Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?

Vierailija
14.08.2021 |

Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengashotellin heppu laittaa sähköpostia, että renkaat ovat kuluneet ja pitäisi vaihtaa. Samalla hän suosittelee hyviä renkaita. Minä: "Ok."

Ootko ihan varma että ovat vielä vaihtokunnossa sillä usein rengaskauppiaat tyrkyttävät uusia renkaita ja pelottelevat että ovat vaaralliset vaikka renkaat eivät ole vielä vaihtokunnossa ja kun rengaskauppiaat myyvät asiakkaalle uudet renkaat niin sen jälkeen laittavat ne vanhat renkaat myyntiin. Selailin huvikseni torista käytettyjä renkaita ja siellä oli paljon niitä myynnissä rengasliikkeillä. Huijaavat ihmisiä.

No onhan se syvyys nyt aika helppo itse mitata.

Kovin paljon näyttää olevan torissa rengasliikkeillä myynnissä käytettyjä hyviä renkaita, johtuu siitä että saavat joitain ihmisiä huijattua ostamaan uudet renkaat vaikka vanhat eivät ole vielä vaihtokunnossa, tekevät hyvää katetta vielä kun saavat niistä vanhoistakin renkaista hyvät rahat.

Vierailija
62/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 50-vuotiaana ostan jo tuttuja merkkejä, luen testejä ja googlaan halvimman hinnan lähiseudun liikkeistä, varaan ajan netistä ja ajan liikkeeseen pankkikortin kera.

Samoin ostan renkaat myös miehen autoon, tosin hän käy siinä netin vieressä katsomassa mitä valitsin ja hakee ne itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan autoa niin usein että ei ole tarvinut ikinö renkaita ostaa. Nyt on kolmet uudet talvirenkaat ja yhdet alle viikon alla olleet kesärenkaat niin eipä tarvi miettiä.

Vierailija
64/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tilaa renkaita ulkomailta? Säästää jopa 100 euroa isommassa rengaskoossa.

Vierailija
65/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan rengasliikeeseen ja kerron, että pitäisi saada uudet renkaat. Kerron, mikä merkki olisi mieluisin. Henkilökunta vaihtaa renkaat, minä maksan ja ajan pois liikkeestä.

Vierailija
66/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kokenut intohimoa tutustua aiheeseen, joten olen antanut puolison hoitaa hankinnan ja liike hoitaa vaihdon.

Miksi, ap, kysyit vain naisilta etkä palstalaisilta ylipäänsä?

Siksi kun miehet yleensä keskustelee näistä valinnoista ja kokemuksista muilla keskustelupalstoilla mutta naiset eivät.

Yleensä joo.

Itseäni ei renkaat kauheasti kiinnosta, ostan käytännössä Nokialaisia kun kuluvat. En kalleimpia. Tää siksi, että rahat edes jotenkin kiertäisi Suomessa, täällä tehdään tai täkäläiset suunnittelee niin harvoja kulutustavaroita.

Vrt jos saksalainen ostaa volkkarin, muutama saksalainen saa töitä. Jos mä suomalaisena ostan volkkarin, niin taas muutama saksalainen saa töitä. Ja maksaa verot ja yhteiskunta siellä pyörii meikän tukemana.

Vierailija
67/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kokenut intohimoa tutustua aiheeseen, joten olen antanut puolison hoitaa hankinnan ja liike hoitaa vaihdon.

Siksi kun miehet yleensä keskustelee näistä valinnoista ja kokemuksista muilla keskustelupalstoilla mutta naiset eivät.

Naiset (kuten tästäkin ketjusta voi päätellä) ulkoistavat autoasiat miehille.

Mitä sitten? Jos asia ei kiinnosta, se ei kiinnosta. Ei miehiäkään kiinnosta kaikki naisia kiinnostavat asiat ja se on ihan ok.

Ei mitään. Mutta nyt ei ole kyse mistään naisia tai miehiä kiinnostavista asioista, vaan omasta autosta. 

Jos naista ei kiinnosta oman auton renkaat, vaan puolisoaan se kiinnostaa, miksi se ei ole ok?

Vierailija
68/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan rengasliikkeeseen. Samaan, jossa renkaani ovat säilytyksessä ja jota olen käyttänyt kohta 15 vuotta. Työntekijä yleensä mainitsee, että "laitetaan vielä täksi kesäksi alle mutta ensi kesänä pitää ostaa uudet renkaat" (tai talvelle sama juttu). Tästä tiedän, että renkaat pitää vaihtaa.

Sitten minä kysyn mitä renkaita he suosittelevat. Työntekijä sanoo merkin. Ja minä vastaan, että pistetään alle ja menen toimistoon maksamaan laskun. Työntekijä vaihtaa renkaat ja ajaa auton ulos, josta minä jatkan matkaa kotiini:)

Vierailija
69/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan rengasliikkeeseen jota olen käyttänyt aina ja sanon että haluan ne toiseksi halvimmat, sitten vaan vaihtamaan. Itse ajelen renkaat aina loppuun ja kun ei oikeastaan koskaan ole kiire niin niillä halvoillakin pärjää kun muistaa että renkaat on huonot :D

Vierailija
70/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan rengasliikkeeseen. Samaan, jossa renkaani ovat säilytyksessä ja jota olen käyttänyt kohta 15 vuotta. Työntekijä yleensä mainitsee, että "laitetaan vielä täksi kesäksi alle mutta ensi kesänä pitää ostaa uudet renkaat" (tai talvelle sama juttu). Tästä tiedän, että renkaat pitää vaihtaa.

Sitten minä kysyn mitä renkaita he suosittelevat. Työntekijä sanoo merkin. Ja minä vastaan, että pistetään alle ja menen toimistoon maksamaan laskun. Työntekijä vaihtaa renkaat ja ajaa auton ulos, josta minä jatkan matkaa kotiini:)

Olet rengaskauppiaan unelma-asiakas, helppo huijauksen ja rahastuksen kohde, juuri sinunlaisten asiakkaiden takia rengasliikkeet myy hyviä käytettyjä renkaita eteenpäin kun huijasivat asiakasta ja vaihdattivat hyväkuntoiset renkaat turhan aikaisin.

Vierailija
71/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien viesteistä on käynyt ilmi että naiset eivät ole oikein perillä asioista sillä antavat homman rengaskauppiaan käsiin ja senhän tietää että kauppias ajattelee omaa etua ja rahastaa, ottakaa itse se työntömitta käteen ja mitatkaa renkaiden urasyvyys ja vertailkaa hintoja niin silloin ette tule huijatuksi.

Vierailija
72/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson koon edellisistä ja soitan sanoen kitkat tähän kokoon, kiitos. Niillä ajaa kesät ja talvet.

Kitkat ei ole turvalliset vesisateella.

Auton turvallisuus istuu ratin takana.

Vierailija
73/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta ja ajomäärästä. Ei niillä halvoilla mitään tee jos ajaa yli 20 t vuodessa.

Vierailija
74/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan tilaa renkaita ulkomailta? Säästää jopa 100 euroa isommassa rengaskoossa.

Liikaa vaivaa, ne pitää kuitenkin käydä laittamassa vanteille jossain ja hakemassa matkahuollosta. Sama ostaa ne renkaat samasta paikasta suoraan auton alle. Mun aika maksaa myös.

En tiedä miten isot renkaat pitää olla jotta säästäis satasen, viimeksi kun katsoin sen kokonaisuuden hinta oli joitain kymppejä halvempaa kuin liikkeessä.

Kun ostin viimeisimmän autoni, se oli takapenkkiä myöden täynnä renkaita, eli en saisi edes yhdellä reissulla kuljetettua uusia renkaita ja vanhoja vanteineen.

Vierailija
75/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset (kuten tästäkin ketjusta voi päätellä) ulkoistavat autoasiat miehille.

Mitä sitten? Jos asia ei kiinnosta, se ei kiinnosta. Ei miehiäkään kiinnosta kaikki naisia kiinnostavat asiat ja se on ihan ok.

Ei mitään. Mutta nyt ei ole kyse mistään naisia tai miehiä kiinnostavista asioista, vaan omasta autosta. 

Jos naista ei kiinnosta oman auton renkaat, vaan puolisoaan se kiinnostaa, miksi se ei ole ok?

Se on ok, mutta turha se on tulla sitten tällaiseen ketjuun vastaamaan kun ei ole asialle mitään annettavaa.

Vierailija
76/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onko mitään muita kuin mustia ja pyöreitä?"

Vierailija
77/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan rengasliikeeseen ja kerron, että pitäisi saada uudet renkaat. Kerron, mikä merkki olisi mieluisin. Henkilökunta vaihtaa renkaat, minä maksan ja ajan pois liikkeestä.

Sama, ja samassa liikkeessä olen käynyt jo vuosia.

Ajan enemmän kuin mieheni, joten vastaan auton huollattamisesta, katsastuksista, renkaista jne.

Luotettava ammattilainen tekee ja minä maksan ja ajelen autollani.

Toimiva systeemi.

Vierailija
78/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies automaattisesti tietää kaiken renkaista?

Vierailija
79/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa vaivaa, ne pitää kuitenkin käydä laittamassa vanteille jossain ja hakemassa matkahuollosta. Sama ostaa ne renkaat samasta paikasta suoraan auton alle. Mun aika maksaa myös.

En tiedä miten isot renkaat pitää olla jotta säästäis satasen, viimeksi kun katsoin sen kokonaisuuden hinta oli joitain kymppejä halvempaa kuin liikkeessä.

Kun ostin viimeisimmän autoni, se oli takapenkkiä myöden täynnä renkaita, eli en saisi edes yhdellä reissulla kuljetettua uusia renkaita ja vanhoja vanteineen.

Kuriiri kantaa renkaat kotiovelle ja irtorenkaat ei paljoa paina sitten kun lähtee asentamaan niitä kun kantaa auton peräkoppiin. Halparenkaissa ei välttämättä ole kovin isoja hintaeroja mutta merkkirenkaissa paremmin ja mitä olen katsellut 17 tuumaisia niin siellä on ollut jo satasen halvempia. Laittaa irtorenkaat peräkoppiin ja takapenkille ja auton alla ne renkaat joihin ne vaihdetaan, miksi siinä pitää olla mukana sekä kesä ja talvivanteet?

Vierailija
80/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vieläkään kommentoinut kysymykseeni että kuinka paljon teillä on renkaissa pintaa jäljellä kun se teidän luotettava rengaskauppias ehdottaa renkaiden vaihtoa? Sehän voi rahastusmielessä ehdottaa renkaiden vaihtoa vaikka renkaissa on pintaa vielä puolet jäljellä ihan vain siksi että saa myytyä uudet renkaat ja laittaa ne vanhat myyntiin.