Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorgam + mies kertoo avoimesta suhteestaan

Vierailija
15.08.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008191392.html

Mietin tätä Nuorgamin ja miehensä suhdesäätöä. Miisa sanoo, että haluaa parisuhteen tuomaa turvaa ja sen lisäksi sivusuhteiden tuottamaa jännitystä, eikä siksi halua monogamista parisuhdetta.

Eetu oli tästä suuttunut ja halunnut erota, mutta nyt jutussa kertoo häpeilevän suuttumistaan, ja on joutunut hyväksymään Miisan tarpeen tapailla muitakin miehiä.

Jokainen pettäjä kautta historian on sanonut saman kuin Miisa, eli tuon että haluaa parisuhteen edut sekä samalla uutuuden viehätystä tapailemalla muita. Nykyään kun sen sanoo vaan tarpeeksi kauniisti sanansa asetellen, niin joku hölmöläinen sen sitten ottaa ja hyväksyy.

Toisekseen ihmettelen, miksi Eetun tässä pitää hävetä, eikä Miisan? Kun Eetu ainoastaan halusi, että olisivat oikeassa parisuhteessa, johon ei kuulu muita osapuolia. Oma mieheni kertoi aiemmasta suhteestaan, että nainen oli vakuutellut, että haluaa naimisiin ja perheen mieheni kanssa, mutta oli kuitenkin jotenkin flirttaillut mieheni nähden toisen miehen kanssa. Mieheni oli sitten jättänyt ja estänyt tämän naisen. Se onkin minusta kunnioitettavaa, että mies osaa pitää kiinni periaatteistaan, eikä tanssi toisen pillin mukaan. Ja hyvä näin, koska sain itselleni todella hyvän ja uskollisen aviomiehen ja isän lapselleni.

Ihmeellistä, kun kaikki arvot näyttää heittäneen päälaelleen meidän kulttuurissa. En ole ihan ikäloppu vielä, 35 vuotta, mutta en kyllä tunnista jotenkin tätä maailmaa, se on ihan erilainen kuin mihin itse kasvoin. Mun arvoissa uskollisuus on parisuhteessa ollut aina numero 1.

Kommentit (697)

Vierailija
1/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Emmi miesten ihannenainen?

Kuka Emmi? Miisa Nuorgam on naisen nimi. Ja ei tod. ole unelmanainen yksikään avoimesta suhteesta edes haaveileva nainen.

Vierailija
2/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tuo viimenen kirjoittamasi lause. Nimenomaan sun arvoissa,eli ei siis tarkota että se muille olis niin. Ja eihä se mitään pettämistä kyllä ole jos on yhdessä sovittu. Ja muutenki... Kai sitä aikuinen saa olla sellasessa suhteessa ku haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nylläpä taas mammoja ahdistaa toisten ihmisten panemiset.

Vierailija
4/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11384650

Vuoden nainen 2020.

Ihanan progressiivista.

Vierailija
5/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei nyt saisikaan ottaa kantaa tähän, kun itse lehdessä kertoilee ihan avoimesti asiasta. Itse asiassa koko juttu on nimenomaan vain tästä yhdestä asiasta, eli heidän avoimesta suhteestaan. Miksi meillä Suomessa on tällainen kommunistinen ajatusvinouma edelleen näin voimissaan, että ei mihinkään saisi poikkipuolista sanaa esittää? Miksi ei saisi kritisoida asiaa, jonka itse tuo esille kaikkien luettavaksi? Varsinkin, kun en mielestäni ole vihapuhetta esittänyt, vaan ottanut tämän henkilön esimerkkinä yleisestä kulttuurisesta trendistä, jonka koen olevan yhteiskuntaa rappauttava, tai oire kulttuurin sammumisesta, sellaisen ison muutoksen, jollainen oli Rooman valtakunnan tuho aikoinaan. Ap

Vierailija
6/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei nyt saisikaan ottaa kantaa tähän, kun itse lehdessä kertoilee ihan avoimesti asiasta. Itse asiassa koko juttu on nimenomaan vain tästä yhdestä asiasta, eli heidän avoimesta suhteestaan. Miksi meillä Suomessa on tällainen kommunistinen ajatusvinouma edelleen näin voimissaan, että ei mihinkään saisi poikkipuolista sanaa esittää? Miksi ei saisi kritisoida asiaa, jonka itse tuo esille kaikkien luettavaksi? Varsinkin, kun en mielestäni ole vihapuhetta esittänyt, vaan ottanut tämän henkilön esimerkkinä yleisestä kulttuurisesta trendistä, jonka koen olevan yhteiskuntaa rappauttava, tai oire kulttuurin sammumisesta, sellaisen ison muutoksen, jollainen oli Rooman valtakunnan tuho aikoinaan. Ap

Että valtakunnan tuho uhkaa, koska joku panee useamman kuin yhden ihmisen kanssa? Kyllä tuo mielestäni on aika kohtuutonta ahdistusta TOISTEN ihmisten seksielämästä.

