Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla allerginen kissalle, muttei koiralle?

Vierailija
29.08.2006 |

Meillä ollut aina koira enkä ole ollut sille koskaan allerginen, en ole allerginen myöskään millekään muulle.

Voinko silti olla allerginen kissoille? Jotenkin tuntuu, että kissan pölystä nenä alkaa vuotamaan vain kuvittelenko vain?

Jos on allerginen kissoille, niin eikö ole silloin allerginen muillekin eläimille?

Mietimme tässä kissan hankkimista...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ehkä siedättynyt koira-allergialle, mutta esim. joku toinen koira voi puhkaista koira-allergiankin.

Vierailija
2/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä jo järki sano?

Jos sinulla on kissasta oireita, niin miksi ihmeessä edes mietit sellaisen hankkimista??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen allerginen koiralle (ainakin tietyt rodut), mutta

marsu minulla oli 7 vuotta, eikä tullut mitään oireita.

Kissastakaan en ole koskaan saanut mitään.

Vierailija
4/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saa kunnon oireet kissasta, mutta koirasta ei ole koskaan tullut mitään. Miehen kotona on aina ollut koira ja meillä joskus kolmekin samaan aikaan. Kyläily kissaperheessä saa silmät ja nenän vuotamaan ja pidempään ollessa alkaa henkeäkin ahdistaa.

Vierailija
5/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä näistä allergia-asioista. Mietimme siis asiaa!

Vierailija
6/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin alussa vain allerginen marsuille ja koivuille. Meillä oli marsu siis kotona. No, siitä se paheni ja nyt olen allerginen joka ikiselle eläimelle ja lähes tulkoon kaikille kasveille. Sen lisäksi on tullut vielä pöly- ja homeallergia... Niin ja astma tietysti, eli todellakin suosittelen että kissan hankinta jää väliin. Oma kissa-allergiani on mennyt niin pahaksi että kun anopilla olen 15 minuuttia (vaikka ne kissat ei olis kotona) niin mä olen aivan puolikuollut sen jälkeen. Riittää myös että anoppi on liian lähellä mua...

Vierailija
7/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen koirille, mutta en kissoille. Kissa minulla on ollut kohta 14 vuotta, mutta koiran jouduin antamaan pois. Allergiani alkoi saada astmaoireita.

Vaivan syyn selvittely vaati itseltäni salapoliisityötä, ei ollut varaa testeihin. Vein elukat hoitoon, menin 2 viikoksi lomalle. Hain ensin kissan kotiin. Ei oireita. Vein kissan takaisin mummolaan, hain koiran kotiin. Oireet palasi.

Koira sai uuden kodin tuttavalta.

Vierailija
8/11 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/11 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka on koirille allerginen, muttei kissoille.

Vierailija
10/11 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni saa kunnon oireet kissasta, mutta koirasta ei ole koskaan tullut mitään. Miehen kotona on aina ollut koira ja meillä joskus kolmekin samaan aikaan. Kyläily kissaperheessä saa silmät ja nenän vuotamaan ja pidempään ollessa alkaa henkeäkin ahdistaa.

Mulla sama, kissa aiheuttaa allergiaa paljon, koira ei lainkaan.

Vierailija
11/11 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole allerginen kissalle, en koiralle.  Yksikään koira ei ole aiheuttanut mitään oireita.  Aiemmin ei kissakaan, kunnes olin tekemisissä kissanpentujen kanssa ja sain pahan reaktion.

Sen jälkeen on kaikki kissat aiheuttaneet oireita.  Koirat ei yhtään.

Vähän harmittaa, kun tykkäisin ottaa kissan.   Mutta toisaalta koira on kumminkin siinä mielessä helpompi, että se käy vaan ulkona tarpeillaan ja sen kanssa tulee tehtyä lenkkejä.  Kissalle pitäisi olla se hiekkalaatikko ja sen kanssa tusaaminen.

Tosin on täällä yhdellä naapurilla kissa, joka saa olla ulkona.  Välillä se istuskelee meidänkin kuistilla.  Juttelen sille ikkunasta ja se vastaa aina. Hauska kisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi