Miehen oudot tavat: ei käytä somea tai älypuhelinta
Tapasin ihanan miehen muutama kuukausi takaperin. Toisten treffien jälkeen ei olla erossa juuri oltu. Haluaisin jakaa miehestä tottakai kavereillekin kuvia somessa, mutta mies kieltää oman kuvansa lisäämisen mihinkään nettipalveluihin. Hän käyttää sellaista vanhaa Nokian kännykkää, jossa ei ole edes kameraa ja se on vielä kuulemma työnantajan puhelin. Työnsä hän kuitenkin tekee täysin tietokoneella, mutta nettiä ei silti käytä esim uutisten lukemiseen.
Kontrasti on melkoinen, kun minulle älypuhelin on kaikki kaikessa ja teen kaiken sen avulla: tilaan ruokaa ja kauppatavaroita, pidän yhteyttä kavereihin jne. Tuntuu oudolta, kun mies käy jatkuvasti omien kavereidensa luona soittamatta.
Minua vaivaa jotenkin se, että aina yhdessä ollessa me pudotaan kivikaudelle, jossa kaikki ostokset käydään tekemässä kaupasta ja ruokaa ei koskaan tilata kotiinkuljetuksella. Eilen hän halusi hakea pitsan kävellen ja kylmäähän se tuollaisen kilometrin matkan jälkeen jo oli.
Hän itse ei vaikuta pitävän tätä kivikautista elämäntyyliä mitenkään erikoisena eikä oikein tunnu haluavan edes puhua siitä.
Onko muilla tällaisia oudosti nettiä vältteleviä tuttuja ja mitä syitä tällaiseen käytökseen voi olla?
Kommentit (68)
Kuulostaa ihanalta mieheltä, jonka kanssa viettäisin aikaa mielelläni. Tuollaisia ihmisiä on nykyään liian harvassa. Mikään ei ärsytä yhdessäolossa niin paljoa kuin se, jos toisen käteen on liimautunut älypuhelin.
Jaa-a. Välillä saa lukea että mies on huono kun räplää älypuhelinta mutta jos taas ei räplää ollenkaan, niin on kivikaudelta..Voi voi.
Kai se sitten on liian vaikeaa jos mies ei ole someriippuvainen jos itse on. Sukupolvikysymyskin ehkä.
Itsellänikään ei ole älylelua eikä tule, mutta sometan kyllä liikaakin läppärillä.
Älylelu on täysin joutava, ei mulla ole mitään käyttöä sille.
Enkä tilaa ruokaa, vaan teen ruuan aina itse. Lienen siis esi-kivikaudelta:)
Jos haluan ravintolaruokaa, niin menen syömään ravintolaan. Noin kerran viikossa.
Sun utelut erottaa vielä teidät, anna olla.
Eikös lähemmäksi luontoa ja luonto tutuksi, ole nykyään viimeisintä huutoa? Eli miehesi on todellisuudessa edistyneempi , ja sinä älypuhelinräplääjä olet lähempänä kivikautta kun jäljessä tulet!
Somettomuus pikaviestiestisovelluksia lukuunottamatta ei haittaisi, mutta älypuhelin toki helpottaa arkea huomattavasti.
En jaksais noin muumioitunutta tyyppiä. Ärsyttää jotenkin muutosvastaiset ihmiset. Elämä ja teknologia menee eteenpäin ja itse pyrin pysymään kehityksen mukana. Mulle tuo olis aika turn off
Ajatella, joku ei ole älypuhelinriippuvainen eikä ole kiinnostunut somesta. Ehkä sinun ap kannattaisi ottaa mallia 🤦♀️
Voi ei apua miten kamalaa :(
Pitäskö arvon prinsessan hommata ihan oikeita ongelmia, kun tuollanen asia noin vaivaa?
Ottaisin mielelläni tuollaisen miehen ❤
Miehen "oudot tavat"?
Itse arvostaisin tuommoista aarretta,mikään ei ole niin ärsyttävää kuin kännykän räpläys,on se sitten kuka tahansa!
En näe tuossa mitään outoa. Päinvastoin ihan hyvä, että on edelleen ihmisiä jotka eivät elä ja jaa koko elämäänsä somessa. Se, että käy kaupassa ostamassa ruuat tai käy tilaamassa pizzan kävellen ei tee miehestä kivikautista. Jo on kumma, jos ei viitsitä vaivaista kilometriä kävellä hakemassa ruokaa.
Ei ole outoa. Mun kaverilla ei ole älypuhelinta. Ei ole somessa.
Vaatiiko mies sinua siirtymään puhelinten karvalakkimalliin, vai miksi pelkäät palaavasi kivikaudelle.
Jo toinen yrittää kontrolloida toista, lähde juoksemaan, samat sanat miehellesi.
Jos teillä on elä ja anna toisen elää suhde kaikki on hyvin.
Hmm. Kun hetken tässä mietiskelin kaikkea sit aikaa, jonka itse tärvään vuorokaudesta puhelimella roikkumiseen (no joo, onhan osa sen kautta saatavista palveluista tietysti tarpeellisiakin), niin tuli mieleen, että ehkäpä tämä mies on oivaltanut jotain arvokasta, mitä me muut emme. Siis ihan oikeasti. Välillä sitä ihan hämmästyy, että joko tää puhelin taas imeytyi mun käteeni leffan mainoskatkolla tai jopa leffan aikana jne.
Vierailija kirjoitti:
Somettomuus pikaviestiestisovelluksia lukuunottamatta ei haittaisi, mutta älypuhelin toki helpottaa arkea huomattavasti.
Eikö sulla ole saldoa tekstiviesteihin?
Asiallinen mies, ei mene modernien hömpötysten perässä kuin sokea lammas. Itke vielä siitä ettei osta uutta omenapuhelinta joka vuosi.