Jenni Janakka, 35, sai tarpeekseen Tinderistä – hän julkaisi 3 kriteerin deitti-ilmoituksen Twitterissä ja kertoo, miksi etsii kumppania julkisesti
Jenni Janakka haluaa kumppanin, joka pysyy hänen tahdissaan, on feministi ja haluaa lapsia. Hän vihaa stereotypiaa siitä, ettei vahva ja itsenäinen nainen pystyisi pariutumaan.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008138074.html
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hän vihaa stereotypiaa siitä, ettei vahva ja itsenäinen nainen pystyisi pariutumaan."
Miten on. Jos ei livenä natsaa eikä tinderistäkään löydy, niin ehkä iltapäivälehden jutun avulla voi osoittaa todeksi, että vahva ja itsenäinen nainen pystyy pariutumaan.😆
Onko tällainen stereotypia olemassa? Minä tunnen monta vahvaa ja itsenäistä naista jotka ovat pariutuneet ongelmitta. Suomalaisessa (maaseutu)kulttuurissa on myös perinteisesti ollut sen verran paljon matriarkaalisia piirteitä, joten minun on vaikea uskoa ettei tämä ajattelutapa edelleen sydänmailla eläisi.
Ehkä tässä tarkoitetaan vahvalla ja itsenäisellä jotakin muuta mitä yleensä/perinteisesti?
Todennäköisesti. Kun nainen kutsuu itse itseään "itsenäiseksi ja vahvaksi" niin yleensä se kielii omantunnon ongelmista. Aidosti vahvoja naisia maaseudulla yleensä kutsutaan ronskeiksi tai jääräpäisiksi, heille ei sanota ei ja heidän tuvassaan heidän sana on laki ja sillä siisti.
Mieleen tulee pikkusisko joka juoksi laukkuvarkaan kiinni ja kävi tämän kimppuun korkkarilla hakkaamalla. Nyt kun äidillä alkaa olla ikää ja perintö rupeaa tulemaan puheeksi, se sota äidin ja kahden jääräpäisen siskoni välillä on sen verran kauheaa. Yksi äänekäs jääräpää on jo tarpeeksi mutta siitäkös mekkala tulee kun niitä on kolme tappelemassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän mahtaa tarjota miehille jotta niiden kiinnostus heräisi?
98% ei juuri muuta kuin sitä yhtä. Naisen onneksi hän ei myöskään ole kiinnostunut kuin siitä 2%, ongelma tietenkin on että 2% on kiinnostunut moni muukin nainen.
Ja 98% naisista ei ota selvää niistä sitä yhtä haluavista miehistä haluaisivatko he kuitenkin jotain muutakin. Suoran seksi ehdotuksen takaa löytyy usein fiksu ja älykäskin mies, mutta ei vain viitsi muuta ehdottaa kuin seksiä, koska turhaan kirjoittaa asiallista esittelyä tai viestiä, kun 99% varmuudella ei saa vastausta.
Viekö sen kivan, asiallisen viestin kirjoittaminen siis enemmän energiaa kuin seksivonkauksen? Kun eihän ensimmäisessä viestissä yleensä vielä romaania kirjoiteta.
Vie. Ettehän te naiset yhden lauseen aloituksille lämpene, mutta ette sillekkään jos kunnolla panostaa siihen ensimmäiseen viestiin...
"Te naiset". Ei ole mitään yhtenäistä naisten joukkoa. Itse vastaan jokaikiselle minulle ensin viestin laittavalle. Niitä ei ole montaa, matcheja tippuu pari kolme viikossa ja suurin osa on vain hiljaa. Itse en ole koko ajan puhelimella, mutta laitan viestin sitten kun istun rauhassa alas ja katson uudet matchit. Noin yksi kymmenestä miehestä vastaa, loput ovat hiljaa ja joko poistavat matchin tai jäävät sinne kunnes itse poistan. Olen minäkin kokeillut erilaisia aloitusviestejä (tosin en suoria ehdotteluja kun en etsi irtoseuraa) eikä niillä näytä olevan mitään eroa miesten vastausaktiivisuuden kannalta.
Onko tosiaan näin naisillakin, että saattaa vain yksi kymmenestä miehestä vastata? En nyt haluaisi tätä välttämättä ottaa esiin, mutta kiinnostaa tietää että oletko kuinka nätti? Jos olet ihan perusnätti tjsp, niin aika oudolta vaikuttaa. Niille jotka eivät ole ehkä niin nättejä, uskon, että miehet saattavat toimia sitten näin. Surullistahan se on eikä mielestäni oikein.
Kuinka nopeasti miehet ovat sitten myös poistaneet tämän matchin kun eivät ole vastanneet? Ja mikä on näiden kaikkien miesten ulkonäkötilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä naisten kommentit aina jaksaa ihmetyttää... Kun ei löydy... Miten hitossa voi ketään löytää jos saa vaikka 1500 tykkäystä ja tykkää takaisin muutamalle kymmenelle? Omaa passiivisuuttaanhan siinä saa syyttää kun ei avaa keskusteluja, tinderistä harvoin sen profiilin perusteella voi sanoa onko matchit vai ei, kyllähän keskustelu pitää aina avata ja se avautuu vain tykkäämällä.
Tottakai löytää, ongelma on, että ne joista on kiinnostunut ovat varattuja tai kiinnostuneita vain irtoseksistä. Jokaista hyvää miestä haluaa viisi naista, joten suurin osa joka jää sinkuksi, harrastaa irtoseksiä tai tyytyy.
En kyllä usko noita juttujasi. Miten nainen voi tietää mitään näistä jos ei edes laita viestiä matchin jälkeen?
Minun teoriani on se, että naiset ovat tinderissä vaan kohottamassa omaa egoaan kun useat miehet swaippailevat aivottomasti oikealle. Tosin tämäkään ei taida olla ihan totta ainakaan nykyään, onneksi. Miehet swaippailevat oikealle alle puolet jonkun näkemäni tilaston mukaan.
Tinderissä 3/4 osaa on miehiä, ja näistä 3/4 on pllun perässä, urpoja, jurpoja tai juntteja, ihan kuten muissakin deittisovelluksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias katkera ja eltaantunut fem akko, joka hakee tulevaisuuden elareiden maksajaa? Juu ei kiitos.
Tämän kirjoitettuasi luuletko että naiset nyt saa herätyksen että voi ei, minun täytyy lähteä hakemaan jotain elämäntapatyötöntää syrjäytynyttä miestä joka ei saisi sanaa suustaan edes siinä tapauksessa että sitä kiinnostaisi puhua ihmisille. Ei. Tule. Tapahtumaan. Pystyt vaikuttamaan eltaantuneisiin fe ma koihin ja muihin naisiin ihan yhtä paljon kuin he pystyvät vaikuttamaan sinuun, eli ei pätkän vertaa. Kun tämän tiedostaa, enää jää jäljelle kysymys ajankäytön mielekkyydestä. Me jotka teidän kanssa täällä väännetään tehdään sitä hupina aamukahvin lomassa ja sitten mennään töidemme ja perheidemme pariin. Onko teillä ihan oikeasti varaa tuhlata elämänne tähän pssskaan? Jos olet onnellinen niin sitten on.
Jos ei halua olla yksinäinen, katkera eltaantunut fe makko, kannattaa tehdä elämän ja ajatelutavan muutos ennen seinään ajamista.
Tämän lisäksi on melko selvää, että sinä et ole onnellinen.
Taitaa kuitenkin olla niin, että sinää et itse ole onnellinen, ja teksti osui ja upposi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä naisten kommentit aina jaksaa ihmetyttää... Kun ei löydy... Miten hitossa voi ketään löytää jos saa vaikka 1500 tykkäystä ja tykkää takaisin muutamalle kymmenelle? Omaa passiivisuuttaanhan siinä saa syyttää kun ei avaa keskusteluja, tinderistä harvoin sen profiilin perusteella voi sanoa onko matchit vai ei, kyllähän keskustelu pitää aina avata ja se avautuu vain tykkäämällä.
Tottakai löytää, ongelma on, että ne joista on kiinnostunut ovat varattuja tai kiinnostuneita vain irtoseksistä. Jokaista hyvää miestä haluaa viisi naista, joten suurin osa joka jää sinkuksi, harrastaa irtoseksiä tai tyytyy.
En kyllä usko noita juttujasi. Miten nainen voi tietää mitään näistä jos ei edes laita viestiä matchin jälkeen?
Minun teoriani on se, että naiset ovat tinderissä vaan kohottamassa omaa egoaan kun useat miehet swaippailevat aivottomasti oikealle. Tosin tämäkään ei taida olla ihan totta ainakaan nykyään, onneksi. Miehet swaippailevat oikealle alle puolet jonkun näkemäni tilaston mukaan.
Tinderissä 3/4 osaa on miehiä, ja näistä 3/4 on pllun perässä, urpoja, jurpoja tai juntteja, ihan kuten muissakin deittisovelluksissa.
on se jännää, että noinkin suuri saalis joutuu panosovelluksissa roikkumaan ja ulisemaan miehenpuutettaan. -eri
Mulle tuo on liian paksuluinen. Normaalipainoisen naisen minä haluan ja en tykkää lyhyt hiuksisista.
Ja muutenkaan nuo tasa-arvoon liitännäiset aatteet pistää mietityttämään koska haluaisin olla oma itseni suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on se jännää, että noinkin suuri saalis joutuu panosovelluksissa roikkumaan ja ulisemaan miehenpuutettaan. -eri
Eri? Kyllä varmaan. Ja taas osui ja upposi. Mikä noista olet , vai kaikkea?
