Englannin yo kuuntelu syksy 2014
Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.
Kommentit (421)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:26"]
Ysin vaihtoehdot
a) they will free internet for further developments
b) they will replace commercial content with information
c) they will get in-depth information to internet users
T. se sama taas
[/quote]
Mistä sä oot saanu nää? Ihan mielenkiinnosta, ja kiitos ihan sikana!!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:13"]
L oli tähtäimessä, nyt oon onnellinen, jos tulee E. Kuunteluharjotuksista on tullu huonoimmillaan 78, parhaimmillaan 86. Nyt taitaa taistellen tulla 70. Itku ei oo kaukana.
[/quote]
Joo, sama tähtäin ja sama fiilis nyt, paitsi että kuuntelu meni mulla vielä huonommin ja olin enemmän turvautunut kirjalliseen osioon. Näillä kuuntelupisteillä ei kirjallinen enää pelasta.
Kiitos hälle, joka jaksoi näpyttää kaikki kysymykset - pelastit mun päivän ja hermot. Mutta voihan pylly, huonoin kuuntelu tähän mennessä IKINÄ ja vahvaa ällää povattiin. :( Paria kohtaa toivon, että YTL:stä tulis perästä muutosta, että useampi vastaus käy, kun on kaatunut siihen, ettei ole osannut tulkita YTL:ää kuulokkeista tulleen tekstin sijaan. Kirjallisia hieman kauhulla odotellessa, 77.5 pisteen jälkeen saa kyllä aika hiton kovan aineen sylkästä paperille jos vielä laudaturia meinaa...
Näitähän on teetätetty natiivipuhujilla muutama vuosi sitten ja heistä hyvin harva sai täydet, joten se kertoo sen, että tässä mitataan YTL:n omaa Da Vinci -koodia oikean kielen ymmärryksen sijaan.
Hei kaikki! Pidetään peukkuja mitä sensorit hyväksyy avoihin! :) itse sain myös 60 ja E on tavoitteissa. :D outs... Tulee olemaan paha
No kylläpä YTL pisti kovan alun syksyn kirjoituksille! Huh.
No voi itku ja hammastenkiristys kun ei ällää tullut
L oli tavoitteena, mutta saa nähdä saako edes E:tä, koska kuuntelun pisteet näyttävät olevan about 60-65, avoista riippuen. Itkua tihrustelen täällä, koska yleensä noista kuunteluista tulee se 75-85 pistettä. Tietty just tää yo-kuuntelu menee päin honkia.
Meillä kyllä oli opettaja ja suurin osa porukasta ihan eri mieltä tosta kuume/malaria jutusta. Siinähän sanottiin ihan selkeesti, että se sata miljoonaa viittas malariaan ja se kuume oli vaarallisempi!
Samoin 3. kohtaan suurin osa meidän koulussa vastas a ja opettajankin mielestä se oli a.
Onko joku tietoinen että onko muinakin vuosina ollut samantapaisia pettymyksiä? Lähinnä jos 85 tavoiteltu ja 60 tullut...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:42"]Meillä kyllä oli opettaja ja suurin osa porukasta ihan eri mieltä tosta kuume/malaria jutusta. Siinähän sanottiin ihan selkeesti, että se sata miljoonaa viittas malariaan ja se kuume oli vaarallisempi!
Samoin 3. kohtaan suurin osa meidän koulussa vastas a ja opettajankin mielestä se oli a.
[/quote]
no sanopa se YTL:lle kun ne vastaukset on sieltä tulleet. ootte sitte "koko koulun" kans astunu ansaan. voi voi.
