Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin yo kuuntelu syksy 2014

Vierailija
08.09.2014 |

Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.

Kommentit (421)

Vierailija
21/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:03"]

Laskin että sain 68, normaalisti 75-95 kertokaa onko mulla enää mitään mahiksia saada L? Kirjallinen puoli on mun vahvuus ja periaatteessa voisin onnistua niinkin hyvin että vain muutama piste lähtee.. Haista vittu YTL

[/quote]

no suoraan sanottuna aika heikot on mahdollisuudet! itse sain omien laskujen mukaan kuuntelusta 72,5p ja en luultavasti mene kirjalliseen. tunneilla en ole koskaan saanut alle 75p. kuuntelusta. E tuli viime keväänä ja nyt oli tavotteena siis L. viime kerralla kuuntelusta tuli 65p. ja vahvan E:n sain silti. mutta eihän se L IHAN mahdoton ole!:-)

[/quote]

Vahva E, vaikka kuuntelusta 65? Itsellä taisi L:n tavoite mennä, mutta se nyt oli melkein ennustettavissa. EI OLE KOSKAAN KUUNTELU MENNYT NÄIN HUONOSTI. Olen englannin kanssa tekemisissä päivittäin: luen englanninkielisiä kirjoja, sos. mediassa käytän pääosin englanninkielisiä sivustoja, katson englanninkielisiä ohjelmia ja esim. tiettyjen bändien, julkkisten ym. haastatteluja. Kuuntelu- ja kertauskurssilla sain 70-80 pisteen tasoa, paras oli 86. Viime kevään kuuntelusta (joka oli ns.kenraaliharjoitus viime viikolla tätä varten kertauskurssilla) kevyesti 75p, nyt saan hyvällä tuurilla 60p, todennäköisesti tulee 55-57,5 p. Rukoilen, ettei tule alempaa.

Oon kyllä harvinaisen vittuuntunut, koska olin 100% varma, että hyttyskuuntelusta saan 3/4 ja sain 1/4. Aivan perseestä. Nyt vaan toivon, että pisterajoja alennetaan, koska haluaisin ainakin sen E:n. Keväällä kuitenkin sen verran monta ainetta tiedossa, että uusimaan en halua mennä. Enkä muutenkaan halua tätä rumbaa uusiksi englannin suhteen.

Huomenna sitten ruotsin kuuntelu! Nyt pitää vaan ottaa sellanen positiivinen asenne, että mähän en vittu periksi anna. :)

[/quote]

HOPE DIES LAST! 

t. samassa veneessä oleva

[/quote]

Takonut viimesen kolmen vuoden ajan matalimmillaan 82 pistettä ja tänään yli kymmenen pistettä alempana. Käytän englantia päivittäin myös netissä ja puhunkin kotona joka päivä. YTL saa mun puolesta haistaa pitkän paskan, koska tällä ei oo englannin osaamisen kanssa enää mitään tekemistä. Ensimmäinen, kelle tästä sanoin että huonosti meni, totesi, että "loogisesti päättelemällä voi saada selville jokaisen vastauksen", mutta tänään kun ei sekään näemmä saakeli auttanut. Ihan ihme hommaa taas. Tsemppiä kaikille tulevaan, itselläkin seuraava koitos keskiviikkona. Jos ne saksaan on ujuttanut jotain kompia, niin revin pelihousuni.

Vierailija
22/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:03"]Apua, pojallani oli kuuntelu tänään. En ole vielä ollut yhteydessä että miten sujui. Koska tulokset saa?
[/quote]

Kysyin omalta enkun opelta ja sanoi, että omat tulokset tulee viimeistään perjantaina. (ehkä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä se on vaan "hyvä" merkki että enemmistöllä meni normaalia huonommin, koska silloinhan taso laskisi jos kirjalliset menee samaan malliin(?)

Vierailija
24/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:11"]Oli kyllä vaikeaa.

Mitä te muut lukiolaiset laitoitte avoihin? Itse tajusin äsken, että laitoin siihen seinäkiipeilyosioon, että rahaa kerättiin sairaalan hyväksi. Nettiuutisen mukaan keräyskohde olikin jonkilainen saattokoti. Rokotetaankohan siitä?
[/quote]

Ei vitsi! Olikse seinäkiipeily :D!

Vierailija
25/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:11"]Oli kyllä vaikeaa. Mitä te muut lukiolaiset laitoitte avoihin? Itse tajusin äsken, että laitoin siihen seinäkiipeilyosioon, että rahaa kerättiin sairaalan hyväksi. Nettiuutisen mukaan keräyskohde olikin jonkilainen saattokoti. Rokotetaankohan siitä? [/quote] Sairaala käy, koska siinä sanottiin hospital. Ei sen niin tarkkaan tarvitse olla :)

[/quote]

Kiitos! :)

Vierailija
26/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin voi kysellä alustavia pisteitä koululta?

Vierailija
27/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä, musta tuntuu, että aina on niitä keillä menee ihan penkin alle ja silti pisterajat on aina about samat eikä vastauksiin tule muutoksia. ja ihan perseestähän se on. pistejakauma on ennemminkin 1% laudatur, 2% eximia ja 97% kaikille lopuille.  

Vierailija
28/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koe oli omasta mielestänikin aikas pebasta.. Mutta kuitenkin 80 pitäisi tulla ja muutamaa kohtaa en ihmettelisi vaikka YTL joutuisi muuttamaan yleisen mielipiteen seurauksena! Tyytyväinen olen ihan tähän yleisesti! Sori jos nyt joku masentui!

Vierailija
29/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45/90 laskin eli tasan puolet, kuuntelu piti olla vahva, mutta heikolta näyttää. B tavotellaan

Vierailija
30/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki sitten panostaa kirjallisiin eli niissäkin on aiempaa vaikeampi loistaa, kun kuitenkin vain sille 5:lle prosentille voidaan antaa laudatur :D

Vierailija
31/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aika moni muukin on näköjään samassa veneessä... Itellä oli muutenkin pää ihan sekasin flunssalääkkeiden takia nii ei oikeen ajatus pysyny kasassa. Kuuntelu ei oo koskaan ollu se mun vahvin osa-alue, mut koskaan ei oo sentää näin päin helvettiä menny! Taitaa jäädä se E saamatta vaik menis kirjalliset kuinka hyvin... 

ens keväänä uusinnoissa nähdään :-)

Vierailija
32/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTL pilaa jatko-opintopaikkaani pääsyn tällä pelleilyllä!

Vierailija
33/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainut jolla meni täysin penkin alle? Maksimissaan saan 40/90... 

Vierailija
34/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa kohdissa, sekä avoissa että monivalinnoissa, kerroin oli 2,5.

Vierailija
35/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset 65-70 varmaan itelle tulossa..

Vierailija
36/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni laskeskelin 67,5 pistettä. Toivotaan, että arvostelin itseni avojen kohdalla liian ankarasti, ja pisteet nousee hieman. Tunneilla kuunteluista tullut vähintään 75 pistettä, laudaturin voin unohtaa.. Helvetin Pierret ja mummot.

Vierailija
37/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 73p näin äkkiä laskettuna, oli kyllä vääääähän vaikea koe tällä kertaa :D Onkohan tuolla vielä mahdollista saada E:tä?? Ja kiitos muuten sille, joka vaivautui laittamaan kysymykset + vastaukset tänne :)!!

Vierailija
38/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:08"]Oonko ainut jolla meni täysin penkin alle? Maksimissaan saan 40/90... 
[/quote] et tosiaan oo... Ei sillä et kuuntelu saatikaan englanti oo ollu mun vahvin aine toivotaan että ees läpi päästään :/

Vierailija
39/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi, voitteko laittaa niin moneen kysymykseen vastauksia"mitä muistatte että olis oiken".. koitan saada käsitystä kuinka mettään oikeen menikään <3

Vierailija
40/421 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:42"]

mullaki on niin sama tilanne kun teillä tän sivun kuuskymppiläiset, i feel you!!! toivotaan kädet ristissä vielä e:tä :/

[/quote] I feel you = hipeloin sinua :D, po. I feel your pain. You deserve what you get.