Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaako 33-vuotiaana tulla raskaaksi?

Vierailija
17.09.2014 |

Tuijotetaanko vihaisesti "mummoäitiä"?
Hävettääkö ekaluokkalaista vanhempainillassa kun äiti on yli 40 v?
Miten neuvola suhtautuu, suku?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD

Vierailija
2/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaa. Ihan normaali ikä tulla raskaaksi. Et ole vielä mikään mummoäiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa missään nimessä, kauhea häpeä olisi.

Vierailija
4/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika... Huolestuttavinta tässä on se että yli kolmekympipnen vielä miettii moisia kehtaamisia. Kannattaisi tehdä mitä itse haluaa ja antaa ihmisten olla mitä mieltä ovat, ihan sama mitä ajattelevat.

Ja eihän tuon ikäinen mikään mummoäiti toki ole. Nykyään hyvin tavallinen ikä synnyttää. Itse sain ensimmäiseni 40-vuotiaana. Varmaan jotkut vanhemmat sukulaiset on kauhistelleet keskenään juoruilleessaan, mutta mitä väliä? Neuvolassa ja kaikkialla muualla on suhtauduttu asiallisesti, tottakai. 

Vierailija
5/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, miten niin kehtaako. Jos tulee raskaaksi niin tulee, ei keho kysele sulta kehtaatko vai et.

Vierailija
6/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa keskimääräinen ensimmäisten synnyttäjien ikä on yli 28v, kehitysvammaisuuden riski alkaa lisääntyä vasta 40-vuotiaiden odottajien keskuudessa, eli sanomattakin pitäisi olla selvää että on ihan normaalia ja jopa järkevääkin tehdä lapsi 33-vuotiaana. Mutta jos ihan tosissaan ajattelet noin ja mietit tuollaisia asioita yhden elämäsi tärkeimmän päätöksen kohdalla, niin säästä yhteiskuntaa ja älä tee lasta.

Vierailija
7/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä koskaan kehtaa tulla raskaaksi. Muut näkevät, että tuokin on seksiä harrastanut.

Vierailija
8/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehtaa koska ensin pitää kasvaa aikuiseksi ja opetella itse tekemään omat päätöksensä elämässä ilman av:tä ja ilman miettimistä onko noloa ja kehtaako.

Vierailija
9/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä tarkoitettu kaikille niille, jotka kyseenalaistavat hedelmällisyysikäisen naisen vauvahalut, mikäli nainen on yli 25v.?

Joo, äitini äiti oli 46v., kun äitini syntyi. Äitini oli älykäs ja kaunis. Ja mummoni eli 90-vuotiaaksi, joten äityis ei loppunut liian aikaisin. Itse olen perusterve yli 50v. nainen. Ikä ei ole este, eikä rasite.

Vierailija
10/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha, johan sua häpee kaikki. Mieheskin.

Vierailija
11/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolottaisiko siinä se että muut tietää noinkin vanhan harrastavan seksiä? Se on kyllä häpeällistä.

Vierailija
12/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaudessa eniten mietityttää kehtaaminen, niin taitaa olla paljon suurempia syitä olla tekemättä lasta kuin se ikä.

Vierailija
13/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujo viittimään ja laiska kehtaamaan sanottiin meillä ennen. Tarkoitatko, onko sosiaalisesti hyväsyttävää tulla "vielä" 33-vuotiaana raskaaksi? Monet naiset hankkivat jopa kymmenen vuotta vanhempana esikoisensa. Mieti sitä! Kaukana olet vielä mummosta, joten toimeksi vaan.

Vierailija
14/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan hauskaa tämä palstan kaksinaismoraali. Jos kysymyksenasettelu olisi ollut toisin päin ja ap jo raskaana, olisi välittömästi tullut mummoäiti-huutoryöppy kaikilta palstan parikymppisiltä. Joten jos ap viettää liikaa aikaa tällä palstalla, en toisaalta ihmettele että miettii myös kehtaamista. Oikeassa elämässä onneksi ketään ei edes kiinnosta minkä ikäisenä kukakin saa lapsensa.

Vierailija
15/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo yhden ketjun 25- vuotias ikisinkku kirjoittaa uutta ketjua.. :)

Vierailija
16/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun alueella, jossa ensisynnyttäjien keski-ikä on jo hyvän matkaa yli 30 vuotta. Täällä on todella paljon lähemmäs 40-vuotiaita ensisynnyttäjiäkin. 

Tunnen itseni ihan friikiksi ja teiniksi välillä vanhempainilloissa, kun olen kaikkia todella paljon nuorempi. Sain esikoiseni 20-vuotiaana. En ole tähän päivään mennessä tavannut asuinalueeltani YHTÄKÄÄN alle 30-vuotiaana lapsen saanutta naista, se on jo mun mielestä outoa.

Vierailija
17/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kehtaa, tervetuloa Keski-Eurooppaan. Täällä alle tuon iän tuskin kehtaa lasta hankkia, koska se koetaan suunnilleen teiniraskaudeksi.

Vierailija
18/18 |
17.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitten jotenkin huonovointinen tai raihnainen tuon ikäiseksi ihmiseksi? Eihän tuo ole vielä lapsentekoikä eikä mikään, nykyisin on ihan yleistä tehdä nelikymppiseksi saakka lapsia.

Sehän riippuu ihan ihmisestä, onko jotenkin mummoutunut ja väsähtänyt, vai ei. Eilen just ajattelin viedessäni lapsia muskariin, miten vaikeasti eräs nuorehko äiti liikkui suojatien yli.
Ylipainoa oli jonkin verran, ja ihan selvästi lastenvaunujen työntäminen oli raskasta. Kävely oli sellaista puolelta toisella kiikkumista lyhyin ja raskain askelin.

Kyllä se, miltä äiti näyttää lasten silmissä ja kanssaihmisten silmissä, on pitkälti kiinni siitä äidin fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista.