Inhoan painoterroristeja!!!!
Yleensä ne ovat laihduttaneita ihmisiä, jotka ovat niin ylpeitä laihtumisestaan, että ovat kuin uskonnollisessa hurmoksessa. Ehkä aivotkin kutistuu laihtuessa? Sorry vaan, olen onnellinen jokaisesta kilostani, enkä tavoittele kuikelomittoja!
Kommentit (77)
Läskitkö muka lepposia? Vitun posket.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:57"]
Nyt on kaikki hyvin ylipainoisenakin, mutta parinkymmenen vuoden päästä juttu voi olla aivan toinen :/ en ajattele ulkonäköä, vaan terveyttä... Kuinka moni on törmännyt erittäin ylipainoiseen 80-vuotiaaseen? Aika korjannut ajat sitten... :\
[/quote]
Just kävin kylässä pari päivää sitten, ikää rouvalla muistaakseni 82 v. Koko ikänsä ollut reippaasti ylipainoinen, mutta niin näyttää yhä porskuttavan. Kaupoille lähtiessä tarvitsee rollaattorin, mutta muuten kotona pärjäilee ilman.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 23:01"]
--
Ei ole, kuten ei ole punkerokaan normaalipainoinen, jos jää yksi herkkuhetki väliin. Vertauksesi aktiiviurheilijaan kertoo verhotun surullisen tosiseikan, että pidät itsekin ylipainoa vaivalla ja ajalla hankituksi ominaisuudeksi tyyliin: aktiivimässäilijä. Urheilun lähtiessä käsistä se on aivan yhtä huolestuttavaa, kuin paisumisenkin.
[/quote]
Oikeastaan: en ymmärrä, miksi vastasit tällä tavalla. Minun alkuperäinen pointtini oli se, että ylipaino - kaikessa epäterveellisyydessään ja ongelmallisuudessaan - ei alenna ihmisarvoa, ei riitä pohjaksi kattavalle luonneanalyysille eikä tarkoita, että ylipaino vähentäisi hänen kaikki muut elämän ansionsa. Uskon, että tämä pointti on viesteissäni nähtävissä paljon oleellisempana asiana kuin se, että millaisena ilmiönä minä näen ylipainon ja miten minä rinnastan ylipainon aktiiviliikkumiseen.
Että pysyisimme asiassa, painotan ja tiivistän: ihminen on muutakin kuin hänen fyysinen ulkomuotonsa. Ja on perin ikävää, että ihminen tuomitaan ainoastaan sen ulkokuoren vuoksi. Ja kun kerran rajoista puhumme: myös ennakkoluuloisuus on tiettyyn rajaan asti ok, överiksi vedettynä jotakin ihan muuta.
[/quote]
Puhut viisaasti. Verrataanpa lempeää ystävällistä lihavaa ihmistä ja hoikkaa ilkeää riivinrautaa keskenään. Kumman seuraan mieluummin hakeudutaan ja kumpaa arvostetaan ystävänä? Ja mikä merkitys tässä on ylipainolla? Ylipaino/lihavuus ei todellakaan ole mikään ihmisen ainoa ominaisuus, jolla hänet voidaan määritellä. Yksinkertainen on se, joka niin tekee.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:57"]
Nyt on kaikki hyvin ylipainoisenakin, mutta parinkymmenen vuoden päästä juttu voi olla aivan toinen :/ en ajattele ulkonäköä, vaan terveyttä... Kuinka moni on törmännyt erittäin ylipainoiseen 80-vuotiaaseen? Aika korjannut ajat sitten... :\
[/quote]
Just kävin kylässä pari päivää sitten, ikää rouvalla muistaakseni 82 v. Koko ikänsä ollut reippaasti ylipainoinen, mutta niin näyttää yhä porskuttavan. Kaupoille lähtiessä tarvitsee rollaattorin, mutta muuten kotona pärjäilee ilman.
[/quote]
Ai niin ja toisenkin tunnen, tosin ikää "vasta" n. 75 v, mutta ylipainoa todella rajusti, mutta ei näytä siltä, että kuolo korjaisi vielä aikoihin, jos ei joku onnettomuus kohtaa. Eivätkä ole sukua keskenään.
Se, että kykenee liikkumaan ei kerro mitään sitä missä kunnossa sisäelimet on, puhumattakaan mikä rasitus sydämelle ja nivelille ylipaino on. Ihme lihavuuden hehkutusta.
Mua ärsyttää taasen punkerot jotka syövät itsensä sairaaksi ja käyttävät sitten itseaiheutettujen vaivojen hoitoon muiden veronmaksajien rahoja. Tosin myös viinankiskojien vammoja ei myöskään mun mielestä pitäisi maksaa yhteiskunnan kassasta eikä röökinpolttajan keuhkosyöpää yms. Yhteiskunnan rahat on muutenkin tiukoilla! Siis sellaiset ulkoisesti joulupossua muistuttavat jotka vetelee bussissa pussillisen irtokarkkeja joka päivä ja sokerisiirappia pullosta päälle. Ja sitten ollaan kipeitä ja kalliita yhteiskunnalle. YÖK!
Minä olen koko ikäni ollut normaalipainoinen, ja olen ihmetellyt samaa kuin ap jo vuosia. Mikä ihme siinä muiden painossa on, että niin kovasti jaksaa muita ahdistaa. Nyt olen, synnytyksen jälkeen, ollut jokusen kuukauden juuri ja juuri ylipainon puolella, enkä ole vieläkään tajunnut mikä tässä lievässä ylipainossa niin kamalaa on. Tarkoitus on laihtua takaisin aiempaan painoon, mutta en koe, että elämäni olisi mitenkään erilaista, vaikka jostain syystä nämä nykyiset kilot jäisivät. En tajua mikä näissä niin hirveää olisi, että näistä pitäisi ottaa hirveä stressi saati muiden ihmisten kiloista.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:16"]
Mua ärsyttää taasen punkerot jotka syövät itsensä sairaaksi ja käyttävät sitten itseaiheutettujen vaivojen hoitoon muiden veronmaksajien rahoja. Tosin myös viinankiskojien vammoja ei myöskään mun mielestä pitäisi maksaa yhteiskunnan kassasta eikä röökinpolttajan keuhkosyöpää yms. Yhteiskunnan rahat on muutenkin tiukoilla! Siis sellaiset ulkoisesti joulupossua muistuttavat jotka vetelee bussissa pussillisen irtokarkkeja joka päivä ja sokerisiirappia pullosta päälle. Ja sitten ollaan kipeitä ja kalliita yhteiskunnalle. YÖK!
[/quote]
Minä tunnen useita laihoja ihmisiä, jotka elävät karkeilla ja cokiksella.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:06"]Kaikki ei halua samaa, mutta sanokaapa ihan tosissanne, KUKA HALUAA OLLA LÄSKI? Väitän, että ei kukaan!
[/quote]
Eihän kukaan ole läski. Ap:kin kertoo olevansa kaunis ja muodokas. Ja onhan pallo toki muoto sekin. Ja tynnyri
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:06"]Kaikki ei halua samaa, mutta sanokaapa ihan tosissanne, KUKA HALUAA OLLA LÄSKI? Väitän, että ei kukaan!
[/quote]
Eihän kukaan ole läski. Ap:kin kertoo olevansa kaunis ja muodokas. Ja onhan pallo toki muoto sekin. Ja tynnyri
[/quote]
Juu, totta! Läski=muodokas. Normaalipainoinen=anorektinen kuikelo
Niitä laihduttaneita taitaa vain vituttaa, että joku elää ihan tyytyväisenä elämäänsä läskeineen kaikkineen. Itse ovat kuvitelleet, että oma elämä jotenkin muuttuu laihduttaessa paremmaksi muutenkin, kuin läskien suhteen ja ei sitten muuttunutkaan. Vituttaahan se katsoa, kun työkaveri nauraa iloisena ja vetää pullaa ja aikoo lähteä illalla tyttöjen kanssa syömään ja baariin. Tätä laihduttanutta odottaa töiden jälkeen pussikeitto ja kymmenen kilometrin lenkki, ettei vain pääsisi taas lösähtämään hirveeksi läskiksi.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:06"]Kaikki ei halua samaa, mutta sanokaapa ihan tosissanne, KUKA HALUAA OLLA LÄSKI? Väitän, että ei kukaan! [/quote] Eihän kukaan ole läski. Ap:kin kertoo olevansa kaunis ja muodokas. Ja onhan pallo toki muoto sekin. Ja tynnyri [/quote] Juu, totta! Läski=muodokas. Normaalipainoinen=anorektinen kuikelo
[/quote]
Tässä pätee sanonta, hiljaisuus on myöntymisen merkki. Ei ole nämä onnelliset omien kilojensa kantajat kehuneet himoitsevansa läskeyttään ja kuitenkin tässäkin ketjussa heitä on kasaksi asti, anteeksi sanavalintani, buaah!
[/quote]
Missä menee se raja, että mitä itseaiheutettua tautia saa hoitaa yhteiskunnan rahoilla ja mitä ei? Lenkkeilijä juoksee metsässä ja astuu kiven päälle ja nivelside posahtaa poikki? Tupakoiva saa keuhkosyövän? Puhumattakaan näistä puulaakitasolla pelaavista salibandy- ja lentopallopelailijoista, heti tulee mieleen noin kymmenen, joilta on polvea tai nilkkaa jouduttu operoimaan, osalta toki vakuutusyhtiön piikkiin, mutta monelta myös kunnallisella puolella.
