Pidän tupakoitsijoita vähä-älyisinä, ei voi mitään.
Harva asia on ihmiselle niin haitallista kuin tupakka. Tietoa asiasta on ollut satavilla jo kymmeniä vuosia. Jokainen alle viisikymppinen polttaja on siis joko tyhmä tai itsetuhoinen.
Miksi, siis miksi kukaan alottaa tavan, joka on a) haitallinen, b) pahanhajuinen c) sosiaalinen stigma d)kallis e) tunnetusti addiktoiva.
Kommentit (49)
En voisi olla enempää samaa mieltä.
t. 20 vuotta polttanut, 3 vuotta sitten lopettanut
Nii, on se kumma kun tupakka tappaa. Niin se tappaa ihan elämäkin. Elitpä elämäsi miten tahansa, voit sairastua vakavasti ja kuolla siihen.
Ja monihan on kotiinsa kuollut. Pitääkö siis koditkin kieltää ihmisiltä?
Mulle tupakointi on tapa, tapa siinä missä kahvin juontikin. Tai vaikkapa kaljatölkin hörppäys illasta. Tapoja on paljon meillä ihmisillä. Ite en esim telkkaria katao juuri ikinä. Kavereilla tulee joskus katottua, mut himassa en ikinä kato telkkaria.
Syntymä antoi mulle (kuten kaikille muillekin) kuolettavimman taudin, sitä kutsutaan elämänä. Jokainen käyttää sen miten parhaakseen näkee, eikä sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois miten kukin oman elämänsä käyttää.
Yksi ja sama tyyppikö tänne joka päivä näitä aloituksia tekee? Joo, tupakointi on typerää ja epäterveellistä, sen tietää jokainen. Mutta keksi nyt joku muukin keskustelunaihe välillä kun tyhmät tupakoitsijat.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:27"]Tiedätkö, miten keuhkoahtaumatautiin kuolee? Tukehtumalla. Sorry.
[/quote]
Tiedätkö, että sinäkin voit saada keuhkoahtaumataudin vaikka et koskaan tupakoisi?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:33"]
Nii, on se kumma kun tupakka tappaa. Niin se tappaa ihan elämäkin. Elitpä elämäsi miten tahansa, voit sairastua vakavasti ja kuolla siihen. Ja monihan on kotiinsa kuollut. Pitääkö siis koditkin kieltää ihmisiltä? Mulle tupakointi on tapa, tapa siinä missä kahvin juontikin. Tai vaikkapa kaljatölkin hörppäys illasta. Tapoja on paljon meillä ihmisillä. Ite en esim telkkaria katao juuri ikinä. Kavereilla tulee joskus katottua, mut himassa en ikinä kato telkkaria. Syntymä antoi mulle (kuten kaikille muillekin) kuolettavimman taudin, sitä kutsutaan elämänä. Jokainen käyttää sen miten parhaakseen näkee, eikä sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois miten kukin oman elämänsä käyttää.
[/quote]
Mutta ajattelitpa asian mitenpäin tahansa, tupakka on siltikin myrkky. Et nauttine muitakaan myrkkyjä ihan vain siksi, että satut niitä eteesi saamaan ja joka tapauksessa kuolet joskus? Tuo on se riippuvuus sinulla mikä puhuu. En usko, että sinäkään polttaisit sitä ensimmäistäkään tupakkaa jos nyt voisit palata siihen ja perua koko "tavan"
Kuinkas ne jotka lopettaa tupakoinnin? Saavatko älykkyyttä vai miten se menee?