Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorgam + mies kertoo avoimesta suhteestaan

Vierailija
15.08.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008191392.html

Mietin tätä Nuorgamin ja miehensä suhdesäätöä. Miisa sanoo, että haluaa parisuhteen tuomaa turvaa ja sen lisäksi sivusuhteiden tuottamaa jännitystä, eikä siksi halua monogamista parisuhdetta.

Eetu oli tästä suuttunut ja halunnut erota, mutta nyt jutussa kertoo häpeilevän suuttumistaan, ja on joutunut hyväksymään Miisan tarpeen tapailla muitakin miehiä.

Jokainen pettäjä kautta historian on sanonut saman kuin Miisa, eli tuon että haluaa parisuhteen edut sekä samalla uutuuden viehätystä tapailemalla muita. Nykyään kun sen sanoo vaan tarpeeksi kauniisti sanansa asetellen, niin joku hölmöläinen sen sitten ottaa ja hyväksyy.

Toisekseen ihmettelen, miksi Eetun tässä pitää hävetä, eikä Miisan? Kun Eetu ainoastaan halusi, että olisivat oikeassa parisuhteessa, johon ei kuulu muita osapuolia. Oma mieheni kertoi aiemmasta suhteestaan, että nainen oli vakuutellut, että haluaa naimisiin ja perheen mieheni kanssa, mutta oli kuitenkin jotenkin flirttaillut mieheni nähden toisen miehen kanssa. Mieheni oli sitten jättänyt ja estänyt tämän naisen. Se onkin minusta kunnioitettavaa, että mies osaa pitää kiinni periaatteistaan, eikä tanssi toisen pillin mukaan. Ja hyvä näin, koska sain itselleni todella hyvän ja uskollisen aviomiehen ja isän lapselleni.

Ihmeellistä, kun kaikki arvot näyttää heittäneen päälaelleen meidän kulttuurissa. En ole ihan ikäloppu vielä, 35 vuotta, mutta en kyllä tunnista jotenkin tätä maailmaa, se on ihan erilainen kuin mihin itse kasvoin. Mun arvoissa uskollisuus on parisuhteessa ollut aina numero 1.

Kommentit (697)

Vierailija
101/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks noi miehet näyttää aina samanlaisilta tällaisissa jutuissa? Aina parta ja pyöreät silmälasit.

Koska ne eivät ole miehiä. Ei kukaan mies katsoisi tuollaista naista eikä tuollaista suhdetta. Nuo ovat jotain miehen irvikuvia, joita yksikään nainen eikä muut miehet arvosta.

Ok boomer.

Aivan tajuttoman moni suhteessa oleva pettää.

Millä logiikalla avoimessa suhteessa on mitään vikaa? Ei petetä eikä tule yllätyksiä asian suhteen.

Vierailija
102/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehen näkökulmasta molemmat näistä siskoksista vaikuttaa aikamoisilta miinoilta ja sellaisilta tyypeiltä, joiden jälkeen saa ex-puolisot kerätä vuosia luottamustaan takaisin vastakkaista sukupuolta kohtaan. 

Ei nyt silti käy heidän miehiään yhtään sääliksi. Ihmisen tehtävä on määritellä rajat sille, miten itseään antaa kohdella. Valitettavasti etenkin kilttien ihmisten kohtalona on usein tulla tämän tyylisten naisten (tai miesten) manipulaation uhreiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon yksinkertaisempiinkin tilanteisiin syntyneet lapset ovat taaperoiässä jo usein vuoroasujia ja vanhemmat ei ees puhu toisilleen.

Jännästi Miisan siskolla jo monta vuotta sujunut avoin avioliitto ja lapsiperhearki.

Nimenomaan ne yksiavioiset parit, joista toinen sortuu pettämään eroaa. Lapsiarki voi olla rankkaa ja ei seksiä.

Avoimessa suhteessa sitä iloa saa muualta, yksiavioisessa petetään ja tulee ero.

Vierailija
104/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te tuota miestä säälitte? Jos on niin cuck, että tuollaiseen alistuu, niin oma ongelmansa.

