Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenniin ihmisiä ei palkata työttömyysjakson jälkeen?

Vierailija
05.09.2014 |

Ihan kun vuoden-parin työttömyys tekisi duunarista huonomman.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei työttömyys tee kestään huonompaa tietenkään, kyllä tuo on rekrytoijien asenneongelma. Voisi jopa kuvitella, että työttömyyttä kokenut olisi tunnollisempi työntekijä, kun osaisi arvostaa sitä työtä ihan uudella tavalla: tajuaisi, miten kokonaisvaltaisesti se vaikuttaa hyvinvointiin.

Asenteet ovat kyllä kuulemma muuttumassa, koska nytkin on niin paljon ihmisiä työttömänä ja kaikki tuntee jonkun, jolla on ollut työttömyysjakso. Tiedetään, että työttömät ovat "ketä tahansa meistä" eikä vaan jotain laiskoja lusmuilijoita.

Vierailija
2/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen työllistynyt reilun 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Olin työttömänä ansiosidonnaisella tasan 500 päivää ja sen jälkeen aloitin työt, kun olisin tippunut työmarkkinatuelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sellaisia epätoivoisia työpaikkoja, joihin on otettava kuka vaan suostuu tulemaan. Joo, minäkin olen ollut sellaisessa, seuraavat 500 päivää menivät (menevät) toipuessa.

Aika usein se kyllä menee niin, että sama on vaan pätkän ja projektin toisensa jälkeen, vaikka kuinka olisi tehnyt suorastaan vahinkoa edellisellä jaksolla.

Vierailija
4/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on suoraan verrannollinen kuinka kauan on ollut työttömänä ja kuinka vaikea on työllistyä, suurin osa työttömistähän ei ole kuin korkeintaan 3kk työttömänä.

Vierailija
5/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:05"]

Itse ainakin olen työllistynyt reilun 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Olin työttömänä ansiosidonnaisella tasan 500 päivää ja sen jälkeen aloitin työt, kun olisin tippunut työmarkkinatuelle.

[/quote]

Etsitkö töitä koko ajan tuon 500 päivää, ja sitten tuurilla sait työpaikan just kun tuli 500 päivää täyteen? Jos et, niin sinä et kuulu työttömien työnhakijoiden joukkoon ollenkaan, vaan olit omasta halustasi 500 päivää lomalla. On olemassa aloja joila on työvoimapula, varmaan niihin työpaikkoihin pääsee kuka vaan kykenee sitä tekemään, vaikka olisi ollut 10 vuotta työttömänä, niitä aloja ja paikkakuntia on kuitenkin todella vähän.

Vierailija
6/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:05"]Itse ainakin olen työllistynyt reilun 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Olin työttömänä ansiosidonnaisella tasan 500 päivää ja sen jälkeen aloitin työt, kun olisin tippunut työmarkkinatuelle.
[/quote]
Miksi et sitten mennyt heti töihin, vaan lusmuilit ansiosidonnaisella? Jos se työllistyminen kerran on niin helppoa...

Vierailija
7/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 16:19"]

Kyllä se on suoraan verrannollinen kuinka kauan on ollut työttömänä ja kuinka vaikea on työllistyä, suurin osa työttömistähän ei ole kuin korkeintaan 3kk työttömänä.

[/quote]

Olet oikeassa. Noin 70 prosenttia saa itse uuden työpaikan kolmessa kuukaudessa ja 85 prosenttia 26 viikossa.

Vierailija
8/8 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki olekaan putkahtaneet suoraan pimpistä työelämään? Miten joku koulun käyminen sitten suhteutuu? Ihanko oikeasti jotkut kuvittelevat että viimeisen 20 vuoden aikana on enää ollut sellainen meno että kerran kun "pääsee" työelämään niin sieltä ei enää koskaan voi tippua pois? Itselläni +15 vuotta IT-alan erikoisspeziaalihuippuviperittäinoleellista osaamista ja niin vain kusipäät menivät yt-kiimoissansa ilmeisen vahingossa irtisanomaan minut. Ei se mitään, vaikka firma olikin mukava ja kollegat kanssa, johto ei vain ollut alkuunkaan ajan tasalla. Nyt sitten ansiosidonnaisella onkin ollut hyvää aikaa hioa pelisuunnitelmaa ja oma firma muutaman muun superhyperasiantuntijan kanssa starttaa jahka tämä loma loppuu. Vitut jostain "työnantajista." Asiakkaat ovat asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän