Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englannin yo kuuntelu syksy 2014

Vierailija
08.09.2014 |

Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.

Kommentit (421)

Vierailija
301/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo lukee numerot ja kirjaimet :D mutta ei niitä lauseita mitkä vastaa numeroa ja kirjainta. 

kolmos kohdan kaks ekaa nimittäin hämmentää mua tosi paljon. siinä selkeästi sanottiin, että malariauhreja oli satoja miljoonia ja dengue kuume antaa suojan itse kuumelle, mutta sisältää riskin sairastua kolmeen muuhun tautiin. niin en ymmärrä miks noi vastaukset on mitä ne on. mutta ei voi mitään, huonosti sit meni. :D 

Vierailija
302/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi olet ihana, kun jaksoit vastaukset naputella :-) Tsemppiä sulle jatkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

76.5/99.... yleensä on tullut kuunteluista melkein täysiä pisteitä :s nyt toivon että riittää vielä E:hen

Vierailija
304/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku mitkä oli 9. kohdan vaihtoehdot suunnilleen? Kysymys oli "What does Maria think microdonations will allow?" ?

Vierailija
305/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 p arvioin itselleni.

Tuntuu niin kauhealta, kun tavallisesti on tullu 75-83 p. Taitaa mahdollisuudet saada E olla olemattomat

Vierailija
306/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikille epäilijöille voin sanoa että kiitoksia vaan vaivannäön arvostamisesta, vastaukset voitte tarkistaa täältä http://www.ylioppilastutkinto.fi/images/sivuston_tiedostot/Hyv_vast_piirt/FI_2014_S/2014_S_EAH_sabl.pdf 

ja abitreenien sivuilta sitten kun vihkot sinne rantautuvat. 

Vierailija
307/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yleensä saanut kuunteluista 65-85 pistettä ja tästä kuuntelusta laskin saaneeni 58! En ole koskaan tehnyt näin huonoa kuuntelua... Ketutuksen määrän voitte kuvitella jos pystytte. En ymmärrä miksi siihen tauti juttuun oikea vastaus oli, että saa todennäköisemmin taudin uudestaan, koska eihän se sitä samaa tautia uudestaan voi saada nauhan puheen mukaan!

Vierailija
308/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos paljon vastauksist! :) mut ällää ei taida tulla ku pinnat jäi vaa 75...ellei sit loista siin kirjallisessa

Vierailija
309/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerää vastausvaihtoehtojen välillä arpomista vaikka ois ymmärtäny kuulemansa...

Vierailija
310/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja dengue-kuume oli laajin hyttysen levittävä tauti. Näin ollen se ei voi olla A ja C taas oli, että dengue on maailman pahin tauti tms, joten B on järkevin. Dengue-kuumeen aiheutti kolme eri virusta ja tautiin sairastuminen antaa suojan yhdelle näistä, mutta lisää riskiä saada kaksi muuta. Näin järkeilin omat vastaukset ja oikein meni, kakkososio menikin sitten ihan pieleen. :D

Vierailija
311/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60p... :( harmittaa. Pierre perkele

Vierailija
312/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen ollut kuunteluissa aika hyvä ja saanut aina lähes täysiä pisteitä mutta nyt tuli parin tunnin yöunilla tehtyä tuo, tuloksena oli elämäni huonoin kuuntelu ikinä - tietysti sopivasti juuri yo-kokeessa. Varsinkin internet-osio meni kyllä ihan penkin alle, vastausvaihtoehdotkin tuntuivat niin ympäripyöreiltä että meni siinä kohdassa täysin lottoamiseksi. Luulin kyllä mokanneeni Pierre-osionkin pahasti koska suurin osa äijän italialaisaksenttisesta (?) muminasta ja mongerruksesta tuntui menevän aivan ohi, mutta ei se nyt ihan pieleen näköjään mennytkään.

Maalaisjärki ei selvästi toiminut myöskään aamulla yhtään sillä laitoin että mummo "purjehti" alas rakennuksen seinää, huoh... :D Ei näillä pisteillä tule enää L:ää, kai se pitää sitten kokeilla uudestaan ensi keväänä. Hyvä jos saisi edes 70 pistettä.

Vierailija
313/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysin vaihtoehdot

a) they will free internet for further developments

b) they will replace commercial content with information

c) they will get in-depth information to internet users

T. se sama taas

Vierailija
314/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:20"]

joo lukee numerot ja kirjaimet :D mutta ei niitä lauseita mitkä vastaa numeroa ja kirjainta. 

kolmos kohdan kaks ekaa nimittäin hämmentää mua tosi paljon. siinä selkeästi sanottiin, että malariauhreja oli satoja miljoonia ja dengue kuume antaa suojan itse kuumelle, mutta sisältää riskin sairastua kolmeen muuhun tautiin. niin en ymmärrä miks noi vastaukset on mitä ne on. mutta ei voi mitään, huonosti sit meni. :D 

[/quote]

joo siis tossa on pakko olla joku virhe! Meillä koulussa opettajat olivat ihan varmoja noista! Onko vastauksissa joku virhe vai onko tosiaan noin hasardit vastaukset???

Vierailija
315/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerääntyykö tänne vaan huippuoppilaat vai oonko mä paska? Jotkut kauhistelee sitä, miten mennyt pari väärin. Mulla varmaan lähes puolet väärin.

Vierailija
316/421 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:34"]Monet ihmettelevät dengue-kuumeeseen liittyvää kohtaa, jossa vastaus olikin increased risk eikä immuniteetti. Nauhalla sanottiin, että dengue-kuumetta on neljää erilaista virusta ja niistä käytettiin nimiä break-bone fever ja shocksyndrome. Nämä ovat siis synonyymeja sanalle dengue-kuume eivätkä suinkaan muita sairauksia.

Oma veljeni sairasti denguen joskus, niin siitä tiesin nämä. Muuten kyllä aika käsittämätöntä että enkun kuuntelussa oletetaan tällaisen lääketieteellisen sanaston osaamista, hyvä ku niitä suomeks osaa?
[/quote]
Mutta saat sen immuniteetin siihen yhteen sen sairastettuasi. Eli saat immuniteetin

Vierailija
317/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kiitos että pistit vastaukset, ei siinä. :) mua vaan ihmetyttää noi jotkut vastaukset niin paljon, että vaikea uskoa niitä oikeiksi. oon monia kuunteluita tehny ja ensimmäistä kertaa oon oikeasti hämmentynyt. tästä kuuntelusta tais sitten tulla se 65p ja kun L:ä on tavoitteena niin joo en todellakaan mene kirjalliseen. viime keväänä sain 69p ja se oli mun huonoin kuuntelu koskaan, mutta riitti kuitenkin nipin napin E:hen. yleensä saanu semmone 80-85p, paska mäihä sattunu näissä virallisissa kokeissa. :D niin ja mun toinen äidinkieli on englanti, että ei oo tosiaan niinkään osaamisesta kiinni vaan juurikin tuurista tai siitä miten itse pähkäilee asiat, mikä ei taas liity englannin kielen osaamiseen mitenkään. 

Vierailija
318/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:29"]Kerääntyykö tänne vaan huippuoppilaat vai oonko mä paska? Jotkut kauhistelee sitä, miten mennyt pari väärin. Mulla varmaan lähes puolet väärin.
[/quote]

ei ne muut kehtaa niitä huuella

Vierailija
319/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prelikuuntelusta 85pinnaa, nyt korkeintaan 60.. vaikea oli.

Vierailija
320/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestäkään harjoituskokeensta ole saanut alle 80p..Tästä tulossa huimat 52.5p. RIP Laudatur.