Eihän se näin yksinkertaista ole. Tuo on rajojen rikkomista ja henkistä väkivaltaa siinä missä muutkin rajattomat teot. Moni on suhteessa, jossa toinen puhuu ikävästi, haukkuu, kiristää tai käyttää väkivaltaa. Ei niistä ole niin helppoa vaan lähteä ja todeta, että mä en alistu tällaiseen. Noillakin oli vauva tulossa. Jos mies eroaa vauvavuotena, saati raskausaikana, niin saa heittää hyvästit tasapuoliselle vanhemmuudelle.

Vierailija
105/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on ollut aina vaikea ymmärtää, miten kukaan oikeasti toista rakastava saattaa haluta koskea jotakuta toista. Saati että tuohon Miisan tyyliin painostaa toisen johonkin, mitä tämä ei halua. Tulee paha olokin kun ajattelen itseäni kähmimässä jotain muuta miestä kuin omaani. Se tuntuu todella syvältä ja vakavalta petokselta.

Ihmiset on erilaisia.

Mä en ymmärrä, miksi pitää tuomita toiset ihan vaan oman mieltymyksen tai mielipiteen perusteella.

Miisa saa seksuaaliset kiksit muista kuin miehestään, semmosta se on joillekin.

Näytä kommentistani kohta, jossa tuomitsin erilaiset ihmiset. Kerroin vain oman mielipiteeni ja kokemukseni.

Vierailija
106/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla avoimessa suhteessa on mitään vikaa? Ei petetä eikä tule yllätyksiä asian suhteen.

Varmaan sillä logiikalla, että noi avoimet suhteet ei kovin vahvasti tunnu toimivan oikeassa elämässä. Suunnilleen kaikissa tapauksissa, jotka olen kohdannut, on taustalla ollut jotain todella pahoja ongelmia ja koko touhu ollut täysi kulissi. Tuntuisi myös siltä, että jotain osapuolta noissa suhteissa vedätetään _aina_, vaikka ollaan näennäisesti avoimia ja silleen toksisen positiivisia kaiken suhteen. Ja kiltit tyypit roikkuvat siellä mukana, koska ovat rakastuneita eivätkä uskalla päästää suhteesta irti läheisriippuvuudesta tai yksinäisyyden pelosta johtuen.

Suosittelen kaikille sitä Lousi Theroux'n dokkaria aiheesta. Siinähän noita esimerkkejä näytettiin ihan konkreettisesti.

Vierailija
107/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun ns piireihin joissa polyamoria on yleistä, samoihin piireihin myös kuin Nuorgamit kuuluvat somessa jne.

Tämän vuoden kuluessa olen seurannut miten polyamoriaan kääntynyt eronnut kahden lapsen äiti on melkein menettänyt järkensä avoimessa suhteessaan, koko some on sellaista ihme kikkailua ja nokittelua jossa todella huomaa kuka seurustelee kenenkin kanssa, kolmikymppiset naiset kopioivat toistensa tyylejä instassa ja kyräilevät toisilleen. Itketään fomoa ja kipuillaan ja selvästi se homma ei toimi edes välttävästi, kaikilla paha olla ja pää ihan sekaisin, mutta kun on niin nykyaikaa se avoimuus.

Toinen esimerkki tää Emmi, joka ihan tiedetysti painostaa ja kiristää suhteellaan miestään. Miisasta tiedän että panee kavereiden ihastuksia (jos saa kuulla että joku on ihastunut, on käynyt panemassa sitä ihmistä koska poly saa niin tehdä, tiedän kolme tällaista tapausta) ja on todella häijy ihminen.

Kaksi julkisesti avoimessa suhteessa olevaa tuttuani tunnusti että se heidän "kumppaninsa" on naimisissa eikä tiedä mitään puolison suhteesta ulkopuoliseen ihmiseen. Sehän ei ole silloin avoin suhde vaan pettämistä. En tuomitse, ei kuulu mulle, mutta verraten pienestä tuttavapiiristäni 10 ihmistä elää polyn identiteetillä ja kuusi heistä ei pärjää siinä ollenkaan/pettää/tilanne on oikeasti todella toksinen ja toinen osapuoli suostuu miellyttääkseen.

