Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työvoimatoimisto tutkii oikeuttanne saada..."

Vierailija
04.09.2014 |

Eli olen toiminut työnhakusuunnitelman mukaisesti, nyt tuli lappu, että tutkitaan onko mulla oikeutta vielä saada tukea. Ja tuen maksaminen lopetettiin tutkimisen ajaksi.

Jos päädytään siihen, että olen oikeutettu saamaan vielä tukea (enkä saa karenssia), saanko takautuvasti tuen niiltä päiviltä? Vai oikeastiko pitää pärjätä kuukausi esim. sadalla eurolla? Muutenkin kummastuttaa tämä, että karenssilla uhkaillaan, vaikka olen toiminut täysin sovitusti. Pientä epätoivoa tunnen sitten siinä vaiheessa, jos jään todella täysin tyhjän päälle.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat takautuvasti.

Vierailija
2/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi tutkivat? Pitäähän siihen olla joku syy. Ja joo, pitäisi kyllä tulla takautuvasti jos sinä et ole tehnyt mitään väärää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:46"]

Siis miksi tutkivat? Pitäähän siihen olla joku syy. Ja joo, pitäisi kyllä tulla takautuvasti jos sinä et ole tehnyt mitään väärää.

[/quote]

"Automaattilausunto" lukee lapuissa. Eli pitää selvittää, miten olen toteuttanut suunnitelmaa.

ap

Vierailija
4/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lukee suunnitelmassa ja mitä teit tai et tehnyt, voitko kertoa? Sehän voi olla virhekin. Jos kunnon vastauksen haluat niin faktat tiskiin.

Vierailija
5/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:46"]

[/quote]

"Automaattilausunto" lukee lapuissa. Eli pitää selvittää, miten olen toteuttanut suunnitelmaa.

ap

[/quote]

virhe jossain päivämäärässä tms, ei ne tutki muuten vaan..

Vierailija
6/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:48"]

Mitä lukee suunnitelmassa ja mitä teit tai et tehnyt, voitko kertoa? Sehän voi olla virhekin. Jos kunnon vastauksen haluat niin faktat tiskiin.

[/quote]

Suunnitelmassa seisoo, että paikkoja täytyy hakea itse ja tehdä CV-netti. Tarkoittaakohan tuo automaattilausunto, että se lähtee automaattisesti määräajan umpeutuessa? Eli siihen menessä, johon suunnitelman asiat pitäisi olla tehtynä.

ap

Vierailija
7/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkoja haettuaan pitää ilmoittaa siihen merkittyyn päivämäärään mennessä, että on hakenut paikkaa. oletko ilmoittanut, eli soittanut?

Vierailija
8/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No helvettiäkö ne kiusaavat!? Ihmiset hakee paikkoja (joita ei ole) ja cv-netit on täytettynä. Ei siinä OLE MITÄÄN tutkimista, tyhjästä on paha nyhjästä. Kerrotko vielä että mikä TE-toimisto tarkalleen on kyseessä.

Vierailija
9/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:53"]

Paikkoja haettuaan pitää ilmoittaa siihen merkittyyn päivämäärään mennessä, että on hakenut paikkaa. oletko ilmoittanut, eli soittanut?

[/quote]

Siis olisi pitänyt ilmoittaa, vaikka on listoilta itse valinnut paikkoja ja laittanut hakemuksen? Vai tarkoitatko niitä, joita toimisto itse osoittaa? (Ja kyllä, olen uusi näissä asioissa, joten helposti voi jäädä joku asia tajuamatta, varsinkin kun toimisto ei neuvo näissä asioissa millään tavalla.)

ap

Vierailija
10/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole koskaan tullut tuollaista lappua. Minä olen ollut nyt tällä kertaa työttömänä 2,5 vuotta. Aina annetaan vaan päivämäärä mihin mennessä pitää käydä työkkärissä. Olen ollut monta kertaa työttömänä pitkäänkin sitten vuoden 1992. Silloin kun aloin opiskella työttömyysaikana tutkivat, siinä vaikutti se että montako opintoviikkoa tulee, vaikka opiskelu oli perjantai-iltaisin ja lauantaisin, muuten etänä. Muuten eivät ole kesken normaalin työttömyyden tutkineet mitään, aina silloin kun itse ilmoittaa vaikka että menee töihin tai jää äitiyslomalle, tai on itse irtisanoutunut töistä, tulee päätös että et ole enää oikeutettu työttömyysetuuteen ja päivämäärät.

Vierailija
11/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:53"]

[/quote]

Siis olisi pitänyt ilmoittaa, vaikka on listoilta itse valinnut paikkoja ja laittanut hakemuksen? Vai tarkoitatko niitä, joita toimisto itse osoittaa? (Ja kyllä, olen uusi näissä asioissa, joten helposti voi jäädä joku asia tajuamatta, varsinkin kun toimisto ei neuvo näissä asioissa millään tavalla.)

ap

[/quote]

Raha, kun ei ole koskaan vastikkeetonta aikuisen ihmisen oletetaan ottavan itse selvää riittävän kattavasti omista velvolisuuksista ja oikeukista, kun se äiti ei enää ole perään katsomassa. Sama se on työelämässä, paljon työntekijöiden oikeuksia poljetaan, kun he eivät ota asiosta selvää lue niitä sopimuksia, pykäliä jne.

