Haittavaikutuksia koronarokotteesta saaneet on jätetty yksin
ja samalla syyllistetään, jos ei uskalla ottaa toista rokotetta.
Terveydenhoitaja luulee, että oireet keksittyjä, lääkäri levittelee käsiään. Kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaverit vähättelee oireita ja suhtautuvat ylimielisesti.
Mistä apua?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin. Olisko nyt kuitenkin niin, että ne oireet todella on keksittyjä? Kyllä oireet ja haittaepäilyt otetaan tosissaan, se, että ei otettaisi, ei hyödyttäisi ketään, päinvastoin.
Long covid on keksittyä. Rokotehaitat voi olla mahdollisiakin.
Ai. Minulla on nyt puoli vuotta koronan jälkeen hajuaisti pois päältä. Asia ei varsinaisesti haittaa mutta onpahan vaan. Hyvä jos sun koronasta ei jäänyt oireita.
Voisiko tältä sivustolta bannata nuo ehkä 1-2 tyyppiä jotka tulee pilaamaan joka ikisen ketjun. Nämä tyypit tunnistaa sanoista follari, kulkutautimyönteinen ja Venäjän trolli. Oikeasti ärsyttää lukea näitä kun joutuu hyppimään näiden tyyppien viestien yli koko ajan. Huomaa jo että päivystävät joka ketjussa ja huutavat asiattomia "follari" kommentteja joka väliin. Huoh..
Ap:lle tsemppiä. Mene yksityiselle gynekologille tutkittavaksi. Kyllähän noista kuukautisvuodon häiriöistä on ympäri maailman uutisoitu. Sinuna en ottaisi toista piikkiä. Ehkä kierto voi vielä palautua normaaliksi. Toisesta piikistä voi pahentua oireet jos nyt jo noin pahana.
Äidilläni tuli toisen rokotteen jälkeen jatkuvaa käden puutumista sormenpäitä myöten, ei ole saanut mitään tukea omalta terveysasemalta ja lääkäriltä asiaan. Eivät suostu tunnustamaan että tuo elämää haittaava vaiva johtuisi rokotteista, olen neuvonut äitiäni ottamaan yhteyttä vielä ylempään tahoon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa että aloittajaa ei ole ohjattu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) koronavirusinfektion pitkäaikaisoireiden poliklinikalle. He tutkivat myös rokotteen pitkäaikaishaittavaikutuksia.
En ole pääkaupunkiseutulainen. Voisiko se olla syynä.. en tiedä. Olen myös työterveyden asiakas yksityisellä puolella. Sekin voi olla syynä.. Voisin yrittää ottaa yhteyttä julkiseen… saisiko sieltä kautta tietoa ja apua.
Joo jotkut jopa kuolee hassusti rokotteen saannin jälkeen mut joo hassuja sattumia. Perusterveetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haittoja voi tulla.
Ei narkolepsiakaan satua ollut. Ja vanhoistakin rokotuksista voi tulla. Ja lääkkeistä.Lapsi sai antibiootista kummallisen näppyläisen ihoreaktion. Lääkäri oli ihmeissään.
Kuulostaa kyllä erikoiselta että lääkäri ihmettelee antibioottihoidon yhteydessä tulevaa ihoreaktiota. Ihan yleisesti on tiedossa että se voi tulla kun immuunipuolustus käynnistyy, toisaalta se voi olla myös lääkkeen haittavaikutus eli allerginen reaktio. Ensimmäisessä tapauksessa antibiootin lopettamisesta tai vaihtamisesta ei useinkaan ole hyötyä, jälkimmäisessä vaihtoehdossa sitä ainakin pitäisi harkita, aina se ei toki ole mahdollista ja hyödyt voi silti olla haittaa suuremmat.
Aina ei tiedä, johtuuko reaktio itse taudista vai antibiootista. Minulla oli angiina ja sain siihen antibiootit. Muutaman päivän lääkkeen aloittamisen jälkeen sain ihottuman, mutta en tiedä kumpi sen aiheutti. Tuo ihottuma on toistunut influenssan jälkeen (ei lääkkeitä) sekä myös muutaman eri lääkkeen aikana.
Oliko antibiootti amoksilliinia? Kauppanimi joku amoxin tms. Meilläkin se aiheutti ihottuman. Meidän tapauksessa selkeästi antibiootti.
Mistä tahansa antibiootista voi tulla tuo reaktio. Amoksisilliin tai mikä tahansa muu antibiootti/lääke aiheuttaa yliherkkyyttä ko lääkettä kannattaa välttää. Yliherkkyyttä voi hyvin aiheuttaa useampikin lääke mutta yleensä vain joku tietty. Aina yliherkkyyden aiheuttaja ei ole itse lääke vaan joku muu lääkkeessä oleva aine jolloin voi olla että samalääke sopii eri valmisteena.
