Mistä saada kumppani?
Mistä nykyää saada kumppani? Olen 36 v mies joka on vähä erikoinen ja ujo. Lisäks mulla ei ole yhtään kavereita. Baarit ja alkoholi ei vain enää kiinnosta. Olen kokeillut myös nettideittailua mut ei taida olla mun juttu. Tuntuu vaa pahalta nähdä paljo oman ikäsiä ja niillä kumppanit.
Kommentit (191)
Ei parisuhteita saada, ne ansaitaan.
Kyllä silti kaipais kumppania. Yksin on iha paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä iässä enää mitää saumaa löytää ketään? Kaipaisin omaa naista elämää. En aina olla yksin. Tuntuu et monilla on jo kumppanit. Elän normi arkea käyn töissä ja yksin oon.
Mun 80-vuotias isäni löysi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä silti kaipais kumppania. Yksin on iha paskaa.
Yksin on hyvä olla, kun on nuppi kunnossa. Et sinä voi olettaa, että joku muu tulee ja tekee elämästäsi mielekästä. Itse sinun on elämäsi parannettava.
Nainen ei ole esine, nainen on ihminen. Ihminen omine ongelmineen ja paskoine elämineen.
Tämä sama keskustelu on käyty joko sinun tai jonkun muun kanssa miljoona kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä iässä enää mitää saumaa löytää ketään? Kaipaisin omaa naista elämää. En aina olla yksin. Tuntuu et monilla on jo kumppanit. Elän normi arkea käyn töissä ja yksin oon.
No mistä ne muut on kumppaninsa löytäneet?
Sanoit, ettei sulla ole ystäviä, eikö edes yhtä?
Tuo voi olla vihje siitä, miksi naisiakaan ei kiinnosta.
Oletko yrittänyt saada ystäviä?
Näköjään toisilla on helppo saada kumppani ja toiset ei löydä millään.
Ei ole ketään ystäviä. Ennen oli.. olen jumissa elämäs.. käyn töissä mut ei naiset juttele ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään kumppania ei saada. Missään ei niitä jaella eikä kenenkään tarvitse sinun kumppaniksi ryhtyä. Tämä perustuu molemminpuoliseen vapaaehtoisuuteen . Tästä seuraa se, että mitä omituisempi olet, sen vähemmän herätät muissa kiinnostusta.
Kannattaa harjoitella vuorovaikutustaitoja.
https://mieli.fi/fi/mielenterveys/ihmissuhteet/vuorovaikutustaitoja-voi…Alapeukku tuolle, että "mitä omituisempi olet, sen vähemmän herätät muissa kiinnostusta". Totta ehkä toinen puoli, mutta ainakin itse haluaisin ajatella niin päin että jos kokee olevansa jollakin tavalla erilainen, niin sitten ei vaan ole vielä löytänyt niiden muiden samanlaisten "outojen" joukkoon.
Meitä nimittäin on :) Ap, nuo sun tekstit olisi voineet olla miltei suoraan mun kynästä, joskin olen 35v. nainen. Olen myös vakaasti sitä mieltä että terveissä rajoissa erilaisuus on hyve (niin kauan kun ei puhuta mistään naisia stalkkaavasta bussifriikistä tms., mistä tuossa ylempänä oli puhe). Se että on pikkuisen erilainen kertoo mulle ensisijaisesti siitä että henkilö uskaltaa olla oma itsensä, vaikka se olisikin jollakin tavalla yleisiä normeja vastaan. Tiedän kyllä kokemuksesta että se voi aiheuttaa myös tuskaa olla aina se porukan outolintu. Mulla tuossa on taustalla että olen tosi introvertti, mutta se on mulle ennemmin ominaisuus eikä vika.
