Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naiset valitsee autoonsa uudet renkaat?

Vierailija
14.08.2021 |

Tutkitko lehdistä rengastestejä? Vaikuttaako hinta kuinka paljon? Onko renkaan merkillä ja valmistusmaalla merkitystä? Mistä ostat renkaat?

Kommentit (193)

Vierailija
101/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatu ja hinta määräävät mitkä renkaan otan. Entä miehet, miten he valitsevat renkaat?

Minä ajan renkaat loppuun enkä anna rengaskauppiaiden huijata itseäni vaihdattamalla renkaat liian aikaisin, tilaan renkaat ulkomailta jolloin säästän 100 euroa hinnassa ja kilpailutan rengastyöt ja valitsen edullisimman.

Vierailija
102/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsekkaan rengastestit. Näiden perusteella ostan uudet renkaat ja mielellään mahdollisimman hiljaiset! Renkaat on tärkeä juttu turvallisuuden kannalta. Niissä ei kannata mielestäni säästellä.

Entä jos autossa on iso rengaskoko ja merkkirenkaat maksaa yli 800 euroa, ostatko silloin merkkirenkaat vai 400 euroa maksavat halparenkaat?

On jotkut Kiinalaiset renkaat myös yllättäen pärjänneet testeissä. Jos hinta nousee yli 800 euroa, varmasti löytyy edullisempia, mutta myös laadukkaita. Kyllä mullaki on kipuraja hinnalle. Vertailemalla löytyy kyllä sopivan hintainen, mutta laadukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen netistä katsonut testitulokset noin päällisin puolin ja sillä perusteella valinnut. Kausivaihdon yhteydessä tulee pakosta katseltua renkaiden kuntoa kun niitä siinä pyörittelee. Renkaani ovat pienehköt, jotka joten premiummallitkaan ei ole suhteessa valtavan kalliita.

Viimeksi olin kuitenkin bongannut keskihintaisen renkaiden testimenestyjän ja kun usein käyttämäni korjaamo vielä tarjosi tätä merkkiä niin otin sen, saivat tilattua sopivat huoltoaikaan mennessä. Nyt kuitenkin kesälomamatkalla puhkesi hyväkuntoinen rengas ja uuden samanlaisen saamiseen meni monia puhelinsoittoja ja päiväkausia, joten seuraavaksi saatan miettiä saatavuuttakin. Voi olla, että että on vain koostakin kiinni, ettei näitä ole hyllyssä juurikaan.

Vierailija
104/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black round Pirelli.

Vierailija
105/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vieläkään kommentoinut kysymykseeni että kuinka paljon teillä on renkaissa pintaa jäljellä kun se teidän luotettava rengaskauppias ehdottaa renkaiden vaihtoa? Sehän voi rahastusmielessä ehdottaa renkaiden vaihtoa vaikka renkaissa on pintaa vielä puolet jäljellä ihan vain siksi että saa myytyä uudet renkaat ja laittaa ne vanhat myyntiin.

Tiedätkö, joku voi tienata sen verran, ettei tarvii miettiä tällaisia suhmurointeja. Ihan sama, siinähän myy vanhat renkaat, jos niistä vielä jotain saa.

Ei tässä ole siitä kyse paljonko tienaa vaan huijaamisesta, niistä vanhoista renkaista voi saada satoja euroja jos ovat merkkirenkaat. Katselin torista niin siellä rengaskauppiaat myy käytettyjä renkaita jopa 300 eurolla, nämä renkaat on todennäköisesti jonku asiakkaan vanhat.

Vierailija
106/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin ihan koon perusteella. Vasta kolmannesta renkaita myyvästä liikkeestä löysin oikean kokoiset. Valinnanvaraa ei ollut, eli olisi ollut ihan turhaa tutkia testituloksia tai vertailla hintoja etukäteen 😅.

Siksi kannattaakin ostaa renkaat nettikaupoista joissa on valinnanvaraa sillä kivijalkamyymälöissä on pienempi valikoima ja eivät myy kaikkia kokoja.

Vierailija
107/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laatu ja hinta määräävät mitkä renkaan otan. Entä miehet, miten he valitsevat renkaat?

Minä ajan renkaat loppuun enkä anna rengaskauppiaiden huijata itseäni vaihdattamalla renkaat liian aikaisin, tilaan renkaat ulkomailta jolloin säästän 100 euroa hinnassa ja kilpailutan rengastyöt ja valitsen edullisimman.

Rengaskauppiaat huijaa? Eiköhän se ole katsastus, joka lopuksi kehottaa uusimaan renkaat. Soitteleeko ne rengaskauppiaat sulle :D

Vierailija
108/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kohtuuhintainen testimenestyjä, joka on saatavilla käyttämässäni rengasliikkeessä. Kesärenkaiksi hankin viimeksi halvimmat mahdolliset, kun piti vaihtaa autoa "pian". Renkaat oli entiset alle 3 vuodessa.

Vierailija
109/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole vieläkään kommentoinut kysymykseeni että kuinka paljon teillä on renkaissa pintaa jäljellä kun se teidän luotettava rengaskauppias ehdottaa renkaiden vaihtoa? Sehän voi rahastusmielessä ehdottaa renkaiden vaihtoa vaikka renkaissa on pintaa vielä puolet jäljellä ihan vain siksi että saa myytyä uudet renkaat ja laittaa ne vanhat myyntiin.

Tiedätkö, joku voi tienata sen verran, ettei tarvii miettiä tällaisia suhmurointeja. Ihan sama, siinähän myy vanhat renkaat, jos niistä vielä jotain saa.

Ei tässä ole siitä kyse paljonko tienaa vaan huijaamisesta, niistä vanhoista renkaista voi saada satoja euroja jos ovat merkkirenkaat. Katselin torista niin siellä rengaskauppiaat myy käytettyjä renkaita jopa 300 eurolla, nämä renkaat on todennäköisesti jonku asiakkaan vanhat.

Huoh. Kyllä ainakin mun rengasliikkeen työntekijä kysyy, jos kulutuspinta alkaa olla lähellä rajaa, että vaihdetaanko nyt vai ensi vuonna. Monesti otan uudet saman tien alle, sillä en halua ajaa millään puhkikuluneilla renkailla. Ja oikeasti, siinähän myy eteenpäin. Ei kiinnosta. Hyvä vain, että minä saan uudet renkaat ja rengasliikkeen työntekijä voita leivän päälle.

Vierailija
110/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokialaiset tai Continentalit, ei tarvitse pettyä. Renkaissa ei kannata säästää, se on niin pieni menoerä autoilun kokonaisuudessa. Ja vaikuttaa turvallisuuteen ehkä eniten.

Vierailija
111/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengaskauppiaat huijaa? Eiköhän se ole katsastus, joka lopuksi kehottaa uusimaan renkaat. Soitteleeko ne rengaskauppiaat sulle :D

Täällä keskustelussa on käynyt ilmi että monet naiset luottaa rengaskauppiaaseen että koska renkaat vaihdetaan, moni on sanonut että renkaat ovat rengashoteliissa ja kun kauppias ehdottaan että on aika uusia renkaat niin naiset suostuu siihen eivätkä edes tiedä paljonko renkaissa on pintaa jäljellä. Näin ihmisiä huijataan ja rahastetaan.

Vierailija
112/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Kyllä ainakin mun rengasliikkeen työntekijä kysyy, jos kulutuspinta alkaa olla lähellä rajaa, että vaihdetaanko nyt vai ensi vuonna. Monesti otan uudet saman tien alle, sillä en halua ajaa millään puhkikuluneilla renkailla. Ja oikeasti, siinähän myy eteenpäin. Ei kiinnosta. Hyvä vain, että minä saan uudet renkaat ja rengasliikkeen työntekijä voita leivän päälle.

Ongelma on siinä että kauppiaat suosittelee renkaanvaihtoa turhan aikaisin, renkaat jotka ovat vielä turvalliset ja hyvät on järjetöntä vaihtaa.

Vierailija
113/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä keskustelussa on käynyt ilmi että monet naiset luottaa rengaskauppiaaseen että koska renkaat vaihdetaan, moni on sanonut että renkaat ovat rengashoteliissa ja kun kauppias ehdottaan että on aika uusia renkaat niin naiset suostuu siihen eivätkä edes tiedä paljonko renkaissa on pintaa jäljellä. Näin ihmisiä huijataan ja rahastetaan.

Mun renkaat on kellarissa ja osaan ihan itse tarkistaa niiden kunnon. Voin uskoa, että kauppiaat helposti ehdottelee uusimista.

Vierailija
114/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on helppoa, kun netistä löytyy niin paljon tietoa kaikesta. Ei nuo auton renkaat ole mitään rakettitiedettä. Mä tiedän varmasti enemmän renkaista, kun mieheni. Hänellä ei ole aikaa eikä kiinnostusta tutkia asioita. Mä hankin viimeksi hänen autoonsa nastarenkaat :D

Vierailija
115/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtamalla renkaat ajoissa saa paitsi lisää turvallisuutta, myös mielenrauhaa. Ei tarvi reissussa jännittää sadekeliä.

Vierailija
116/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi enempi perehtyä asioihin ja mennä pois sieltä mukavuusalueelta sillä teitä on helppo huijata kun ette perehdy tai teitä ei kiinnosta asia.

Vierailija
117/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille muille naisille vielä luotettavia ja hyvämaineisia nettikauppoja niin tutkaillaan. Itse juuri etsin puhjenneen tilalle uutta rengasta ja tuli näitä nettikauppoja myös tuloksiin. Ei tietysti ollut aikaakaan tilata mutta palaute oli myös sekalaista, mitä katsoin, tosi huonojakin kokemuksia. Pohjoiseen sopivat nastaenkaat olisi seuraavaksi haussa.

Vierailija
118/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Löytyykö näitä muun värisinä?"

Tää oli hauska. Alapeukuttajat on taas niitä huumorintajuttomia joka asiasta loukkaantujia.

T. Nainen joka ottais oanssinväriset renkaat jos sais

Vierailija
119/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro meille muille naisille vielä luotettavia ja hyvämaineisia nettikauppoja niin tutkaillaan. Itse juuri etsin puhjenneen tilalle uutta rengasta ja tuli näitä nettikauppoja myös tuloksiin. Ei tietysti ollut aikaakaan tilata mutta palaute oli myös sekalaista, mitä katsoin, tosi huonojakin kokemuksia. Pohjoiseen sopivat nastaenkaat olisi seuraavaksi haussa.

1001 renkaat.

Vierailija
120/193 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkö nyt on asia millä joku yrittää päteä? Renkaiden ostaminen. Onko tässä nyt tosiaan jonkun erikoiskyky? Tuskin kaikki miehetkään kuulkaa käyttää aikaansa jutellakseen renkaista netistä. Eiköhän ole helpompaa vaan pyytää tarjous rengasliikkeestä ja sitten katsoa googlesta onko se hinta kohdallaan vai kannattaako tilata jostain muualta. Mitä hemmetin jaamaamista tuossa on? Ja renkaiden kesto nyt on aina vähän arvoitus. Joskus merkkirenkaatkin menee sileäksi kahdessa vuodessa. Ja tottakai se kulutuspinta tulee tarkistettua syksyllä ja keväällä.