Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?

Vierailija
14.08.2021 |

Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset luottavat rengasyrittäjien sanaan ja se on monesti virhe sillä mielellään myyvät uusia renkaita vaikka entiset on vielä hyvät.

Huomaatko, että keksit oletuksesi ilman mitään perusteita. Onko sinulla mitään tietoa moniko rengasliikkeessä vaihdettu renkas menee uudelleen myyntiin tai moniko menee kierrätykseen? Onko sinulla mitään tietoa miten asiakaskunta jakautuu miesten ja naisten kesken? Onko sinulla mitään tietoa monenko naisasiakkaan vanhat renkaat pätätyvät uudelleen myyntii tai kierrätykseen? 

Katso vaikka Torista niin siellä on rengasliikkeillä paljon myynnissä hyväkuntoisia käytettyjä renkaita, mistä ne niille kauppiaille tulee? No ne tulee asiakkailta kun jättävät vanhat renkaat sinne. Naisasiakkaista tein päätelmän kun täällä moni kertoi ettei tiedä paljonko renkaissa on pintaa kun ne vaihdetaan sillä luottavat kauppiaaseen.

Minun entinen auto poistettiin liikenteestä ja talvirenkaat jäi tarpeettomiksi. Ihan hyvin ne kelpasi rengasliikkeeseen, kun vaihdatin uuteen autooni renkaita. Varmaan möivät ja hyvä niin.

Rengaskauppiaat mainostavat että ei kannata ajaa renkaita loppuun asti sillä ominaisuudet muuttuu huonommiksi ja kehoitetaan vaihtamaan hyvissä ajoin ne huonot pois ja sitten nämä samat rengaskauppiaat myy kuitenkin eteenpäin niitä huonoja renkaita joita eivät suosittelleet enää käytettäväksi, tämä on huijausta ja rahastusta.

Vierailija
182/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että naisten autoissa on lähes aina premium-renkaat eli Michelin, Continental, Bridgestone, Nokian. Ehkä viisastakin investoida näin. 

Itse miehenä ostan aina edullisimmat renkaat mitä löytyy ja olen ollut perin tyytyväinen.

Landsail, Linglong, Triangle viimeisimpinä. Ajoa tulee n. 30000 km vuodessa.

Itse miehenä ostan premiumia ja vilkaisen yleensä pari tuoretta testiäkin. Eihän sellaisia tilanteita tule välttämättä koskaan vastaan isoillakaan ajokilometreillä, joissa niillä renkailla olisi mitään merkitystä, mutta sitten jos kuitenkin tulee niin se voi olla elämän ja kuoleman kysymys. Vituttaisi maata neliraajahalvaantuneena jossain osastolla miettimässä että olisiko sittenkin pitänyt laittaa muutama satanen lisää renkaisiin. Noissa kun kuitenkin on ihan mitattavia ja jopa huomattavia eroja ääritilanteissa.

Kesärenkaissa ei oikeastaan ole väliä onko alla kiinalaiset vai merkkirenkaat sillä kiinalaiset ajaa asiansa yhtä lailla mutta talvirenkaisiin kannattaa panostaa.

Vastuutonta ja vaarallista jakaa tuollaista huuhaata. Katsopa vaikka jotain märkäpito- ja väistötestejä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että naisten autoissa on lähes aina premium-renkaat eli Michelin, Continental, Bridgestone, Nokian. Ehkä viisastakin investoida näin. 

Itse miehenä ostan aina edullisimmat renkaat mitä löytyy ja olen ollut perin tyytyväinen.

Landsail, Linglong, Triangle viimeisimpinä. Ajoa tulee n. 30000 km vuodessa.

Itse miehenä ostan premiumia ja vilkaisen yleensä pari tuoretta testiäkin. Eihän sellaisia tilanteita tule välttämättä koskaan vastaan isoillakaan ajokilometreillä, joissa niillä renkailla olisi mitään merkitystä, mutta sitten jos kuitenkin tulee niin se voi olla elämän ja kuoleman kysymys. Vituttaisi maata neliraajahalvaantuneena jossain osastolla miettimässä että olisiko sittenkin pitänyt laittaa muutama satanen lisää renkaisiin. Noissa kun kuitenkin on ihan mitattavia ja jopa huomattavia eroja ääritilanteissa.

Kesärenkaissa ei oikeastaan ole väliä onko alla kiinalaiset vai merkkirenkaat sillä kiinalaiset ajaa asiansa yhtä lailla mutta talvirenkaisiin kannattaa panostaa.

Vastuutonta ja vaarallista jakaa tuollaista huuhaata. Katsopa vaikka jotain märkäpito- ja väistötestejä. 

Mulla on kiinalaiset renkaat alla eikä mitään ongelmia sateella. Sateella ajaessa kannattaa pitää järki päässä ja ajaa varovaisemmin, ei siellä liikenteessä tehdä mitään äkkiliikkeitä.

Vierailija
184/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset luottavat rengasyrittäjien sanaan ja se on monesti virhe sillä mielellään myyvät uusia renkaita vaikka entiset on vielä hyvät.

