Haittavaikutuksia koronarokotteesta saaneet on jätetty yksin
ja samalla syyllistetään, jos ei uskalla ottaa toista rokotetta.
Terveydenhoitaja luulee, että oireet keksittyjä, lääkäri levittelee käsiään. Kukaan ei tiedä mitä pitäisi tehdä. Kaverit vähättelee oireita ja suhtautuvat ylimielisesti.
Mistä apua?
Kommentit (205)
Ei kuulosta yhtään hyvältä jos pelkkä rokote saa kuukautiskierron häiirintymään.
Minäkin luulin hysteerisesti etuajassa alkavan vuodon johtuvan rokotteesta koska sitä toitotetaan kaikkialla. Sit osasin yhdistää et se johtuu melko varmemmin jälkiehkäisy tabletista jonka otin kun kumi meni puhki. Pakkauaselosteessakin mainittu vuotohäiriöt tuon norlevon käytön jälkeen.
Mulla tinnittää korva, voiko johtua pfizeristä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa että aloittajaa ei ole ohjattu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) koronavirusinfektion pitkäaikaisoireiden poliklinikalle. He tutkivat myös rokotteen pitkäaikaishaittavaikutuksia.
En ole pääkaupunkiseutulainen. Voisiko se olla syynä.. en tiedä. Olen myös työterveyden asiakas yksityisellä puolella. Sekin voi olla syynä.. Voisin yrittää ottaa yhteyttä julkiseen… saisiko sieltä kautta tietoa ja apua.
Julkinen on oikea puoli. Työterveyttä rajoittaa sopimus ja Korona ei yleensä kuulu siihen.
Työterveyden kautta yritin eka, koska siellä on rokotekin annettu, mutta pitää tosiaan yrittää julkisen kautta uudelleen..
Eli työnantajasi maksama työterveys jätti sinut yksin koska se ei kuulunut työnantajan sopimuksen hintaan huolehtia kuukautisongelmista.
Sellaista se on. Mutta sama on kaikkien lääkkeiden yms. Kanssa.
Toki trollaus ja trollit pilaavat haitoista keskustelun. (tiedä ketä uskoa)
Mutta enpä usko long covidia sairastavienkaan saavan lopulta, kuin varmaan masennus dg:n ja siihen jotain pillereitä. (toivon, että muissa maissa sitä tutkitaan paremmin).
Ei näitä oteta meillä niin tosissaan.
Ap käynyt gynellä?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan lisäkommentti.
Haittavaikutuksena rankat ja pitkään kestävät menkat, neljät on jo tulleet rokotteen jälkeen kolmen kuukauden sisällä. Psyykkistä tämä ei ole koska suhtauduin positiivisesti rokotteeseen. Mitään tällaisia menkkaongelmia ei ole ennen ollut. Alkaa jo olla heikko olo jatkuvan vuotamisen takia. Kukaan ei osaa sanoa uskaltaako ottaa toisen rokotteen, kun näitä haittavaikutuksia ei olla vielä tutkittu eikä tiedetä varmasti mistä johtuu, eli mikä mekanismi takana. Vain arvailuja on.
Terkkari suhtautui selvästi niin, että johtuisi jostain muusta kuin rokotteesta. Lääkäri ei osannut sanoa asiaan mitään, koska virallista tietoa tästä ei löydy vielä mistään. Fimeaan olen ilmoituksen tehnyt, mutta eihän Fimeä auta, kerää vain tietoja.
Joka puolella syyllistetään ja painostetaan, mutta mistään ei tule konkreettista tukea eikä apua.
Rautalisää ainakin tarvitsen mutta mielelläni lääkärin kautta jotta tiedätään oikea annos yms. Mutta en sellaista saanut.En yhtään ihmettele miksi jotkut ovat rokotevastaisia. Jos tule haittavaikutuksia, jotka eivät vie suoraan sairaalaan, apua ei heru.
Mulla oli pahat menkat esivaihdevuosissa. Tosin sairastin tuolloin myös virtsatietulehduksen. Enkä tiedä vieläkään, mikä johtui mistäkin. Eihän lääkärit tämmöisiä suostu pohtimaan. Itse sitten tuumasin, että joku hoito tähän täytyy saada ja hain vain e-pillerit, joilla tiesin saavani vuodon (oireen) kuriin. Olisi ihan kiva, jos lääkärit pohtisivat sairauksia ja ihmistä kokonaisuutena, eikä vain jotain yksittäistä oiretta. Muutoin tullaan juuri tällaiseen lopputulokseen, että pahat menkat on koronan syytä. Kun ne voi olla muutakin, joka jää silloin tutkimatta, ja selviää vasta vuosien päästä, kun se on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä käy vielä kuin sikapiikin kanssa: Ensin narkolepsia-epidemiaa pidettiin sattumana ja lopulta sairastuneet jätettiin täysin yksin.
Täysin yksin? Kylkäsivätkö heidän vanhempansa heidät? Ottvatko heidän puolisonsa avioeron? Siirtyvätkö ihmiset kadun toiselle laidalle heidät kohdatessaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta yhtään hyvältä jos pelkkä rokote saa kuukautiskierron häiirintymään.