En ihan tarkoita, että Miisan parisuhde kaataa koko roskan😂😂 voi teitä. Ap

No mitä sinä sitten tarkoitat?

Vierailija
7/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa miehen puolesta. Tuollainen avoin suhde pitää olla molempien aidosti haluama asia, ei niin, että toinen haluaa muitakin ja toinen joko sopeutuu tai lähtee. Vaikea varmaan miehen lähteä kun lapsikin kuvioissa ja nainen on valtakunnan virallinen uhriutuja, jolla paljon samanmielisiä seuraajia somessa.

Vierailija
8/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että molemmilla siskoksilla on samanlainen suhdemalli, josta kummankaan mies ei tunnu oikein pitävän edes.

Emmi on kertonut, ettei heidän avioliitossaan ollut seksiä laisinkaan, koska hän oli haluton. Kaikki miehen tekemiset ja odotukset ahdisti vain häntä eikä seksiä siis ollut. Muut miehet kyllä kiinnosti, joten aloittivat sitten avoimen suhteen.

Minun psyyke ei kyllä naisena kestäisi, jos mieheni toteaisi ettei avioliitossa halua seksiä ollenkaan mutta muuten voidaan jatkaa kunhan seksin voi hakea muualta.

En siis yhtään pidä Ritan ja Akin Akista mutta leikitäänpä hetki, että valtakunnan ykkössovinisti Aki olisi sanonut tuon saman. Jo olisi tullut sellainen maalitus, että oksat pois. Mutta kun nainen sanoo saman, ettei seksi oman puolison kanssa nappaa, mutta vieraat miehet sen sijaan kiinnostavat seksiseurana, niin voi miten hienoa ja edistyksellistä! 

Olen mielestäni ihan feministi mutta myös sitä mieltä, että tasa-arvoisessa ja rakastavassa parisuhteessa kumpikin osapuoli pyrkii miellyttämään toista myös seksuaalisessa mielessä. Kyllä mä välillä esim. teeskentelen innostunutta mieheni mieliksi vaikka sillä hetkellä ei niin kiinnostaisi. Kun rakastan ja arvostan miestäni, en koe mitenkään epämiellyttävänä touhuta sängyssä hänen kanssaan hyvinkin matalalla kynnyksellä. 

Jep, mutta Emmi otti tässäkin uhrin roolin. Oli niin kauhean painostavaa kun mies yritti järjestää yhteisiä hotelliöitä eikä Emmiä yhtään haluttanut. Jossain lehdessä tästä avautui. Tietenkään miehelle tämä ei varmasti ollut ollenkaan rankkaa kun vaimo kieltäytyy seksistä kokonaan eikä varsinkaan se, että suhde piti avata ulkopuolisille.

Ja nyt tästä avoimen suhteen ihanuudesta avaudutaan koko ajan ellei sitten haukuta niitä miehiä siellä Tinderissä..

Vierailija
9/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Eetu kyllä vaikuttaa siltä että oikeasti haluaisi vaan ihan tavallisen monogaamisen parisuhteen, mutta lapsen takia on joutunut tyytymään.

Vierailija
10/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan jaksavat leikkiä tuota kotileikkiä. Vaikuttaisi siltä että molempien sydän on jossain muualla. Toivottavasti lapsi ei joudu kärsimään kuviosta.

Vierailija
11/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat keksineet loistavan tavan saada miehet hyväksymään naisten pettämisen.

SYYLLISTÄMINEN!

Kohta kaikki naiset asettaa miehelle kriteeriks sen, että nainen saa harrastaa seksiä muitten miesten kanssa. Syyllistetään ja haukutaan vanhanaikaiseksi, jos mies ei suostu.

Niin paljon helpompaa kun ei ota naista riesakseen. :) M26

Eipäs nyt yleistetä.

Kaikki naiset eivät todellakaan halua avointa suhdetta.

Tämä vika näissä jutuissa juuri onkin, että

aletaan kuvittelemaan ja yleistämään.

Sama pätee tietysti miehistäkin kertoviin juttuihin.

Totta. Valtaosa naisista pettää perinteisellä tavalla niin, että mies ei saa tietää. M26

Vierailija
12/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs nyt yleistetä.

Kaikki naiset eivät todellakaan halua avointa suhdetta.

Tämä vika näissä jutuissa juuri onkin, että

aletaan kuvittelemaan ja yleistämään.

Sama pätee tietysti miehistäkin kertoviin juttuihin.[/quote]

Alapeukuttaja; Tämä ei ollut mielipide vaan fakta.

Olet ilmeisesti niin katkeroitunut, että on jo myöhäistä kohdallasi...

Surullista.

Vierailija
13/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ihan itse halunnut jatkaa suhteessa. Ei häntä siihen kukaan ole pakottanut. Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä ja vastaa niistä.

Niinpä. Aikuisesta miehestä tehdäön avuton ja tahdoton olento, jolla ei ole vastuuta omista päätöksistä.

Oma mieheni alkoi laatimaan lapsen syntymän jälkeen omia sääntöjä itselleen ja toisenlaisia minulle. Hänelle olisi kuulunut vapaus mennä ja tulla miten haluaa. Minulle taas ei.

Tuo ei sopinut minulle, joten erosin miehestäni, enkä ole katunut.

Vierailija
14/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta omituisempaa tuossa artikkelissa oli "Miisa puhuu lapselle saamea, vaikka on itsekin oppinut kieltä vasta kuluneen vuoden aikana".

Jos puhuu pelkästään saaamea, on tuo päätös täysin järjen vastainen ja pelkkää erikoisuuden tavoittelua lapsen kehityksen kustannuksella.

No just tätä olin tulossa itsekin kirjoittamaan. Taitaa olla nyt monenlaisia erikoisuuksia samassa paketissa.

Vierailija
15/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on ihan itse halunnut jatkaa suhteessa. Ei häntä siihen kukaan ole pakottanut. Aikuinen ihminen tekee itse päätöksensä ja vastaa niistä.

Niinhän se on, mutta ei moni nainen tai mieskään lähde suhteesta, vaikka siinä olisi fyysistä ja/tai henkistä väkivaltaa koska se ei vaan kaikille ole niin helppoa. Esim. läheisriippuvaiset pelkäävät kumppanin hylkäämistä enemmän kuin mitään muuta ja suostuvat mihin tahansa menettämisen pelossa.

Ongelmahan tuolloin ei olisi polyamoria vaan läheisriippuvuus.

Vierailija
16/697 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, mutta ei moni nainen tai mieskään lähde suhteesta, vaikka siinä olisi fyysistä ja/tai henkistä väkivaltaa koska se ei vaan kaikille ole niin helppoa. Esim. läheisriippuvaiset pelkäävät kumppanin hylkäämistä enemmän kuin mitään muuta ja suostuvat mihin tahansa menettämisen pelossa.

Ongelmahan tuolloin ei olisi polyamoria vaan läheisriippuvuus.

On sekin ongelma, jos toinen käyttää hyväkseen toista ajaakseen omaa agendaansa. Yleensä kun rakastamalleen ihmiselle haluaa hyvää.

Vierailija
17/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useita Emmin miestä deittaileita naisia - olin itsekin melkein yksi heistä, pienet on piirit.

Emmi on oikeasti todella toksinen ja vaativa, eikä halua puhua miehensä kanssa avoimesti mistään suhteisiin liittyvästä asiasta. Tämä on ollut näille miehen deiteille hankalaa, koska avoimessa suhteessa pitäisi tosiaan olla avointa esim seksiin liittyvät aiheet ja tilanteesta ei oikein voi keskustella avoimesti koska Emmi ei halua puhua säännöistä ja sopimuksista. Pääasia että suhde on julkisesti avoin. Aivan hirveätä menoa, tarkemmin en nyt kerro. Mutta ei todella ole avointa kommunikaatiota.

Vierailija
18/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa ja Eetu ovat uuden tilanteen edessä kun vauva on niin iso että voi mennä yökylään. Tekisi mieli lyödä vetoa että ku Miisa alkaa pörrätä taas muiden kanssa, yksiavioisella Eetulla särkyy sydän. Ei suhdemuotoa voi välttämättä valita itse vaikka miten haluaisi. Miisa on avoimesti poly, Eetu selvästi mono. Noille tulee vielä kunnon tappelu tuosta lapsestakin.

Vierailija
19/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo Eetu tainnut tietää olevansa avoimessa suhteessa. Tätä on omalle kohdalle tullu aika paljon vastaan ettei mies tiedä olevansa avoimessa suhteessa

Vierailija
20/697 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita Emmin miestä deittaileita naisia - olin itsekin melkein yksi heistä, pienet on piirit.

Emmi on oikeasti todella toksinen ja vaativa, eikä halua puhua miehensä kanssa avoimesti mistään suhteisiin liittyvästä asiasta. Tämä on ollut näille miehen deiteille hankalaa, koska avoimessa suhteessa pitäisi tosiaan olla avointa esim seksiin liittyvät aiheet ja tilanteesta ei oikein voi keskustella avoimesti koska Emmi ei halua puhua säännöistä ja sopimuksista. Pääasia että suhde on julkisesti avoin. Aivan hirveätä menoa, tarkemmin en nyt kerro. Mutta ei todella ole avointa kommunikaatiota.

Eipä yllätä. Jo instasta syntyy vaikutelma ihmisestä joka tappaa kaiken energian ja hyvinvoinnin ympäriltään. Milloinkohan nämä sisarukset "rakastuvat naiseen"? Plisi looginen seuraava askel huomionhaussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi