Jos saan 60 miljoonaa Eurojackpotista, jaan sen näin:
Jaan sen seuraaville henkilöille:
Isä
Äiti
Appiukko
Anoppi
Veli
Veli
Veli
Veli
Sisko
Sisko
Sisko
Miehen veli
Miehen veli
Miehen veli
Miehen sisko
Miehen sisko
Miehen sisko
Täti
Täti
Täti
Eno
Eno
Eno
Eno
Eno
Miehen täti
Miehen täti
Miehen täti
Miehen setä
Miehen eno
Miehen eno
Mummo
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Serkku
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:37"]
Ainakin valtio kiittää, kun aiheutat kivan piikin lahjaveron kertymään.
[/quote]
Ehei, porukkasopimuksen takia ei mene mitään veroja kenellekään.
ap
Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, sillä se 60 miljoonaa on jo tulossa minulle.
Niin ja siis ei mitenkään tasan mene nuo miljoonat tietenkään :) Ihan lähisuvulle (vanhemmat ja sisarukset) menee isot miljoonat, tädeille, sedille ja enoille parisen sataa tuhatta jokaiselle ja serkut saavat sitten sen lahjaverottoman 3999 euroa.
Tein äsken Excel-taulukon.
Pitäiskö mennä takaisin töihin, kun päiväuniajat menee näinkin järkeviin asioihin.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:40"]
Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, sillä se 60 miljoonaa on jo tulossa minulle.
[/quote]
Ai, vastailen itse itselleni :D
ap
Antaisin vaan lapsilleni ja isäni lähettäisin sinne missä on maailman paras lääkäri ja kuntoutuspaikka jossa isäni oppisi jälleen kävelemään.
Joo, onhan se kiva haaveilla. Mä tosin olen lopettanut noi täysosumasta haaveilut ja tyytyisin vähän vähempäänkin. Sitten ei jäis hirveästi jaeltavaa vanhemmille jne, mutta kuhan sais omille lapsille jotain huippukivaa ostettua joskus ilman huonoa omaatuntoa "tuhlauksesta".
Tarkoitatko, miehesi enot ja tädit saavat enemmän kuin omat serkkusi?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:49"]
Tarkoitatko, miehesi enot ja tädit saavat enemmän kuin omat serkkusi?
[/quote]
Kyllä, ovat läheisempiä. Ja siirtyyhän se raha sitten jossain vaiheessa eteenpäin heille. Tätejä, enoja ja setiä nähdään säännöllisesti, mutta serkkuja tosi harvoin.
ap
Minä pitäisin koko potin itselläni. Tuollainen rahojen sotkeminen sukulaissuhteisiin aiheuttaa vain kateutta ja riitoja. Perillinen perii sitten aikanaan mitä jäljellä on.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:00"]
Minä pitäisin koko potin itselläni. Tuollainen rahojen sotkeminen sukulaissuhteisiin aiheuttaa vain kateutta ja riitoja. Perillinen perii sitten aikanaan mitä jäljellä on.
[/quote]
No mun mielestä olisi äärettömän typerää pitää 60 miljoonaa euroa itsellä, kun sillä voisi rikastuttaa koko lähisuvun. 60 miljoonaa on aivan käsittämätön summa. Joku miljoonan euron lottovoitto on eri asia. 60 miljoonalla saisi 60 sukulaista miljonääriksi. Saisi 60 ihmisen elämän erilaiseksi, kun vaihtoehtona on se, että yksi elelee linnassa palvelusväen kanssa.
ap
Me mieheni kanssa voitettiin vajaa kymmenen vuotta sitten hyvä summa rahaa. Kummankaan ei tarvi enää tehdä töitä, mutta mies valitsi niin. Tykkää niistä projekteistaan.
Mä sen sijaan olen jäänyt kotirouvaksi. Asutaan tavallistakeskiluokkaista elämää,eikä ole rahoista puhuttu kellekään.
Paskaa saan niskaan tuon tuosta, kun vaan loisin mieheni kustannuksella. Niinpä niin ja noin ikäville ihmisillekö rahojani jakelisin?
Sori kaikki mut ne tulee mulle. Ostan auton, maksan vuoden vuokrat etukäteen, etsin sopivan tontin, jonka ostan itselleni ja rakennutan talon. Sitten maksan vanhempieni mökkitontille huvilan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:13"]
mikä 60 miljoonaa?
[/quote]
Tällainen päivauneilu on välillä kivaa. 60 miljoonaa on ihan järjetön summa. Minä en antaisi sedille ja tädeille mitään, ovat jo hyvin varakkaita elleivät jopa miljonäärejä eivätkä auttaneet isääni kun tämä oli pulassa. Mutta isäni, veljeni ja siskoni velat maksaisin pois. Ostaisin ison tontin, johon voisi rakentaa ainakin kaksi kohtuu kokoista taloa; yksi mun perheelle, toinen siskoni perheelle, sekä 'kytkös asunto' äidilleni vanhuuden päiviksi. Tonttia saisi olla sen verran, että sinne mahtuisi parit hevoset ja kunnon kasvimaat yms. miehelleni studio ja mulle kunnon työhuone. Mentäis koko tämän lähisuvun kanssa useamman kerran matkoille. Vitsi kun ois kivaa! Nyt ollaan niin köyhiä, että junalippukin tekee tiukkaa.
Sitten pitäisikin sijoittaa viisaasti. Pitäisi ehkä perustaa säätiö joka tukisi hyviä ja kestäviä, innovatiivisia projekteja. Saisi palkattua pari visionääristä nuorta. Pistäisin rahaa myös taiteeseen, tukisin aloittelevia taiteilijoita, myös musiikin saralla.. Tämäkin olisi tosi kivaa ja inspiroivaa!
Kyllä kiitos, pystyisin ottamaan 60 miljoonaa vastaan.
[/quote]
Kateutta ja riitoja, kun kaikki saa rahaa? Miksi kateutta ja riitoja?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:03"]
60 miljoonaa on aivan käsittämätön summa.
[/quote]
Björn Wahlroos voisi olla vähän eri mieltä kanssasi. Sille kuuskyt milliä on pikkurahaa. :D
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:33"]
[/quote]
Kateutta ja riitoja, kun kaikki saa rahaa? Miksi kateutta ja riitoja?
[/quote]
Kas, kun suomalainen ei välitä, mitä itsellä on, niin kauan kuin sukulaisella/naapurilla/työkaverilla ei ole enempää. Sitten kun huomataan, että itsellä on vähemmän, alkaa hurja kateus ja panettelun aalto. Välit katkeavat ja selän takana haukkuminen alkaa. Nää on niin nähty. :D
Maksaisin läheisten velat pois. Ostaisin 140 neliöisen okt.n ja tallin. Vuokraisin lentokoneen jolla veisin ruoka-apua kehitysmaiden kyliin, rakentaisin kaivoja ja veisin sinne multaa ja pottuja :D.
Ainakin valtio kiittää, kun aiheutat kivan piikin lahjaveron kertymään.