Miksi vain läskin aiheuttamat kustannukset pitäisi sulkea pois verorahoin maksettavista?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:39"]
Missä menee se raja, että mitä itseaiheutettua tautia saa hoitaa yhteiskunnan rahoilla ja mitä ei? Lenkkeilijä juoksee metsässä ja astuu kiven päälle ja nivelside posahtaa poikki? Tupakoiva saa keuhkosyövän? Puhumattakaan näistä puulaakitasolla pelaavista salibandy- ja lentopallopelailijoista, heti tulee mieleen noin kymmenen, joilta on polvea tai nilkkaa jouduttu operoimaan, osalta toki vakuutusyhtiön piikkiin, mutta monelta myös kunnallisella puolella.
Miksi vain läskin aiheuttamat kustannukset pitäisi sulkea pois verorahoin maksettavista?
[/quote]
Erinomainen kysymys. Olin työpaikassa, jossa oli monta puulaakipelaajaa (sähly ja jalkapallo). Olivat yksi toisensa jälkeen lyhemmillä ja pidemmillä saikuilla, kun oli polvileikkausta ja milloin mitäkin vaivaa. Muuten vaan ontuvia ja kipeitä tapauksia näkyi töissä aika useinkin.
Liikunta on hyvä juttu, mutta ei se kyllä mitenkään näytä takaavan, ettei tuota yhteiskunnalle ja työpaikoille kustannuksia.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:46"]
Miksi laihtuisin? Olen hyvässä kunnossa, vaikka painoindeksini on 28, minulla ei ole mitään sairauksia, olen kaunis ja muodokas, naimisissa ja onnellinen. Ap
[/quote]Lihavuus on sairaus.
Minä olen koko ikäni ollut normaalipainoinen, ja olen ihmetellyt samaa kuin ap jo vuosia. Mikä ihme siinä muiden painossa on, että niin kovasti jaksaa muita ahdistaa. Nyt olen, synnytyksen jälkeen, ollut jokusen kuukauden juuri ja juuri ylipainon puolella, enkä ole vieläkään tajunnut mikä tässä lievässä ylipainossa niin kamalaa on. Tarkoitus on laihtua takaisin aiempaan painoon, mutta en koe, että elämäni olisi mitenkään erilaista, vaikka jostain syystä nämä nykyiset kilot jäisivät. En tajua mikä näissä niin hirveää olisi, että näistä pitäisi ottaa hirveä stressi saati muiden ihmisten kiloista.
[/quote]No varmaan se sama, kuin siinä, että jos et peseydy riittävän usein, pidät likaisia/reikäisiä/epäsiistejä vaatteita, et meikkaa tai hoida huonoa ihoa kuntoon, tai jos hiukset on länässä ja kampaus tyylitön: se ettei ihminen selvästikään välitä huolehtia itsestään. Lösähtänyt olomuoto on indikoi aika usein elämäntapaa ja valintoja, joten ylipainoinen saattaa antaa vaikutelman laiskasta, välinpitämättömästä tai ahneesta ihmisestä.
Itse inhoan läskiterroristeja, jotka pyörivät julkisilla paikoilla tajuamatta edes hävetä! Pitäisi sen verran ajatella yleistä viihtyvyyttä, ettei täysin törkeän näköisenä pyöri normaalien ihmisten tunnelmaa pilaamassa. Sama koskee pultsareita, narkkareita ja muuta hälläväliä-porukkaa! Jotai itsekuria saatana!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:07"]BMI 28 on tutkimusten mukaan terveellinen paino, eikä ole mitään terveydellistä syytä laihduttaa. Käyn kuntosalilla, juoksen ja pelaan lentopalloa. Siltikin laihtunut ystäväni luulee, että kuolen ylihuomenna jos en laihduta heti. Sorry, minun isovanhempani ovat edelleenkin elossa, kaikki yli 90-vuotiaita, eikä kukaan ole ihan laiha. Minulla on siis ihan hyvä geeniperimäkin. Ap
[/quote]Linkki tutkimukseen heti.
BMI 28 on tutkimusten mukaan terveellinen paino, eikä ole mitään terveydellistä syytä laihduttaa. Käyn kuntosalilla, juoksen ja pelaan lentopalloa. Siltikin laihtunut ystäväni luulee, että kuolen ylihuomenna jos en laihduta heti. Sorry, minun isovanhempani ovat edelleenkin elossa, kaikki yli 90-vuotiaita, eikä kukaan ole ihan laiha. Minulla on siis ihan hyvä geeniperimäkin. Ap