Ja nää kaikki ihmiset on julkisesti tosi rehtejä, avoimen kommunikaation ja vapauden puolestapuhujia, jotka eivät halua vangita ja rajoittaa ketään.

Alan kallistua siihen, että ihan sama mikä suhdemuoto on, se tulvii mustasukkaisuutta, valheita ja kaunistelua julkisesti.

Se, jos joku ei halua vangita eikä rajoittaa ketään, tarkoittaa usein sitä, että kyseinen ihminen ei syvällä sisimmässään usko kelpaavansa kellekään sellaisenaan, yksin, epätäydellisenä. Joten sitten muodostetaan tällainen suojareaktio, että en mäkään ketään halua kokonaan itselleni.

Noin muuten kuulostaapa tuo kuvailemasi todella kypsien ja tasapainoisten ihmisten touhulta 🙄 Mistähän kaikesta minäkin olen jäänyt paitsi kun en ole koskaan alkanut polyilemaan vaan olen tällainen taantunut sarjamonogaami.

Suorataan surkuhupaisia nämä kommentit - siis sinä ihan tosissasi vakavalla naamalla kuvittelet tietäväsi, mitä usein tarkoittaa se, että ei halua vangita tai rajoittaa ketään. Ja mihinkähän internetin ihmeellisen maailman parisuhdepalstaan tuo älytön väite mahtaakaan pohjautua?

Sinä et nimittäin tosiasiassa ihan varmasti tiedä, mistä tuo useinmiten johtuu tai ei. 

Vierailija
108/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö "parisuhde" sekä avioliitto ole uskontojen keksimiä asioita? Ilman uskontoja me kaikki varmaankin paneskeltais ympäri kyliä, avioliitto ja parisuhde on kuin kahle ihmisille. 

Nyt kun uskontojen merkitys laskee yhteiskunnassa niin onko odotettavissa että vaikka 100 vuoden päästä ei ole enää parisuhteita eikä avioliittoja vaan kaikki elää vapaasti ja ihmisillä on useita kumppaneita?

En tiedä onko uskonnon keksimä, ja vaikka olisikin, niin ihmiset ovat keksineet uskonnon. Ellet sitten ole uskovainen, silloinhan se olisi kait jumalan keksimä

Onhan tuo mahdollista, mutta todennäköisesti sellainen yhteiskunta sortuu ja palataan taas aikaisempaan. Näin on käynyt aikasemminkin joidenkin yhteiskuntien kohdalla.

Vierailija
109/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun ns piireihin joissa polyamoria on yleistä, samoihin piireihin myös kuin Nuorgamit kuuluvat somessa jne.

Tämän vuoden kuluessa olen seurannut miten polyamoriaan kääntynyt eronnut kahden lapsen äiti on melkein menettänyt järkensä avoimessa suhteessaan, koko some on sellaista ihme kikkailua ja nokittelua jossa todella huomaa kuka seurustelee kenenkin kanssa, kolmikymppiset naiset kopioivat toistensa tyylejä instassa ja kyräilevät toisilleen. Itketään fomoa ja kipuillaan ja selvästi se homma ei toimi edes välttävästi, kaikilla paha olla ja pää ihan sekaisin, mutta kun on niin nykyaikaa se avoimuus.

Toinen esimerkki tää Emmi, joka ihan tiedetysti painostaa ja kiristää suhteellaan miestään. Miisasta tiedän että panee kavereiden ihastuksia (jos saa kuulla että joku on ihastunut, on käynyt panemassa sitä ihmistä koska poly saa niin tehdä, tiedän kolme tällaista tapausta) ja on todella häijy ihminen.

