Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englannin yo kuuntelu syksy 2014

Vierailija
08.09.2014 |

Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.

Kommentit (421)

Vierailija
341/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljon tossa kokeessa oli täydet ? Koska jos jokainen oli 2,5•26=65 ja avot 30p . Niin oliko täydet 95p?

Vierailija
342/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:54"]

Siis paljon tossa kokeessa oli täydet ? Koska jos jokainen oli 2,5•26=65 ja avot 30p . Niin oliko täydet 95p?

[/quote]

Avotkin olivat *2,5 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vaatauksista !!!!
Osaisitkohan sanoa kohtien 8 ja 26 muita vaihtoehtoja :)?

Vierailija
344/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah max 70 pistettä sain ja kuitenkin englanti äidinkielenä :/ Aikaisemmin huonoin kuuntelu tulos ollut 84, keväällä uusiksi sitten

Vierailija
345/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se kolmonen oli meidänkin opettajien mukaan a. Sanottiin vielä jotenkin"first of all" tms.

Vierailija
346/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo abseiling on vahan epareilu kun yleisesti kaytetty sana on rappelling. Mutta kuten #220 sanoi, asiayhteydesta selvisi. Jos siella oli hospice eika hospital, nuo ovat kaksi eri juttua. Hospital on sairaala, hospice on saattokoti.

Good Luck to All! t. 40+ vuotta engl. ristisanoja ratkaissut.

Vierailija
347/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:55"]

Kiitos paljon vaatauksista !!!! Osaisitkohan sanoa kohtien 8 ja 26 muita vaihtoehtoja :)?

[/quote]

Oisko B ollut free information ja C greater access around the world

Vierailija
348/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon syvästi että ne kohdat, joiden vastauksia en enää muista, menee oikein sillä mutten tuo miun pistemäärä tuntuu uhkaavan alhaiselta...

Miun mielestä tuo 3 osion kohta:

14) What happens after you've had dengue once? = A, you have an increased risk of getting it again

Oli jotenkin niin "epäreilu", koska ei se ainakaan miun mielestä noin mennyt, vaan B kohta (tulee immuuniksi sairaudelle) ois ollut parempi vastaus tähän kohtaan.

Itse kuulin kohdan niin, että sen sairauden sairastettua sille kyseiselle taudille tuli immuuniksi, mutta silloin tuli riskialttiimmaksi sairastua niihin muutamaan hyvin samankaltaiseen sairauteen .___.

Olenko ihan väärässä?

Vierailija
349/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin 2,5 kertaa 26 on 65 joten yhteispisteet olisi 95?

Vierailija
350/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:59"]

14) What happens after you've had dengue once? = A, you have an increased risk of getting it again

Oli jotenkin niin "epäreilu", koska ei se ainakaan miun mielestä noin mennyt, vaan B kohta (tulee immuuniksi sairaudelle) ois ollut parempi vastaus tähän kohtaan.

Itse kuulin kohdan niin, että sen sairauden sairastettua sille kyseiselle taudille tuli immuuniksi, mutta silloin tuli riskialttiimmaksi sairastua niihin muutamaan hyvin samankaltaiseen sairauteen .___.

Olenko ihan väärässä?

[/quote]

Samaa mieltä. Muutenkin tuon kolmas osio oli vastaustensa osalta todella hämärä (voivatko muka olla oikein?)

Vierailija
351/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ymmärsin näin.

t. pettynyt normisti yli 70p nyt 57,5 +/- 2,5p

Vierailija
352/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin että sain 68, normaalisti 75-95 kertokaa onko mulla enää mitään mahiksia saada L? Kirjallinen puoli on mun vahvuus ja periaatteessa voisin onnistua niinkin hyvin että vain muutama piste lähtee.. Haista vittu YTL

Vierailija
353/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajua ton itikkajutun tokaa kysymystä... ku siin nauhallahan sanottiin, että siihe kuumeesee sairastuva ei sairastu siihen kyseiseen kuumeeseen enää, mut on suurempi riski sairastua niihi parii muuhun tautiin. miten sitten oikea vastaus voi olla A, kun vastausvaihtoehdoissa oli ihan selvästi puhe just tästä ko. dengue (vai mikä ikinä olikaa nimeltään) kuumeesta, eikä niistä muista taudeista? kun nauhalla sanottii iha selkeesti, ettei siihen voi sairastua enää sen ekan kerran jälkeen. vai kuulinko tän ihan väärin?

Vierailija
354/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin niin, että se dengue sisältää ne neljä eri virusta, mutta menee jo niin vaikeeks miettiä että aivoihin koskee.

Vierailija
355/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvästi sanottiin myös se, että sillä dengue kuumeella on 4 virusta ja kun yhtä vastaan saa tuon immuniteetin niin on suurempi riski sairastua niihin kolmeen muuhun versioon tuosta dengue kuumeesta.

Vierailija
356/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:03"]

mä en tajua ton itikkajutun tokaa kysymystä... ku siin nauhallahan sanottiin, että siihe kuumeesee sairastuva ei sairastu siihen kyseiseen kuumeeseen enää, mut on suurempi riski sairastua niihi parii muuhun tautiin. miten sitten oikea vastaus voi olla A, kun vastausvaihtoehdoissa oli ihan selvästi puhe just tästä ko. dengue (vai mikä ikinä olikaa nimeltään) kuumeesta, eikä niistä muista taudeista? kun nauhalla sanottii iha selkeesti, ettei siihen voi sairastua enää sen ekan kerran jälkeen. vai kuulinko tän ihan väärin?

[/quote]

Dengue sairaudella on neljä eri alavirusta, joihin yhdestä sairastuessa tulee sille immuuniksi, mutta muihin kolmeen (saman taudin eri viruksiin) sairastumisen riski kasvaa. 

Vierailija
357/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa siis A ja B ovat kummatkin yhtä oikein (?)

Itse kuuntleun sisältö ei ollut niinkään hankala, mutta tehtävät oli tehty ihan ihmeellisiksi ;/

Vierailija
358/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdassa 14 ihminen tulee immuuniksi sairauden yhdelle neljästä muodosta, mutta riski sairastua kolmeen muuhun muotoon kasvaa. Sairauksillahan voi olla useita muotoja, kuten biologiassa todettu. 13 taas ei omaan järkeen mene...

Vierailija
359/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskos joku kertoa mitkä ne kolmoskohdan vastausvaihtoehot olivat? Luulen et oon vastannu yleisen fiiliksen mukaisesti a mut haluisin viel varmistuu ku eihä tällasta voi muistaa!

Vierailija
360/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:13"]

Kohdassa 14 ihminen tulee immuuniksi sairauden yhdelle neljästä muodosta, mutta riski sairastua kolmeen muuhun muotoon kasvaa. Sairauksillahan voi olla useita muotoja, kuten biologiassa todettu. 13 taas ei omaan järkeen mene...

[/quote]

Jep eli mielestäni molemmat vastaukset osittain totta, mutta itse sanoisin että riski kasvaa on oikein. voi olla että YTL tästä sitten hyväksyykin myös tuon immuuni-kohdan.. Ja samaa mieltä, kohta 13. oltava jollain tavalla virheellinen, ei voida olettaa että kun malariaan sairastunut satoja miljoonia, niin myös silloin dengue-kuume olisi sama asia.. siinä mielestäni C olisi oikein.