
Ei todellakaan, tässä kaupungissa on tusinan verran välitystoimistoja, ja niistä aika monta on ihan uusia, suurimmat on skv ja opkk, jos opkk:n kaikki myymät kämpät olisi jotain pankin haltuun joutuneita niin kyllä tässä kaupungissa olisi joka toinen kämppä sellainen. Nuo kaksi ovat myös suurimmat isännöitsijätoimistot, ja Osuuspankin kanta-asiakkaat joiden vanhemmatkin ovat olleet asiakkaita käyttävät aina opkk:ta sekä isännöintitoimistona että välityksessä. Täällä on aikoinaan Osuuspankki myös rahoittanut taloyhtiöitä, ja jotkut alkuperäiset osakkaat pelkäävät esimerkiksi sitä että jos ei oteta sieltä isännöitsijää, niin pankki sanoo lainat irti, ja tämä esimerkki sellaisessa taloyhtiössä jolla ei edes ollut lainoja, eikä tietenkään näillä pelkureilla ollut enää asuntolainaa itselläänkään. Yksi ihminen kyllä hiljattain kertoi, että oli laittanut asuntonsa myyntiin Aktian välittäjälle, ja kun ei pitkään aikaa kuulunut mitään, oli soittanut sinne, ja oli kuullut että meidän kaupungissa ei Aktialla ole enää kiinteistönvälitystä, ja se ei ehtinyt ollakaan täällä kuin muutaman vuoden. En muista onko täällä nyt sitten muilla pankeilla omaa välitystä.
Lukuisia yksityisiä! Esim. Habita jja Jya Housing suurimpina pääkaupunkiseudulla
opkk ja huoneistokeskus nyt on sen kokoisia, ettei tulisi mieleenkään. Omankin asuntoni ostin Huoneistokeskuksen kautta ja ei todellakaan ollut mikään pankin pakkomyynti vaan vanhan mummelin velaton asunto:D
En todellakaan antaisi pankin firmalle myyntiin. Ostaessa jättäisin huonomman tarjouksen
Ei mun kotikaupungissa edes muita ollut tarjolla. Pankin asuntoovälitylsen kautta ostimme äidille asunnon, mutta myimme itse ilman pankkia, vaikka ne oli kärkkäitä olleet välittämään. Epäilimme vilunkia. Tarjous oli heidän kauttaan niin huono, saimme liki puolet enemmän itse. Rakennusoikeus siinä maksoi, ei talon kunto.
Ompa kummallista, koskaan en ole tuollaista kenenkään kuullut sanovan. Tässä kaupungissa on varmaan niin vähän mitään pankin pakkomyymiä että en usko että kaupungin jopa isoin firma olisi vain niiden varassa, eikä se pankkikaan ole ainoa täällä. Täällä on tusina välitysfirmoja, ja vain kolme niistä on pankin kanssa yhteydessä, ja kaksi niistä on tullut tähän kaupunkiin vasta parin vuoden sisään, jostain syystä vuosi pari sitten oli kauhea buumi, tuli monta liikettä lisää. Kyllä ihmiset etsii sen sopivimman asunnon tai talon koko kaupungin tarjonnasta, se on ihan sama kuka sitä myy.
Antaisitko utse talosi pankin firmalle?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:03"]
Lukuisia yksityisiä! Esim. Habita jja Jya Housing suurimpina pääkaupunkiseudulla
[/quote]
Pieniähän nuo on. Suurin yksityinen on remax jossa kaikki yrittäjiä eikä mitään siteitä pankkeihin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:21"]
Antaisitko utse talosi pankin firmalle?
[/quote]
En tiedä keneltä kysyt, mutta minä myin meidän asunnon itse, ja ostettiin sattumalta ulosmitattu talo, ja sen välitti SKV, välittäjä vihjaisi meille että tämä talo lähtee halvalla, mutta saatiin tietää vasta kun tehtiin kauppoja että ulosottoon menee rahat. Jos nyt alettaisiin taloa myydä, enkä uskaltaisi itse myydä, ottaisin varmaan välittäjäksi jonkun tutun, täällä kuitenkin on niin paljon välitysfirmoja ja vaikka en ole tehnyt kauppaa kaikkien kanssa, tunnen pari naisten omistamaa yksityistä firmaa paremmin. Sitä firmaa jolta asunto aikoinaan ostettiin ei enää ole, siinä kaupassa meille valehdeltiin päin naamaa, sekä myyjän että välittäjän toimesta, välittäjä on nyt käräjillä talousjutuista, en muista saiko jo tuomion. Pari miesten omistamaa perheyritystä jotka tiedän hyvin on myös ihan hilkulla olla huijareita, olen isännöitsijä joten työn kautta olen törmännyt alan ihmisiin sen lisäksi että itse katseltiin aika kauan asuntoa ja taloa.
Joten minulle ei merkkaa se, että onko joku välitysfirma pankin kyljessä vai ei, vaan niiden firmojen toimintatavat. Ne ihmiset jotka on töissä siellä, onko ne rehellisiä, luotettavia ja ammattitaitoisia, se merkkaa.
15
Miksi sitten puolet opkk:n välittäjistä sai potkut?
En ajattele, enkä edes tämän aloituksen jälkeen ajattele niin.
Me on aina käytetty OPKK:ta, kun ollaan saatu se asiakkuuden takia halvemmalla. Ja tasan ei olla pakkomyyty.
Kieltämättä käy mielessä