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo on liian paksuluinen. Normaalipainoisen naisen minä haluan ja en tykkää lyhyt hiuksisista.
Ja muutenkaan nuo tasa-arvoon liitännäiset aatteet pistää mietityttämään koska haluaisin olla oma itseni suhteessa.
Liian paksuluinen? Olethan itse pieniluinen.
Vierailija kirjoitti:
Laitapa kuvasi tänne, niin voidaan arvioida sinut ja sinun tasosi ja erityisesti naiset voi sanoa, että minkä tasoinen mies olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian paksuluinen? Olethan itse pieniluinen.
No minä olen normaalipainoinen mies bmi taulukon mukaan joten mun rinnalla tuo on todella todella massiivisen kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
98% ei juuri muuta kuin sitä yhtä. Naisen onneksi hän ei myöskään ole kiinnostunut kuin siitä 2%, ongelma tietenkin on että 2% on kiinnostunut moni muukin nainen.
Ja 98% naisista ei ota selvää niistä sitä yhtä haluavista miehistä haluaisivatko he kuitenkin jotain muutakin. Suoran seksi ehdotuksen takaa löytyy usein fiksu ja älykäskin mies, mutta ei vain viitsi muuta ehdottaa kuin seksiä, koska turhaan kirjoittaa asiallista esittelyä tai viestiä, kun 99% varmuudella ei saa vastausta.
Viekö sen kivan, asiallisen viestin kirjoittaminen siis enemmän energiaa kuin seksivonkauksen? Kun eihän ensimmäisessä viestissä yleensä vielä romaania kirjoiteta.
Vie. Ettehän te naiset yhden lauseen aloituksille lämpene, mutta ette sillekkään jos kunnolla panostaa siihen ensimmäiseen viestiin...
"Te naiset". Ei ole mitään yhtenäistä naisten joukkoa. Itse vastaan jokaikiselle minulle ensin viestin laittavalle. Niitä ei ole montaa, matcheja tippuu pari kolme viikossa ja suurin osa on vain hiljaa. Itse en ole koko ajan puhelimella, mutta laitan viestin sitten kun istun rauhassa alas ja katson uudet matchit. Noin yksi kymmenestä miehestä vastaa, loput ovat hiljaa ja joko poistavat matchin tai jäävät sinne kunnes itse poistan. Olen minäkin kokeillut erilaisia aloitusviestejä (tosin en suoria ehdotteluja kun en etsi irtoseuraa) eikä niillä näytä olevan mitään eroa miesten vastausaktiivisuuden kannalta.
Onko tosiaan näin naisillakin, että saattaa vain yksi kymmenestä miehestä vastata? En nyt haluaisi tätä välttämättä ottaa esiin, mutta kiinnostaa tietää että oletko kuinka nätti? Jos olet ihan perusnätti tjsp, niin aika oudolta vaikuttaa. Niille jotka eivät ole ehkä niin nättejä, uskon, että miehet saattavat toimia sitten näin. Surullistahan se on eikä mielestäni oikein.
Kuinka nopeasti miehet ovat sitten myös poistaneet tämän matchin kun eivät ole vastanneet? Ja mikä on näiden kaikkien miesten ulkonäkötilanne?
Olen mielestäni ihan nätti, olen normaalipainoinen ja se myös näkyy kuvistani, mutta mitään paljastavaa ei kuvissa ole. Suuret siniset silmät, pitkät vaaleat hiukset. Käytän mekkoja jne. Kasvoissa ei ole mitään suuria kauneusvirheitä, vaikkakaan en missi tai malli ole. Itse olen tyytyväinen, ja se lienee pääasia.
Miehet on laidasta laitaan mutta bilettäjiä/paidatta pullistelijoita en huolisi joten ne menee vasemmalle. Samoin sarjamurhaajatuijottajat, kuvattomat, aurinkolasien takana piileskelijät. Esim. Yksi profiili josta innostuin todella oli tällainen: kaksi kasvokuvaa (hymy, silmälasit, siistit hiukset), kaksi vartalokuvaa (normaalipainoinen, ruutupaita, toisessa t-paita, oli kesällä jossain patikoimassa), ja viimeisessä koira (superplussa, kuten omassakin profiilissani ilmaisen että itselläni ei ole mutta miehellä saisi ihan mielelläänkin olla). Plus teksti jossa kertoi muutaman hassun tiedon itsestään. Ei vastausta :(.
En ole kauheasti seurannut kuinka pian poistavat mutta n. viikon sisällä yleensä huomaan että keskustelu on poistunut. Ja kun niitä chatteja ei montaa ole, tietenkin huomaan kun määrä on vähentynyt. 8kk olen nyt kokeillut ja tuloksena on kolmet treffit joissa yksillä kumpikaan ei halunnut jatkoa, ja kaksilla itseäni kiinnosti mutta miestä ei.
Mutta sellaista se on. Ihmiset on kylmiä toisilleen, ja kuvien virta vaan vilisee kännykän ruudulla. Luulen että kohta lopetan tämän, vaikkei tästä mitään traumoja jää, mutta ei näköjään mitään käteenkään. Elämä joskus vaan on tällaista, pitäisi olla onneakin matkassa :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mielestäni ihan nätti, olen normaalipainoinen ja se myös näkyy kuvistani, mutta mitään paljastavaa ei kuvissa ole. Suuret siniset silmät, pitkät vaaleat hiukset. Käytän mekkoja jne. Kasvoissa ei ole mitään suuria kauneusvirheitä, vaikkakaan en missi tai malli ole. Itse olen tyytyväinen, ja se lienee pääasia.
Miehet on laidasta laitaan mutta bilettäjiä/paidatta pullistelijoita en huolisi joten ne menee vasemmalle. Samoin sarjamurhaajatuijottajat, kuvattomat, aurinkolasien takana piileskelijät. Esim. Yksi profiili josta innostuin todella oli tällainen: kaksi kasvokuvaa (hymy, silmälasit, siistit hiukset), kaksi vartalokuvaa (normaalipainoinen, ruutupaita, toisessa t-paita, oli kesällä jossain patikoimassa), ja viimeisessä koira (superplussa, kuten omassakin profiilissani ilmaisen että itselläni ei ole mutta miehellä saisi ihan mielelläänkin olla). Plus teksti jossa kertoi muutaman hassun tiedon itsestään. Ei vastausta :(.
En ole kauheasti seurannut kuinka pian poistavat mutta n. viikon sisällä yleensä huomaan että keskustelu on poistunut. Ja kun niitä chatteja ei montaa ole, tietenkin huomaan kun määrä on vähentynyt. 8kk olen nyt kokeillut ja tuloksena on kolmet treffit joissa yksillä kumpikaan ei halunnut jatkoa, ja kaksilla itseäni kiinnosti mutta miestä ei.
Mutta sellaista se on. Ihmiset on kylmiä toisilleen, ja kuvien virta vaan vilisee kännykän ruudulla. Luulen että kohta lopetan tämän, vaikkei tästä mitään traumoja jää, mutta ei näköjään mitään käteenkään. Elämä joskus vaan on tällaista, pitäisi olla onneakin matkassa :).
Niin, eli passiivisena naisena saat miehiltä huomiota, ja mikään ei kelpaa.
On se raskasta =D
Täälläkin perusnätti normaalipainoinen ja lapseton nainen. Suomalaiset miehet mätsäävät, mutta eivät oikein aloita keskusteluja. Jos itse aloitan, niin vastaavat niin hitaasti ja harvakseltaan ettei sitä voi keskusteluksi sanoa. Homma ei sitten etene edes treffeille asti. Tuntuu kuin kivirekeä vetäisi. Olen päätynyt tapaamaan ulkkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Jennin pitää ymmärtää, ettei kaikille ole parisuhdetta tarjolla, eikä parisuhde ole mikään ihmisoikeus.
Feministi tarvitsee miestä yhtä vähän kuin kala polkupyörää. Näinhän se meni?
Vain yksi mies tuhannesta on miesten johtaja.
Loput 999 seuraavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin perusnätti normaalipainoinen ja lapseton nainen. Suomalaiset miehet mätsäävät, mutta eivät oikein aloita keskusteluja. Jos itse aloitan, niin vastaavat niin hitaasti ja harvakseltaan ettei sitä voi keskusteluksi sanoa. Homma ei sitten etene edes treffeille asti. Tuntuu kuin kivirekeä vetäisi. Olen päätynyt tapaamaan ulkkiksia.
Ja vieläkään ei mikään siellä kelpaa, eikö niinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä olla aktiivinen tavoitellessaan haluamiaan asioita. Toivottavasti hän löytää etsimänsä.
Näin on. Naisesta tulee paljon leppoisampi kun pääsee istumaan pippelin päälle
Voi voi. Opettele oikeasti naisten seksuaalisuitta ja katsele vähemmän miesten tyydyttämiseen syynnättyä pokea, niin ehkä sinäkin vielä.joslus saat naisen tyydytettyä. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Feministi. Ei kiitos.
Sovinisti tai persu - ei kiitos.
Ja meitä miehiä ei edes kaivata jokaiselle IKEAn reissulle. Menkööt naiseni omaa tahtiaan.
Minä jään kotiin suunnittelemaan yritystoimintaa. Yhteisiä asioita tehdään yhteisellä tahdilla.