No muista ei ole tullut. Tuota osaa välttää jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni tuli toisen rokotteen jälkeen jatkuvaa käden puutumista sormenpäitä myöten, ei ole saanut mitään tukea omalta terveysasemalta ja lääkäriltä asiaan. Eivät suostu tunnustamaan että tuo elämää haittaava vaiva johtuisi rokotteista, olen neuvonut äitiäni ottamaan yhteyttä vielä ylempään tahoon.
Näitä on paljon. Harmi vaan että asian tuominen julkisuuteen ei ole sallittua. Jopa pelittavaa. FB vertaistukiryhmätkin poistetaan, tämä on mielestäni järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Joo jotkut jopa kuolee hassusti rokotteen saannin jälkeen mut joo hassuja sattumia. Perusterveetkin.
Perusterve ei kuole rokotteen jälkeen ja sillä siisti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ”eivät suostu tunnustamaan”? Eihän lääkäri voi sanoa, että onko eokotehaitta vai ei, miksi edes pitäisi? Äitisi tekee haittailmoituksen ja sillä siisti. Mitä lisä apua hän tarvitsee asian kanssa? Mistä ylemmästä tahosta sä puhut? Onko sulla mitään käsitystä miten nää asiat hoidetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää olevansa riittävän terve? Eihän sikapiikistä narkolepsiankaan saaneet tienneet olevansa sellaisessa vaaravyöhykkeessä.
Mä epäilen, etten ole kyllin terve, että voisin ottaa tämän rokotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tutkimuksia äidillesi on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa että aloittajaa ei ole ohjattu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) koronavirusinfektion pitkäaikaisoireiden poliklinikalle. He tutkivat myös rokotteen pitkäaikaishaittavaikutuksia.
Ei sinne vielä lääkärit osaa ohjata. Ja aplla ei ole epäilyä rokotteen haittavaikutuksesta sitäpaitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää olevansa riittävän terve? Eihän sikapiikistä narkolepsiankaan saaneet tienneet olevansa sellaisessa vaaravyöhykkeessä.
Mutta olet tarpeeksi terve selvitäksesi koronatartunnasta ja jopa tehohoidosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikapiikki oli täysin erilainen piikki ja haittavaikutuksen saaneet eivät olleet perusterveitä, eikä he kuolleet. Eikä tietenkään piilevistä ongelmista voi tietääkään, se on elämää. Jos epäilet terveyttäsi ja uskot rokotteen olevan sulle vaarallinen, niin sit et ota. Kannattaa se päätös kuitenkin tehdä oikean tiedon varassa ja unohtaa nää sikapiikit ja muut asiaan kuulumattomat asiat.
En ota rokotetta. Ainakaan vielä. Pelkään enemmän kokeellisen rokotteen pitkäaikaisvaikutuksia, kuin tautia, johon kuolee 1% tautiin sairastuneista. Ja nuo rokotteet on turha ottaa. Kohta pumpataan jo kolmatta annosta ihmisiin. Virus tulee muuntumaan. Onhan se jo nähty. Tulee variantteja, joihin nykyiset rokotukset eivät pure. Tehdään uusi rokote, ja aletaan pistämään sitä ihmisiin. Ei kiitos. Kyolleiden mediaani-ikä muuten on yli 80v. Mitenhän perustellaan näitä 12-15v rokotuksia? Kun yhtään sen ikäistä ei Suomessa ole kuollut koronaan. Eikä taida olla ollut tehohoidossakaan. Korvatulehdukseen sen sijaan lapsia on Suomessa menehtynyt. Meidän poikaa ei rokoteta, enkä ole yhtään huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen jälkeen? Verenpaineen mittaus ja verikokeet. Ei niistä mitään sen poikeavampaa löytynyt. Äitini kuuluu sydänvian vuoksi riskiryhmään ja noiden uusien oireiden väitettiin viittaavan nyt tuohon synnynnäiseen sydänvikaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olet tarpeeksi terve selvitäksesi koronatartunnasta ja jopa tehohoidosta?
Sitä kun ei voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen jälkeen? Verenpaineen mittaus ja verikokeet. Ei niistä mitään sen poikeavampaa löytynyt. Äitini kuuluu sydänvian vuoksi riskiryhmään ja noiden uusien oireiden väitettiin viittaavan nyt tuohon synnynnäiseen sydänvikaan...
Ohjaa äitisi suoraan yksityiselle, saa parempaa palvelua ja asiantuntevaa tukea oireisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tällainen tieto on peräisin?
Long covid on keksittyä. Rokotehaitat voi olla mahdollisiakin.