Paljon pienemmätkin asiat voivat saada, eikä se ole yhtään vaarallista vaan aivan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haittoja voi tulla.
Ei narkolepsiakaan satua ollut. Ja vanhoistakin rokotuksista voi tulla. Ja lääkkeistä.Lapsi sai antibiootista kummallisen näppyläisen ihoreaktion. Lääkäri oli ihmeissään.
No ei varmasti ollut lääkäri ihmeissään, allergiset reaktiot antibiooteille on melko yleisiä. Sen takia se lääkäri niitä määrätessään kysyy, että onko allergiaa millekään antibiootille. Toki sitä ei voi tietää, jos ei ole aiemmin tullut. Mutta ei ole mitenkään tavatonta, turha tehdä asiasta numeroa. Sit vaan vaihdetaan antibioottia.
Toiset sairastaa ihan oikeita sairauksia ja toiset itkee kun menkat ei tulekaan 28 päivän välein klo 13.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa että aloittajaa ei ole ohjattu Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) koronavirusinfektion pitkäaikaisoireiden poliklinikalle. He tutkivat myös rokotteen pitkäaikaishaittavaikutuksia.
En ole pääkaupunkiseutulainen. Voisiko se olla syynä.. en tiedä. Olen myös työterveyden asiakas yksityisellä puolella. Sekin voi olla syynä.. Voisin yrittää ottaa yhteyttä julkiseen… saisiko sieltä kautta tietoa ja apua.
Julkinen on oikea puoli. Työterveyttä rajoittaa sopimus ja Korona ei yleensä kuulu siihen.
Työterveyden kautta yritin eka, koska siellä on rokotekin annettu, mutta pitää tosiaan yrittää julkisen kautta uudelleen..
Eli työnantajasi maksama työterveys jätti sinut yksin koska se ei kuulunut työnantajan sopimuksen hintaan huolehtia kuukautisongelmista.
Kyllä meillä gyne kuuluu sopimukseen :D
On nää sarkastiset kommentit olevinaan niin fiksuja.. roskaavat vain asiallisen keskustelun.
Näin on aina käynyt ja tulee käymään jatkossakin. Eikä kyse ole siitä, että. vain näitä rokote sairauksia ei hoideta. Ei hoideta juuri muutakaan. Yksi tutkimus tehdään, mutta jos siitä ei ilmene mitään, niin jatkotutkimuksia ei tehdä. Vakavat ja vaikeasti löydettävät sairaudet jätetään aina selvittämättä. Ihan helpot yhdellä kokeella selvitettävät taudit hoidetaan, mutta nekin usein vain lääkkeillä.
Se, miksi potilaat jätetään heitteille, johtuu jostain. Ilmeisesti kyse on rahasta? Liian vähän henkilökuntaa, huono ilmapiiri TK:ssa, osaamattomuus, väärä asenne, halutaan vain potilas pois vastaanotolta. Epikriisiin kirjoitetaan vain sellaisia valikoituja asioita, ettei jäädä kiinni mistään. Minulla on lähes joka toinen epikriisi valheellinen tai asian vierestä. Kopioidaan toisen lääkärin kirjoittama lausunto ihan muusta sairaudesta.
Tässä olisi tutkijoille tehtävää, kulutetaanko nämäkin rahat turhaan, kun apua ei voi sairauksiin saada. Olisiko parempi siirtyä yksityispuolelle. Heillä taas ahneus estää yhteistyön.
Mulla ainakin kuukautiset aina vaihdelleet. Joskus ovat pitkään säännölliset, sitten taas epäsäännölliset. Joskus tosi runsaat joskus niukemmat. Joskus kestävät 4 päivää joskus 7. Joskus alkavat hiljalleen, joskus kuin hanasta vääntämällä. Luulen, että monilla sama, mutta koska nyt kaikkeen suhtaudutaan hysterialla ja kaikkea ylitarkkaillaan, kaikki kehoon liittyvä vaikuttaa poikkeavalta vaikkei sitä olisikaan. Esim itse olen rokotteen jälkeen kärsinyt ajoittain mm. vatsaoireista, päänsärystä, selittämättömästä väsymyksestä, kutinasta ja finneistä, mutta niin olen myös ennen rokotettakin. Jos olisin luonteeltani hysteerinen ja altistunut rokotevastaisten bullshitille tai muuten vain koronakiimaisille, olisin varmaan kauhuissani, että nyt minulla on rokoteoireita/oireettomasta koronasta tullut long covid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon pienemmätkin asiat voivat saada, eikä se ole yhtään vaarallista vaan aivan normaalia.
Melkoinen sattuma pitää olla etten 35 vuotiaaksi eläneenä saanut mistään kuukautiskierron menemään sekaisin. Ei paha työstressi, ei ero, ei influenssa, ei muut rokotteet, ei edes lapsen synnytys. Alkoi menkat kolmen kuukauden päästä ja olivat entisellään kuin ennen raskautta. Ilman pillereitä.
Ja nyt koronarokotteen jälkeen 4 päiväiset niukahkot menkat muuttuneet 12 päiväisiksi ja todella runsaimsi. Kierto muuttui 4 viikkoisesta kolmeviikkoiseksi.
Pelkkä sattuma..joopajoo..
Noita menkkakierron ongelmia oon kuullut muiltakin lähipiirin rokotetuilta. Aika sattumaa, jos niitä alkaa vaan putkahtelemaan "muuten vaan" noin paljon heti rokotuksen jälken.
Vierailija kirjoitti:
Joo jotkut jopa kuolee hassusti rokotteen saannin jälkeen mut joo hassuja sattumia. Perusterveetkin.
Kuinka hassusti he kuolevat? Putoaako heidän päähänsä piano? Putoavatko he jyrkänteeltä Kelju K. Kojootin tyyliin?
Toivoa paremmasta kirjoitti:
Näin on aina käynyt ja tulee käymään jatkossakin. Eikä kyse ole siitä, että. vain näitä rokote sairauksia ei hoideta. Ei hoideta juuri muutakaan. Yksi tutkimus tehdään, mutta jos siitä ei ilmene mitään, niin jatkotutkimuksia ei tehdä. Vakavat ja vaikeasti löydettävät sairaudet jätetään aina selvittämättä. Ihan helpot yhdellä kokeella selvitettävät taudit hoidetaan, mutta nekin usein vain lääkkeillä.
Se, miksi potilaat jätetään heitteille, johtuu jostain. Ilmeisesti kyse on rahasta? Liian vähän henkilökuntaa, huono ilmapiiri TK:ssa, osaamattomuus, väärä asenne, halutaan vain potilas pois vastaanotolta. Epikriisiin kirjoitetaan vain sellaisia valikoituja asioita, ettei jäädä kiinni mistään. Minulla on lähes joka toinen epikriisi valheellinen tai asian vierestä. Kopioidaan toisen lääkärin kirjoittama lausunto ihan muusta sairaudesta.
Tässä olisi tutkijoille tehtävää, kulutetaanko nämäkin rahat turhaan, kun apua ei voi sairauksiin saada. Olisiko parempi siirtyä yksityispuolelle. Heillä taas ahneus estää yhteistyön.
Yksityispuolelle siirtyminen varmasti säästäisi ainakin yhteiskunnan rahoja. Todennäköisesti muutenkin, ihan joka vaivan takia useimmat ei yleensä yksityispuolella ravaa. Monia vaivoja osataan hoitaa ilman lääkäri käyntiä jos se käynti on kustannettava itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen sattuma pitää olla etten 35 vuotiaaksi eläneenä saanut mistään kuukautiskierron menemään sekaisin. Ei paha työstressi, ei ero, ei influenssa, ei muut rokotteet, ei edes lapsen synnytys. Alkoi menkat kolmen kuukauden päästä ja olivat entisellään kuin ennen raskautta. Ilman pillereitä.
Ja nyt koronarokotteen jälkeen 4 päiväiset niukahkot menkat muuttuneet 12 päiväisiksi ja todella runsaimsi. Kierto muuttui 4 viikkoisesta kolmeviikkoiseksi.
Pelkkä sattuma..joopajoo..
Esivaihdevuodet, syöpä, hormoonimuutokset, raskaus, jne.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin kuukautiset aina vaihdelleet. Joskus ovat pitkään säännölliset, sitten taas epäsäännölliset. Joskus tosi runsaat joskus niukemmat. Joskus kestävät 4 päivää joskus 7. Joskus alkavat hiljalleen, joskus kuin hanasta vääntämällä. Luulen, että monilla sama, mutta koska nyt kaikkeen suhtaudutaan hysterialla ja kaikkea ylitarkkaillaan, kaikki kehoon liittyvä vaikuttaa poikkeavalta vaikkei sitä olisikaan. Esim itse olen rokotteen jälkeen kärsinyt ajoittain mm. vatsaoireista, päänsärystä, selittämättömästä väsymyksestä, kutinasta ja finneistä, mutta niin olen myös ennen rokotettakin. Jos olisin luonteeltani hysteerinen ja altistunut rokotevastaisten bullshitille tai muuten vain koronakiimaisille, olisin varmaan kauhuissani, että nyt minulla on rokoteoireita/oireettomasta koronasta tullut long covid.
Tässä täydellinen esimerkki, miten oirehtivia leimataan hysteerisiksi.
Itsellä menkat olivat aina samanlaiset. Enkä ole kuullutkaan menkkaongelmista mahdollisena haittavaikutuksena ennen kuin itselle tuli. Osasin vasta sen jälkeen etsiä tietoa asiasta ja samalla tuli uutisiinkin ekan kerran tietoa tästä. En ole rokotevastainen.
Missä hysteria? Tiedän vaan että nykyisin vuotoa kestää 12 päivää, ilman vuotoa menee noin 9 päivää ja vuoto alkaa uudelleen.
Jep, pelkkää hysteriaa ja mielikuvitusta.
Voi vttu nyt taas. Ota äiti pitelemään kädestä jos tunnet jääneesi yksin.
Kaikesta sitä jaksetaan valittaa. "Jätetty yksin", stna.