33 enkä ikinä ole töissä käynyt.
Vituttaako mammoja kun oon näinkin pitkälle teidän verorahoilla elänyt ja vieläpä ihan kunnollista elämää?:D Naminami
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:44"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:31"]
Osaan ajatella myös sen verran pidemmälle, että tiedän että eläkeikää tullaan nostamaan joten tuskin elän niin pitkään. Ja mitään minimieläkkeitä enää muutenkaan maksella tulevaisuudessa. On mulla rosvohommista sen verran säästössä mitä on matkaaki jäljellä. Pummi oon, mutten tyhmä. :)
[/quote]Osaatko huomioida sen, että varsinkin varsin vähäisen ruumiinkunnon ylläpitämättömyys alkaa maksaa korkoa tuossa neljänkympin kieppeillä melko syöksykierteisesti.
[/quote]
Osaan ja koska en kuluta aikaani töissä, niin liikun paljon päivittäin. Teen terveellistä ruokaa jne.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 02:04"]
No jos me kaikki tehtäis noin niin olis varmaan palkatkin parempia! Kun ei olisi työntekijöitä jonoksi asti..Terveisin 3 -vuorotyöläinen paskapalkalla. (Ennen veroja 1200e/kk)
[/quote]
Totta. Ja koska Suomessa on niin paljon työttömiä muutenkin, niin en viitsi viedä keneltäkään enemmän tarvitsevalta työpaikkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 02:05"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:49"]
Uskotteletko/teeskenteletkö, että tuo olisi jotenkin oma valintasi, vai johtuuko vain siitä että et vain ole koskaan saanut mieleisiäsi töitä?
[/quote]
Olen tehnyt mieleisiä töitä. Nyt en työskentele. Tulevaisuudessa teen, tai en tee. Aika näyttää. Entä itse?
[/quote]Tällainen valinta tarkoittaa käytännössä sinkkuutta, melko pitkällä janalla mielellään myös elämän varrelle syntyneiden lasten unohtamista toiselle vanhemmalle.
[/quote]
Sinkkuutta ei tarkoita millään tavalla. Naiseni osaa kyllä itsensä elättää. Lapsia en ole hankkinut, enkä hanki. Niin itsekäs en sentään ole. Toki jos hankkisin minulla olisi heille paljon aikaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 00:30"]
Nooo joillain ihmisillä on halu menestyä, pärjätä omillaan ja no, olla jotain. Ap ei taida näihin lukeutua :)
[/quote]
Ihmiskunnasta se tietty keskikasti on aina samaa harmaata massaa, jotka ei erotu muista vaikka koulutus- ja tulotaso nousee ajan myötä. Se että kouluttaudut ja "luot uraa", ei varsinaisesti nosta sinua suhteellisesti mihinkään, koska samaa tekee miljardit muutkin ihmiset. Entisajan lapiomiestä vastaa nykyajan "luova meikkaaja" tai tietokoneen näprääjä. Kun he kuolee, ei heitä kauaa kukaan muista kuten ei sitä lapiomiestäkään.
No en minä ainakaan käy töissä, että "joku muistaisi minua kuoltuani". Kylläpä on filosofista ajattelua kerrassaan jollakin...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 00:22"]
Tulee kivat eläkepäivät. Lusmu.
[/quote]
Ei se sossuraha eläkkeen takia vähene, tai siis käytössä oleva raha pysyy samana, jos ei nyt mitään superlamaa tule. Ja jos tulee, niin sittenhän on kusessa kaikki muutkin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 03:39"]
No en minä ainakaan käy töissä, että "joku muistaisi minua kuoltuani". Kylläpä on filosofista ajattelua kerrassaan jollakin...
[/quote]
Ajattelin vaan, kun tuolla aiemmin hölistiin jotain että "kuolinvuoteella sua harmittaa".
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 02:05"]
Tällainen valinta tarkoittaa käytännössä sinkkuutta, melko pitkällä janalla mielellään myös elämän varrelle syntyneiden lasten unohtamista toiselle vanhemmalle.
[/quote]
Suurin osa naisista/miehistä ei ole tavoittelemisen arvoisia, ja jos ei niitä parhaita saa kuitenkaan, niin ei maksa vaivaa luopua sinkkuudesta ja yrittää jollain pakkomenestyksellä tehdä vaikutusta.
[/quote]
Kertoisitko miksi käyt töissä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 03:57"]
[/quote]
[/quote]
Elätän perhettäni siitä saamallani palkalla. Toteutan hoito ja auttamisviettiäni, olen sosiaalialalla. Saan tyydytystä, kun voin tehdä jotakin mielekästä. Näytän lapsilleni hyvää esimerkkiä. Maksan veroja. Tässäpä ne tärkeimmät mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen. On muitakin syitä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:08"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 03:57"]
[/quote]
[/quote]
Elätän perhettäni siitä saamallani palkalla. Toteutan hoito ja auttamisviettiäni, olen sosiaalialalla. Saan tyydytystä, kun voin tehdä jotakin mielekästä. Näytän lapsilleni hyvää esimerkkiä. Maksan veroja. Tässäpä ne tärkeimmät mitä nyt äkkiseltään tuli mieleen. On muitakin syitä.
[/quote]
Kuhan et vaan julkisella sektorilla veronmaksajien rahoilla, vaan aikuisten oikeasti tuottavalla yksityisellä puolella? Mielestäni mainioita syitä. Tosin hieman itsekkäitä.
Yksityisellä olen. Mitäs sen väliä mitä ne syyt ovat. Eipä näytä tässä keskustelussa mikään kelpaavan.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:23"]
Mies oon. Ruoka dyykkaamalla ja rahaa pulloista tai jostain mistä sitä sattuu saamaan:D
[/quote]
Miten niin, et ole töissä? Köyhän se työstä pullojen kerääminen, jos siitä saa rahaa ja dyykkaaminen, jos siitä ruokaa saa.
On erilaisia töitä. Sulla on tuollaiset työt.
Miks se muita harmittaisi? Jotenkin käy sua sääliksi, jos olisit kykenevä muuhunkin työhön. Mutta en tiedä tilannettasi. Jotkuthan ei pysty tekemään työtä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:29"]
Yksityisellä olen. Mitäs sen väliä mitä ne syyt ovat. Eipä näytä tässä keskustelussa mikään kelpaavan.
[/quote]
Niin että nyt ei oo enää syillä väliä? Selailes vähän viestejäs. Ei tunnu kelpaavan vaikka miten koittaa keskustella "pummiudesta", ni aina löytyy valitettavaa.
Nuorena jaksaa vielä hengailla ja reppumatkailla, ku 40 lähenee mittariin rahattomuus alkaa vituttaa. Kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:23"]
Mies oon. Ruoka dyykkaamalla ja rahaa pulloista tai jostain mistä sitä sattuu saamaan:D
[/quote]
Miten niin, et ole töissä? Köyhän se työstä pullojen kerääminen, jos siitä saa rahaa ja dyykkaaminen, jos siitä ruokaa saa.
On erilaisia töitä. Sulla on tuollaiset työt.
Miks se muita harmittaisi? Jotenkin käy sua sääliksi, jos olisit kykenevä muuhunkin työhön. Mutta en tiedä tilannettasi. Jotkuthan ei pysty tekemään työtä.
[/quote]
Ei kannata paljoa sääliä! Oon itse samantapaisessa tilanteessa ja tyytyväinen ku kukko tunkiolla. Itse työelämän kokeneena säälin parin tunnin päästä töihin lähtijöitä. En ois ikinä kuvitellut, että ajaudun "marginaaliin". Vaan nyt kun niin on käynyt, ni mitä ihmettä oon oikeasti onnellinen. Pääsisin "oikeisiin" töihin heti aamulla, vaan en mene. Dyykkaan, kerään tölkkejä ja romumetallia, oon vapaaehtoishommissa/ruokapalkalla päihdeongelmaisten parissa, asustelen tuttujen mökeillä, kavereitten nurkissa jne. Tiedän tää kuulostaa älyttömältä, mutta en tosiaan halua enää kenenkään pillin alle hyppimään. Tänään olin sienestämässä ja kalastamassa. Huono saldo molemmista, mutta jos huomenna parempi. Ei tää mitään perheellisen ukon hommaa oo, eikä jos vaivoja alkaa olee mut nyt tuntuu niin HYVÄLTÄ, ettei koskaan!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 03:57
[/quote]
[/quote]
Minä käyn töiss, koska olen saanut mahdollisuuden. Sain mahdollisuuden kouluttautua...pääsykokeiden kautta..sellaiseen ammattiin, josta pidän. Ja olen saanut koulutustani vastaavaa työtä. Siinä on minulle haastetta ja se on antoisaa, opettavaista ja uusiutuvaa. Se on osa elämääni ja sen merkitystä. Välillä se rassaa ja stressaa... kokonaisuudessa tykkään siitä.
Olen toki tehnyt töitä sen eteen, että saan toivomaani. Se on ollut haasteellist, mukavaa ja välillä epämukavaa ja riipovaa.
Saan töistä elämääni rytmin. Saan rahaa käyttööni. Kuulun johonkin työni kautta. En nyt kovin läheisesti...mutta kuulun.
Voin vaihtaa työtä, jos haluan ja jos onnistaa. Työ on myös osa identiteettiäni. Olen tosi iloinen siitä, että olen töissä. Olen itseasiassa aina tykännyt tehdä töitä. Jo silloin, kun ei ollut koulutusta tein erilaisia töitä.
Tykkään myös löhöillä ja tykkään liikkua. Välillä voisin tehdä kyllä vähemmän töitä ja löhöillä enemmän. Mutta kokonaisuus hyvä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 04:55"]
Nuorena jaksaa vielä hengailla ja reppumatkailla, ku 40 lähenee mittariin rahattomuus alkaa vituttaa. Kokemusta on.
[/quote]
Aika monella noin. Mua alko kyllästyttää reppureissaus jo 35:n. Rahattomuus ei ehkä niinkään, ku semmonen yleinen haahuilu. Hyvä et tuli seki katottuu, ni ei ala kattomattomuus myöhemmin kalvamaan. Tos Kulkuriveljeni Jan-biisis mun mielest aika hyvin kiteytetty noi ajelehtimisen/vakiintumisen puolet.
No, mutta jos sä olet itse tyytyväinen noihin valintoihisi- Ja olet löytänyt tasapainon, niin hyvä niin. Ei aina ole helppoa pudota jaloilleen, jos joutuu työelämästä pois...tai lähtee. Hatunnosto.
Se kavereiden nurkissa pyöriminen kuulostaa rankalta.
Aamulla töihin. Täällä kukun, kun uni katos. Ehkäpä vielä zzz.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 01:49"]
Uskotteletko/teeskenteletkö, että tuo olisi jotenkin oma valintasi, vai johtuuko vain siitä että et vain ole koskaan saanut mieleisiäsi töitä?
[/quote]
Olen tehnyt mieleisiä töitä. Nyt en työskentele. Tulevaisuudessa teen, tai en tee. Aika näyttää. Entä itse?
[/quote]Tällainen valinta tarkoittaa käytännössä sinkkuutta, melko pitkällä janalla mielellään myös elämän varrelle syntyneiden lasten unohtamista toiselle vanhemmalle.