Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?

Vierailija
14.08.2021 |

Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan paljon ja maalla on myös teitä jotka ovat jäänpeitossa talvella.

Yleensä otan parhaimmat ja hiljaisimmat renkaat mitä löytyy ja usein ne ovat Continental merkkiä. Hinnalla ei väliä, talvella nastat jään takia. Ajan 40 000km vuodessa ja teillä mitkä ovat välillä aika ikävässä kunnossa ja mahdottomat kitkoilla pysyä tiellä. Myös motaria usein ajan.

Vaihdan kesärenkaat 2v välein ja nastat vuoden välein.

Mulla on ollut samat kiinalaiset kitkarenkaat autossa jo ainakin 8 vuotta ja pintaa renkaissa vielä 6-7 milliä, renkaat ovat kovettuneet niin eivät pahemmin kulu, liukkaalla jäällä on välillä haasteellista ajaa mutta lumella ovat hyvät.

Vierailija
42/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan paljon ja maalla on myös teitä jotka ovat jäänpeitossa talvella.

Yleensä otan parhaimmat ja hiljaisimmat renkaat mitä löytyy ja usein ne ovat Continental merkkiä. Hinnalla ei väliä, talvella nastat jään takia. Ajan 40 000km vuodessa ja teillä mitkä ovat välillä aika ikävässä kunnossa ja mahdottomat kitkoilla pysyä tiellä. Myös motaria usein ajan.

Vaihdan kesärenkaat 2v välein ja nastat vuoden välein.

Mulla on ollut samat kiinalaiset kitkarenkaat autossa jo ainakin 8 vuotta ja pintaa renkaissa vielä 6-7 milliä, renkaat ovat kovettuneet niin eivät pahemmin kulu, liukkaalla jäällä on välillä haasteellista ajaa mutta lumella ovat hyvät.

Kovettuneet kitkarenkaat? Ok. Kuulostaa hyvältä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

41, niin mitä sitten ?

Vierailija
44/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kokenut intohimoa tutustua aiheeseen, joten olen antanut puolison hoitaa hankinnan ja liike hoitaa vaihdon.

Miksi, ap, kysyit vain naisilta etkä palstalaisilta ylipäänsä?

Siksi kun miehet yleensä keskustelee näistä valinnoista ja kokemuksista muilla keskustelupalstoilla mutta naiset eivät.

Vierailija
45/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! Ilman ukkoa ajaisin varmaan vanteilla, en edes huomaisi renkaita ellei puhkeisi.

Vierailija
46/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kokenut intohimoa tutustua aiheeseen, joten olen antanut puolison hoitaa hankinnan ja liike hoitaa vaihdon.

Siksi kun miehet yleensä keskustelee näistä valinnoista ja kokemuksista muilla keskustelupalstoilla mutta naiset eivät.

Naiset (kuten tästäkin ketjusta voi päätellä) ulkoistavat autoasiat miehille.

Vierailija
47/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen arvosteluja ja sit valkkaan hinnaltaan keskikastia, ei kalleinta eikä halvinta. Jos on vielä valmistajalla jotain kytköstä Suomeen niin saa siitä plussaa.

Vierailija
48/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos asia ei kiinnosta, se ei kiinnosta. Ei miehiäkään kiinnosta kaikki naisia kiinnostavat asiat ja se on ihan ok.

Vierailija
49/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rengashotellin heppu laittaa sähköpostia, että renkaat ovat kuluneet ja pitäisi vaihtaa. Samalla hän suosittelee hyviä renkaita. Minä: "Ok."

Ootko ihan varma että ovat vielä vaihtokunnossa sillä usein rengaskauppiaat tyrkyttävät uusia renkaita ja pelottelevat että ovat vaaralliset vaikka renkaat eivät ole vielä vaihtokunnossa ja kun rengaskauppiaat myyvät asiakkaalle uudet renkaat niin sen jälkeen laittavat ne vanhat renkaat myyntiin. Selailin huvikseni torista käytettyjä renkaita ja siellä oli paljon niitä myynnissä rengasliikkeillä. Huijaavat ihmisiä.

Vierailija
50/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka trololoo täällä taas jakautuneena persoonana kirjoittelee muka naisena..

Vierailija
51/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengashotellin heppu laittaa sähköpostia, että renkaat ovat kuluneet ja pitäisi vaihtaa. Samalla hän suosittelee hyviä renkaita. Minä: "Ok."

Eli rengashostellin jamppa huijaa sulta rahaa🤣

Mahdollisesti. Ei ole niin väliä.

Vierailija
52/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan paikalliselle pienkone- ja rengasmiehelle ja kerron tarvitsevani renkaat koossa xxx, mitä löytyy ja koska kerkiää vaihtamaan. Ei kiinnosta testit, kunhan ovat pyöreät ja oikean sesongin renkaat, niin hyvät ovat omiin ajoihin.

Sama täällä. Rengasmies ilmoittaa hinnan ja toteaa, että nämä testien parhaat/toiseksiparhaat, vaihdanko huomenna. Rahasta ei yleensä puhuta, maksan mitä pyydetään ja jälkikäteen tarkistan, että isoon rengasfirmaan verrattuna säästin satasen tai kaksi.

Paljonko renkaissasi on pintaa kun ne menee vaihtoon sillä rengaskauppiaat huijaavat ja rahastavat ja sitten myyvät ne "huonot" käytetyt renkaat eteenpäin.

Vierailija
53/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Jos asia ei kiinnosta, se ei kiinnosta. Ei miehiäkään kiinnosta kaikki naisia kiinnostavat asiat ja se on ihan ok.

Ei mitään. Mutta nyt ei ole kyse mistään naisia tai miehiä kiinnostavista asioista, vaan omasta autosta. 

Vierailija
54/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tietoinen, että renkaani on huonossa kunnossa, niin kyselen työkavereilta mitkä olis hyvät ja sitten menen rengasliikkeeseen, kerron budjetin ja kysyn mitä sillä saa ja tiedustelen onko työkavereiden ehdottamat renkaat millaiset jos ne ei sitten sattumalta olisi siinä myujänkin suosituslistalla. Sitten vaan varaan asennusajan.

Ennen ostin niin, että mies sanoi mulle mihin liikkeeseen menen ja mitkä renkaat pyydän sieltä vaihtamaan alle. Nyt kun mies on kuollut, niin menee vähän pidemmän kaavan mukaan renkaiden osto. En ole vielä renkaita joutunut itsekseen ostamaan. Luulen kuitenkin siitäkin hommasta selviäväni ihan kohtuu hyvin.

Vierailija
55/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena pidän miesten autokeskusteluja ihan humpuukina. Moni mies ei seuraa aikaansa eikä autotestejä lainkaan, mutta koska on ’mies’, voi mielestään asiantuntijana hokea jotain hauskoja stereotypioita vaikkapa ranskalaisista autoista tai mistä nyt ei sitten satukaan tykkäämään. Lisäksi moni mies, joka kirjoittelee autoista, on ammatillisen koulun käynyt, ja matemaattisten aineiden opettajana tiedän valitettavan hyvin, millä älynlahjoilla autoalalle keskimäärin päädytään. Joten joo, en keskustele sellaisten kanssa silloin kun puhutaan asioista.

Kun taas pidän esim Tekniikan Maailmaa ihan hyvin toimitettuna lehtenä, ja mielelläni luen siitä paljon autoista. Siellä vertailut yleensä perustuvat johonkin muuhun kuin miehiseen uhoon.

Vierailija
56/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ihan varma että ovat vielä vaihtokunnossa sillä usein rengaskauppiaat tyrkyttävät uusia renkaita ja pelottelevat että ovat vaaralliset vaikka renkaat eivät ole vielä vaihtokunnossa ja kun rengaskauppiaat myyvät asiakkaalle uudet renkaat niin sen jälkeen laittavat ne vanhat renkaat myyntiin. Selailin huvikseni torista käytettyjä renkaita ja siellä oli paljon niitä myynnissä rengasliikkeillä. Huijaavat ihmisiä.

No onhan se syvyys nyt aika helppo itse mitata.

Vierailija
57/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä naisena pidän miesten autokeskusteluja ihan humpuukina. Moni mies ei seuraa aikaansa eikä autotestejä lainkaan, mutta koska on ’mies’, voi mielestään asiantuntijana hokea jotain hauskoja stereotypioita vaikkapa ranskalaisista autoista tai mistä nyt ei sitten satukaan tykkäämään. Lisäksi moni mies, joka kirjoittelee autoista, on ammatillisen koulun käynyt, ja matemaattisten aineiden opettajana tiedän valitettavan hyvin, millä älynlahjoilla autoalalle keskimäärin päädytään. Joten joo, en keskustele sellaisten kanssa silloin kun puhutaan asioista.

Kun taas pidän esim Tekniikan Maailmaa ihan hyvin toimitettuna lehtenä, ja mielelläni luen siitä paljon autoista. Siellä vertailut yleensä perustuvat johonkin muuhun kuin miehiseen uhoon.

Ja sieltä tuli voimaantunut feministinen tuskanhuuto ilmoille. Jaksamisia.

Vierailija
58/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ulkoistan autoasiani miehelle, koska häntä kiinnostaa ja minua ei. Hän taas ulkoistaa minulle mm. it-asiat.

Vierailija
59/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena kuuntelen sydämen ääntä. Meditoiden ja hengitellen halaan renkaita etsien parasta feng shuita. Kyllä todellinen sukulaissielu kuulee ystävän.

Vierailija
60/193 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sieltä tuli voimaantunut feministinen tuskanhuuto ilmoille. Jaksamisia.

No, mikä tuossa ei nyt pidä paikkaansa? Ei ole miehiä, jotka uhoavat autoista stereotypisiä mielipiteitä vaikka eivät tietäisi asioista mitään? Miten ne jossain nettikeskusteluissa erottaa fiksuista mielipiteistä?

Ja autoalan sisäänpääsy? Usein sinne pääsee niillä alle kutosen keskiarvoilla, ja peruskoulussa se tarkoittaa lähinnä, että osaa juuri lukea ja peruslaskutoimitukset. Osa on skarppeja, mutta edelleen, vaatii jotain, että löytää sen oikeasti fiksun autoalan tyypin.

Joten edelleen, Tekniikan Maailma voittaa nettikeskustelut, kevyesti.