Vierailija
12/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko ilmoittautuessasi jonkun seuraavan päivämäärän? Luulin naiivina, että se päivämäärä tarkoitti tapaamista työkkärissä, mutta kun paikan päälle menin kysymään ajankohdan lähestyessä (kellonajasta ja noin), infotiskin tyttö kertoi, että kyseessä on vain päivämäärä, jolloin saatetaan soittaa. Kun sitten kävin tuolloin paikan päällä, hän merkkasi tietoihini, että olen etsinyt töitä sovitusti. Mainitsi samalla, että jollen olisi ottanut yhteyttä, työkkäristä olis ehkä lähetetty selvityspyyntö, ilmeisesti tuollainen jonka sait. 

Vierailija
13/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:03"]

Saitko ilmoittautuessasi jonkun seuraavan päivämäärän? Luulin naiivina, että se päivämäärä tarkoitti tapaamista työkkärissä, mutta kun paikan päälle menin kysymään ajankohdan lähestyessä (kellonajasta ja noin), infotiskin tyttö kertoi, että kyseessä on vain päivämäärä, jolloin saatetaan soittaa. Kun sitten kävin tuolloin paikan päällä, hän merkkasi tietoihini, että olen etsinyt töitä sovitusti. Mainitsi samalla, että jollen olisi ottanut yhteyttä, työkkäristä olis ehkä lähetetty selvityspyyntö, ilmeisesti tuollainen jonka sait. 

[/quote]

Lapuissa lukee, että "on voimassa toistaiseksi". Työllistymissuunnitelman takaraja umpeutui tällä viikolla. Omalla sivulla näköjään lukee kesällä käymässäni (ja ainoassa työkkärin osoittamassa) haastattelussa "ilmoita tuloksesta ... mennessä", vaikka itse nimenomaan tarkasti tiedustelin haastattelijoilta, pitääkö tästä ilmoittaa (ja tarjosin lappua täytettäväksi), "ei, kyllä me ilmoitetaan täältä sitten".

Juu juu, pitäisi tietää kaikki tämä, mutta ehkä olen sitten jonkin sortin kehitysvammainen, kun välillä ne kaikki pykälät ja säännöt ovat niin kertakaikkisen vaikeita ymmärtää ja huomata.

ap

Vierailija
14/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:55"]

No helvettiäkö ne kiusaavat!? Ihmiset hakee paikkoja (joita ei ole) ja cv-netit on täytettynä. Ei siinä OLE MITÄÄN tutkimista, tyhjästä on paha nyhjästä. Kerrotko vielä että mikä TE-toimisto tarkalleen on kyseessä.

[/quote]

Joita ei ole?! Kyllä niitä paikkoja on, mutta näille nykyajan perintöprisessoille ja prinseille ei mikään kelpaa, kun pitää saada niitä just oman alan töitä tai sitten ei edes ole sitä omaa alaa. Työpaikan saaminen voi olla noin vaikea, mutta sen hakemisen jättämättä jättäminen on silkaa laiskuutta. Rakkaudella vaan, jo tänä vuonna toista sataa hakemusta laittanut, joka ei kelpaa edes sienienpakkaajaksi, eikä huoltoaseman kassaksi, kun voi koska tahansa lähteä paremman työnperään.

Vierailija
15/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:08"]

[/quote]

Lapuissa lukee, että "on voimassa toistaiseksi". Työllistymissuunnitelman takaraja umpeutui tällä viikolla. Omalla sivulla näköjään lukee kesällä käymässäni (ja ainoassa työkkärin osoittamassa) haastattelussa "ilmoita tuloksesta ... mennessä", vaikka itse nimenomaan tarkasti tiedustelin haastattelijoilta, pitääkö tästä ilmoittaa (ja tarjosin lappua täytettäväksi), "ei, kyllä me ilmoitetaan täältä sitten".

Juu juu, pitäisi tietää kaikki tämä, mutta ehkä olen sitten jonkin sortin kehitysvammainen, kun välillä ne kaikki pykälät ja säännöt ovat niin kertakaikkisen vaikeita ymmärtää ja huomata.

ap

[/quote]

Lisää CV:hen marttyyri. Perusjärjenkäytto on sallittua. Syötkö viimeisellä myyntipäivä määrällä merkityn jauhelihan, jonkun sanoessa anna mennä vaan hyvää se on.

Vierailija
16/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:08"]

[/quote]

ap

[/quote]

Lisää CV:hen marttyyri. Perusjärjenkäytto on sallittua. Syötkö viimeisellä myyntipäivä määrällä merkityn jauhelihan, jonkun sanoessa anna mennä vaan hyvää se on.

[/quote]

Anteeksi vaan, mutta mitä siellä nyt vikistään? Olenko sanonut, etten ole hakenut paikkoja ja tehnyt muutenkin sovittuja asioita? Ei niitä töitä tipu minua osaavammillekaan henkilöille, miksi siis itse saisin heti töitä? Ja kyllä, kelpuuttaisin siivousta ja muuta "paskahommaksijotasuomalaiseteihaluatehdä"-työtä ihan ilomielin, niitä paikkoja juuri haenkin.

Sain onneksi soittoajan, joten voimme virkailijan kanssa yhdessä miettiä, mitä tein väärin.

ap

Vierailija
17/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo se oli se, että et ilmoittanut eräpäivään mennessä työpaikan haku tulostasi. Voi olla, että häviät niiltä päiviltä rahat. Mukavaa byrokratiaa, kannattaa koko ajan olla super epäluuloinen ja varmistaa ja tarkistaa kaikki

Vierailija
18/18 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia selvitetty, ei ollut oma virhe :) Tästä lähtien toki entistä tarkemmin syynään kaikki pienetkin präntit.

ap