Kaksi julkisesti avoimessa suhteessa olevaa tuttuani tunnusti että se heidän "kumppaninsa" on naimisissa eikä tiedä mitään puolison suhteesta ulkopuoliseen ihmiseen. Sehän ei ole silloin avoin suhde vaan pettämistä. En tuomitse, ei kuulu mulle, mutta verraten pienestä tuttavapiiristäni 10 ihmistä elää polyn identiteetillä ja kuusi heistä ei pärjää siinä ollenkaan/pettää/tilanne on oikeasti todella toksinen ja toinen osapuoli suostuu miellyttääkseen.

Ja nää kaikki ihmiset on julkisesti tosi rehtejä, avoimen kommunikaation ja vapauden puolestapuhujia, jotka eivät halua vangita ja rajoittaa ketään.

Alan kallistua siihen, että ihan sama mikä suhdemuoto on, se tulvii mustasukkaisuutta, valheita ja kaunistelua julkisesti.

Se, jos joku ei halua vangita eikä rajoittaa ketään, tarkoittaa usein sitä, että kyseinen ihminen ei syvällä sisimmässään usko kelpaavansa kellekään sellaisenaan, yksin, epätäydellisenä. Joten sitten muodostetaan tällainen suojareaktio, että en mäkään ketään halua kokonaan itselleni.

Noin muuten kuulostaapa tuo kuvailemasi todella kypsien ja tasapainoisten ihmisten touhulta 🙄 Mistähän kaikesta minäkin olen jäänyt paitsi kun en ole koskaan alkanut polyilemaan vaan olen tällainen taantunut sarjamonogaami.

Tuotahan se usein juuri on. Eivät asetu alttiiksi sille, että saattaisi ihmissuhteissa joutua satutetuksi tai hylätyksi, varmistellaan selustaa. Sinänsä ymmärrettävää, että nuo oudot hissukat, joilla on epävarmuuksia, kääntävät asian ikään kuin vahvuudekseen ja teennäisesti päälaelleen, mutta jessus on väsyttävää ränttäystä, että me tylsät monogaamit olemme aivopestyjä omistushaluisuudessamme.

Sivusta: mä ainakin olen monogaami siksi koska vihaan suurinta osaa ihmisistä :D Lisäksi olen mukavuudenhaluinen ja kotona viihtyvä. Tänne luolaan sopii vain yksi henkilö mun lisäkseni!

Vierailija
110/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miisa ei kiihotu juuri lainkaan monogamisessa suhteessa siitä kumppanista, siksi haluaa avoimen.

Moni muu taas kiihottuu, mutta kaipaa jännitystä muualta = pettää.

Avoin suhde on avoin, ei se ole mitään pettämistä. Ihan normaalia, että ei kaikki ole monogamisia.

Joo mutta nää sun kommentit ei nyt oikein liity tähän muuhun keskusteluun?

Vierailija
111/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polyamoriaa voidaan pitää ihan normaalina ja se on ihan ok suhdemuoto sitä haluaville, kuten monogamiakin. Tässä on nyt enemmän kyse siitä että tämäkään pari ei ole reilusti ja yksimielisesti polyamorinen ja siitä tässä puhutaan.

Vierailija
112/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suorataan surkuhupaisia nämä kommentit - siis sinä ihan tosissasi vakavalla naamalla kuvittelet tietäväsi, mitä usein tarkoittaa se, että ei halua vangita tai rajoittaa ketään. Ja mihinkähän internetin ihmeellisen maailman parisuhdepalstaan tuo älytön väite mahtaakaan pohjautua?

Sinä et nimittäin tosiasiassa ihan varmasti tiedä, mistä tuo useinmiten johtuu tai ei. 

Olen tuo joka kertoi näiden ihmisten itse netissä jakamastaan elämästä, ja ainakaan tuo heidän sanomansa ei pidä paikkaansa oikeasti. He haluavat tosi tosi kovasti rajoittaa ja hallita ja ovat ihan paniikissa suhteissaan. Se välittyy. Ehkä siksi tuo toisen henkilön päätelmä.

Vierailija
113/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polyamoriaa voidaan pitää ihan normaalina ja se on ihan ok suhdemuoto sitä haluaville, kuten monogamiakin. Tässä on nyt enemmän kyse siitä että tämäkään pari ei ole reilusti ja yksimielisesti polyamorinen ja siitä tässä puhutaan.

Millä perusteella polyamoriaa voidaan pitää normaalina? Se on täysin epänormaali järjestely. Sen huomaa jo siitä, että kaikki, aivan kaikki, polyamoriset porukat on enemmän tai vähemmän omituisia. Siis ihan silmiinpistävästi tai jutuiltaan.

Vierailija
114/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella polyamoriaa voidaan pitää normaalina? Se on täysin epänormaali järjestely. Sen huomaa jo siitä, että kaikki, aivan kaikki, polyamoriset porukat on enemmän tai vähemmän omituisia. Siis ihan silmiinpistävästi tai jutuiltaan.

Ajattelen että se on varmasti joillekin ihmisille hyvä järjestely vaikka iso osa esillä olevista suhteista onkin tällaisia hankalan ja sekavan oloisia. Olen itse monogaminen ja suurin osa tietämistäni monogamisistakin suhteista on aika sekavia ja huonoja, täynnä ongelmia. Itselleni se taas sopii eikä aiheuta vaikeuksia. En ala perustelemaan asiaa sen enemmän, voit olla mitä mieltä mielit.

Vierailija
115/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimet suhteet ovat helppoja kun ei ole vakavia tunteita toista kohtaan eikä suurta menettämisen pelkoa. Jos on, ei tahdo loukata toista. Romanttisessa suhteessa toista myös satuttaa vähemmällä ja syvemmin kuin jos välillä on vain kevyttä seurustelua. Siksi tinderin kapuaminen kevyesti avoimesti on aivan eri tason avoimuutta kuin avoin suhde kahden rakastuneen sovittamana. Hyvin moni ihminen voi totta kai olla avoin ja moniavioinen kun ei ole kohdannut ketään, josta välittää syvästi. Kun sellaisen tapaa tahtoo aina olla varovaisempi ja harkitsevampi. Vaikka mitä sovitaan niin ei voi elää kuin pellossa. Tai ei kannata vaikka kokisi olevansa minkälainen ihminen. Varsinkin kun toisen vanhemman olot vaikuttaa siihen omaan lapseenkin. Tahtooko sitä sittenkään tehdä itsekkäitä riskinottoja, riski omalle lapselle? Hmmmm... ennen oli tinderissä. Elämä muuttui lapsen myötä tavalla, jota ei lapsettomana käsittänyt. Mullistavan poikkeuksellinen uutinen

Vierailija
116/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi paljon yksinkertaisempiinkin tilanteisiin syntyneet lapset ovat taaperoiässä jo usein vuoroasujia ja vanhemmat ei ees puhu toisilleen.

Jännästi Miisan siskolla jo monta vuotta sujunut avoin avioliitto ja lapsiperhearki.

Nimenomaan ne yksiavioiset parit, joista toinen sortuu pettämään eroaa. Lapsiarki voi olla rankkaa ja ei seksiä.

Avoimessa suhteessa sitä iloa saa muualta, yksiavioisessa petetään ja tulee ero.

Ergo, avoimista liitoista ei lähdetä, koska seksiä saa muualtakin?

Mitäs sitten tekevät ne ihmiset, jotka eivät halua seksiä muiden kuin oman kumppanin kanssa? Onko heillä vääjäämättä edessä ero? Entä miten aseksuaalien kanssa käy?

Vierailija
117/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Emmin miehellä on treffit tulossa, Emmi käyttää ns primäärisuhteen veto-oikeutta ja vaatii perumaan koska hänen mielenterveys rakoilee ja liian rankkaa olla lasten kanssa tms ja miehen pitää jäädä kotiin. Tämä kävi itselle kaksi kertaa, että treffejä ei tullutkaan. Miehensä on tosi mukava mut ihan toivoton tilanne kun heillä ei ole mitään aikatauluja joihin voisi luottaa ja mitään ei voi sopia kun kaikki saatetaan perua heti. Odotan innolla että Eetu tulee Tinderiin, ja voihan sitä vaikka laittaa hälle suoraankin viestiä kun suhde kerran on avoin :) Hauska että kummankin Nuorgamin mies on melko saman oloinen ja näköinen. Kiinnostavia ihmisiä he.

No höh, ei aidosti avoimessa suhteessa pitäisi olla mitään veto-oikeuksia, sillä eihän ketään nyt saa kahlita, vangita eikä rajoittaa. Eli mitä tuokin on nyt olevinaan, Emmikö siis saa olla avoimessa suhteessa mutta mies ei?

Vierailija
118/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekös te nyt tiedä että uskollisuus on vain patriarkaatin salajuoni sitoa nainen hellan ja nyrkin väliin.

Jokaisen itseään kunnioittavan naisen pitäisi hommata ainakin yksi rakastaja, mieluummin useampi. Tätähän meille toitotetaan että nainen on jotenkin polyamorinen luontojaan.

Minäkin vähän ihmettelen että mites se kelkka kääntyikin näin nopeasti toisinpäin. Sitoutua ei saa kun se on kuulemma toisen omimista.

Eikös kommareilla ollut tätä touhua jo vähintään kuuskytluvulla? Kaikki jakoon! Kukaan ei saa pitää mitään itsellään!

Voi ihan vapaasti miettiä haluaako uskoa tähänkään hulluuteen.

Näin kärjistäen, vasemmistolaisille naiset ovat yhteisomaisuutta, oikeistolle yksityistä. Toki näinä tasa-arvon aikoina 2020-luvulla voi käydä niinkin, että asetelma kääntyy päälaelleen ja naiset alkavatkin jahdata miehiä.

Vierailija
119/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks noi miehet näyttää aina samanlaisilta tällaisissa jutuissa? Aina parta ja pyöreät silmälasit.

Kuulostaa yhteiskuntatieteilijöiltä. Vakosamettihousutkin luultavasti.

Eetu on lentokonemekaanikko ja Emmin mies bändien mukana kiertävä teknikko.

Toivottavasti Emmin mies saa bändien kiertueilla nauttia avoimesta suhteestaan ja kenenkään kahlitsematta ja rajoittamatta toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan

Vierailija
120/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Emmin miehellä on treffit tulossa, Emmi käyttää ns primäärisuhteen veto-oikeutta ja vaatii perumaan koska hänen mielenterveys rakoilee ja liian rankkaa olla lasten kanssa tms ja miehen pitää jäädä kotiin. Tämä kävi itselle kaksi kertaa, että treffejä ei tullutkaan. Miehensä on tosi mukava mut ihan toivoton tilanne kun heillä ei ole mitään aikatauluja joihin voisi luottaa ja mitään ei voi sopia kun kaikki saatetaan perua heti. Odotan innolla että Eetu tulee Tinderiin, ja voihan sitä vaikka laittaa hälle suoraankin viestiä kun suhde kerran on avoin :) Hauska että kummankin Nuorgamin mies on melko saman oloinen ja näköinen. Kiinnostavia ihmisiä he.

No höh, ei aidosti avoimessa suhteessa pitäisi olla mitään veto-oikeuksia, sillä eihän ketään nyt saa kahlita, vangita eikä rajoittaa. Eli mitä tuokin on nyt olevinaan, Emmikö siis saa olla avoimessa suhteessa mutta mies ei?

Niin, no siksi sen miehen onkin varmasti vaikeampi löytää seuraa kun tilanne ei ole tasapuolinen ja naiset eivät halua tapailla avoimessa suhteessa olevaa miestä joka peruu asioita ja jonka avioliitto on sekava ja asiat nimenomaan eivät avoimia. Myös se tapailunainen on ihan yhtä tärkeä ja oleellinen osa avoimessa suhteessa kuin se vaimo, tai pitäisi olla, ja tässä on selkeä hierarkia ja ne miehen deitit vain panoja joille voi tehdä ohareita. Ei sellaista jaksa vaikka mies olisi mukava. Ulkopuolelta en tätä voisi tietää mutta kun satun tietämään oikeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi