Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.
Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.
Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.
En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?
Kommentit (461)
Vierailija kirjoitti:
En löydä lainattavaksi viestiä, jossa sanottiin, ettei enää ole edes olemasssa laatuvaatteita ja turha maksaa 400e vaatteesta tms. Minä ainakin tarkoitan laadulla jotain Nansoa tms, jonka tekstiilit pysyvät nypyttöminä eivätkä haalistu ja materiaali tuntuu maallikon käteen kestävältä. Öky-design ei edusta minulle laatua. Minulla ainakin Nansot ja vastaavat merkit ovat pysyneet tosi hyvinä käytössä ja ovat huomaamattomia, ajattomia ja helposti yhdisteltäviä. Niilläkin on nykyään hyvin istuvia vaatteita eikä pelkkiä yöpaitatelttoja.
Huomaamattomia:D
Vanhempieni ulkoinen habitus ei kerro mitään siitä, että kiinteistöomaisuutta on kertynyt yli 8 numeroinen summa ja pääomatuloakin tulee kymmeniä tuhansia euroja kuukausittain. Keräävät kadulta ja puistoista tyhjät pullot talteen, eivät käy ulkomailla, ajavat 12 vuotta vanhalla autolla ja asuvat pienessä kolmiossa. Rahaa eivät käytä juuri lainkaan. Lottoavat parilla eurolla viikossa, en ymmärrä kyllä miksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.
Jos pystyisit hoitamaan tuon rikkaan työt niin on kyllä ihme, ettet ole löytänyt työpaikkaa mistään.
No ei kait tuollaiselle rahan takia töitä tekevälle mitään töitä löydy. Kun vain raha ratkaisee niin ei elämässä muuta arvoa näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein minkä tahansa työn saaminen on tavalliselle ihmiselle nykyään hyvin vaikeaa ja työttömiä on paljon. Tässä mielessä onkin väärin, että rikkaat, joiden ei tarvitsisi käydä töissä käyvätkin töissä. Tällainen toiminta on itse asiassa hyvin itsekästä. Samalla kun rikas käy kai aikansa kuluksi tai huvin vuoksi töissä joku oikeasti tuota työtä tarvitseva taloudellisista ongelmista kärsivä joutuu kituuttamaan työttömänä. Olen siis itse köyhä työtön ja jos nyt vaikka voittaisin loton päävoiton ilmoittaisin työttömyyteni päättyneen, enkä enää koskaan hakisi mitään yhteiskunnan tukea, vaikka johonkin olisinkin oikeutettu, vaan eläisin niin, että voittopotti riittäisi koko loppuelämäni.
Jos pystyisit hoitamaan tuon rikkaan työt niin on kyllä ihme, ettet ole löytänyt työpaikkaa mistään.
No ei kait tuollaiselle rahan takia töitä tekevälle mitään töitä löydy. Kun vain raha ratkaisee niin ei elämässä muuta arvoa näe.
Niinpä niin. Veikkaanpa, että aika monet omalla työllään rikastuneet arvostavat työtä kuin työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempieni ulkoinen habitus ei kerro mitään siitä, että kiinteistöomaisuutta on kertynyt yli 8 numeroinen summa ja pääomatuloakin tulee kymmeniä tuhansia euroja kuukausittain. Keräävät kadulta ja puistoista tyhjät pullot talteen, eivät käy ulkomailla, ajavat 12 vuotta vanhalla autolla ja asuvat pienessä kolmiossa. Rahaa eivät käytä juuri lainkaan. Lottoavat parilla eurolla viikossa, en ymmärrä kyllä miksi...
Tämä monilla, erityisesti vanhemmilla, varakkailla ihmisillä on tyypillistä. Siksi ovatkin varakkaita. Ovat sairaaloisen pihejä, eivät käytä rahaa mihinkään ja elävät ankeaa ja niukkaa elämää. Olen velaton keskituloinen, mutta en todellakaan jaksa elää pihistelleen. Haluan elää tätä elämää ja käyttää rahani (toki suht järki päässä). En näe järkeä siinä että raadan, pihistelen ja jätän kaiken kokematta ja näkemättä ja ankeilen elämäni koko elämä pyörien rahan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse taas en ymmärrä, miksi kirjoittelet tänne tuommoisia satuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on satua, eikä kuulu kertoa.
Verotulojen julkistaminen pitäisi lailla kieltää. Töissä yrittivät udella toista nimeäni ja mieheni koko nimeä kun nämä tiedot paljastettiin. Koko päivän sitten sai kuunnella sipinää ja supinaa kun meidän nimet siellä lehdessä peräkkäin näkyi 😠
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä stoorit aina satuja ole. Mun naapurustosta kuoli jokunen vuosi sitten omalaatuinen yksin elävä mies, jota kaikki luuli täysin tyhjätaskuksi ja sukulaiset pelkäsi, että ainoa perintö mitä häneltä jää on purkukuntoinen mökki ja lasku hautajaisista. Perunkirjoituksessa sitten ilmeni, että ukon tilillä olikin yli 800 000 € ja pari osakehuoneistoa Helsingistä hyvällä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Sääli että ovat henkisesti köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä stoorit aina satuja ole. Mun naapurustosta kuoli jokunen vuosi sitten omalaatuinen yksin elävä mies, jota kaikki luuli täysin tyhjätaskuksi ja sukulaiset pelkäsi, että ainoa perintö mitä häneltä jää on purkukuntoinen mökki ja lasku hautajaisista. Perunkirjoituksessa sitten ilmeni, että ukon tilillä olikin yli 800 000 € ja pari osakehuoneistoa Helsingistä hyvällä alueella.
Tuosta on vielä aika pitkä matka kahdeksannumeroisiin summiin, jotka alkavat siis 10 000 000 eurosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on vielä aika pitkä matka kahdeksannumeroisiin summiin, jotka alkavat siis 10 000 000 eurosta.
Jaa mutta kysehän olikin YLI 8 numeroisista summista. Ensimmäinen tällainen summa on 100 miljoonaa euroa.
Suomalaisen suurin haave on se, että ei tarvitse tehdä töitä. Niin moni on epäonnistunut elämässään, kun työkin on pakkopullaa.
Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu :)
Joillekin ihmisille raha on niin tärkeää, että kaikki mikä tulee, myös menee. Mitään ei jää säästöön.
Heille suuret summat pankkitilillä kuollessa tarkoittavat elämätöntä elämää. Sääliksi käy kun pitää elämänlaatu mitata siihen käytetyllä rahamäärällä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin ihmisille raha on niin tärkeää, että kaikki mikä tulee, myös menee. Mitään ei jää säästöön.
Heille suuret summat pankkitilillä kuollessa tarkoittavat elämätöntä elämää. Sääliksi käy kun pitää elämänlaatu mitata siihen käytetyllä rahamäärällä.
Päinvastoin ne, joille raha on tärkeää, ovat näitä pakkomielteisesti säästäviä ja muita tuhlareiksi haukkuvia.
Miksi sitä rahaa pitää kerätä, jos sillä ei kuitenkaan mitään tee? Antakaa vaikka hyväntekeväisyyteen, jos ette itse tarvitse.
Minun paras kaverini on nykyisin miljonääri. Vaikka totta kai mielelläni ottaisin saman verran rahaa tililleni ja lopettaisin palkkatyöt välittömästi, en kadehdi rahaa ja menestystä pois häneltä. Varsinkaan, kun tiedän, miten hän on uhrannut (tai joutunut uhraamaan) jopa fyysisen ja osittain mielenterveytensä erittäin stressaavassa johtotehtävässä ja yrityksen omistajana.
Sain hiljattain myös lehdestä lukea, kuinka yläasteaikaisen luokkakaverini perustama firma oli kerännyt Suomen mittapuulla poikkeuksellisen mittavan kasvurahoituksen ja on heittämällä miljonääri. Komeili tulotilastoissa jo aikaisemminkin. Eipä ole ilman vaivannäköä tullut sekään.
Ja vaikka olisikin tullut vaikka "ilmaiseksi" perintönä - mitä sitten? Elämä on täynnä kaikenlaisia sattumia, enkä voi niistä jokaiseen takertua katkeroituen milloin mistäkin. Onhan se jo aikamoinen sattuma, että olen edes hengissä - olisin kuollut heti synnyttyäni ilman nykyaikaista lääketiedettä.
K-Citymarketin johtaja (siis kauppias, joka itse toimii myymälän johtajana) ansaitsee lähes miljoona euroa VUODESSA.
Kyllä, siis kauppias ansaitsee lähes miljoona euroa vuodessa. Huvittavaa kyllä, moni henkilö joka työskentelee K-Citymarketissa, ei ymmärrä todellisuutta. He luulevat, että "pomo saa parempaa palkkaa kuin myyjät", mutta eivät tajua miten suuri se palkkaero todellisuudessa on.
Kauppias ansaitsee yhdessä vuodessa enemmän kuin mitä tavallinen myyjä ansaitsee 25 vuoden työuran aikana.
Vierailija kirjoitti:
K-Citymarketin johtaja (siis kauppias, joka itse toimii myymälän johtajana) ansaitsee lähes miljoona euroa VUODESSA.
Kyllä, siis kauppias ansaitsee lähes miljoona euroa vuodessa. Huvittavaa kyllä, moni henkilö joka työskentelee K-Citymarketissa, ei ymmärrä todellisuutta. He luulevat, että "pomo saa parempaa palkkaa kuin myyjät", mutta eivät tajua miten suuri se palkkaero todellisuudessa on.Kauppias ansaitsee yhdessä vuodessa enemmän kuin mitä tavallinen myyjä ansaitsee 25 vuoden työuran aikana.
Olikohan se 90-lukua, kun hämmästeltiin Disneyn pimin palkkaa.
Miljardi vuodessa eli yli 1900 minuutissa. Myls nukkuessa.
Mitä tekee rahalla jos sillä ei mitään tee? Vai onko väki vain niin köyhää että ei muuta ole kuin rahaa?
Hukkaan menee miljoonat jos vain tekee samaa paskaduunia, asuu samassa vuokrayksiössä, laahustaa rikkinäisissä ja likaisissa ryysyissä, ajaa yli 10 vuotta vanhalla nissanilla, jne.
Kannattaisi antaa nekin rahat jollekin jolla on käyttöä.
En löydä lainattavaksi viestiä, jossa sanottiin, ettei enää ole edes olemasssa laatuvaatteita ja turha maksaa 400e vaatteesta tms. Minä ainakin tarkoitan laadulla jotain Nansoa tms, jonka tekstiilit pysyvät nypyttöminä eivätkä haalistu ja materiaali tuntuu maallikon käteen kestävältä. Öky-design ei edusta minulle laatua. Minulla ainakin Nansot ja vastaavat merkit ovat pysyneet tosi hyvinä käytössä ja ovat huomaamattomia, ajattomia ja helposti yhdisteltäviä. Niilläkin on nykyään hyvin istuvia vaatteita eikä pelkkiä yöpaitatelttoja.