n. 70p itelleni laskin.... vituttaa, sillä jakson aikana kuunteluista oon saanu aina yli 80p. ällä oli haaveissa ja e tähtäimessä, taitaa e siirtyä haaveeksi kanssa :( en tajua, kuuntelu on aina ollu mulle se vahvin osio. ehkä mua vaan sitte alitajuntaisesti jännitti älyttömästi tai jotain
Tässä kertauksena kaikki vastaukset:
1) Pierre's contribution to Roger's career ? = A, provides an unchanging factor for Roger
2) Pierre's sports background? =C, General athletics
3) The main reason Roger remains a leading player? = B, his focus on the here and now
4) Problem Roger's athleticism cause for Pierre? = B, difficult to find challenging enough activities
5) According to Pierre, what demonstrates Roger's physicality? = A, His playing styles are so versatile
6) What is Pierre saying when he speaks about languages? = C, Roger is imaginative, rapid ang strong
7) What does Maria do about advertising on her website? = C, avoids it
8) What model of the internet does Maria support? = A, one bringing personal development to people
9) What does Maria think microdonations will allow? = C, they wil get in-depth information to internet users
10) What are people willing to pay for on Longreads? = C, finding free internet materials for them
11) According to Maria, what's the worst thing about the web? = A, it's way of handling material
12) What does Maria want us to do? = A, to move towards good judgement
13) How great a threat is dengue fever? = B, it involves hundreds of millions of cases a year
14) What happens after you've had dengue once? = A, you have an increased risk of getting it again
15) What is their research focused on? = C, Reducing the mosquitos through reproduction
16) What does the research team focus on when releasing mosquitos? = B, Placing them into all parts of the grid
17) Who funds this service? = A, the national government
18) What is one of the things recommended for your studies? = B, don't postpone things
19) What should asthma medication do? = C, fight bronchial contraction and infections
20) Which of the following is a piece of advice when you fall out of your canoe? = C, avoid getting trapped
21) mies = A, And where am I going to get th money now?
22) nainen = A, I'd say her fighting spirit
23) nainen = C, I don't know, why don't you go and ask him
24) nainen = C, Well, that's not very much
25) mies = C, And now Tony should show his gratitude to her
26) mies= B, I know, so what were they thinking of?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:43"]Onko joku tietoinen että onko muinakin vuosina ollut samantapaisia pettymyksiä? Lähinnä jos 85 tavoiteltu ja 60 tullut...
[/quote]Joka vuosi niitä tulee.
Siinä malariakysymyksessä a ja c oli aika selkeesti mun mielestä väärin, kun ei se dengue oo tämän hetken kaikista vaarallisin tauti. Ainoo vaihtoehto osu sit vissiin oikeeseen.
Onko koe ollut tänä syksynä oikeasti aiempaa vaikeampi, vai olenko vain välttynyt ennen tällaisilta keskusteluilta?
Näkyykö nuo oikeat vastaukset siis jossain virallisilla sivuillakin?
Valittakaa YTL:lle jos vastauksissa on mielestänne vääryyksiä! Mikäli tarpeeksi moni valittaa, voi jotain muutosta tullakin pisteytykseen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:51"]
Näkyykö nuo oikeat vastaukset siis jossain virallisilla sivuillakin?
[/quote]
Näkyvät, mutta kysymykset/vastausvaihtoehdot eivät
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:53"]85p pussissa, ärsyttää ihan älyttömästi tuo. 2 tyhmää virhettä.. Olin katsonut englanniksi How I Met Your Motheria ja siitä oppinut sitä kuuntelemaan. En sitten tiedä mikä teitä joitain vaivaa kun asiat selitettiin ihan selkeästi ja silti menette leppäsmaisesti vastaamaan jotain ihan omaa:). Noh, pitäkää hauskaa C-B-A arvosanoillanne. ;-)
[/quote] Toivottavasti tää kommenttis pönkitti sun itsetuntoa :) Tosi lapsellista käytöstä tulla ns. Alentamaan toisia ja ei,kukaan ei varmastiikkaan ole C-B-A oppilas tahallaan, joillakin vaan ei ole synnynnäistä kielipäätä tai muuten kielten opiskelu on vaan hankalampaa, sinuna muistuttaisin itteäni vielä kirjallisestaosioista enkä tulis tänne vatvomaan ja alentamaan toisia ennekuin sen lopullisen arvosanan on saanu, jos silloinkaan:) kaikkea hyvää sinulle kirjalliseen kokeesene, harmittavan usein vaan tämmönen lapsellisuus kolahtaa omaan nilkkaan :s
65 pistettä. Harjoittelukuunteluista tullut aina n.80, jeejee. Vtuttaa rankasti.