Niuho lääkäri
Palasin just kotiin tk:sta ja olipa taas niuho lääkäri. Hoitsut on siellä melkein kaikki mukavia, mutta tämä omalääkäri on todella kalsea. Nuori mieslääkäri, jolla on tapana tuijottaa kuin natsiupseeri. Kerro siinä sitten terveydentilasta, kun olo on kuin kolmannen asteen kuulustelussa. Lääkäri ei myöskään tunnu uskovan mitä kerron, vaan tiukkaa asiat aina moneen kertaan. Olen sairastanut työuupumuksesta alkunsasaanutta masennusta nyt pari vuotta, ja käynnit lääkärissä on melkein pahempaa kuin itse sairaus. Lääkäri kuulustelee aivan kaikesta, myös asioista jotka eivät mielestäni millään lailla liity sairauteen. Niinpä en jaksa vapaaehtoisesti kertoa enää kuin ne pakolliset.
Opetetaanko lääkiksessa lääkäreitä tuijottamaan potilasta maanisesti? Se hermostuttaa minua ja saa olono uhatuksi. Tästä lähtien aion aina kun voin varata puhelinajan tai vain viedä reseptin uusittavaksi. En jaksa sitä lääkärin grillausta. (Luulen, että kyse on osin hänen omasta epävarmuudestaan, mutta en oikeasti halua olla siellä tuijotettavana ja kuulusteltavana. Puhelimessa ei ainakaan kuule kuin sen tiukkaamisen.)
Onko mulla tällaista? Tunnen itseni aina toisenluokan kansalaiseksi käytyäni tällä nuorella natsilääkärillä. Ja saako lääkärille sanoa, että voisitko olla tuijottamatta koko ajan? Lääkärikäynneistä seuraa aina entistä huonompi olo, mikä ei voi olla tarkoitus.
Kommentit (74)
Voi olla niillä siellä TK:ssa nauramista, jos saisivat valituksesi luettavaksi. "Se lääkäri katsoi minua kohti kun puhuin!!!!!!"..... Jeesus sentään mistä näitä uusavuttomia lapsen älyllisellä kapasiteetilla varustettuja tapauksia oikein sikiää?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 07:33"]
Voi olla niillä siellä TK:ssa nauramista, jos saisivat valituksesi luettavaksi. "Se lääkäri katsoi minua kohti kun puhuin!!!!!!"..... Jeesus sentään mistä näitä uusavuttomia lapsen älyllisellä kapasiteetilla varustettuja tapauksia oikein sikiää?
[/quote]
Tulitko just kotiin baarista ja aloit laskuhumalassa vittuilemaan mammalla?
Minähän sanoin, etten valitusta tee, vaan vaihdan paikkaa. Mee pois nukkumaan humalaasi.
ap
Ja siksipä Suomessa on yli puoli miljoonaa masentunutta, koska lääkkeet ei auta ja lääkärit ei tiedä mitä pitäis tehdä. Joten ne tuijottaa. Etsi siis lässyttävä lääkäri, joka kirjoittaa lisää mielialalääkkeitä ja saikkua. Ongelmasi on ratkaistu. Pysykää te täällä kujalla. Minä nautin elämästä.
Ap, ei täällä kannata kertoa murheitaan. Pari asiallista vastausta ja lopuilla sitten vaan lyödään lyötyä tai trollataan. Älä vastaa.
Tk:n vaihto on on hyvin kivutonta. Lomake vetämään ja kolmen viikon päästä tulee tekstari uudesta paikasta ja lääkäristä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 07:39"]
Ap, ei täällä kannata kertoa murheitaan. Pari asiallista vastausta ja lopuilla sitten vaan lyödään lyötyä tai trollataan. Älä vastaa.
Tk:n vaihto on on hyvin kivutonta. Lomake vetämään ja kolmen viikon päästä tulee tekstari uudesta paikasta ja lääkäristä.
[/quote]
Näin teen. :) Miesystävä asuu yhden t-keskuksen vieressä joten valitsen varmaan sen. Toivotaan että osuu hyvä lääkäri.
ap
Just olin pari päivää sitten hammaslääkärissä, ja.. Se lääkäri tuijotti mua koko ajan, vähän alkoi hermostuttamaan. :s Onneksi ei tehnyt hampailleni mitään. :)
Miksi käyt tk:ssa depressioon littyvisssä asioissa? Eihän siellä ole asiaan perehtyneitä erikoislääkäreitä. Sinuna varaisin ajan yksityiseltä psykiatrilta.
T. Depressiosta lääk.ja psykoterapian myötä toipuva, hoitoonsa tyytyväinen avun saaja
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 07:52"]
Miksi käyt tk:ssa depressioon littyvisssä asioissa? Eihän siellä ole asiaan perehtyneitä erikoislääkäreitä. Sinuna varaisin ajan yksityiseltä psykiatrilta. T. Depressiosta lääk.ja psykoterapian myötä toipuva, hoitoonsa tyytyväinen avun saaja
[/quote]
Varaisin, mutta ei ole varaa. Edellinen omalääkäri oli hyvä, tämä nykyinen ei. Ja kuten sanoin, en koe olevani terapian tarpeessa. Haluan ainoastaan asiallista kohtelua.
ap
Kiitos kaikille, jotka laittoivat ASIALLISISIA vastauksia. Olen nyt jo hakenut terveyskeskuksen vaihtoa.
Teille vittuiljoille sanoisin, että hankkikaa elämä, ja lakatkaa trollaamasta ihmisiä, joilla on masennus, ja joita on lisäksi kohdeltu huonosti, kun he ovat hakeneet apua. Toivottavasti jokin päivä koette saman itse.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:09"]
Avaisitko hieman, millaisilla kysymyksillä grillasi? Ts. Mitä kysyi monella eri tavalla?
[/quote]
Kysyi minun masennuksestani ja sen syistä. Olen jo aikaisemmin kertonut työuupumuksesta yms, mutta ilmeisesti ei ole ymmärtänyt. Ei usko, mitä kerron elämäntilanteesta. Kuulustelee nukkumaanmenoajoista, kuin olisin pieni lapsi. Joka asia täytyy kysyä moneen kertaan.
Mielestäni voi olosuhteisiin nähden hyvin, mutta lääkärin mielestä ilmeisesti ei. Voin aina paremmin ennen lääkärin tapaamista.
ap
[/quote]
Voi hyvänen aika sentään :0. Jos sä haluat saikuttaa, niin sen lääkärinhän on kirjattava sinne todella tarkasti kaikki asiat. Työuupumus ei ole tauti, eikä sen perusteella saikkua saa.
Lääkäri vain yrittää nähdä sielusi sisimpään. Oletko oikeasti masentunut vai haetko pelkästään motivaatiosaikkua.
Olen jo vaihtanut t-keskusta kuten yllä kerroin, joten sillä mitä se kalsea lekuri halusi ei ole enää mitään metkitystä. Kokemuksesta onneksi tiedän että empaattista hoitohenkilökuntaakin on.
Kiitti silti nostoista. Aina se lämmittää kun oma ketju on etusivulla :-) En kuitenkaan jaksa enää itse vastata kun ongelma niitten asiallisten neuvojen ansiosta jo poistui.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 20:24"]
Olen jo vaihtanut t-keskusta kuten yllä kerroin, joten sillä mitä se kalsea lekuri halusi ei ole enää mitään metkitystä. Kokemuksesta onneksi tiedän että empaattista hoitohenkilökuntaakin on. Kiitti silti nostoista. Aina se lämmittää kun oma ketju on etusivulla :-) En kuitenkaan jaksa enää itse vastata kun ongelma niitten asiallisten neuvojen ansiosta jo poistui. ap
[/quote]
Sillähän ne kaikki ongelmat ratkeavatkin, kun vaihtaa terkkaria. Terkkarin vaihtajat ovat tunnettu asiakasryhmä, ja se herättää usein epäilyjä varsinkin, jos ihminen käyttää rauhoittavia ym. lääkkeitä. En nyt sano, että ap on tällainen.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 07:29"]
Käsittääkseni ihmisen suurin ongelma on se masennus. Lääkäri on vasta toissijainen, juttu koska hän ei usko oireisiin, jotka olisi mahdollista hoitaa kuntoon oikealla ruokavaliolla. Näitä saikuttajia riittää, jotka ei tiedä millä asiaa voisi korjata. Vastaus on siis ensisijaiseen ongelmaan, jolla kyllä katoaa tuo toinenkin, kun ei tarvitse lääkärissä käydä
[/quote]
Niin, se on sun näkemys. Näkemykset on kuin persereikiä, sellainen on jokaisella. Olen sen lukenut, joten voisitko mennä muualle alottamaan niitä karppaajaketjuja? olet tosi OT. Sä olet ihan yhtä kujalle kuin se toinen, joka syyttää kaikesta loisia.
ap