Englannin yo kuuntelu syksy 2014
Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.
Kommentit (421)
Todella vaikea! Tuntui, että moneen kohtaan olisi sopinut useampi vaihtoehto. En tiedä johtuiko jännityksestä vai mistä, mutta tuntui että varsinkin avoissa oli todella lyhyet vastausajat.
Apua, pojallani oli kuuntelu tänään. En ole vielä ollut yhteydessä että miten sujui. Koska tulokset saa?
Oudolla aksentilla puhunut puhui aika hitaasti joka vähän kompensoi sitä möngerrystä. Kumpi se nyt oli, denguekuumeeseen sai immuniteetin vai suuremman riskin sairastua uusiksi? Koska immunitetti tuli yhtä niistä vastaan kuitenkin mut pystyi helpommin sairastumaan toisiin muotoihin..
Oli kylläihan sairaan vaikia kuuntelu.. Muistatteko mitkä tehtävissä oli kertoimet? Itellä ei jääny aikaa niitä katemla.. Mutta esseessä ja kirjallisessa paremmin.. Itelle heikoin oli se internetjuttu, missasin totaallisesti kaks ensimmäistä!
Oikeat vastaukset tulevat nettiin klo 17, löytyvät vaikkapa ylen abitreenien sivuilta. Suosittelen suklaalevyn ostamista pojallesi, koska koe oli todella vaikea... :(
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:04"]Oli kylläihan sairaan vaikia kuuntelu.. Muistatteko mitkä tehtävissä oli kertoimet? Itellä ei jääny aikaa niitä katemla.. Mutta esseessä ja kirjallisessa paremmin.. Itelle heikoin oli se internetjuttu, missasin totaallisesti kaks ensimmäistä!
[/quote]
Kaikis oli mun mielestä 2 paitsi siin arvaa mitä hlö sanoo seuraavaks ja avois oli x3
Itse laitoin sen että hoidetaan antibiooteilla.. Koska no suurempi riski sairastua uudestaan riippuu siitä tuleeko edes pistetyksi, ja immuniteetti se ei ainakaan voi olla, koska se ei ole niitä kaikkia neljää vastaan.. Voin olla täysin väärässä, mutta näin sen itse ajattelin.
Oih siitä tulis kyllä paljon tekstiä, että sitä luettais varmaan vielä ensi juhannuksenakin :D
Hei mitä vastasitte niihin avoihin!! Se mitä se fani teki oli vaikea ja sitte, että mitä se mummo duunas (sen kyllä sain että keräs rahaa sairaalalle)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:09"]Itse laitoin sen että hoidetaan antibiooteilla.. Koska no suurempi riski sairastua uudestaan riippuu siitä tuleeko edes pistetyksi, ja immuniteetti se ei ainakaan voi olla, koska se ei ole niitä kaikkia neljää vastaan.. Voin olla täysin väärässä, mutta näin sen itse ajattelin.
[/quote]
Paitsi että virusta ei hoideta antibiooteilla. Olit väärässä ja pisteet meni, sorry!
Vähän hämmentää, että eikö täällä ole ketään kenellä toi kuuntelu ois sujunu oman tason mukasesti. :D itelläni 70 paikkeilla ja helvetin pettynyt... E tavotteena ja kirjalline/aine ei pitäs ol yht vahva ku kuuntelu eli taitaa seurata uusiminen keväällä..
Oli kyllä vaikeaa.
Mitä te muut lukiolaiset laitoitte avoihin? Itse tajusin äsken, että laitoin siihen seinäkiipeilyosioon, että rahaa kerättiin sairaalan hyväksi. Nettiuutisen mukaan keräyskohde olikin jonkilainen saattokoti. Rokotetaankohan siitä?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:10"]Kertoimet oli kaikissa kohdissa 2,5!!
[/quote]
Ai okei! Ennen oli 2 ja 3 kertoimet eri osioissa ( ollaan tehty vanhoja kuunteluita)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:09"]Itse laitoin sen että hoidetaan antibiooteilla.. Koska no suurempi riski sairastua uudestaan riippuu siitä tuleeko edes pistetyksi, ja immuniteetti se ei ainakaan voi olla, koska se ei ole niitä kaikkia neljää vastaan.. Voin olla täysin väärässä, mutta näin sen itse ajattelin.
[/quote]
Paitsi että virusta ei hoideta antibiooteilla. Olit väärässä ja pisteet meni, sorry!
[/quote]
Se tulee immuuniksi. Siis sille fengue kuumeelle, MUTTA saa jotai muita tauteja sitten tilalle.
Toi hämmens itteenikin tosi paljon, todella ilkeät kertoimet. Ykkösosiossa ois voinu olla vähä pienemmät kertoimet..
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:11"]Oli kyllä vaikeaa.
Mitä te muut lukiolaiset laitoitte avoihin? Itse tajusin äsken, että laitoin siihen seinäkiipeilyosioon, että rahaa kerättiin sairaalan hyväksi. Nettiuutisen mukaan keräyskohde olikin jonkilainen saattokoti. Rokotetaankohan siitä?
[/quote]
Sairaala käy, koska siinä sanottiin hospital. Ei sen niin tarkkaan tarvitse olla :)
Alun tennissanasto oli käsittämätöntä. Olen pahoillani ytl etten pelaa tennistä...