Sain tietää, että työkaveri on miljonääri. En oikein pääse tästä yli. Ihan tavallinen nainen, en olisi ikinä uskonut.
Tekisi mieli kertoa sata asiaa, jota nyt tiedän työkaveristani, mutten voi, etten paljastu.
Siis niin tavallinen nainen kuin ikinä voi kuvitella kenenkään olevan. Ei erotu millään tavalla. Käyttää ihan tavallisia, hillittyjä, keski-ikäisen naisen vaatteita. Paitsi että nyt sitten kuulin (ja tietysti googlasin), että ovatkin ihan ökykalliita. Yli tonnin neuleita, monen tonnin kelloja, kengät monta sataa euroa pari jne.
En jotenkin osaa enää suhtautua siihen tän tiedon jälkeen. Miten voi olla niin tavallinen ja kiva ja mukava kaikille ja niin vaatimaton, vaikka on rahaa kuin meillä pölyä?
Kommentit (461)
Onhan se aina parempi, jos työkaveri on se kateuden kohde kuin jos itse olisi kateuden kohteena?
Shrila Bhaktivinod Thakur
mana re, dhana-mada nitānta asāra
dhana jana vitta yatae dehera anugata
deha gele se sakala chhāra [1]
Oi mieli! Rikkauden aiheuttama ylpeys on äärimmäisen ongelmallista. Rikkaudet, sukulaiset, ystävät ja varallisuus seuraavat tätä kehoa, ja kun keho kuolee, ne kaikki muuttuvat merkityksettömiksi.
vidyāra yateka cheṣṭāchikitsaka upadeṣṭā
keha deha rākhibāre nāre
ajapā ha-ile śeṣadeha-mātra avaśeṣa
jīva nāhi thākena ādhāre [2]
Yksikään lääkäri tai mikään hänen lääkkeistään ei pysty pelastamaan kehoa. Kun elämän henkäys sammuu, jäljelle jää vain ruumis. Sielu ei jää katoavaan kuoreen.
dhane yadi prāṇa ditadhanī rājā nā marita
dharāmara ha-ita rāvaṇa
dhane nāhi rākhe dehadeha gele nāhe keha
ataeva ki karibe dhana [3]
Jos rikkaus olisi elämän lähde, rikas kuningas ei olisi koskaan kuollut. Ravana olisi saanut kuolemattomuuden maan päällä. Rikkaus ei pelasta kehoa, ja kun keho kuolee, ketään ei jää jäljelle. Mitä varallisuus voi siis antaa meille?
...
rs
Vanha ketju mutta mua suoraan sanoen alkoi kiristää vanne päässä vähän samanlaisen tapauksen kanssa. Ostelee miljoonan rantahuvilan ja tekee siitä jonkun joogaretriitin itselleen. Vähän matkustelee juurikin jollekin joogaleirille balille 5 tähden resortiin. Rahat on peritty. On se niin väärin, tai siis tuntuu epäreilulta. Kun itellä on töissäkäyvänä tili tyhjä ennen seuraavaa palkkaa, eli kädestä suuhun. Eikä perintöjä tiedossa.
Ap on erittäin sairas ja sen lisäksi vielä kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Vie joltain työpaikan! Joku työtön näkee nälkää kun ahne miljonääri käy töissä vain harrastuksen vuoksi.
Itse olen rikas, mutta en vielä kuintenkaan miljonääri. Saanut perintöä ja osaan sijoittaa. Työskentelen siivoojana ja elän aika vaatimatonta elämää. Kirppikseltä vaatteet, halvin älypuhelin mitä löytyy, ilta-alesta ruoat jne.
Joskus saatan jossain keskuteleuissa vaan mainita, että kyllä sillä siivoojan palkalla saan laskut maksettua, että ihan tyytyväinen olen ollut tjsp. , Mutta kukaan ei ikinä voisi arvata, että olen keskiverto suomalaista rikkaampi. Itse vaan koen sillä tavalla, että ei ainakaan kannata ruveta mainostamaan varallisuuttaan tai leuhkimaan jossain somessa varallisuudellaan.
Jos se ei halua erottua joukosta. Hyvähän se vaan että pysyy jalat maassa vaikka on miljonääri. Jos oisin lottovoittaja niin en varmana tois sitä esille mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varakkaat eivät ole tyhmiä. Siinä sinulle selitys.
Vaikka suurin osa onkin.
Hei, pj-seudulla puolet väestä on miljonäärejä. Ne, joilla on omistusasunto.
Mikä ongelma? En ihan oikeasti voi tajuta sitä, että työpaikoilla ihmiset luulevat tietävänsä jotain työkavereittensa raha-asioista. Jos joku tilittää henkilökohtaisia asioitaan työpaikallaan niin silloin joo, ymmärrän, että ihmiset tietävät. Mutta mikä ihme saa ihmiset OLETTAMAAN jotain toisten ihmisten asioista? Ja kyllä, jos jokin työkaveriin liittyvä asia tulee sinulle yllätyksenä, niin silloin sinä olet olettanut jotain. Muutenhan se ei olisi yllätys vaan pelkästään uutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei rikkaus ole mikään leima otsassa.
Esim. mun siskolla on todella hyvät tulot ja ostaa kalliita vaatteita, mutta ei ne mitään bling-bling-timanttivaatteita ole.
Mulla ei esim. ole varaa tähän, joka päällä mun sisko tuli meidän mökille kesällä. Siis mökkimekko sille. https://www.marimekko.com/fi_fi/yhdessa-musta-tamma-mekko-musta-beige-s…
Ruma lypsymekko, kakssataa!
Ei tuohon tarvi olla miljunääri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki varakkaat eivät ole tyhmiä. Siinä sinulle selitys.
Vaikka suurin osa onkin.
Hei, pj-seudulla puolet väestä on miljonäärejä. Ne, joilla on omistusasunto.
No ei nyt ihan. Meidän Helsingissä sijaitseva asunto arvioitiin keväällä 470 000 euron arvoiseksi. Velkaa tästä on vielä meillä 120 000 euroa, joten 350 000 euroa on se lähellä totuutta oleva summa. Ei olla lähelläkään miljonäärejä, eikä tulla olemaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaverini tienasi pari vuotta sitten jotain 2-miljoonaa euroa, kun möi osuutensa perimästään firmasta. Oli iso juttu paikallislehdessä. Töitä jatkaa ihan kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Kyllä ihmiset ovat tyhmiä. Itse en tekisi päivääkään töitä tuollaisen jälkeen.
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä jotka edelleen jatkavat duunissa jos tosiaan tilillä tai sijoituksissa on miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie joltain työpaikan! Joku työtön näkee nälkää kun ahne miljonääri käy töissä vain harrastuksen vuoksi.
Kyllähän sinä olet kuullut väitteen, että ilman työpaikkaa ihminen syrjääntyy. Et kai toivo työkaverisi jättävän työtään ja syrjäytyvän?
Olisi suuri työ kuntouttaa takaisin elämänhallintaan lintupönttöjä nikkaroimalla 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Raha tulee rahan luo. Jos sulla on liikaa rahaa, voit sijoittaa ylimääräiset, jolloin ongelmasi vain pahenevat.
Nykyään esim. Mariah Carey on talousongelmissa. Tuhlailee holtittomasti. Seurusteli joskus miljardöörin kanssa ja hänkään ei kestänyt rahankäyttöä.
Suurimpana syynä asunto New Yorkissa. Maksoi 35 miljoonaa dollaria tms. ja velkaa parikymmentä miljoonaa. Silti tuhlaa rahansa.
Voisi myydä asunnon jos suostuisi mutta ostiko alunperin huonona sijoituksena? Impulsiivisuus liikaan rahaan yhdistettynä voi johtaa isoihin ongelmiin.
Normaali tallaaja pärjäisi varmasti vaikka 10 miljoonan asunnossa, voisi lopettaa tuhlailun ja saisi taloutensa kuntoon. Rahan tulokin loppuisi jos diivakarismaa ja taitoa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä olet kuullut väitteen, että ilman työpaikkaa ihminen syrjääntyy. Et kai toivo työkaverisi jättävän työtään ja syrjäytyvän?
Olisi suuri työ kuntouttaa takaisin elämänhallintaan lintupönttöjä nikkaroimalla 🤣.
Vai oliko se toimeentulotuki, mikä syrjäyttää, eikä työttömyys?
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta mua suoraan sanoen alkoi kiristää vanne päässä vähän samanlaisen tapauksen kanssa. Ostelee miljoonan rantahuvilan ja tekee siitä jonkun joogaretriitin itselleen. Vähän matkustelee juurikin jollekin joogaleirille balille 5 tähden resortiin. Rahat on peritty. On se niin väärin, tai siis tuntuu epäreilulta. Kun itellä on töissäkäyvänä tili tyhjä ennen seuraavaa palkkaa, eli kädestä suuhun. Eikä perintöjä tiedossa.
Miksi perityt rahat olisivat väärin? Käyttää ja antaa pois niitä. Olisivathan sukulaiset voineet antaa rahoilla jotain jo eläessään tai itse käyttää ne pois. "Perintö" ei siis ole mikään epäreiluuden erityinen muoto.
Oletko varma että rantahuvila on mitään miljoonaluokkaa? Voi olla täysin keksittykin tapaus mutta usein ihmiset voivat värittää asioita päässään. Ihan kuin perintö heti tarkoittaisi että ostetut asiat ovat superkalliita.
Ennen koronaa joku ihmetteli minun matkojani. Äkkilähtö alle 500 e ja säästeliäästi eläminen kohteessa. Kyllä matalallakin palkalla on sellaiseen välillä varaa.
Sattumalta perin jonkun verran rahaa, mistä ei ollut puhetta. Varmaan perin myös järkevän rahankäyttötaidon.
En ymmärrä mitä täällä tarkoitetaan pröystäilyllä? Yleensä rahatilanne näkyy talosta, autoista, matkoista ja ulkonasyömisistä. Auto ehkä suurin ulospäin näkyvä asia. Mutta eihän se muuten muille mitenkään näy? Vai seteleitäkö rikkaiden pitäisi heitellä kävellessään?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika katkeralta ja ilkeältä ihmiseltä. Kyllä maailma on paljon oikeudenmukaisempi niin että perinnöt menee joogaavalle hipille kuin tuollaiselle katkerolle.
Raha tulee rahan luo. Jos sulla on liikaa rahaa, voit sijoittaa ylimääräiset, jolloin ongelmasi vain pahenevat.