Olen myös sinkku ja kaipaan parisuhdetta. Ei lannistuta noista kommenteista, että oltaisiin jo myöhässä :) Hirmu monet on eronneet tai karanneet ja löytäneet sitten sen sielunkumppanin meitä paljon vanhempinakin. Ja loppujen lopuksi ainakin itse mieluummin odotan vaikka hamaan tappiin sitä miestä joka aidosti kolahtaa, kuin vakiinnun pelkän parisuhteen itsensä vuoksi johonkin sellaiseen parisuhteeseen joka tuntuisi todellisuudessa tyytymiseltä johonkin sellaiseen mitä ei aidosti halua. Joo, 100% täydellisiä ihmisiä ja ihmissuhteita ei ole olemassakaan ja elämä on kompromisseja, mutta ei sen parisuhteen pidä myöskään olla kärvistelyä ja hampaiden kiristelyä.
Omat parisuhteeni olen löytänyt tähän asti deittipalstoilta, töistä ja harrastuksista. Eniten liputtaisin ehkä noiden deittipalstojen (ei Tinderin) puolesta, kun siellä maantieteellinen hakukenttä on potentiaalisesti suurempi. Kannattaa vaan panostaa ajatuksella siihen omaan esittelytekstiin. Ja olla rehellinen. Jos yrittää olla jotakin muuta kuin mitä on, niin silloin ne mahdolliset deititkin on todennäköisesti jotakin muuta kuin mitä oikeasti kaipaat. Kannattaa myös varoa epätoivoa. Epätoivon haistaa kilometrin päähän, ja se on tehokas karkoittamaan ihmisiä. Ainakin itselle tulee siitä olo että sellainen ihminen ei välitä nimenomaan musta, vaan hänelle on tärkeintä saada vaan "joku". Ja jos on itse epätoivoinen, niin on suuri vaara että päätyy suhteeseen jonkun sellaisen kanssa joka ei muutoin sytyttäisi.
Toivon sulle sydämestäni onnea, että joku päivä vielä löydät sen oman rakkaan sitten kun sen aika on :) Omaltakin osalta aion pitää toivon kipinän hengissä vaikka välillä vähän tuulet tuivertaakin. Mutta jos antaa sen kipinän kuolla, niin sitten kuolee takuulla sielustakin aika iso pala.
Ainahan sitä voi toivoa. Tosiasia vaan on se, mikäli olet kovin erikoinen niin sitä vähemmän on niitä vaihtoehtoja tarjolla. Toki yksikin, jonka kanssa natsaa riittää. Suurin osa ihmisistä on keskivertoja, jotka haluaa hyvin kestovertoa elämää. Kaikki ei halua hiihtopummiksi Alpeille tai elämäntapaintiaaniksi Pohjois-Karjalaan. Introversio ja ujous vielä entisestään hankaloittaa tilannetta.
Minustakaan outous ei ole este parisuhteelle. Ulkonäöllä on suurempi merkitys, olit sitten mies tai nainen. Tosin naiset paremmin hyväksyvät miehen erilaisuuden kuin toisinpäin. Oudoillekin naisille ottajansa, jos ulkonäköä riittää.
Kukaan ei voi synnynnäiselle persoonalleen mitään, mutta sosiaalisia taitoja ja kommunikaatiotaan voi kehittää. Älykäs ymmärtää tämän itsekin.
Ihmiset löytää puolisoita vielä vanhainkodissa 80-vuotiaana, joten AP:lla on vielä sellanen 40+ vuotta aikaa.
Kaikenikäiset pariutuvat koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään ystäviä. Ennen oli.. olen jumissa elämäs.. käyn töissä mut ei naiset juttele ikinä.
Naiset eivät uskalla tehdä aloitetta, vaikka haluaisivat. Miehet kun voivat ymmärtää pelkän jutustelun niin, että halutaan panna tässä nyt ja heti ja vähintäänkin dick picejä silloin kaipaavat. Eli tee itse aloite, juttele vaikka säästä, töistä, kysy elokuva tai lounaspaikka suosituksia :)
Vierailija kirjoitti:
Toisilla näköjään helppo löytää kumppani. Itse olen yrittänyt mutta ei vain onnistu. Minä kiinnostun mutta nainen ei. Yleensä nainen ei ota yhteyttä ja tiedän jo heti ettei sitä kiinnosta. Enkä viitti alkaa ahdistelee. Ehkä naiset ei mun juttu. Elämäs muuten rullaa kaikki mut tosi hankala löytää kumppani. Olis jo kiva löytää tässä iässä.
Tilaa postimyyntimorsian vaikka Venäjältä
Oma (valitettava) mielipide on se, että nettideittailu on se todennäköisin tapa tutustua vastakkaiseen sukupuoleen.
Jos mietitään arkielämän tilanteita niin tutustuminen on hyvin vaikeaa ellei ole koulussa tai töissä kontaktissa luontevasti.
Nyt minulle ei selvinnyt, että missä päin Suomea asut, mutta jos olet pääkaupunkiseudulta, niin mene käymään jossain vapaan suunnan seurakunnassa. Minulle oli ainakin yllätys, miten paljon kauniita sinkkunaisia näissä tilaisuuksissa käy.
Kumppani löytyy siten, että ihastuu ja rakastuu johonkin ihmiseen ja saa tältä vastarakkautta. Ei etsimällä kumppania tai etsimällä parisuhdetta.
Millainen unelmiesi nainen olisi? Mitä hän tekisi vapaa-aikanaan, millaisista asioista hän pitää, missä hän viettää aikaansa, millainen hän on luonteeltaan? Kun tiedät vastauksen noihin kysymyksiin, tiedät myös, mistä hänet löytää. Seuraavaksi sinun pitää vain saada myös hänet ihastumaan itseesi eli olla sellainen mies, jota tuollainen nainen on etsinyt.
Olet epätoivoinen, yksinäinen ja hivenen vihainen. Se karkottaa tehokkaasti. Ihmiset kun aistivat tällaiset herkästi. Hanki koira tai joku muu eläin. Tulet ehkä iloisemmaksi ja näin kiinnostavammaksi treffailumielessä. Itsevarmuutesi täytyy nyt saada nousuun. Kokeile jotain n. 10 vuotta vanhempaa naista. Nuorempi mies voi kiinnostaa isostikin jota kuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kavereita. Ei ole harrastuksia.
Mitä sinä teet vapaa-aikanasi? Mitä ihminen, jolla ei ole harrastuksia, tekee? Makaa sohvalla tai sängyssä ja tuijottaa kattoon?
Vierailija kirjoitti:
Olet epätoivoinen, yksinäinen ja hivenen vihainen. Se karkottaa tehokkaasti. Ihmiset kun aistivat tällaiset herkästi. Hanki koira tai joku muu eläin. Tulet ehkä iloisemmaksi ja näin kiinnostavammaksi treffailumielessä. Itsevarmuutesi täytyy nyt saada nousuun. Kokeile jotain n. 10 vuotta vanhempaa naista. Nuorempi mies voi kiinnostaa isostikin jota kuta.
Niin vanhan naisen kanssa ei voi saada enää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kavereita. Ei ole harrastuksia.
Mitä sinä teet vapaa-aikanasi? Mitä ihminen, jolla ei ole harrastuksia, tekee? Makaa sohvalla tai sängyssä ja tuijottaa kattoon?
Esim. osalla lapsista ei ole harrastuksia. Se tarkoittaa sitä, että eivät käy missään treeneissä vaan ovat sen sijaan vain kotona tai kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään toisilla on helppo saada kumppani ja toiset ei löydä millään.
Jos ihmisellä ei ole ystäviä eikä harrastuksia, niin sanoisin että aika toivotonta on. Ja siitä on aivan turha syyttää vastakkaista sukupuolta.
Ei sitte taida löytyä vissiin mulle naista mistään. Pahalta se tuntuu. Tää sinkkuus sais jo riittää. Sitä kaipais elämäänsä naista.