Huomaatko, että keksit oletuksesi ilman mitään perusteita. Onko sinulla mitään tietoa moniko rengasliikkeessä vaihdettu renkas menee uudelleen myyntiin tai moniko menee kierrätykseen? Onko sinulla mitään tietoa miten asiakaskunta jakautuu miesten ja naisten kesken? Onko sinulla mitään tietoa monenko naisasiakkaan vanhat renkaat pätätyvät uudelleen myyntii tai kierrätykseen? 

Katso vaikka Torista niin siellä on rengasliikkeillä paljon myynnissä hyväkuntoisia käytettyjä renkaita, mistä ne niille kauppiaille tulee? No ne tulee asiakkailta kun jättävät vanhat renkaat sinne. Naisasiakkaista tein päätelmän kun täällä moni kertoi ettei tiedä paljonko renkaissa on pintaa kun ne vaihdetaan sillä luottavat kauppiaaseen.

Minun entinen auto poistettiin liikenteestä ja talvirenkaat jäi tarpeettomiksi. Ihan hyvin ne kelpasi rengasliikkeeseen, kun vaihdatin uuteen autooni renkaita. Varmaan möivät ja hyvä niin.

Rengaskauppiaat mainostavat että ei kannata ajaa renkaita loppuun asti sillä ominaisuudet muuttuu huonommiksi ja kehoitetaan vaihtamaan hyvissä ajoin ne huonot pois ja sitten nämä samat rengaskauppiaat myy kuitenkin eteenpäin niitä huonoja renkaita joita eivät suosittelleet enää käytettäväksi, tämä on huijausta ja rahastusta.

Huijausta ja rahastusta se olisi jos suosittelisivat nitä neljään milliin ajeltuja kiekkoja uudenveroisina. Tuskinpa kuitenkaan niin tekevät, eiköhän se ostaja ole ihan tietoinen siinä että on ostamassa renkaat jonka ominaisuudet eivät uudelle pärjää ja näkyyhän se hintalapussakin.

Vierailija
185/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noilla halvimmilla on sateellakin pärjännyt. Enkä ole mikään huippukuski.

Vierailija
186/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska olisin viimeksi ostanut renkaat autoon, varman joskus 80-luvulla tai jopa jo aikaisemmin. Minulla kumit kestävät koko autonvaihtovälin ja uuteen autoon tulee sattumanvarainen rengastus. Talvirenkaat tosin saa itse valita. Autokauppias tarjoaa yleensä paria merkkiä ja otan niistä parhaalta kuulostavan. Kumitestejä en ala siinä kaupantekohetkellä guuglaamaan.

Vierailija
187/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värin perusteella. Tai jos jostain muusta syystä näyttää söpöltä.

Joo, pinkit renkaat pitää olla, vaikkei sellaisia valikomasta koskaan meinaa löytyä. Ne mustat on ihan liian synkkiä mun limenvihreään kotteroon.

Ymmärrän tuskasi.

Olen nähnyt jossain netin pikkupätkässä, en muista missä, kun tilanteessa oli tarkoitus saada driftaamalla mahdollisimman paljon savua aikaan.

Jollain kilpailijoista oli pinkki Cadillac, jossa oli pinkit renkaat. Ehkäpä Jenkkilästä löytyy renkaita eri väreissä.

Mahtavaa pinkkiä savua!

Vierailija
188/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan putiikkiin kun vanhat renkaat on hajoamassa alle. Kyselen suosituksia ja ostan niistä huolimatta Nokian renkaat.

Vierailija
189/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson koon edellisistä ja soitan sanoen kitkat tähän kokoon, kiitos. Niillä ajaa kesät ja talvet.

Ei kitkarenkailla pidä kesällä ajaa. Niiden kumiseos on hyvin pehmeää ja kuluu hyvin nopeasti lämpimällä kesäkelillä. Lisäksi ajettavuus pehmeällä kumilla on huono kesäkelillä.

Sallittua tuo toki on mutta ei taloudellista eikä turvallista.

Vierailija
190/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarttis hankkia niin tutun rengasliikkeen kautta sitten varmaan. Mulla aina uusi/uudehko leasingauto ja ajoa sen verran vähän ettei tarvitse rengassarjaa uusia.

Vierailija
191/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan autoni aina hyvillä kesä- ja talvirenkailla ja vaihdan autoa sen verran usein, että mun ajokilometreillä en joudu ostamaan renkaita.

Jos ajaisin paljon, varmaan lueskelisin rengastestejä sitten ennen hankintoja. Eipä hyvä myyjäkään kyllä ominaisuuksista palturia puhu. Toi on tuote, missä ei mennä hinta vaan laatu edellä.

Keväällä opetin 18 v kummipojan vaihtamaan autonrenkaat, kun hän osti talvella ekan, vaatimattoman autonsa. Oli nostalgista ja kivaa.

Vierailija
192/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan pari rengasliikettä läpi ja valkkaan halvimmat. Ajoa tulee alle 15 000 km vuodessa ja lähinnä kaupungissa. Että aika sama, mitä on alla.

Vierailija
193/193 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan putiikkiin kun vanhat renkaat on hajoamassa alle. Kyselen suosituksia ja ostan niistä huolimatta Nokian renkaat.

Ylihintaisia testihuijattuja nokialaisia.