Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varmistan, ettei lapseni peri minua?

Vierailija
08.09.2014 |

Eksäni kieltäytyi abortista, vaikka siitä oli etukäteen sovittu, ja niinpä minulla on elätti. Lapsi asuu äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa toisella paikkakunnalla. Sain elarit sovittua hyväksyttävälle tasolle ja maksan ne säntillisesti. En kuitenkaan pidä ajatuksesta, että omaisuuteni menee myöhemmin tälle lapselle. Mitä voin tehdä, että hän saa mahdollisimman vähän? Omia lapsia en näillä näkymin hanki.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että noin moukkamaisesti ajattelevia ihmisiä kuin ap on olemassa! Vasektomiaan ja äkkiä ettet enää vahingossa lisäänny!

Vierailija
102/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:08"]

Onko se isän ainoa arvo muuttua perinnöksi? Jos ei ole isänä lapselle ollut kuin korkeentaan elatuksen maksajana, ei se lapsi sitä perintöäkään tarvitse. Perintö on kuitenkin suurelta osin muistoasia, ei pelkkä raha-asia.

[/quote]

Eiköhän lapselle aikaansaada tuolla ajattelulla niin paljon katkeruutta, että jättämällä temppuilematta perinnön kanssa edes vähän lohduttaa. Jos haluaa, että jää muisto vittumaisesta tyypistä, silloin se perinnön leikkaus helpottaa asiaa. Paras tapa jättää perinnöttömäksi ilman mitään ikäviä jälkiajatuksia on kuolla varattomana. 

Jos ajattelee ihmisen pelkkänä biologisena oliona, eihän me silloinkaan kuolla kuin maatuvan ruumiin osalta. Me eletään edelleen sellaisena mitä muistijälkiä meistä jää. Aivan kuin ei kirjoittamamme tiedostot kuole viedessämme vanhan tietokoneen raadon tunkiolle, jos sitä tiedostoa kopioi koneelta toiselle.

[/quote]

Olen paljon tätä asiaa pohtinut suhteessa omaan isääni. Hän on hylännyt minut, kun olin lapsi. 

Se tuntuisi ihan hirveän pahalta tunnetasolla, jos perintö olisi lahjoitettu/testamentattu toisaalle. Sillä rahalla itsessään ei ole niinkään paljon väliä, vaikka jotenkin kokee, että siihenkin tai ainakin osaan olisi oikeutettu kaiken kokemansa tuskan vuoksi. Jos isä olisi testamentannut kaiken pois, en tiedä haluaisinko moittia testamenttia. Riippuisi varmaan siitä, mille taholle ja miksi. 

Olen myös miettinyt itse isäni perinnöttömäksi tekemistä omassa testamentissani. Lähtöjärjestystähän kukaan ei tiedä.  Mikäli tähän päädyn, lisään testamenttiini viestin, että asia johtuu siitä, että koen rahan olevan tarpeellisempi nuoremmalle polvelle kuin ikääntyvälle isälleni, jonka ainoa tiedossani oleva perillinen olen (ja siinä vaiheessa itse kuollut), ei kostotoimenpide hylkäämisestä.

Ihan kaikkein tärkeintä olisi kuitenkin saada kuulla vielä ennen kummankaan kuolemaa, että isä on muistanut minua ja välittää minusta edelleen kuten lapsenakin ollessani. Niitä sanoja saan tuskin koskaan kuulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat siirretään mieluisille lapsille säännöllisinä pieninä käteissiirtoina 20 vuoden aikana. Ei kai nyt kukaan jätä hirveää määrää rahaa tai omaisuutta muutenkaan "perinnöksi". Siitähän joutuu maksamaan jotain veroakin.

Vierailija
104/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap on nyt vaan katkera exälleen :/ Mä luulen et on useempiakin miehiä muuten jotka on niin tolloja et luottaa vaan just joihinkin e-pillereihin yms. Ja luulen (tiedän) et on monia nuoria naisia jotka ei niitä muista syödä todellakaan säännöllisesti. Ja luulen myös et jos se niiden syömishomma olis miesten tehtävänä, nekään ei muistais syödä niitä säännöllisesti. Tiedän myös erään pariskunnan mihin syntyi lapsi todella huonoon tilanteeseen, e-pillereistä huolimatta. Ehkä ap nyt oppi tästä jotain :/ Lapsiparka...

Vierailija
105/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia lapsia? Ahhahahaa :D Miten tyhmä voi ihminen olla.

Vierailija
106/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että lapsen isäpuoli afoptoi lapsen.

Vierailija
107/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:24"]

Rahat siirretään mieluisille lapsille säännöllisinä pieninä käteissiirtoina 20 vuoden aikana. Ei kai nyt kukaan jätä hirveää määrää rahaa tai omaisuutta muutenkaan "perinnöksi". Siitähän joutuu maksamaan jotain veroakin.

[/quote]

Vierailija
108/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:05"]

Eikö olisi järkevää, että isäpuoli adoptoisi lapsen? Ehkä ap voisi ehdottaa tätä lapsen perheelle?

[/quote]

Tätä on muutama ehdottanut, ja minusta se kuulostaa ihan järkevältä. En olisi itse tullut ajatelleeksi.

Ne, jotka ovat puhuneet lapselle kostamisesta, eivät tunnu ymmärtävän,että minulle tuo lapsi ei merkitse yhtään sen enempää kuin kukaan minulle tuntematon lapsi. En ole lapselle vihainen tai katkera. Hän ei vain ole osa minun elämääni, ja tuntuisi oudolta, että rahani menisivät kuolemani jälkeen aivan vieraalle ihmiselle.

Lapsen olemassaolosta kantaa täyden vastuun lapsen äiti, joka päätti kieltäytyä abortista oltuaan ensin tiukasti sen puolella. -ap

Vierailija
109/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:26"]Omia lapsia? Ahhahahaa :D Miten tyhmä voi ihminen olla.
[/quote]Ja sitten vielä, abortti etukäteen sovittu? Nyt Pirkko-Sirpa päivän lääkkeet, hop hop :D

Vierailija
110/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä omaisuudellasi mitään tee kuolemasi jälkeen. Se on aivan sama, kenelle ne menee. Tälle ihmiselle olet se oma isä, joten sinne vain. Sinähän hänet olet siittänyt tietoisesti ilman ehkäisyä.

Vierailija
111/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua lasta, niin hoitaa ehkäisyn. Tai olisit vetänyt käteen yhdynnän sijasta. Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
112/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:05"]

Eikö olisi järkevää, että isäpuoli adoptoisi lapsen? Ehkä ap voisi ehdottaa tätä lapsen perheelle?

[/quote]

Tätä on muutama ehdottanut, ja minusta se kuulostaa ihan järkevältä. En olisi itse tullut ajatelleeksi.

Ne, jotka ovat puhuneet lapselle kostamisesta, eivät tunnu ymmärtävän,että minulle tuo lapsi ei merkitse yhtään sen enempää kuin kukaan minulle tuntematon lapsi. En ole lapselle vihainen tai katkera. Hän ei vain ole osa minun elämääni, ja tuntuisi oudolta, että rahani menisivät kuolemani jälkeen aivan vieraalle ihmiselle.

Lapsen olemassaolosta kantaa täyden vastuun lapsen äiti, joka päätti kieltäytyä abortista oltuaan ensin tiukasti sen puolella. -ap

[/quote]

Ehkä sinun kannattaisi tutustua tähän henkilöön niin sitten rahasi eivät menisi ihan vieraalle persoonalle. Et ymmärrä sitä, mutta lapsi kulkee todella tuskaisen tien valintasi vuoksi. Vaikka sinä et välitä lapsestasi (nyt), hänelle se olisi koko maailman ja elämän tärkein juttu, että antaisit hänelle mahdollisuuden.

-Isätön-

Vierailija
113/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:30"]

Et sinä omaisuudellasi mitään tee kuolemasi jälkeen. Se on aivan sama, kenelle ne menee. Tälle ihmiselle olet se oma isä, joten sinne vain. Sinähän hänet olet siittänyt tietoisesti ilman ehkäisyä.

[/quote]

Noinhan se lapsi varmasti ajattelee, että oma isä on se joku vieras tyyppi siellä jossain... Varmasti se äidin uusi mieskin on lapsen mielestä enemmän isä kuin tuo ihminen, joka ei lapsen elämään osallistu kuin elatusmaksujen kautta.

Vierailija
114/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia on sinulle ajankohtainen nyt? Olet kuitenkin (ilmeisesti) vielä nuori ihminen ja sulla on elinaikaa edessä paljon. Jos alat nyt hukkaamaan omaisuuttasi tai tekemään jotain kummallisia järjestelyjä, niin sulta jää oma elämä elämättä. Jos taas satut kuolemaan ennenaikaisesti, niin silloin perintö on varmaan pienin murheistasi. Asia tulee sinulle ajankohtaiseksi joskus 30 vuoden päästä ja voit silloin harkita asiaa rauhassa. Kuulostaa siltä, että olet nyt vain vihainen lapsen äidille ja haluat kostaa kaikilla mahdollisilla keinoilla.

Vierailija
115/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:01"]

Varsinaiseen asiaasi vastaamatta kommentoin vain, että pitääkö se kostaa sille lapsellesi, että hänen äitinsä teki mielestäsi väärin pitämällä hänet? Eihän se lapsi ole tehnyt sulle mitään eikä ole hänen vikansa, että hän on olemassa. Kiva kostaa se hänelle. Ymmärtää varmaan, sitten kun on sen ikäinen että tajuaa tai asia tulee kuoltuasi ajankohtaiseksi. 

Olen kyllä lapsesi puolesta pahoillani, mutta omapahan on asiasi ja elämäsi. Valitettavasti sinun ja hänen elämänsä ovat jollain lailla sidoksissa. Käytät varmaan jatkossa kumia, ettei tule lisää vahinkoja? Vai kannattaisiko ihan tehdä sterilisaatio?

[/quote]

Ai sekö on kostamisa, että lapsi ei saakaan itselleen vieraan ihmisen omaisuutta? Minä en ainakaan tuntisi tulleeni kostetuksi, jos isä, jonka kanssa en ole tekemisissä ei jätäkään minulle omaisuuttaan, vaan haluaa, että joku hänelle läheinen ihminen saa sen. Tuntisitko sinä oikeasti, että sinulle on jotenkin kostettu, jos olisit AP:n lapsen tilassa, etkä saisikaan ilmaiseksi toisen ihmisen rahoja ja vielä sellaisen ihmisen, joka ei merkitse sinulle mitään tai sinä hänelle? Taidat nyt elellä jossain ydinperhepilvilinnoissa, etkä ymmärrä mitään muita tapauksia.

[/quote]

Ap on itse tehnyt lapsen pökkäsemällä eksäänsä. Lapsi on siihen täysin syytön ja kyllä, hän ansaitsee perinnön sen vuoksi, että ap on hänet tänne saanut aikaiseksi.

Vierailija
116/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on salainen kassaholvi? Et kai nyt hullu pankissa pidä niitä rahoja, jos meinaat perintöä jättää jälkeesi? :D

Vierailija
117/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:58"]

tuhlaat kaikki rahat, elät luottotiedottomana, etkä hanki mitään omaisuutta: ei lehtiä, kirjoja, tv:tä, tietokonetta, autoa, pyörää yms, joista voisi jotain rahaa myydessä saada.

[/quote]

Tämä ei kyllä käy. En aio elää niukistellen tai köyhäillen tällaisen asian takia. Raha on elämästä nauttimista varten. Lähinnä mietin, voisinko vanhoilla päivilläni vaikka luovuttaa omaisuuteni jollekulle luotetulle ihmiselle ja silti käyttää sitä kuolemaani asti.

Jos haluan myöhemmin omia lapsia ja jätän heille omaisuutta, onko mitenkään mahdollista sulkea tätä yhtä pois perinnöstä? -ap

[/quote]

Ei ole mahdollista sulkea yhtä pois perinnöstä. Käytännössä paras keino on tukea haluttuja lapsia taloudellisesti käteisellä vuosien ajan. Tärkeää on, ettet osta mitään isoa, kuten asuntoa tai autoa, mitä voitaisiin myöhemmin väittää ennakkoperinnöksi.

Vierailija
118/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:23"]

Millainen taulapää sopii ETUKÄTEEN abortista? Siis täh? Ehkäisykin on keksitty.

[/quote]

Josko vaikka olisi sovittu, että mikäli käy epätodennäköinen ja ehkäisy pettää, niin lasta ei pidetä. Millainen taulapää ei pysty kuvittelemaan, että ihmiset voivat tehdä tällaisia sopimuksia keskenään?

Vierailija
119/150 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin et hanki omia lapsia? Johan sinulla on. Ole nyt mies, hyvänen aika!

Vierailija
120/150 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:38"]

Miksi asia on sinulle ajankohtainen nyt? Olet kuitenkin (ilmeisesti) vielä nuori ihminen ja sulla on elinaikaa edessä paljon. Jos alat nyt hukkaamaan omaisuuttasi tai tekemään jotain kummallisia järjestelyjä, niin sulta jää oma elämä elämättä. Jos taas satut kuolemaan ennenaikaisesti, niin silloin perintö on varmaan pienin murheistasi. Asia tulee sinulle ajankohtaiseksi joskus 30 vuoden päästä ja voit silloin harkita asiaa rauhassa. Kuulostaa siltä, että olet nyt vain vihainen lapsen äidille ja haluat kostaa kaikilla mahdollisilla keinoilla.

[/quote]

Lähinnä mietin tätä nyt, koska olen muutenkin miettinyt tulevaisuuttani ja sitä, pitäisikö minun tehdä esimerkiksi testamentti. Eräs läheiseni kuoli jokin aika sitten, joten elämän rajallisuus tuntuu nyt paljon konkreettisemmalta. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi