Miten päästä eroon maalituskampanjasta?
Muutama ihminen harrastaa some-tilieni stalkkausta ja pilkkanaureskelee kuvilleni sekä juoruilee ja mustamaalaa minua sekä tulkitsee aivan kaikki neutraalit ja hyvät tekemiseni huonossa valossa. Tiedän, että minua kohtaan harrastetaan tahallista kiusantekoa ja piinaamista ja siis sitä on tehty jo pidempään. Miten pääsisin eroon tällaisesta tilanteesta?
Kommentit (15)
En viitsi kertoa omaa elämäntilannettani, mutta itseäni ja läheisiäni nimitellään, luokitellaan jotenkin alempiarvoisiksi ja kaikkea tekemääni pidetään huonona sekä yritetään kaivamalla kaivaa kaikkea vikaa tekemisistäni. Merkittävä osa juoruista on valhetta ja mielikuvituksen tuotetta. En itse tunne ketään kiusaajista, mutta päädyin silmätikuksi osin sattumalta. Olen kärsinyt tilanteesta jo pitkään. Muutama ihminen on vähän auttanut, mutta tarvitsisin suunnilleen henkivartijan itselleni ja läheisilleni, jotta olisin turvassa. Ideoita?
Vierailija kirjoitti:
No ensimmäisenä estäisin nuo ihmiset.
Se ei auta riittävästi, mutta hyvä idea kyllä muuten.
Estot päälle!Onko siellä some pakko olla? Aivan varmasti tiedät jo julkishenkilöistä jotka some ovat.Miten heitä arvostellan,pilkataan ymm.Jos selkärankasi ei kestä somessa olla.Poistu sieltä,sulje tilisi ja ala elämään ihan oikeaa elämää! Huomaat kuin voit hyvin kahdessa viikossa jo.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sometilit välttämättömiä?
Eivät, mutta olen myös oikeisiin läheisiini yhteydessä niiden kautta.
Vierailija kirjoitti:
Miten olit heihin yhteydessä ennen somea? Voisiko esim. Whatsappia harkita?
Mä en ole ollut koskaan facessa, instassa, tiktokissa enkä twitterissä ja silti on yhteydenpito läheisiin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sometilit välttämättömiä?
Joku alapeukutti, mutta olen ystäviini yhteyksissä pääosin somen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olit heihin yhteydessä ennen somea? Voisiko esim. Whatsappia harkita?
Mä en ole ollut koskaan facessa, instassa, tiktokissa enkä twitterissä ja silti on yhteydenpito läheisiin onnistunut.
Ennen somea eli noin 13 vuotta sitten soittelimme ja laitoimme tekstareita.
T. Ap
Somee sisään vain ystävät, estot muille.
Tai ystävien, perheen, läheisten yhteinen WA rinki?
Miksi nämä eivät onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Somee sisään vain ystävät, estot muille.
Tai ystävien, perheen, läheisten yhteinen WA rinki?
Miksi nämä eivät onnistu?
Kaipa on pakko tiukentaa sitä some-kavereiden määrää. En haluaisi olla tiukkis, mutta se lienee välttämätöntä. Olen aina ajatellut, että olen niin umpitylsä ja hiirulaismainen ihminen, etten kiinnosta tuntemattomia, mutta väärässäpä olin. Kiusaamismielessä kiinnostan joitain ainakin, vaikken ns. hyvällä kiinnostakaan.
T. Ap
Onko sulla julkinen profiili? Jos on, niin muuta se yksityiseksi. Ne ikävät tyypit poistat ja estät.
Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis sinulle ei ole aikaisemmin edes tullut mieleen estää niitä häiriköitä? Olisikohan sinun parasta poistua somesta kokonaan tai ainakin poistaa tilit joksikin aikaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis sinulle ei ole aikaisemmin edes tullut mieleen estää niitä häiriköitä? Olisikohan sinun parasta poistua somesta kokonaan tai ainakin poistaa tilit joksikin aikaa käytöstä.
On tullut mieleeni, mutten tiedä, ketkä kaikki ovat vähän liian kiinnostuneita profiileistani. Nimittäin estäminen ei ole toistaiseksi auttanut riittävästi.
minä en ole somessa koskaan ollut ja silti levitellään juoruja kuvan kanssa vuosikausia. kumma että jaksaa kiinnostaa ihan taviksen asiat noin paljon. paskaa kirjoittelevat entiset kaverit.